Järkytyin synnysosaston hoitajien käytöksestä potilaiden seläntakana
Olin opintoihin liittyen tutustumassa Oulun yliopistollisen sairaalan synnäriin. Oli kyllä uskomatonta seurata vierestä, kuinka kätilöt aloittivat heti potilaan haukkumisen/arvostelun kun ovi meni kiinni potilashuoneeseen. Valitettiin siitä, kuinka "taas se vaatii kipulääkettä" jne jne. Lisäksi jokainen synnärille tuleva arvosteltiin, osa sai kehuja "niin suloinen pari" ja osa taas oli että "hohhoijaa". Voi jos potilas kuulisi mitä selän takana tuolla puhutaan niin varmaan mieluummin kadulla hoitaisi nuokin hommat. En ymmärrä, miksi pitää olla tuolla töissä, jos kerran noin vihaa koko hommaa.
Onnea vaan niille jotka tuossa helvetissä pääsee kitumaan. Tuo kokemus sai vain olemaan iloinen siitä, että lapsien hankkiminen ei kuulu omaan elämääni.
Kommentit (865)
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä että puhuvatko päiväkotien hoitajat usein pahaa lapsesta tai perheestä? Selväksi on tullut että lapset ovat eri-arvoisia riippuen vanhempien taustasta. Esim jaakon äiti lääkäri niin siedetään jaakolta huonoa käytöstä ja mielistellään vanhempia. Erkin äiti yh ja työtön niin erkin perään ei kysellä eikä juurikaan toivota erkin olevan usein paikalla. Todella surullista ja järkyttävää
Puhutaan. Mutta ei lokeroida noin miten moni luulee. Lapsi voi olla ihana, vaikka vanhemmat olisi p*rseestä. Ja monesti korkeasti koulutetut, virassa tms olevat vanhemmat voi olla todella raskaita + täysin pihalla oman lapsen kasvatuksesta. Kun taas joku yh-äiti tai isä on ihana ja kaikkien suosiossa.
Epäammattimaistahan näistä on puhua minusta esim kahvihuoneessa suureen ääneen, mut toki inhimillistä että joskus tarvii purkaa tuntoja + toisten kanssa kemiat toimii ja toisten ei. Mut mieluummin sit vaiks parin lähimmän kollegan kanssa muiden kuulematta keskustelee..
Ei mitään merkitystä, mitä hoitajat puhuvat. Itse en ole pätkääkään kiinnostunut, ne on töissä siellä siellä potilaita varten. Jos on ongelmia, niin aina voi mennä mäkkäriin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin... Jotkut ihmiset vaan aiheuttavat sen hohhoijaa-reaktion. Ja minä en ole edes hoitaja.
Ompa ammattimaista.
Oli tai ei, mutta ihmiset osaavat olla ääliöitä. Tuliko yllärinä? Kyllä sitä monesti miettii, että kaikkea se leipä elättääkin...
Kyllä, nykyään nuoret naiset ovat aivan järkyttävän itsekeskeisiä paskoja. Vaatimuksia vaatimusten päälle, mitään ei tehdä itse, kaikki näille prinsessoille pitäisi tehdä valmiiksi. Älkää tehkö lapsia, ette ole sopivia kasvattajiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin... Jotkut ihmiset vaan aiheuttavat sen hohhoijaa-reaktion. Ja minä en ole edes hoitaja.
Ompa ammattimaista.
Oli tai ei, mutta ihmiset osaavat olla ääliöitä. Tuliko yllärinä? Kyllä sitä monesti miettii, että kaikkea se leipä elättääkin...
Kyllä, nykyään nuoret naiset ovat aivan järkyttävän itsekeskeisiä paskoja. Vaatimuksia vaatimusten päälle, mitään ei tehdä itse, kaikki näille prinsessoille pitäisi tehdä valmiiksi. Älkää tehkö lapsia, ette ole sopivia kasvattajiksi.
Näin on.
