Järkytyin synnysosaston hoitajien käytöksestä potilaiden seläntakana
Olin opintoihin liittyen tutustumassa Oulun yliopistollisen sairaalan synnäriin. Oli kyllä uskomatonta seurata vierestä, kuinka kätilöt aloittivat heti potilaan haukkumisen/arvostelun kun ovi meni kiinni potilashuoneeseen. Valitettiin siitä, kuinka "taas se vaatii kipulääkettä" jne jne. Lisäksi jokainen synnärille tuleva arvosteltiin, osa sai kehuja "niin suloinen pari" ja osa taas oli että "hohhoijaa". Voi jos potilas kuulisi mitä selän takana tuolla puhutaan niin varmaan mieluummin kadulla hoitaisi nuokin hommat. En ymmärrä, miksi pitää olla tuolla töissä, jos kerran noin vihaa koko hommaa.
Onnea vaan niille jotka tuossa helvetissä pääsee kitumaan. Tuo kokemus sai vain olemaan iloinen siitä, että lapsien hankkiminen ei kuulu omaan elämääni.
Kommentit (865)
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä että puhuvatko päiväkotien hoitajat usein pahaa lapsesta tai perheestä? Selväksi on tullut että lapset ovat eri-arvoisia riippuen vanhempien taustasta. Esim jaakon äiti lääkäri niin siedetään jaakolta huonoa käytöstä ja mielistellään vanhempia. Erkin äiti yh ja työtön niin erkin perään ei kysellä eikä juurikaan toivota erkin olevan usein paikalla. Todella surullista ja järkyttävää
Tämänhän vuoksi niissä hakemuksissa kysytään vanhempien ammattistatusta. Yritin saada eräänkin kerran päiväkodissa ääneäni kuuluviin tällaisen superrikkaan mamman takaa. No eipähän se lastentarhan opettaja korvaansa kuullut asiaani. Oli tärkeämpää jauhaa riccaan ricun asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on, ne potilaat ja perheet kun on päivittäin sulla työn alla niin ei niitä kukaan jaksa ihailla. Osa on kivempia kuin toiset ja paskat asiakkaat ruoditaan kolleegojen kesken, niin jaksetaan taas jatkaa sitä omaa epäkiitollista, huonosti palkattua työtä.
Ketään ei tartte ihailla, mutta ammattimaisesti pitää osata käyttäytyä. Kyllä ne potilaat sen huomaa, mikä on asenne. Synnäreillä tunnetusti asenne ja muelenkiinto potilaiden hyvinvointiin on surkea. Ei se jää huomaamatta ja tuloksena on karmeita kokemuksia.
En tiedä, mutta itse en ole ikinä saanut huonoa kohtelua synnärillä tai missään missä olen ollut asioimassa. Aina olen saanut tarvitsemani palvelun ja avun.
Hieno juttu, moni muu on saanut tylyä ja tympeää käytöstä osakseen.
Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa!
Te ämmät olette vaatimuksinenne järkyttävää sakkia. Katsokaa peiliin. Emme ole teidän palvelijoitanne, olemme hoitajia, ei meidän tarvitse juosta teidän tahtoneet mukaan.Tämä!
Muutin Kajaaniin, en kertakaikkiaan jaksanut kiittämättömiä akkoja suurhelsingin alueella.Onneksi et ole ikinä työskennellyt synnärillä.
Juu, vasta 12 vuotta. Onneksi pääsin eroon kaltaisistasi itsekeskeisistä idiooteista. Älä tee lapsia, pilaat niitten elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä että puhuvatko päiväkotien hoitajat usein pahaa lapsesta tai perheestä? Selväksi on tullut että lapset ovat eri-arvoisia riippuen vanhempien taustasta. Esim jaakon äiti lääkäri niin siedetään jaakolta huonoa käytöstä ja mielistellään vanhempia. Erkin äiti yh ja työtön niin erkin perään ei kysellä eikä juurikaan toivota erkin olevan usein paikalla. Todella surullista ja järkyttävää
Tämänhän vuoksi niissä hakemuksissa kysytään vanhempien ammattistatusta. Yritin saada eräänkin kerran päiväkodissa ääneäni kuuluviin tällaisen superrikkaan mamman takaa. No eipähän se lastentarhan opettaja korvaansa kuullut asiaani. Oli tärkeämpää jauhaa riccaan ricun asioista.
Voi luoja miten kateellinen ämmä olet. Katso peiliin, kaikki vaan toivoo, että veisit sen hullun penikkasi hemmettiin ja itsesi myös.
