Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022
Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.
Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.
Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…
Kommentit (1931)
Olen "ei ensikertalainen" ja hyväksytty hakukohteeseen viisi. Varasijat ylempiin hakutoiveisiin ei ole liikkuneet torstain jälkeen. Onkohan muilla? Olen hakenut lähettä it- puolen insinööri ja tradenomi monimuoto-opintoihin.
Mulla tuli toi röntgenhoitajan varasija 39 torstaina, pe luki et on hyväksytty sosionomi-koulutukseen ja odotan et tosiaan pääsisin ottaa paikan vastaan. Toi ylempi varasija ei oo liikkunu mihinkään suuntaan.
Minäkin ihmettelen, kun varasijat ei liiku yhtään..
Marsmeli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marsmeli kirjoitti:
Onko kukaan saanut tuloksia valintakurssilla valituista?
Itse Samkista, mutta en 1. olevasta Humakista.
Sain tulokset yhteisöpedagogi nuoriso ja järjestöpuoli. Pääsin. Työyhteisön kehittäjä ei vielä näy.
Mihin hait?
Siis työyhteisön kehittäjä hain, edelleen näkyy opiskelijavalinta kesken.
Onnea, että pääsit toiseen!
Siellä opintoni osiossa näkyi kun se nuoriso/järjestö kurssi oli arvosteltu, merkitty hyväksytyksi. Siitä muutama päivä meni että näkyi. Vielä ei näy arvosteltuna sitä toista.. menee varmaan loppuhetkiin sen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vielä ei pysty ottaa alempia paikkoja vastaan, pe alkavat liikkua 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se kuitenkaan vapauta opiskelupaikkoja, 1. varasijalta ei voi saada opiskelupaikkaa, ellei joku kieltäydy omasta jo saamastaan paikasta😐
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se kuitenkaan vapauta opiskelupaikkoja, 1. varasijalta ei voi saada opiskelupaikkaa, ellei joku kieltäydy omasta jo saamastaan paikasta😐
Näinhän se menee..
Mistä näkee kokeen osioiden pisteytyksen, opintopolussa nään vaan kokonais pisteeni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kyllähän varasija liikkuu jos joku valitsee toisen koulupaikan pe ja nämä muut jonne valittuna tai missä ovat varasijalla vapautuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kyllähän varasija liikkuu jos joku valitsee toisen koulupaikan pe ja nämä muut jonne valittuna tai missä ovat varasijalla vapautuu.
Joo totta! Mutta eikö se perjantaina sen alemman hyväksytyn paikan pääse hyväksymään ehdollisena ja jäädä vielä odottamaan ylempiä sijoja..
Että ei kauheasti toivoa taida olla koulupaikasta enää varasijoilta, kun melkein kaikkien paikkojen tulokset tullut..😢
Jos on toivoa niin kertokaa 😄 itse ihmettelen kun varasijat ei yhtään liikkuneet edes isompien koulujen ilmoitettua paikoistaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo totta! Mutta eikö se perjantaina sen alemman hyväksytyn paikan pääse hyväksymään ehdollisena ja jäädä vielä odottamaan ylempiä sijoja..
Että ei kauheasti toivoa taida olla koulupaikasta enää varasijoilta, kun melkein kaikkien paikkojen tulokset tullut..😢
Jos on toivoa niin kertokaa 😄 itse ihmettelen kun varasijat ei yhtään liikkuneet edes isompien koulujen ilmoitettua paikoistaan
Eihän kaikkien koulujen kaikkien koulutohjelmien tulokset ole välttämättä vielä tulleet, kai?
Olipas outo päivä. Mitään ei tapahtunut eikä mikään liikkunut 😅
Vipusen perusteella paikkoja on vielä rutkasti jäljellä. Parhaimmillaan noin puolet hakukohteeseen valituista ovat ottaneet paikan vastaan. Ehkä valitut vielä miettii tai selvittelee mahdollisuuksia aloittaa opinnot, kun paikkoja ei ole vielä myöskään hylätty. Veikkaan, että nyt on tuijotuskilpailu menossa ja pikku nytkähdys laukaisee isomman ketjureaktion.
Mistä ihmeestä löydätte ajankohtaisen Vipusen? Mulla näkyy vaan viime kevään haku.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä löydätte ajankohtaisen Vipusen? Mulla näkyy vaan viime kevään haku.
https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/xlviewer.aspx?id=/fi-fi/Raportit/H…
Toimii vain läppärillä tai pöytäkoneella (ei puhelin/tabletti)
Vaihda sivun vasemmasta reunasta vuosi 2022 --> 2023
Poppareita ja limpparia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat tarvittaessa suodattimet näkyviin painamalla suppilon kuvaa (vihreä pystypalkki vasemmassa reunassa)
Aika aataminaikainen sitten tuo vipunen.
Poppareita ja limpparia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos avusta!!
Miten tuolla vipusessa on enemmän valittuja kuin aloituspaikkoja on? esim. aloituspaikkoja ollut 20, valittuja on 37 ja paikan vastasanottaneita 23. Eli onko vielä 14 paikkaa odottamassa, että ihmiset hyväksyy? ja jos ei hyväksy niin vapautuuko nuo varasijoilla oleville?
Hyvät mahikset, jos on motivaatio korkea, toki ne myös katsoo arvosanat. Mahikset on aika hyvät, ja varmaan riippuu milloin haet, ja kuinka paljon ihmisiä on hakemassa. Ehdottomasti suosittelen. Ainut ongelma, niitä paikkoja on tosi vähän ja maksaa, mutta pieni hinta tuon on kuin saat paikkaa. Otin sen riskin, ja olen nyt tyytyväinen, pääsin minne halusin. Itse tosiaan hän vain samassa paikassa missä aloitin polkuopinnot. Vähän helpompi päästä, koska ne tuntee sua, voit muuallakin hakea.