Olen toiminut lääkärinä sybbörillä ja täytyy sanoa, ettei missään näe niin inhottavia potilaita kuin siellä.
Lisää liksaa hoitajille! Not really.
Hauskaa muuten miten somevaikuttajien youtubeen kuvatuissa synnytyksissä on aina mielettömän ihanat, huomioonottavat ja läsnäolevat kätilöt, vauvan kanssa päästään perhehuoneeseen jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on, ne potilaat ja perheet kun on päivittäin sulla työn alla niin ei niitä kukaan jaksa ihailla. Osa on kivempia kuin toiset ja paskat asiakkaat ruoditaan kolleegojen kesken, niin jaksetaan taas jatkaa sitä omaa epäkiitollista, huonosti palkattua työtä.
Ketään ei tartte ihailla, mutta ammattimaisesti pitää osata käyttäytyä. Kyllä ne potilaat sen huomaa, mikä on asenne. Synnäreillä tunnetusti asenne ja muelenkiinto potilaiden hyvinvointiin on surkea. Ei se jää huomaamatta ja tuloksena on karmeita kokemuksia.
En tiedä, mutta itse en ole ikinä saanut huonoa kohtelua synnärillä tai missään missä olen ollut asioimassa. Aina olen saanut tarvitsemani palvelun ja avun.
Hieno juttu, moni muu on saanut tylyä ja tympeää käytöstä osakseen.
Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa!
Te ämmät olette vaatimuksinenne järkyttävää sakkia. Katsokaa peiliin. Emme ole teidän palvelijoitanne, olemme hoitajia, ei meidän tarvitse juosta teidän tahtoneet mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompa ammattimaista.
Näin on.
Olen toiminut lääkärinä sybbörillä ja täytyy sanoa, ettei missään näe niin inhottavia potilaita kuin siellä.
Sama kokemus on minulla, missään ei ole niin kiittämätöntä ja itsekeskeistä sakkiakuin nykyäidit synnärillä. On vain vaatimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on, ne potilaat ja perheet kun on päivittäin sulla työn alla niin ei niitä kukaan jaksa ihailla. Osa on kivempia kuin toiset ja paskat asiakkaat ruoditaan kolleegojen kesken, niin jaksetaan taas jatkaa sitä omaa epäkiitollista, huonosti palkattua työtä.
Ketään ei tartte ihailla, mutta ammattimaisesti pitää osata käyttäytyä. Kyllä ne potilaat sen huomaa, mikä on asenne. Synnäreillä tunnetusti asenne ja muelenkiinto potilaiden hyvinvointiin on surkea. Ei se jää huomaamatta ja tuloksena on karmeita kokemuksia.
En tiedä, mutta itse en ole ikinä saanut huonoa kohtelua synnärillä tai missään missä olen ollut asioimassa. Aina olen saanut tarvitsemani palvelun ja avun.
Te ämmät olette vaatimuksinenne järkyttävää sakkia. Katsokaa peiliin. Emme ole teidän palvelijoitanne, olemme hoitajia, ei meidän tarvitse juosta teidän tahtoneet mukaan.
Nyt kyllä on joku trolli esittämässä hoitajaa. Hohhoijjaa.
T. Sh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas tässä oiva esimerkki siitä minkälaista sakkia hoitajissa on. Missä moraali ja ammattietiikka?? Hae apua, et voi tehdä hoitotyötä, jos ajattelet ja koet noin. Kuka ylipäänsä edes ämmittelee toisia naisia. 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Muutin Kajaaniin, en kertakaikkiaan jaksanut kiittämättömiä akkoja suurhelsingin alueella.
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa muuten miten somevaikuttajien youtubeen kuvatuissa synnytyksissä on aina mielettömän ihanat, huomioonottavat ja läsnäolevat kätilöt, vauvan kanssa päästään perhehuoneeseen jne.
