Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022

Vierailija
02.08.2022 |

Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.

Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.

Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…

Kommentit (1931)

Vierailija
1561/1931 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään kokemusta / tietoa siitä, että opiskelijoita olisi hyväksytty enemmän sisälle, mitä aloituspaikkoja? En siis tarkoita sitä tasasijasääntöä, missä hakijoilla on samat pisteet, vaan että varasijoilta olisikin otettu muutama seuraavakin sisälle, varsinkin verkkopainotteisissa monimuotototeutuksissa. Tapahtuukohan tällaista, t. epätoivoinen 4. varasijalla roikkuva toiskertalainen :S

Hain kevään haussa sairaanhoitajaksi monimuotona. Aloituspaikkoja 30, mutta 3 "ylimääräistä" oltiin myös hyväksytty, eli meitä on 33 ryhmässä. En tiedä mitä kautta ovat päässeet sisään, tai että ovatko varasijoilla olleet. En edes tiedä tietääkö kukaan ovatko he "ylimääräisiä".

Mutta on siis mahdollista että ryhmään otetaan enemmän kuin mitä alunperin ilmoitettu paikkoja olevan. Monimuodossa ja verkkopainotteisessa opetuksessa yleistä.

Eikö noi ylimääräset oo avoimen poluopintojen kautta? Kävis järkeen.

Erillishaussa hakeneet (polkuopinnoista) näkyvät ihan erillisenä hakuryhmänä ainakin Vipusessa.

Vierailija
1562/1931 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otanko sosionomin vai tradenomin ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/1931 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otanko sosionomin vai tradenomin ?

Tradenomina voi vaikuttaa paremmin urakehitykseen ja palkkaan kuin sosionomina. Mut riippuu millaiseen ammattiin haluat. Molemmat ammatteja joissa ollaan ihmisten kanssa tekemisissä.

Vierailija
1564/1931 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Onko täällä jollain kokemusta liikunnanohjaajan koulutuksesta Savonlinnassa, tai onko joku täältä hakemut ja päässyt sinne. Hain sinne kun en tiennyt yhtään mihin hakisin. Ja pääsinkin sisään mutta en tiedä onko mitään järkeä muuttaa kauas kotoa tommoisen tutkinnon takia:D olisi kiva jos antaisitte mielipiteitä ja kokemuksia:)

Vierailija
1565/1931 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tänäänkään ei varasijat liiku Laurea/ Lappi verkkososionomeihin niin johan on..

Vierailija
1566/1931 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tänäänkään ei varasijat liiku Laurea/ Lappi verkkososionomeihin niin johan on..

Laurean varasija nousi minulla jo eilen.

Vierailija
1567/1931 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten päästä yli tästä masennuksesta kun en päässytkään opiskelemaan :,(. Tuntuu toivottomalta, ostin nyt valmennuspaketin, kevääksi pakko tsempata. Olen niin kateellinen teille jotka pääsitte, onnea valtavasti!

Vierailija
1568/1931 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko teillä on varasijat liikkuneet? Itsellä toinen kaksi sijaa ja toinen yhden.

Vierailija
1569/1931 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko teillä on varasijat liikkuneet? Itsellä toinen kaksi sijaa ja toinen yhden.

Onko sulla liikkunut siis tänään noin paljon vai koko aikana?

Itsellä tänään ei mitään liikehdintää, koko aikana yksi paikka kerran yhdellä pykälällä. Kolmeen varasijoilla.

Vierailija
1570/1931 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla liikkunut siis tänään noin paljon vai koko aikana?

Itsellä tänään ei mitään liikehdintää, koko aikana yksi paikka kerran yhdellä pykälällä. Kolmeen varasijoilla.

Koko aikana. Pitää toivoa, että liikkuisi enemmän silloin 25.11.

Vierailija
1571/1931 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei. Onko täällä jollain kokemusta liikunnanohjaajan koulutuksesta Savonlinnassa, tai onko joku täältä hakemut ja päässyt sinne. Hain sinne kun en tiennyt yhtään mihin hakisin. Ja pääsinkin sisään mutta en tiedä onko mitään järkeä muuttaa kauas kotoa tommoisen tutkinnon takia:D olisi kiva jos antaisitte mielipiteitä ja kokemuksia:)

Valitsisin opiskelupaikan sen mukaan HALUANKO sinne. Tuosta saa käsityksen, että et halua loppujen lopuksi opiskella ko. alaa. Kannattaa miettiä tarkkaan mitä haluat, ihan jo senkin takia ettet menetä ensikertalaisuutta.

