Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku oli käynyt katsomassa terveystietojani SUNNUNTAINA??????!!!

Vierailija
01.08.2022 |

Kävin Omakannassa katsomassa tietojen luovutuksia, niin just eilen oli luovutettu kaupungilta tietoja kaupungille. En tajua, miks?? Eilen oli sunnuntai ja tk:t kiinni ja en edes asioinut missään!!!!!!

Kommentit (175)

Vierailija
101/175 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kennelläkään ole kotikoneella potilastietojärjestelmää, kaikkea te uskotte 🤣

On tuttavalääkärilläni erillinen kone jossa tiedot.

Vierailija
102/175 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmisistä nykyään on eri tietokannoissa niin paljon ja henkilökohtaista tietoa, että on vain järkevää olla tarkka tietosuojastaan. Mutta selvitä sitä sieltä terveyskeskukselta.

Itse jätän kertomatta mitään herkkäluontoista tietoa terveysviranomaisille, koska oj kai selvä, että ihmisen elämä kaikkinensa ylös kirjattuna ei ole järjestelmissä turvassa. Hoitelen sitten itse asioita omin keinoin ja sekin toimii.

Yleensä ulkoilma ja liikkuminen sekä jooga auttavat aivan kaikkeen. Jos menee raaja poikki tms niin silloin voi menä lekuriin.

Ja on myös valheita kirjattuna, olet nähnyt omin silmin vs oikea tapahtuma. valehdeltiin potilaiden maineen vahingoittamiseksi tietoja rekisteriin. Myös täälläkin joku kirjoitti miten tietoja muutettiin...tämä on rikollisten aluetta ja erityisosaamista. Sinusta voidaan tehdä mikä vaan paperilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/175 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmisistä nykyään on eri tietokannoissa niin paljon ja henkilökohtaista tietoa, että on vain järkevää olla tarkka tietosuojastaan. Mutta selvitä sitä sieltä terveyskeskukselta.

Itse jätän kertomatta mitään herkkäluontoista tietoa terveysviranomaisille, koska oj kai selvä, että ihmisen elämä kaikkinensa ylös kirjattuna ei ole järjestelmissä turvassa. Hoitelen sitten itse asioita omin keinoin ja sekin toimii.

Yleensä ulkoilma ja liikkuminen sekä jooga auttavat aivan kaikkeen. Jos menee raaja poikki tms niin silloin voi menä lekuriin.

Ja on myös valheita kirjattuna, olet nähnyt omin silmin vs oikea tapahtuma. valehdeltiin potilaiden maineen vahingoittamiseksi tietoja rekisteriin. Myös täälläkin joku kirjoitti miten tietoja muutettiin...tämä on rikollisten aluetta ja erityisosaamista. Sinusta voidaan tehdä mikä vaan paperilla.

Saman todistaa toinenkin tuossa "SuosittuJärkytyin synnysosaston hoitajien käytöksestä potilaiden seläntakana- ketjussa.

Siksi tutkikaa ja olkaa tarkkoina.

Vierailija
104/175 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

atk on jännää kirjoitti:

Eiköhän ole joku automaattiajo ollut viikonloppuna käynnissä. 

Niin tai joku on vahingossa avannut, mutta sulkenut samantien. No, sekin selviää lokitiedoista. Jos joku vahingossa on avannut, niin ei ole kuin piipahtanut siellä sekunnin verran, sekin selviää lokitiedoista.

Vierailija
105/175 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä on totta koska etätyöt, etälääkärit jne.

Nimim. Alalla

Vierailija
106/175 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on terveydenhuollossa niin tiukat säännöt toisten tietoihin menemisestä, että en kyllä tahallaan menisi. Siitä jää aina sähköinen jälki + että meille tehdään välillä satunnaisia pistokokeita näistä asioista. Tarkkaan valvottua puuhaa. Toki sitten joukossa saattaa olla 1/100000 jolla uteliaisuus vain voittaa järjen, mutta kylläpä hekin yleensä jäävät kiinni.

