Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkytyin synnysosaston hoitajien käytöksestä potilaiden seläntakana

just joppa
31.07.2022 |

Olin opintoihin liittyen tutustumassa Oulun yliopistollisen sairaalan synnäriin. Oli kyllä uskomatonta seurata vierestä, kuinka kätilöt aloittivat heti potilaan haukkumisen/arvostelun kun ovi meni kiinni potilashuoneeseen. Valitettiin siitä, kuinka "taas se vaatii kipulääkettä" jne jne. Lisäksi jokainen synnärille tuleva arvosteltiin, osa sai kehuja "niin suloinen pari" ja osa taas oli että "hohhoijaa". Voi jos potilas kuulisi mitä selän takana tuolla puhutaan niin varmaan mieluummin kadulla hoitaisi nuokin hommat. En ymmärrä, miksi pitää olla tuolla töissä, jos kerran noin vihaa koko hommaa.

Onnea vaan niille jotka tuossa helvetissä pääsee kitumaan. Tuo kokemus sai vain olemaan iloinen siitä, että lapsien hankkiminen ei kuulu omaan elämääni.

Kommentit (865)

Vierailija
1/865 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin... Jotkut ihmiset vaan aiheuttavat sen hohhoijaa-reaktion. Ja minä en ole edes hoitaja.

Vierailija
2/865 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, sama on varsinkin Jorvissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/865 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se on työntekoa. Rutiinin ja ammattitaidon myötä tulee useimmilla myös kyynistymistä. Ei se mitään, kunhan ei överiksi mee. Taidat olla nuori.

Vierailija
4/865 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista asiakkaiden ja potilaiden haukkumista se on joka paikassa. Tuntuu olevan ainoaa huvia työntekijöille. Tuollaista olen siis itse päässyt seuraamaan päiväkodeissa(ihan eniten!!!), perheneuvolassa ja kouluissa.

Vierailija
5/865 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Olen kuunnellut tuota potilaiden haukkumista taukotilassa. Varsinkin ensisynnyttäjät on turhasta kitisijöitä ja vain vauva on tärkeä eikä äidin voinnilla ja kivuilla ole mitään väliä. 

Vierailija
6/865 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilaat ei ole vaitiolovelvollisia. Joten kätiöistä ja heidän sanomisistaan esim. synnytyssalissa puhutaan työpaikkojen kahvipöydissä.

Vierailija
7/865 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sanalla tavalla haukkuvat seläntakana kuten sinä täällä palstalla.

Vierailija
8/865 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, se on työntekoa. Rutiinin ja ammattitaidon myötä tulee useimmilla myös kyynistymistä. Ei se mitään, kunhan ei överiksi mee. Taidat olla nuori.

Epäammatillista käytöstä, joka kertoo omasta työpahoinvoinnista. Alanvaihdon aika.

Vierailija
9/865 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on, ne potilaat ja perheet kun on päivittäin sulla työn alla niin ei niitä kukaan jaksa ihailla. Osa on kivempia kuin toiset ja paskat asiakkaat ruoditaan kolleegojen kesken, niin jaksetaan taas jatkaa sitä omaa epäkiitollista, huonosti palkattua työtä.

Vierailija
10/865 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon hekin varmaan saavat lokaa niskaan ja joutuvat kuuntelemaan idioottien mongerrusta. Oli mikä asiakaspalveluala tahansa.

Vierailija
11/865 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyynistyminen ei ole ammattitaitoa, päinvastoin.

Vierailija
12/865 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut saman Helsingissä. Hoitajat lähtivät hakemaan papereitani, nämä eivät huomanneet minun seuraavan heitä ja kuulin toivotuksen: Painukoot suolle!

Vierailija
13/865 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin... Jotkut ihmiset vaan aiheuttavat sen hohhoijaa-reaktion. Ja minä en ole edes hoitaja.

Ompa ammattimaista.

Vierailija
14/865 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on, ne potilaat ja perheet kun on päivittäin sulla työn alla niin ei niitä kukaan jaksa ihailla. Osa on kivempia kuin toiset ja paskat asiakkaat ruoditaan kolleegojen kesken, niin jaksetaan taas jatkaa sitä omaa epäkiitollista, huonosti palkattua työtä.