Vierailija
1572/1931 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole liikkunut mikään. Tai ainakaan tuo jossa olen 12. Varasijalla. Viime keväänä samaan hakukohteeseen olin varasijalla 25 ja kaikenkaikkiaan liikkui niin että jäin 12. Varasijalle.

Vierailija
1573/1931 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tapahtunu tällä viikolla muuta kun et varasija tippunu yhdellä alaspäin ja odotan edelleen et pääsisin hyväksymään ton sosionomipaikan. Täytyy varmaan lopettaa opintopolun päivitys ja avata seuraavaks perjantaina aamulla... 

Vierailija
1574/1931 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo tapahtunu tällä viikolla muuta kun et varasija tippunu yhdellä alaspäin ja odotan edelleen et pääsisin hyväksymään ton sosionomipaikan. Täytyy varmaan lopettaa opintopolun päivitys ja avata seuraavaks perjantaina aamulla... 

Mikä sulla ykkösvaihtoehtona?

Vierailija
1575/1931 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Röntgenhoitaja. 12 on vielä hyväksymättä paikkaansa.

Vierailija
1576/1931 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten päästä yli tästä masennuksesta kun en päässytkään opiskelemaan :,(. Tuntuu toivottomalta, ostin nyt valmennuspaketin, kevääksi pakko tsempata. Olen niin kateellinen teille jotka pääsitte, onnea valtavasti!

Opiskelupaikkoja on tosi vähän suhteessa hakijoihin. Tosi hyvä että hankit valmennuskurssin ja sulla on nyt myös näkemys siitä millainen koe on. Tee niitä valmennuskurssin tehtäviä aina kun ehdit, niin varmasti pääset opiskelemaan :)

Vierailija
1577/1931 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä yritit. Se on jo tosi hienoa. Ihan oikeasti. Minä olen vuosia yrittänyt psykologiksi. En ole vielä päässyt. Tiedän, en sano usko, sillä tiedän, että vielä pääsen. Mutta se on elämää, välillä epäonnistuu. Voisin lopettaa yrittämisen. No, en päässyt. Se siitä. Ei, minä yritän niin kauan, kunnes pääsen ja siitä tulee onnistuminen ja joka hakukerta sinä opit uutta ja kehityt koko ajan niin kauan, kunnes se riittää. Mutta ei elämä lopu siihen. Olen opiskellut muuta sillä välin. Nyt hain toiseen tutkintoon ja pääsin. En silti ole luopunut unelmastani enkä aio luopua. Nyt minulla oli varaa valmennuskurssiin ja käyn sitä parhaillaan. Uskon, että ensi vuonna minulla on jo hyvät mahdollisuudet ja viimeistään sitä seuraavana uskon jo pääseväni. Ei tavallaan kannata myöskään jäädä junnaamaan. Muutakin voi tehdä välissä. Toki, jos ensikertalaisuus on niin sitä kannattaa miettiä, haluaako sen tuhlata, mutta se ei estä silti miettimästä eri vaihtoehtoja tai opiskelemasta. Nuorena se tuntuu, että aika loppuu, (jos olet nuori,) mutta sinulla on elämäsi ja vaikka pääseminen muutamalla vuodella lykkääntyisi niin silti on vielä kymmeniä vuosia aikaa uralla. 

Vierailija
1578/1931 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä varasija sulle on? Mulla on yhden liikkunut vaan, mahtaako liikkua enempää. 😬 Ootko ensikertalainen?

Vierailija
1579/1931 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä varasija sulle on? Mulla on yhden liikkunut vaan, mahtaako liikkua enempää. 😬 Ootko ensikertalainen?

38 😁, en edes halua sinne enää, haluaisin vaan otta hyväksytyn sosionomipaikan vastaan.

Vierailija
1580/1931 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oon ensikertalainen!