Vierailija
107/175 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on terveydenhuollossa niin tiukat säännöt toisten tietoihin menemisestä, että en kyllä tahallaan menisi. Siitä jää aina sähköinen jälki + että meille tehdään välillä satunnaisia pistokokeita näistä asioista. Tarkkaan valvottua puuhaa. Toki sitten joukossa saattaa olla 1/100000 jolla uteliaisuus vain voittaa järjen, mutta kylläpä hekin yleensä jäävät kiinni.

Ei ne jää jos kurkkaavat toisen olan yli.

Vierailija
108/175 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on oikeus pyytää tiedot siitä, kuka tietojasi on katsellut.

Tiedän ja pyysin jo viime vuonna niin kehtaankohan pyytää uudestaan jo nyt!??

Ap

No mikä ihmeen vainoharha sua vaivaa, kun koko ajan pitää tsekata, että katsooko joku sun tietoja? Ei niitä huvikseen kukaan kyttää, usko pois et ole NIIN kiinnostava.

En ole aloittaja, mutta kyllä ne ihmisten tiedot näyttävät joitakuita kiinnostavan kun niiden asiattomasta katselusta on tullut useita tuomioitakin. Jollain lailla tuttujen tietojahan siellä yleensä urkitaan jos tilaisuus tulee, harvemmin nyt tuntemattomien.

Siitä huolimatta hoitoalan ihmiset täälläkin aina väittävät, että eieiei, ei ne tiedot ketään kiinnosta....

Ei ne tuomiot ole siitä tulleet, että menee vahingossa jonkun ihan ventovieraan tietoihin klikkaamaan ja poistuu saman tien. Kyllä niissä tuomioissa on ollut ihan tuttujen ihmisten tietojen urkinnasta kyse.

Niin? Juuri siitähän tässä puhuin, että kyllä niitä tietoja ihan tarkoituksella urkitaan, vaikka täälläkin yritetään leimata kaikki asiasta huolestuneet hulluiksi.

Ei kaikkia, mutta itse ainakin kysyisin lokitietojeni perään vain, jos minulla olisi ihan muuten oikeasti aiheellinen epäilys, että nyt joku tietää minusta luvattomia asioita. Olen itse näitä pyyntöjä kesätöissä käsitellyt ja niissä pyytäjissä on jopa porukkaa, jotka ei edes käytä mitään kyseisen tietojärjestelmän piirissä olevia palveluita. Silti vain vaivaa kauhea epäilys.

Kaikki eivät olekaan kuin sinä. On ihan mielenkiintoista tsekata parin vuoden välein lokitiedot ihan varmuuden vuoksi

Just joo. Jos tässäkin kaupungissa satatuhatta ihmistä vuodessa tsekkaisi lokitietonsa ihan vain yleisestä kiinnostuksesta, niin sitä varten pitäisi palkata ainakin kymmenen hengen lokitietoyksikkö vain niitä vastauksia tuottamaan. Älkää kuormittako tällaisilla kiva tietää -jutuilla terveydenhuoltoa.

Vierailija
109/175 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla joku kanta palvelun kommervenkki tai tekninen asia mitä et edes ymmärrä. Ei kannata edes miettiä.

Vierailija
110/175 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyk. puolen kirjotukset tulee usein sunnuntaisin omakantaan, vaikka on siis  kirjotettu aiemmin.

Vierailija
111/175 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole silloin kotikone vaan se *erillinen* kone, jonka on saanut etätöitä varten töistä mukaansa. Se ei ole hänen omansa.

Vierailija
112/175 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kohtaa näkee sen, että joku katsellut tietoja? Ja mistä ne lokitiedot kysytään? Tuossa tietojen luovutuksessahan on kyse siitä, että esim. sairaalan lääkäri lähettää tiedot tk:hon tai toiselle osastolle. Minulla lukee näitä luovutustietoja omakannassa. Mutta en kyllä löydä mistään kohtaa, josta näkisi jos joku on käynyt vain LUKEMASSA minun omakannan terveystietoja.

Se Omakannan merkintä tietojen luovutuksesta ei tarkoita, että joku olisi jotain jonnekin konkreettisesti lähettänyt. Se on vain järjestelmän termi.

Vierailija
113/175 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No mikä ihmeen vainoharha sua vaivaa, kun koko ajan pitää tsekata, että katsooko joku sun tietoja? Ei niitä huvikseen kukaan kyttää, usko pois et ole NIIN kiinnostava.

