Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022
Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.
Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.
Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…
Kommentit (1931)
Sama juttu täällä, valituksi Laureaan 3.hakukohteesta, 1.hakukohteessa Metropoliaan 5.varasijalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä näkee miten kokeen osiot meni, näen vain kokonaispisteeni opintopolussa
Ei niitä näe
Näkeepäs. Kaikki osiot eriteltynä.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu täällä, valituksi Laureaan 3.hakukohteesta, 1.hakukohteessa Metropoliaan 5.varasijalla.
Minne Laureaan?
Sosionomi monimuoto Tikkurilaan, Metropoliaan ensihoitoon varasijalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tullut valituksi 3. hakutoiveeseeni.
Lisäksi olen 5.varasijalla ensimmäiseen hakutoiveeseeni.
Voinko siis nyt 25.11 vastaanottaa tuon 3.toiveen paikan, eikä tarvitse enää jäädä odottelemaan pääsenkö 1.toivepaikkaani?
Kyllä voit. Minne tulit valituksi? :)
JA jos pääsenkin 1.kohteeseeni tuolta 5.varasijalta, peruuntuuko automaattisesti tuo 3.toiveen paikka vai voinko valita kumman otan vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voinko siis nyt 25.11 vastaanottaa tuon 3.toiveen paikan, eikä tarvitse enää jäädä odottelemaan pääsenkö 1.toivepaikkaani?
JA jos pääsenkin 1.kohteeseeni tuolta 5.varasijalta, peruuntuuko automaattisesti tuo 3.toiveen paikka vai voinko valita kumman otan vastaan?
Et voi. Jos saat paikan ylimmästä hakukohteesta, muut paikat peruuntuvat automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi. Jos saat paikan ylimmästä hakukohteesta, muut paikat peruuntuvat automaattisesti.
No voihan hemmetti. Olisinkin ollut kiinnostuneempi tuosta 3.toiveen paikasta. Nyt olen noussut jo varasijalle 4 siihen ykköstoiveeseen😬😬😬.
Hei, mites kauan tällä varasijalla nyt roikutaan? Mut on valittu 2. toiveeseen, mutta olen varasijalla 1. toiveeseen. Paikkahan piti ottaa vastaan 2.12 mutta varasijalta voi tulla hyväksytyksi vielä 13.12. Sinnekö asti nyt pahimmassa tapauksessa ollaan löysässä hirressä?
Paikkoja pääsee hyväksymään kun kaikki tulokset ovat tulleet, viimeistään siis 25.11. Silloin samalla tapahtuu suurimmat varasijamuutokset, vaikka niissä toki voi olla pientä muutosta aina sinne 13.12. saakka. Tämä siksi, että osa ei hyväksy heti omaa alempaa toivettaan vaan jää odottamaan ylempien varasijojen muutosta.
Mistä tietää, milloin kaikki tulokset ovat tulleet? Jos kerran viimeistään 25.11? Eli jos ne kaikki tulokset valmistuvatkin aiemmin, niin mistä sen tietää? Tuleeko heti ilmoitus?
Vai pitääkö päivitellä opintopolkua?
Eikös tuon alemman toiveen voi vastaanottaa ehdollisena jolloin hyväksyy alemman toiveen jos ylempään ei pääse. Ja myös 25.11 voi hyväksyä alemman toiveen ehdottomana niin ettei jää enää odottamaan ylempiä kohteita?
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuon alemman toiveen voi vastaanottaa ehdollisena jolloin hyväksyy alemman toiveen jos ylempään ei pääse. Ja myös 25.11 voi hyväksyä alemman toiveen ehdottomana niin ettei jää enää odottamaan ylempiä kohteita?
Mistä sen pääsee hyväksymään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tulee sinne opintopolkuun siihen missä lukee nyt hyväksytty/varasija tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta 25.11 ja opintopolusta kaiketi🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään kokemusta / tietoa siitä, että opiskelijoita olisi hyväksytty enemmän sisälle, mitä aloituspaikkoja? En siis tarkoita sitä tasasijasääntöä, missä hakijoilla on samat pisteet, vaan että varasijoilta olisikin otettu muutama seuraavakin sisälle, varsinkin verkkopainotteisissa monimuotototeutuksissa. Tapahtuukohan tällaista, t. epätoivoinen 4. varasijalla roikkuva toiskertalainen :S
Hain kevään haussa sairaanhoitajaksi monimuotona. Aloituspaikkoja 30, mutta 3 "ylimääräistä" oltiin myös hyväksytty, eli meitä on 33 ryhmässä. En tiedä mitä kautta ovat päässeet sisään, tai että ovatko varasijoilla olleet. En edes tiedä tietääkö kukaan ovatko he "ylimääräisiä".
Mutta on siis mahdollista että ryhmään otetaan enemmän kuin mitä alunperin ilmoitettu paikkoja olevan. Monimuodossa ja verkkopainotteisessa opetuksessa yleistä.
Eikö noi ylimääräset oo avoimen poluopintojen kautta? Kävis järkeen.
Huhuilen onko täällä muita aloittamassa täydentäviä kätilöopintoja metropoliassa?
Joo, koska polkuopiskelijat hyppää useimmiten suoraan toisen vuoden opiskelijoiden ryhmiin, pois tippuneiden paikoille.
Ketä muita Porvoon Laureaan sosionomi monimuotoon varasijalla tai valittuina? :)
Ei niitä näe