On muuten jännä, nykyisät eivät ole samanlaisia vuohkanoita kuin nykyäidit. Ovat asiallisia ja hommat hoituu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin... Jotkut ihmiset vaan aiheuttavat sen hohhoijaa-reaktion. Ja minä en ole edes hoitaja.
Ompa ammattimaista.
Oli tai ei, mutta ihmiset osaavat olla ääliöitä. Tuliko yllärinä? Kyllä sitä monesti miettii, että kaikkea se leipä elättääkin...
Kyllä, nykyään nuoret naiset ovat aivan järkyttävän itsekeskeisiä paskoja. Vaatimuksia vaatimusten päälle, mitään ei tehdä itse, kaikki näille prinsessoille pitäisi tehdä valmiiksi. Älkää tehkö lapsia, ette ole sopivia kasvattajiksi.
Näin on.
Olen toiminut lääkärinä sybbörillä ja täytyy sanoa, ettei missään näe niin inhottavia potilaita kuin siellä.Tämä lienee aika yleinen kokemus. Mutta kannattaa yrittää ymmärtää, synnyttävät äidit on hormoneista ja pelosta ja huolesta ihan sekaisin. Moni tuntemani fiksu koulutettu ihminen on kertonut, ettei ollut tunnistaa itseään noilla hetkillä. Joku on itkenyt vaikkei yleensä ikinä itke julkisesti ja toinen on raivonnut niin että hävettää. Joku on saanut elämänsä ainoan paniikkikohtauksen jne. Ei nuo synnärikohtaamiset näytä niistä ihmisistä kuin sen kaikkein huonoimman ja heikoimman hetken.
Me emme voi kutsua Suomea hyvinvointivaltioksi niin pitkään kuin paniikkikohtauksista, kipukohtauksista, ja raivokohtauksista kärsivät synnyttäjät kohdataan muutoin kuin "hohhoijjaa-potilaina".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Newsflash, kaikilla sote -aloilla puhutaan asiakkaista selän takana. Joskus nauretaan paljonkin asiakkaiden jutuille ja tekemisille. Se on se millä sitä työtä jaksaa tehdä. Ammattimaisuutta on se, että sitä ei tehdä asiakkaiden edessä.
Työhön kuuluu käyttäytyä ammattimaisesti myös muun henkilökunnan aikana.
Alan kuin alan arvostus tippuu, jos työtä ei tehdä kaikilta osin kunnolla.
Omat huonot kokemukset olivat Jorvissa
Tämä. Kaiken lisäksi pahan puhuminen muista ihmisistä myrkyttää koko ilmapiirin. Miettivät sitten itsekin, että mitäköhän musta puhutaan, kun tajuavat, että jos puhutaan muistakin, puhutaan myös itsestä. No, paitsi narsistit ehkä ei, he kai luulevat oikeasti olevansa niin hyviä, että ovat poikkeus.
En ole synnyttänyt, mutta olen pari kertaa ollut Oulussa naistentautien osastolla muista syistä noin viikon kerrallaan. Kyseisellä osastolla taisivat kaikki hoitajat olla kätilöitä, mutta kohtelu oli todella mukavaa ja ystävällistä, jopa sydämellistä. Järkyttävää, että synnyttäneillä ei ole siellä samanlaista!
Vierailija kirjoitti:
Kun hetken sitä menoa katsoin niin kyllä täytyy sanoa, että myötätunto on ihan hoitajien puolella. Nykynaiset ovat helvetin itsekeskeisiä raukkamaisia, mitään kestämättömiä tolloja. Olisi ehkä parempi kun eivät lapsia tekisi, pilaavat ne kumminkin.
Sinä et kestäisi edes yhtä supistusta, kaataahan miesflunssa ja 37.6 asteen kuume sinut viikoiksi petiin. Onneksi et tule koskaan saamaan lapsia etkä edes naista.
Vierailija kirjoitti:
No, hoitoalalla työskentelee narsistisimmat ja itsekeskeisimmät ihmiset, mitä on, niin ei tuo ole mikään ihme.
Hoitsut kuvittelevat olevansa jumalasta seuraavia, vastenmielisiä lässyttäjiä 99% hoitajista ja sossuämmistä.
Älä jauha paskaa, narskuhullu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on, ne potilaat ja perheet kun on päivittäin sulla työn alla niin ei niitä kukaan jaksa ihailla. Osa on kivempia kuin toiset ja paskat asiakkaat ruoditaan kolleegojen kesken, niin jaksetaan taas jatkaa sitä omaa epäkiitollista, huonosti palkattua työtä.