En ole aloittaja, mutta kyllä ne ihmisten tiedot näyttävät joitakuita kiinnostavan kun niiden asiattomasta katselusta on tullut useita tuomioitakin. Jollain lailla tuttujen tietojahan siellä yleensä urkitaan jos tilaisuus tulee, harvemmin nyt tuntemattomien.

Siitä huolimatta hoitoalan ihmiset täälläkin aina väittävät, että eieiei, ei ne tiedot ketään kiinnosta....

Ei ne tuomiot ole siitä tulleet, että menee vahingossa jonkun ihan ventovieraan tietoihin klikkaamaan ja poistuu saman tien. Kyllä niissä tuomioissa on ollut ihan tuttujen ihmisten tietojen urkinnasta kyse.

Niin? Juuri siitähän tässä puhuin, että kyllä niitä tietoja ihan tarkoituksella urkitaan, vaikka täälläkin yritetään leimata kaikki asiasta huolestuneet hulluiksi.

Ei kaikkia, mutta itse ainakin kysyisin lokitietojeni perään vain, jos minulla olisi ihan muuten oikeasti aiheellinen epäilys, että nyt joku tietää minusta luvattomia asioita. Olen itse näitä pyyntöjä kesätöissä käsitellyt ja niissä pyytäjissä on jopa porukkaa, jotka ei edes käytä mitään kyseisen tietojärjestelmän piirissä olevia palveluita. Silti vain vaivaa kauhea epäilys.

Kaikki eivät olekaan kuin sinä. On ihan mielenkiintoista tsekata parin vuoden välein lokitiedot ihan varmuuden vuoksi

Just joo. Jos tässäkin kaupungissa satatuhatta ihmistä vuodessa tsekkaisi lokitietonsa ihan vain yleisestä kiinnostuksesta, niin sitä varten pitäisi palkata ainakin kymmenen hengen lokitietoyksikkö vain niitä vastauksia tuottamaan. Älkää kuormittako tällaisilla kiva tietää -jutuilla terveydenhuoltoa.

jos puhut Kuopiosta niin siellä nimenomaan pyytäkää ne lokitiedot, on senverran paljon väärinkäytöstä ollut ja tiedot vuotaneet.

Vierailija
114/175 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soteala on täynnä juoruämmiä, kyyliä, kyräilijöitä, narsisteja ja muita sekoja...

Eli joku juoruämmä tai stalkkeri on vaan käynyt kattoon sun paperit läpi ihan uteliaisuuttaan tai piruuttaan.

Tuotahan se on koki sotesektori, sekavaa sosiaalisoppaa alusta loppuun asti...ala joka tuottaa ongelmia.

Vierailija
115/175 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole silloin kotikone vaan se *erillinen* kone, jonka on saanut etätöitä varten töistä mukaansa. Se ei ole hänen omansa.

No mitähän tuossa luki? Niin.

Vierailija
116/175 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä tuottaa pettymys, mutta ei siellä ole kukaan erityisesti kyyläämässä tietojasi sunnuntaina. Mahdollista mutta erityisen epätodennäköistä. Siellä joku toimistosihteeri ehkä katsoo tietojasi joita tarvitsee työssään. Esim. Kaverini on tällaisessa työssä jolloin lähettää kirjeitä ja kutsuja potilaille.

Mutta ei kai toimistosihteeritkään ole viikonloppuna töissä??? Ap

Miksi

Osa osastonsihteereistä tekee kaksi/kolmivuorotyötä ja myös vkl ja juhlapyhät yms

Moni osasto pyörii viikonloppuisinkin, leikkaussalitoiminta, teho jne. Täytyy olla maanantaiksi kaikki tärkeät tiedot kirjattuna jos päivystäjä ei vaikka itse ole tuolloin töissä että tietävät mitä viikonloppuna on kenellekin potilaalle tehty.

Meillä saatetaan suunnitella leikkausjonoa uusiksi jo tullut peruutus ja maanantaille tarvittaisiin uusi potilas tilalle.

