Miksi joku oli käynyt katsomassa terveystietojani SUNNUNTAINA??????!!!
Kävin Omakannassa katsomassa tietojen luovutuksia, niin just eilen oli luovutettu kaupungilta tietoja kaupungille. En tajua, miks?? Eilen oli sunnuntai ja tk:t kiinni ja en edes asioinut missään!!!!!!
Kommentit (175)
Mistä kohtaa näkee sen, että joku katsellut tietoja? Ja mistä ne lokitiedot kysytään? Tuossa tietojen luovutuksessahan on kyse siitä, että esim. sairaalan lääkäri lähettää tiedot tk:hon tai toiselle osastolle. Minulla lukee näitä luovutustietoja omakannassa. Mutta en kyllä löydä mistään kohtaa, josta näkisi jos joku on käynyt vain LUKEMASSA minun omakannan terveystietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tuottaa pettymys, mutta ei siellä ole kukaan erityisesti kyyläämässä tietojasi sunnuntaina. Mahdollista mutta erityisen epätodennäköistä. Siellä joku toimistosihteeri ehkä katsoo tietojasi joita tarvitsee työssään. Esim. Kaverini on tällaisessa työssä jolloin lähettää kirjeitä ja kutsuja potilaille.
Mutta ei kai toimistosihteeritkään ole viikonloppuna töissä??? Ap
Miksi
Osa osastonsihteereistä tekee kaksi/kolmivuorotyötä ja myös vkl ja juhlapyhät ymsMoni osasto pyörii viikonloppuisinkin, leikkaussalitoiminta, teho jne. Täytyy olla maanantaiksi kaikki tärkeät tiedot kirjattuna jos päivystäjä ei vaikka itse ole tuolloin töissä että tietävät mitä viikonloppuna on kenellekin potilaalle tehty.
Meillä saatetaan suunnitella leikkausjonoa uusiksi jo tullut peruutus ja maanantaille tarvittaisiin uusi potilas tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on laittanut reseptin uusintaan.
En ole
Ap
No laita nyt ihmeessä ja äkkiä. Tarvetta tuntuu olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällähän tuo asia selviää?
Entäpä jos kysyisit asiaa sieltä, missä olit asioinut.
No kysyinpä van, jos joku sattuisi tietämään tai on katsonut potilaiden tietoja SUNNUNTAINA??!!
AP
Lääkärit urakoi potilastekstejä silloin kun ehtivät. Veljeni on erikoislääkäri ja käy ajoittain viikonloppuisinkin tekemässä lausuntoja, lähetteitä ym pois.
Sitä en tiedä kuka ja miksi on sun tietoja katsonut, mutta tietänet itse oletko viime aikona käynyt lääkärissä, pyytänyt reseptiä tai todistusta tai lähetettä johonkin tai oletko hoidossa.
Ja eikö siellä näy omakin tietojen katselusi?
Ootko apteekissa käynyt sunnuntaina
Vierailija kirjoitti:
Ootko apteekissa käynyt sunnuntaina
En
Vierailija kirjoitti:
Ajatella että ihmiset eivät saa pois lainkaan tietoja itsestään sieltä. Lekuri voi kirjoittaa vaikka mitä erikoisia kuvauksia.
Saa ne pois, mutta vaatii vaivannäköä. Ota yhteys potilasasiamieheen ja sitten asiattomat/väärät tiedot poistoon.
Olen kerran saanut poistettua ihan lääkärille soittamalla.
Kyllä saman kaupungin sisällä voi olla eri potilastietojärjestelmä esim. terveyskeskuksessa ja erikoissairaanhoidossa yliopistollisessa sairaalassa.
82 tässä vielä, anteeksi että sotkeennun keskusteluun. Mistä näkee, että joku on katsellut? Tietojen luovutus tarkoittaa lähettämistä, ei katselua. Kävin vasta sairaalassa ja lääkäri kysyi, saako tiedot luovuttaa tk:hon ja Mehiläiseen. Ja omakannassa on sitten samalla päivämäärällä tietojen luovutus kyseisiin paikkoihin. Kaksi lääkäriä on myös korjannut tekstejään omakantaan, mutta siitä ei ole tullut uutta päivämäärämerkintää, siis vanhaa tekstiä vain on täydennetty. Mistä siis näkee sen, että joku on vain katsellut tai lukenut omakantaa?
Vaikka toimisto kiinni niin ylitöitä tehneet? Käytä päätäsi. Eiköhän niitä katsottu ihan aiheellisesta syystä. Miksi alat heti maalailla kauhuskenaarioita? Ihan kuin jotain kiinnostaisi SUN terveystiedot Suuret on luulot sulla itsestäsi.
Miksi lääkäri kirjoittaa ummet ja lammet sinne tietoihin, vaikka kyseessä niinkin pikku asia, kuin korvakäytävän kipu. Tekstiä oli vaikka millä mitalla. Kummastuttaa tämä käytäntö nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tuottaa pettymys, mutta ei siellä ole kukaan erityisesti kyyläämässä tietojasi sunnuntaina. Mahdollista mutta erityisen epätodennäköistä. Siellä joku toimistosihteeri ehkä katsoo tietojasi joita tarvitsee työssään. Esim. Kaverini on tällaisessa työssä jolloin lähettää kirjeitä ja kutsuja potilaille.
Mutta ei kai toimistosihteeritkään ole viikonloppuna töissä??? Ap
Miksi
Osa osastonsihteereistä tekee kaksi/kolmivuorotyötä ja myös vkl ja juhlapyhät ymsMoni osasto pyörii viikonloppuisinkin, leikkaussalitoiminta, teho jne. Täytyy olla maanantaiksi kaikki tärkeät tiedot kirjattuna jos päivystäjä ei vaikka itse ole tuolloin töissä että tietävät mitä viikonloppuna on kenellekin potilaalle tehty.
Meillä saatetaan suunnitella leikkausjonoa uusiksi jo tullut peruutus ja maanantaille tarvittaisiin uusi potilas tilalle.
Miksi ihmeessä kukaan katsoisi oman yksikön potilaan tietoja omakannasta? Sairaalat käyttävät omia tietojärjestelmiään, omakanta on tavallaan pelkkä heijastus niistä. Ei ole mitään järkeä mennä sinne, jos etsii potilasta leikkausjonosta.
Muutenkaan omakannan tietoihin ei pitäisi mennä millään toimistosihteeristatuksella, koska kyse on hoitavan tahon tarvitsemista toisen sairaalan/terveyskeskuksen tms. kirjaamista tiedoista, joita sieltä katsotaan.
Minulla on omakannassa tietojenluovutuskielto ja silti siellä on muutama hoitaja käynyt tietoja katsomassa aivan vääristä yksiköistä. Molemmissa tapauksissa sain vastauksen, että kyseessä oli erehdyt. Miten voi erehdyksessä päätyä tietoihin, joiden ei pitäisi näkyä kyseisen yksikön työntekijöille?
Ei kennelläkään ole kotikoneella potilastietojärjestelmää, kaikkea te uskotte 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällähän tuo asia selviää?
Entäpä jos kysyisit asiaa sieltä, missä olit asioinut.
No kysyinpä van, jos joku sattuisi tietämään tai on katsonut potilaiden tietoja SUNNUNTAINA??!!
AP
Lääkärit urakoi potilastekstejä silloin kun ehtivät. Veljeni on erikoislääkäri ja käy ajoittain viikonloppuisinkin tekemässä lausuntoja, lähetteitä ym pois.
Sitä en tiedä kuka ja miksi on sun tietoja katsonut, mutta tietänet itse oletko viime aikona käynyt lääkärissä, pyytänyt reseptiä tai todistusta tai lähetettä johonkin tai oletko hoidossa.
Ja eikö siellä näy omakin tietojen katselusi?
Jaaha ja sieltä saat sitten tietoja muista itsekin? Tiesitkö että veljesi syyllistyy tietojen levittelyyn. Ilmiannan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on omakannassa tietojenluovutuskielto ja silti siellä on muutama hoitaja käynyt tietoja katsomassa aivan vääristä yksiköistä. Molemmissa tapauksissa sain vastauksen, että kyseessä oli erehdyt. Miten voi erehdyksessä päätyä tietoihin, joiden ei pitäisi näkyä kyseisen yksikön työntekijöille?
Ei mitenkään, tee rikosilmoitus vaan. Voitat jutun helposti ja tekijät saavat potkut.
Oma kannan tiedot on kuulkaa koko Euroopan alueen terveyshenkilöstön käsissä, että siitä vaan selvittämään, että kukahan on käynyt niistä miljoonista hoitajista katsomassa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka toimisto kiinni niin ylitöitä tehneet? Käytä päätäsi. Eiköhän niitä katsottu ihan aiheellisesta syystä. Miksi alat heti maalailla kauhuskenaarioita? Ihan kuin jotain kiinnostaisi SUN terveystiedot Suuret on luulot sulla itsestäsi.
Jo tämän kirjoittajan asenteesta huomaa rikollisen asenteen. Eli tietojasi OLLAAN käyty katselemassa rikollisesti.
Sillä kiellolla sielllä ei tee mitään, keksii vaan syyn, että miksi urkkii.
En nyt tarkoita päivystystä, vaan terveyskeskuksen kiireellisten jonojen purkua. Tosin minun kunnassani ei viikonloppuisin ole päivystystä, vaan pitää mennä naapurikuntaan.