Ketään ei tartte ihailla, mutta ammattimaisesti pitää osata käyttäytyä. Kyllä ne potilaat sen huomaa, mikä on asenne. Synnäreillä tunnetusti asenne ja muelenkiinto potilaiden hyvinvointiin on surkea. Ei se jää huomaamatta ja tuloksena on karmeita kokemuksia.

Vierailija
15/865 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä että puhuvatko päiväkotien hoitajat usein pahaa lapsesta tai perheestä? Selväksi on tullut että lapset ovat eri-arvoisia riippuen vanhempien taustasta. Esim jaakon äiti lääkäri niin siedetään jaakolta huonoa käytöstä ja mielistellään vanhempia. Erkin äiti yh ja työtön niin erkin perään ei kysellä eikä juurikaan toivota erkin olevan usein paikalla. Todella surullista ja järkyttävää

Vierailija
16/865 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko? 😬 Eikö hoitajilla ole mitään ammattiylpeyttä, ettei nyt asiakkaita haukuta tai arvostella? Valikoituuko hoitajiksi jotenkin ilkeitä ja tyhmiä ihmisiä? Ei muissakaan töissä asiakkaita ole tapana haukkua, ei päin naamaa, eikä seläntakana. Missä on kunnioitus toista ihmistä kohtaan? No, toisaalta, munkin eka lapsen synnytyksen yhteydessä synnärillä olo oli kyllä kokemus. Vaikka olin nopea synnyttäjä, enkä tarvinut kipulääkettäkään. Maito ei vaan noussut koko sairaalassa olon aikana, ja siitä sain ihmeellistä piilov***uilua muutamalta hoitajalta. Näköjään se on totta, että alalle hakeutuu porukkaa, jotka tykkäävät kyykyttää heikossa tilassa olevia ihmisiä.

Vierailija
17/865 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, hoitoalalla työskentelee narsistisimmat ja itsekeskeisimmät ihmiset, mitä on, niin ei tuo ole mikään ihme.

Hoitsut kuvittelevat olevansa jumalasta seuraavia, vastenmielisiä lässyttäjiä 99% hoitajista ja sossuämmistä.

Vierailija
18/865 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ompa ammattimaista.

Oli tai ei, mutta ihmiset osaavat olla ääliöitä. Tuliko yllärinä? Kyllä sitä monesti miettii, että kaikkea se leipä elättääkin...

Vierailija
19/865 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen itsekin miettinyt, että iso syy alhaiseen syntyvyyteen Suomessa on ihan vain äitien saama kohtelu. Liian monia kokemuksia olen lukenut missä synnytyksessä äitiä on hoputettu, kohdeltu kovakouraisesti, jälkikäteen paikat tikattu hutiloiden ja jätetty oman onnensa nojaan.

Ei ihmekään siis että lapsia harvoin tulee lisää kun se yksi tai kaksi on hankittu. Pitäisi ehdottomasti olla äideille parempi kohtelu. Ja hoputtamisen sijaan olisi tärkeää että äidin annettaisiin toipua rauhassa ja tarkkailun alla koska jälkiongelmat niin isosta koettelemuksesta ovat yleisiä. Mallia voitaisiin ottaa vaikka Etelä-Korean plastiikkakirurgia-sairaala-hotelleista; olisi siistinä pidetyt, hotellimaisemmat huoneet joissa voisi toipua rauhassa. Ja kätilöille ja lääkäreille pitäisi painottaa että kyseessä on usein traumatisoiva kokemus joten ymmärrystä peliin.

Mutta eihän tällaisia muutoksia saa toteuttaa, parempi vain syyllistää naisia alhaisesta syntyvyydestä ja huoltosuhteen kippaamisesta.

Vierailija
20/865 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi morjes mikä kommentti!

Olet varmaan kiva työkaveri 😅

Eli se että on vanha ukko/akka on ihan normaalia että muiden haukkuminen kuuluu asiaan?

Itselle on ainakin ikä tuonut suvaitsevaisuutta eikä maailma ole mustavalkoinen. On niin eri tapoja olla ja elää että tulisi hulluksi jos kaikkia mitkä poikkeaa siitä miten itse on ja elää pitäisi arvostella ja taivastella.

No, olen vasta nelikymppinen eli voihan olla että parinkymmenen vuoden päästä olen veemäinen akka mutta toivottavasti en ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän