Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022

Vierailija
02.08.2022 |

Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.

Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.

Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…

Kommentit (1931)

Vierailija
341/1931 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos teillä sellaista shakkipelitehtävää, missä ratsu liikkui L-muotoisesti eteenpäin ja laudalla oli rasteja mistä ei siis saanut mennä ja piti löytää lyhyin reitti lipun luokse? Itse sain vastaukseksi 4 siirtoa.

Vierailija
342/1931 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko teillä tehtävänä se (1+2)^2? Mulla ei ollut siihen oikeaa vastausvaihtoehtoa ollenkaa, eli 9, vai näinköhän sen kaavan koko ajan jotenkin väärin? :-D

Mulla oli tällainen 3x (1+2)^2

Eiks tän vastaus oo 27 vai mitä te ootte saanu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1931 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko teillä tehtävänä se (1+2)^2? Mulla ei ollut siihen oikeaa vastausvaihtoehtoa ollenkaa, eli 9, vai näinköhän sen kaavan koko ajan jotenkin väärin? :-D

Mulla oli tällainen 3x (1+2)^2

Eiks tän vastaus oo 27 vai mitä te ootte saanu

Kyllä, 27 on oikein

Vierailija
344/1931 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin hämmästelin torstaina.. Vaikka laskin miten päin tahansa niin sain 9. Jätin sitten kokonaan vastaamatta

Vierailija
345/1931 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikos teillä sellaista shakkipelitehtävää, missä ratsu liikkui L-muotoisesti eteenpäin ja laudalla oli rasteja mistä ei siis saanut mennä ja piti löytää lyhyin reitti lipun luokse? Itse sain vastaukseksi 4 siirtoa.

Oli tämmönen ja mielestäni oli kans 4 siirtoa

Vierailija
346/1931 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt kyllä yhtään sitä korttipeli tehtävää. Voisiko joku selittää miten tehtävässä laskettiin korteista tulevat pisteet?

Vierailija
347/1931 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaina valintakokeen tehnyt kirjoitti:

En ymmärtänyt kyllä yhtään sitä korttipeli tehtävää. Voisiko joku selittää miten tehtävässä laskettiin korteista tulevat pisteet?

Yritän selittää.

Kortit olivat tehtävässä ruudukossa, 4 korttia vaakarivissä, 4 pystyrivissä.

Sääntöjen mukaan neljästä samanlaisesta kortista peräkkäin sai x-määrän pisteitä. Pisteiden määrä riippui siitä olivatko kortit kuvakortteja, ässiä vai numerokortteja. Jokerit toimivat tässä minä tahansa korttina, eli kun peräkkäin oli vaikka niitä kuningattaria ja välissä oli jokeri niin jokeri toimitti tuossa suorassa kuningattaren virkaa. Samainen jokeri voitiin laskea myös toisen 4-suoran pisteisiin. Eli kun ainakin kaksi tällaista pistesuoraa menevät toistensa poikki, toinen vaakarivissä ja toinen pystyrivissä, niiden "yhteisenä" korttina jokeri, voidaan jokeri laskea molemman suoran pisteisiin niin että se on samanaikaisesti sekä esim. pystyrivin numerokortti että vaakarivin numerokortti.

Toivottavasti tästä sai jotain selvää.

Itse löysin tehtävästä yhden numerokorttisuoran, yhden kuvasuoran ja muistaakseni yhden suoran ässiä. Jokaisessa oli yksi jokeri.

Olisiko yhteispistemäärä ollut ehkä 16?

Toiseen aiheeseen, toimiiko muilla toi vipunen puhelimella? Mulla toimii tiettyyn pisteeseen asti, saan hakijataulukot auki ja valittua koulun ja sen jälkeen linjan, mutta linjaa klikattaessa tulee joku virhe eikä näytä sen tarkemmin.

Vierailija
348/1931 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luulin että ymmärsin sen, mutta sitten kun sain vastaukseksi enemmän kuin mitä oli vastausvaihtoehdot niin enpä ymmärtänytkään :D Jätin sitten suosiolla tämän väliin.

Vierailija
349/1931 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse luulin että ymmärsin sen, mutta sitten kun sain vastaukseksi enemmän kuin mitä oli vastausvaihtoehdot niin enpä ymmärtänytkään :D Jätin sitten suosiolla tämän väliin.

Mä sain vastaukseksi 13. Keskiviikkoiltapäivän kokeessa siis. Laskin sen useamman kerran ja joka kerta päädyin siihen. Löytyi vaihtoehdoista, saatoin toki silti kompastua johonkin kompaan.

Vierailija
350/1931 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs on, luuletteko pääsevänne opiskelemaan ainakin johonkin kohteeseen? Minkä ikäisiä olette? Itse 43 v. ja hain sekä logistiikkainsinööriksi ja tradenomiksi.

Vierailija
351/1931 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain neljään kohteeseen. Koe ei mennyt kovin kaksisesti, epäilen etten päässe mihinkään :(. Olen 41 v.

Vierailija
352/1931 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain vain kahteen kohteeseen.

Vierailija
353/1931 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain kolmeen tutkintoon joista kaksi monimuotoa ja yks päivätoteutus. Alana erittäin haluttu fysioterapia. Luulen et on mahdollisuus päästä jos englannin pääs läpi kunnialla. Muut osiot meni mainiosti. Ikä 23

Vierailija
354/1931 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 23-vuotias. Hain neljään kohteeseen kahteen eri kouluun, kaikki sosionomikoulutuksia. 1 ja 2 täysin verkossa, 3 ja 4 sitten monimuotona.

Itselle jäi niin epävarma kokeesta, etten usko pääseväni sisään. Onneksi keväällä voi kokeilla uudelleen!

Vierailija
355/1931 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain kuuteen eri kohteeseen, kaikki sosionomikoulutuksia. Enpä ole varma miten käy. Englannin osiosta jäi epävarma olo, joten todennäköisesti se ratkaisee miten tulee käymään.

Vierailija
356/1931 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

34v ja hain yhteen

Vierailija
357/1931 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
358/1931 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 32 ja hain vain yhteen kohteeseen, sosionomiksi monimuotolinjalle. Mun hakukohteita rajoitti se että en halua muuttaa tai käydä ees monimuotona välillä koululla jossain kaukana, kun omaa autoakaan ei oo.

Jos nyt ei tärppää niin yritän uudestaan tai selvitän esim. polkuopintojen mahdollisuutta.

Saa nähdä miten meni, toisaalta tuntui et meni ihan okei mut silti vähän epävarma olo.

Ois mahtavaa jos tuloksia tulisi nyt tulevan viikon lopulla, vaikka perjantaina 😄

Vierailija
359/1931 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkähän mahdollisuudet on päästä valintakokeella sisään ei-ensikertalaisena, kun sillä valintatavalla otetaan meitä toisen tutkinnon suorittaneita sisälle vain neljä :( epätoivo alkaa tulla, vaikka nyt oli ensimmäinen kerta kun vasta haen alanvaihto mielessä. Todistusvalinnassakin sain melkein puolet enemmän pisteitä mitä vähimmäismäärä oli, mutta silti oon 4. varasijalla. Onko kellään kokemuksia vastaavasta tilanteesta ja onko opiskelupaikka auennut joskus myöhemmin tai tällaisesta hausta? Pääsykoe tuntui menevän ihmeen hyvin, ja sain kaikkiin kohtiin vastattuakin, mutta en uskalla nyt siihenkään luottaa vielä ainakaan. Mitenhän tässä malttaa odottaa vielä nämä tulevat viikot 😬

Vierailija
360/1931 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

melko kirjoitti:

Oon 32 ja hain vain yhteen kohteeseen, sosionomiksi monimuotolinjalle. Mun hakukohteita rajoitti se että en halua muuttaa tai käydä ees monimuotona välillä koululla jossain kaukana, kun omaa autoakaan ei oo.

Jos nyt ei tärppää niin yritän uudestaan tai selvitän esim. polkuopintojen mahdollisuutta.

Saa nähdä miten meni, toisaalta tuntui et meni ihan okei mut silti vähän epävarma olo.

Ois mahtavaa jos tuloksia tulisi nyt tulevan viikon lopulla, vaikka perjantaina 😄

Menee varmasti vielä pidempään.. Turhauttavaa odotella