Ketään ei tartte ihailla, mutta ammattimaisesti pitää osata käyttäytyä. Kyllä ne potilaat sen huomaa, mikä on asenne. Synnäreillä tunnetusti asenne ja muelenkiinto potilaiden hyvinvointiin on surkea. Ei se jää huomaamatta ja tuloksena on karmeita kokemuksia.
En tiedä, mutta itse en ole ikinä saanut huonoa kohtelua synnärillä tai missään missä olen ollut asioimassa. Aina olen saanut tarvitsemani palvelun ja avun.
Te ämmät olette vaatimuksinenne järkyttävää sakkia. Katsokaa peiliin. Emme ole teidän palvelijoitanne, olemme hoitajia, ei meidän tarvitse juosta teidän tahtoneet mukaan.Tämä!
Muutin Kajaaniin, en kertakaikkiaan jaksanut kiittämättömiä akkoja suurhelsingin alueella.Allekirjoitan. Nykyäidit ovat hysteerisiä valittajia. Ei yksin synnytyksen suhteen, vaan kaikissa asioissa.
Kyllä ennen oli vaan kaikki paremmin, kun äitien itsetunto oli lytätty jo lapsena niin matalaksi, etteivät osanneet synnärilläkään muuta kuin totella pelokkaina ja ottaa mukisematta vastaan kaiken huonon kohtelun. Voi näitä kiittämättömiä nykyäitejä, kun heitä ei voikaan enää tylyttää yhtä helposti.
Minä ole neljä synnyttänyt, aina olen saanut hyvän ja asiallisen kohtelun.
Kun teitä valittajia olen seurannut niin en ihmettele, että hoitajat uupuu ja ovat teihin kyllästyneitä. Järkyttävän itsekeskeistä sakki on iso osa odottavista nykyään.
Kun te tylytätte hoitajia, toki vastaavat samoin. Niin pitääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun hetken sitä menoa katsoin niin kyllä täytyy sanoa, että myötätunto on ihan hoitajien puolella. Nykynaiset ovat helvetin itsekeskeisiä raukkamaisia, mitään kestämättömiä tolloja. Olisi ehkä parempi kun eivät lapsia tekisi, pilaavat ne kumminkin.
Sinä et kestäisi edes yhtä supistusta, kaataahan miesflunssa ja 37.6 asteen kuume sinut viikoiksi petiin. Onneksi et tule koskaan saamaan lapsia etkä edes naista.
Kolme on lapsia ja olen nainen.
Oiva esimerkki olet nykynaisten typeryydestä.
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin Kajaaniin, en kertakaikkiaan jaksanut kiittämättömiä akkoja suurhelsingin alueella.Allekirjoitan. Nykyäidit ovat hysteerisiä valittajia. Ei yksin synnytyksen suhteen, vaan kaikissa asioissa.
Kyllä ennen oli vaan kaikki paremmin, kun äitien itsetunto oli lytätty jo lapsena niin matalaksi, etteivät osanneet synnärilläkään muuta kuin totella pelokkaina ja ottaa mukisematta vastaan kaiken huonon kohtelun. Voi näitä kiittämättömiä nykyäitejä, kun heitä ei voikaan enää tylyttää yhtä helposti.
Kun teitä valittajia olen seurannut niin en ihmettele, että hoitajat uupuu ja ovat teihin kyllästyneitä. Järkyttävän itsekeskeistä sakki on iso osa odottavista nykyään.
Sama minulla, aina olen hyvän hoivan saanut, mutta minä pyrin kohtelemaan hoitajia ihmisinä, en piikoja kuten moni nykyään tekee.
En yhtään ihmettele hoitajien joukkopakoa, potilaat ajaa kenet vaan hulluuden partaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin... Jotkut ihmiset vaan aiheuttavat sen hohhoijaa-reaktion. Ja minä en ole edes hoitaja.
Ompa ammattimaista.
Oli tai ei, mutta ihmiset osaavat olla ääliöitä. Tuliko yllärinä? Kyllä sitä monesti miettii, että kaikkea se leipä elättääkin...
Kyllä, nykyään nuoret naiset ovat aivan järkyttävän itsekeskeisiä paskoja. Vaatimuksia vaatimusten päälle, mitään ei tehdä itse, kaikki näille prinsessoille pitäisi tehdä valmiiksi. Älkää tehkö lapsia, ette ole sopivia kasvattajiksi.
Näin on.
Olen toiminut lääkärinä sybbörillä ja täytyy sanoa, ettei missään näe niin inhottavia potilaita kuin siellä.Sama kokemus on minulla, missään ei ole niin kiittämätöntä ja itsekeskeistä sakkiakuin nykyäidit synnärillä. On vain vaatimuksia.
Lol. Olipa yhtäkkiä lääkäreitä täällä ja nimenomaan naistentauteihin ja synnytyksen erikoistuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme on lapsia ja olen nainen.
Oiva esimerkki olet nykynaisten typeryydestä.
😂
Älä viitsi, pikkulapsikin näkee tuon läpi. Ja jos olisit nainen, niin sanoisin sinulle, että HÄPEÄ sitä, miten mollaat muita naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei muuten todellakaan pidä. Ammattitaitoinen hoitohenkilöstö osaa kohdata haastavat asiakkaat menemättä siihen itse mukaan. Itse olen terapeutti ja saanut kuulla vaikka mitä, mutta ikinä en ole käyttäytynyt epäammattimaisesti enkä muuten myöskään haukkunut tai muuten "puhunut pahaa" potilaista.
Ihan jokaikinen soten työntekijä, joka käyttäytyy huonosti, paljastaa tasan tarkkaan olevansa huono ja kykenemätön työntekijä. Käsittämätöntä, että jossain synnytyslaitoksella, missä tapahtuu elämän herkimpiä ja tunteellisimpia asioita, henkilöstö haukkuu asiakkaita selän takana! Niin iso rimanalitus, että ohhoijaa.
Sain esikoisen synnytyksessä todella huonoa kohtelua. Kätilö ei antanut pyynnöstäni huolimatta mitään kivunlievitystä. Se oli traumaattinen kokemus. Enkä huutanut, en kirkunut, enkä ollut epäasiallinen. Ehkä olisi pitänyt...
Kahdessa seuraavassa synnytyksessä on ollut asialliset kätilöt. Minun mielestäni palkkaukseen voisi lisätä jonkun kannustimen hyvään palveluun. Hyvälle kätilölle pitäisi maksaa parempaa palkkaa hyvästä hoidosta. Sille törkimykselle, joka kiduttaa ensisynnyttäjää puoli vuorokautta ilman kivunlievitystä, voisi antaa palkan alennuksen, mieluiten potkut. Hoitaja, joka jättää potilaat hoitamatta on täysin turha kuluerä.
Synnytys on aina myös kätilölle työvoitto. Kätilön on hoidettava jokainen synnytys niin, että sekä lapsi että äiti voivat sen jälkeen hyvin. Parhaimmillaan synnytys on äidin ja kätilön yhteistyötä. Äitiysvalmennuksessa pitäisi opastaa äitejä, etteivät valita turhasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti oletkin saanut hyvää hoitoa, mutta varmaan on selän takana puhuttu vaikka että etkö ole kuullut ehkäisystä, ja onkohan kaikki samalle miehelle jne.
Vierailija kirjoitti:
Toi synnärin meininki on jotenkin käsittämätöntä, kun ne työntekijät ovat itsekin suuri osa synnyttäneitä naisia. Tuollaisiako kokemuksia muille naisille tai vaikka omalle tyttärelle halutaan äidiksi tulemisesta?
Eivät ne osaa ajatella ollenkaan niin pitkälle, jos nyt ajattelevat ollenkaan.
Mulla on esikoisen laskettu aika ensi kuussa ja pelkään synnytystä sekä osastolla oloa näiden kuulemieni kauhukokemusten vuoksi. Meidän sairaala on vielä siinä mielessä vanhanaikainen, ettei siellä ole kaikille perhehuoneita kuten esim. tubettajien synnytysvideoilla.
Tämä lienee aika yleinen kokemus. Mutta kannattaa yrittää ymmärtää, synnyttävät äidit on hormoneista ja pelosta ja huolesta ihan sekaisin. Moni tuntemani fiksu koulutettu ihminen on kertonut, ettei ollut tunnistaa itseään noilla hetkillä. Joku on itkenyt vaikkei yleensä ikinä itke julkisesti ja toinen on raivonnut niin että hävettää. Joku on saanut elämänsä ainoan paniikkikohtauksen jne. Ei nuo synnärikohtaamiset näytä niistä ihmisistä kuin sen kaikkein huonoimman ja heikoimman hetken.