Mietin samaa kun muutaman tuollaisen videon olen tässä vuoden aikana katsonut. Jos olisi itse saanut samanlaista kohtelua niin synnytys olisi ollut positiivinen kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ämmät olette vaatimuksinenne järkyttävää sakkia. Katsokaa peiliin. Emme ole teidän palvelijoitanne, olemme hoitajia, ei meidän tarvitse juosta teidän tahtoneet mukaan.Tämä!
Muutin Kajaaniin, en kertakaikkiaan jaksanut kiittämättömiä akkoja suurhelsingin alueella.
Allekirjoitan. Nykyäidit ovat hysteerisiä valittajia. Ei yksin synnytyksen suhteen, vaan kaikissa asioissa.
Ei yllätä, että potilaista puhutaan selän takana pahaa, eikä se oikeastaan minua haittaakaan.
Suurempi ongelma on, kun lääkärit ja hoitajat ovat ihan päin naamaa epäempaattisia, epäkohteliaita ja kovakouraisia.
Onkohan Ap vähän yliherkkä? Minä olen ollut nuorena palvelualalla, joten kyllä minä tiedän että työntekijät puhuvat joskus asiakkaista. Ihan samalla tavalla oletan niiden myyjien, hoitajien, lastentarhanopettajien jne puhuvan myös minusta. Ei se estä minua poistumasta kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Newsflash, kaikilla sote -aloilla puhutaan asiakkaista selän takana. Joskus nauretaan paljonkin asiakkaiden jutuille ja tekemisille. Se on se millä sitä työtä jaksaa tehdä. Ammattimaisuutta on se, että sitä ei tehdä asiakkaiden edessä.
Työhön kuuluu käyttäytyä ammattimaisesti myös muun henkilökunnan aikana.
Alan kuin alan arvostus tippuu, jos työtä ei tehdä kaikilta osin kunnolla.
Omat huonot kokemukset olivat Jorvissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ämmät olette vaatimuksinenne järkyttävää sakkia. Katsokaa peiliin. Emme ole teidän palvelijoitanne, olemme hoitajia, ei meidän tarvitse juosta teidän tahtoneet mukaan.Tämä!
Onneksi et ole ikinä työskennellyt synnärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin Kajaaniin, en kertakaikkiaan jaksanut kiittämättömiä akkoja suurhelsingin alueella.Allekirjoitan. Nykyäidit ovat hysteerisiä valittajia. Ei yksin synnytyksen suhteen, vaan kaikissa asioissa.
Kyllä ennen oli vaan kaikki paremmin, kun äitien itsetunto oli lytätty jo lapsena niin matalaksi, etteivät osanneet synnärilläkään muuta kuin totella pelokkaina ja ottaa mukisematta vastaan kaiken huonon kohtelun. Voi näitä kiittämättömiä nykyäitejä, kun heitä ei voikaan enää tylyttää yhtä helposti.
Melko naurettavaa.
Kätilön työ on taatusti yksi raskaimmista niin henkisesti kun fyysisesti.
Kuuntelet ja siedät äitien huutoa, kirkumista, vittuilua ja joskus päällekäymistä. Juuri koskaan ei kiitetä mutta taatusti jaksetaan vinkua jos pienikin asia menee pieleen. Aivan hehlvetin vastuullinen ammatti.
Jos mietin esim kuinka helvetistä omassa synnytyksessäni muut äidit soittivat sitä hiton kelloa niin olisin itsekin raivostunut. Tai kuinka naurettavista asioista jaksettiin vinkua.
Eräs ystäväni potkaisi sunnyttäessä kätilöä naamaan, naureskelee tälle edelleen sen sijaan että oiisi pyytänyt anteeksi tuolloin.
Metsä vastaa kun sinne huudetaan. Oma kokemus on se että itse olemalla asiallinen saa samaa takaisin.
Kai tajuat, että on täysin eri asia "puhua tuntemuksista" kuin haukkua asiakkaita? Ihan täysin eri asia. Hoitaja, joka haukkuu asiakkaita, on kyvytön omien tunteidensa kanssa. Tämä välittyy vuorovaikutuksessa myös asiakkaille jollain tavalla, niin se vaan menee.