Miksi ihmeessä kukaan katsoisi oman yksikön potilaan tietoja omakannasta? Sairaalat käyttävät omia tietojärjestelmiään, omakanta on tavallaan pelkkä heijastus niistä. Ei ole mitään järkeä mennä sinne, jos etsii potilasta leikkausjonosta.

Muutenkaan omakannan tietoihin ei pitäisi mennä millään toimistosihteeristatuksella, koska kyse on hoitavan tahon tarvitsemista toisen sairaalan/terveyskeskuksen tms. kirjaamista tiedoista, joita sieltä katsotaan.

Siis voi huokaus: Ei ne sinun omakannassasi näkyvät maininnat tietojen luovutuksesta tarkoita sitä, että joku olisi sinne sinun omakantaasi mennyt jotain luovuttelemaan. Ne on niitä merkintöjä, kun ne ovat ihan omassa työpaikassaan varsinaisessa Kannassa tms. katsoneet sinun tietojasi. Ne vain näkyvät sinun omakannassasi näin. 

Etkä nyt selvästikään tajua, minkälainen työnjako jossain terveydenhuollossa on. Kyllä siellä sinun tiedoissasi käydään ihan asiasta ja luvallisesti myös sihteerinä. Lähetetään kutsuja, kirjoitetaan saneluita, tehdään laskuja, ajanvarauksia, tulostetaan sinun itse itsellesi pyytämiä papereita ja lausuntoja yms. Lääkäreillä on osastosihteerit, toimistosihteerit, tekstinkäsittelijät ym. sitä varten, ettei niitten tarvitsisi ihan jokaista paperiasiaa tehdä itse.

Vierailija
117/175 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla seulat? Lastensuojelu kysynyt seulatuloksia?

Vierailija
118/175 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella alalla on kuule ihan tavallista työskennellä sunnuntaina. Olisikohan sairaanhoito tällainen ala, mitä luulet.

Ja ihan tavallistako on katsella sellaisten henkilöiden terveystietoja, jotka eivät ole sunnuntaina siellä asiakkaana???

Vierailija
119/175 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksiköhän tietojen katsojien selvittäminen on tehty sellaiseksi, että sitä täytyy erikseen pyytää? Miksi sitä ei näe itse Omakannasta ilman mitään selvityspyyntöä? Vainoharhainen nyt näkee minkä tahansa vaivan näitä asioita selvittääkseen ja kuinka usein tahansa, mutta iso osa ihmisistä ei kehtaa tällaista pyyntöä tehdä (koska pelkää sitä hulluksi leimautumista). Tämän lisäksi ihmisillä on kuitenkin sen verran suuri luottamus terveydenhuollon ammattilaisiin, että monille ei edes tule mieleen, että heidän tietojaan voitaisiin luvatta katsella. Ja tämän varaan tietojen urkkijat laskevatkin.

Siksi täytyy erikseen pyytää, että muuten ne vainoharhaiset siellä kotonaan ihmettelisivät, että miksi joku ihan tuntematon sihteeri on käynyt heidän tiedoissaan, kun eihän sihteerit tee heidän mielestään yhtään mitään potilastietojärjestelmällä, ei edes terveydenhuollon sihteerit. Samaten porua syntyy siitä, kun siellä on joku ihan heille tuntematon hoitaja tai lääkäri, vaikka se hoitaja on heille ajanvarauksesta vastannut ja lääkäri uusinut jonkun reseptin, kun heidän omalääkärinsä on ollut pois töistä. Lokitiedot täytyy luovuttaa hallitusti ja olla valmiita vääntämään rautalangasta näille omasta mielestään kauhean mielenkiintoisille ihmisille, miksi heidän potilastiedoissaan on käyty.

Vierailija
120/175 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella alalla on kuule ihan tavallista työskennellä sunnuntaina. Olisikohan sairaanhoito tällainen ala, mitä luulet.

Ja ihan tavallistako on katsella sellaisten henkilöiden terveystietoja, jotka eivät ole sunnuntaina siellä asiakkaana???

Kaikkia paperitöitä ei pystytä tekemään valmiiksi juuri sillä sekunnilla, kun joku potilas on itse ottanut yhteyttä. Siksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme