Järkytyin synnysosaston hoitajien käytöksestä potilaiden seläntakana
Olin opintoihin liittyen tutustumassa Oulun yliopistollisen sairaalan synnäriin. Oli kyllä uskomatonta seurata vierestä, kuinka kätilöt aloittivat heti potilaan haukkumisen/arvostelun kun ovi meni kiinni potilashuoneeseen. Valitettiin siitä, kuinka "taas se vaatii kipulääkettä" jne jne. Lisäksi jokainen synnärille tuleva arvosteltiin, osa sai kehuja "niin suloinen pari" ja osa taas oli että "hohhoijaa". Voi jos potilas kuulisi mitä selän takana tuolla puhutaan niin varmaan mieluummin kadulla hoitaisi nuokin hommat. En ymmärrä, miksi pitää olla tuolla töissä, jos kerran noin vihaa koko hommaa.
Onnea vaan niille jotka tuossa helvetissä pääsee kitumaan. Tuo kokemus sai vain olemaan iloinen siitä, että lapsien hankkiminen ei kuulu omaan elämääni.
Kommentit (865)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kipeänä ihminen on v-mäisillään ja taantuu uhmaikäisen tasolle. Kaikki eivät tietenkään ole uhmakkaita, vaan avuttomia uikuttajia on sitten myös.
Tämän pitäisi olla selvää jokaiselle, joka aikoo hoitoalalle. Eli osaatte sitten varautua siihen, että harvemmin kohtaatte ihan täyspäisiä asiallisia aikuisia työssänne.
Tavallaan se taantuminen on potilaan oikeus.
E.
Epäkohtelias, törkeä käytös EI OLE koskaan potilaan oikeus ellei kyseessä ole desorientoitunut henkilö. Potilaan velvollisuus on käyttäytyä asiallisesti sekä hoitohenkilökuntaa, toisia potilaita että laitoshuoltajia kohtaan.
Kuolevatkin pyrkivät olemaan ystävällisiä hoitohenkilökunnalle. Eihän se kuoleminen heidän vikansa ole. Lapsen asteelle jääneet mul*ut eivät sitten osaa käyttäytyä terveenäkään.
Voisihan siellä puhua vaikka siitäkin positiivisesti, kuinka hyvin vaikka minun synnytys kulki, kun otin epiduraalin. Epiduraalin laitosta n. 45min meni, niin vauva oli syntynyt.
Mutta jos hoitajat haluavat, voivat toki haukkua tätäkin asiaa.
Olin harjoittelussa vuosia sitten päiväkodissa ja pelleilin sulloutumalla sellaiseen venyvään putkeen ja vanhempi kollega tokaisi, että "tulee ihan mieleen se Eerika! :D" siis naurahtaen. Silloin oli juuri tapetilla tämä Eerikan s u r m 4. Tämä kollega oli toisaalta hauska muuten, mutta välillä hyvin ilkeä. Sitä ärsytti yks tosi positiivinen ja kiltin oloinen lastenhoitaja ja puhu siitä peetä. Sitten joskus kun meillä oli yhtäaikaa toinen harjoittelija, joilla oli jotain vaikeuksia käsissään ja lasten pukeminen oli hitaampaa, niin hän loi minuun ja johonkin muuhunkin kolleegaansa sellaisia myhäileviä ilkeämielisiä katseita. Tiedättekö sen, kun joskus ihmiset vaihtavat merkitseviä katseita kun joku heidän mielestä ikävä henkilö puhuu tms.. Oli tosi ristiriitainen olo hänen kanssaan, koska hän selkeästi oli hyvin ilkeä ja ehkä empatiakyvytönkin ihminen, mutta toisaalta niin mukava ja huumorintajuinen (en tarkoita Eerika-juttua).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan sama, mitä minusta puhutaan selän takana, kunhan naamakkain käyttäytyvät. Tärkeintä synnytyksessä on vauvan hyvinvointi. Jos vaikka ponnistusvaiheessa tsempataan synnyttäjää että kyllä sen nyt kestät ilman lääkkeitä ja siitä vetää herneet nokkaan, niin se on voi voi.
Ei kukaan mieti 20 vuotta jälkeenpäin että olipas ihanat empaattiset kätilöt ja tottelivat jokaista oikkuani jos Pirjo-Antero samalla vammautuu eikä opi ikinä kävelemään.
Sen takiahan siellä sairaalassa synnytetään, että se on turvallisempaa itselle ja vauvalle.
Onko ne jotenkin toisiaan poissulkevia seikkoja, että olet ammattitaitoinen ja käyttäydyt ammatillisesti? Minusta ei. Mielipiteestäsi saa käsityksen että hoitajan pitää olla käytökseltään ilkeä ja epäystävällinen, ettei "erkkisinikka" vammaudu synnytyksessä. Enpä ole hullumpaa kuullut.
Näkisin että olet se kaiken väärin käsittävä ja vääntävä mlkkuasiakas itse. Mutta jatketaan ystävällisesti. Kansliassa voi sanoa että varokaa sen kanssa.
Sulla ei ole kyllä kaikki ihan kotona🙄
En enää edes tiedä mistä tässä keskustellaan. Edelleen asiat eivät ole niin mustavalkoisia. Hoitajat tekevät töitä sen takia että saisivat palkkaa elääkseen. He eivät ole yli-ihmisiä.[/quote]
Hoitajia sitoo mm. POTILASLAKI monen muun lainsäädännön lisäksi, mutta he täysin tietoisesti ovat piittaamatta siitä, mitkä ovat heidän lakisääteiset velvoitteensa ihmisiä kohtaan tai sitten heitä ei vain tarkoituksenmukaisesti todellakaan kouluteta kylliksi, jotta he käsittäisivät, minkälaiset rangaistukset voidaan langettaa tällaisesta ihmisoikeuksia rikkovasta toiminnasta. Lainsäädäntö ja VELVOITTEET koskevat myös jokaista muuta sotepuolen työntekijää.
Olette te ihmiset ikävä kyllä onnettomia, kun ette ota selvää siitä, missä menee "inhimillisen erehdyksen" ja lainsäädännön välinen raja. Kun kansa on tietämätöntä, hoitsut vetelevät teitä iloiten vit..ainen virne naamoillaan kuivana kakkoseen miten vain haluavat koska niinhän johtoporraskin toimii.
Tehkää kanteluita, valituksia, rikosilmoituksia, dokumentoikaa kaikki, äänittäkää, pitäkää ystävät ja muut todistajat mukananne vastaanotoilla tarvittaessa. Yksinäinen on helppo uhri, mutta joukossa on voimaa.
Ja sinä sotelainen, joka nautit sadistisesta vallankäytöstä- karma tulee kyllä tavalla tai toisella tiellesi tuomaan sen päivän, kun et enää kykene valehtelemaan tietäsi ulos rikostesi edessä.
Vierailija kirjoitti:
Omasta synnytyskokemuksestani Oys:ssa on onneksi vuosia, mutta kun näin ketjun, en voi olla kirjoittamatta. Synnytysosastolla toiminta oli ihan hyvää, mutta lapsivuodeosaston hoitajien käyttäytyminen oli jopa sadistista.
En ole koskaan kokenut vastaavaa sairaalassa ollessani. Hoitajien inho potilaita kohtaan näkyi heidän ilmeistää ja eleistään. Äänensävy oli todella töykeä ja ylimielinen kun pyysi esimerkiksi särkylääkettä.
Mutta kun jonkun naisen kivan näköinen mies tuli paikalle, eräänkin hoitajan käyttäytyminen muuttui sekunnissa ja ääni käskyttävästä livertämiseksi. Silmåt isoina räpsytellen isiä neuvottiin vauvan hoidossa samalla kun äitejä alistettiin. Onneksi ei tarvitse tuohon puljuun enää jalalla astua.
Ai, tätä tapahtuu siis muuallakin kuin HUSissa? Ilmiö näyttää kattavan koko maan, eli kyse on hoitajista, jotka ovat selvästi sen yhden asian kipeitä ja hel..tin kateellisia niille naisille, joilla sattuu olemaan parisuhde. Menehän hor.. siis hoitsu joskus vaikka hierontaan, ehkä sinullekin alkaa aueta, että juuri se mies on yleensä se taho, joka tekee äitien ja lasten elämistä helvetin, sinun lisäksesi.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeä ja hyvä ketju, mutta olen järkyttynyt näistä tarinoista! Itken helposti ja hirveä ajatuskin että joku olisi minulle turhaan ilkeä silloin kun olen kauheissa kivuissa ja kaikkein haavoittuvaisimmillani, en todella voi ymmärtää miten joku voi tehdä tuolla tavoin. Miten toiset naiset voivat pettää toiset naiset noin julmasti! Kätilöksi ei pitäisi päästää ketään joka on ilkeä tai julmuuteen taipuvainen.
Lapsiparka, herää jo unestasi. Jos tahdot asiallista ja asiantuntevaa sekä lämmintä välittävää kohtaamista, hae se jostain muualta kuin Suomesta. Riisukaa ne laput silmiltänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Newsflash, kaikilla sote -aloilla puhutaan asiakkaista selän takana. Joskus nauretaan paljonkin asiakkaiden jutuille ja tekemisille. Se on se millä sitä työtä jaksaa tehdä. Ammattimaisuutta on se, että sitä ei tehdä asiakkaiden edessä.
Pilkkaaminen lisää jaksamista? Tämäpä ihan uusi organisaatiopsykologinen tieto.
Todellisuudessa jatkuva negatiivinen puhe ja kielteisten asioiden etsiminen asiakkaista lisää työyhteisön pahoinvointia. Koko työyhteisö tarvitsisi apua.
Kiusaajat ja nar.skut tykkäävät hakeutua juurikin sote-aloille. Ne ovat kuin hunajaa tihkuvia mehiläispesiä kaikille näille "kuningqäattarille" ja se näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että asiakaspalvelussa ja hoitoalalla työskentekevät kaikista mulkuimmat ihmiset. Miksi he hakeutuvat tuollaiseen työhön joka ei heille sovellu? Toki välillä kohtaa ihaniakin ihmisiä sote- ja asiakaspalvelualoilla. Silti jostain syystä niissä on myös paljon näitä täysiä mulkkuja.
Olin kiltti ja äärettömän ystävällinen ja empaattinen, kun aloitin nuorena tyttönä aspahommat. Nyt olen vanha tantta, ja edelleenkin ystävällinen ja empaattinen, mutta sisältä olen kyyninen ja kuollut. Vuosien huorittelu ja haukkuminen ja känniurpojen sättimisen kuuntelu on vienyt minulta välillä jopa elämänilon. Enkä ole ainoa.
Eli koko käytöskulttuuri on huonontunut samaa tahtia kun Jumalaan uskominen lakannut. Suoraan sanottuna. Koska koko ihmiskäsitys muuttui, yksilö on enää jotain suurta agendaa varten ei itseisarvoinen kallis ihminen, omainen ja lähimmäinen. Sisaruus ja veljeys katosivat.
Sen hedelmät tässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kipeänä ihminen on v-mäisillään ja taantuu uhmaikäisen tasolle. Kaikki eivät tietenkään ole uhmakkaita, vaan avuttomia uikuttajia on sitten myös.
Tämän pitäisi olla selvää jokaiselle, joka aikoo hoitoalalle. Eli osaatte sitten varautua siihen, että harvemmin kohtaatte ihan täyspäisiä asiallisia aikuisia työssänne.
Tavallaan se taantuminen on potilaan oikeus.
E.
Epäkohtelias, törkeä käytös EI OLE koskaan potilaan oikeus ellei kyseessä ole desorientoitunut henkilö. Potilaan velvollisuus on käyttäytyä asiallisesti sekä hoitohenkilökuntaa, toisia potilaita että laitoshuoltajia kohtaan.
No mutta niinhän se on hoitajankin velvollusuus käyttäytyä asiallisesti sekä hoitohenkilökuntaa, toisia potilaita että laitoshuoltajia kohtaan. Saa suorittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sanalla tavalla haukkuvat seläntakana kuten sinä täällä palstalla.
Miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko? 😬 Eikö hoitajilla ole mitään ammattiylpeyttä, ettei nyt asiakkaita haukuta tai arvostella? Valikoituuko hoitajiksi jotenkin ilkeitä ja tyhmiä ihmisiä? Ei muissakaan töissä asiakkaita ole tapana haukkua, ei päin naamaa, eikä seläntakana. Missä on kunnioitus toista ihmistä kohtaan? No, toisaalta, munkin eka lapsen synnytyksen yhteydessä synnärillä olo oli kyllä kokemus. Vaikka olin nopea synnyttäjä, enkä tarvinut kipulääkettäkään. Maito ei vaan noussut koko sairaalassa olon aikana, ja siitä sain ihmeellistä piilov***uilua muutamalta hoitajalta. Näköjään se on totta, että alalle hakeutuu porukkaa, jotka tykkäävät kyykyttää heikossa tilassa olevia ihmisiä.
Joka ikisessä työpaikassa ruoditaan hankalat/typerät/ilkeät jne. asiakkaat. Ihan sama, onko kyseessä kukkakauppa, lääkäri, kampaamo, eläinlääkäriasema, autoliike jne. Kun sen asiakkaan edessä on pakko vetää ammattiroolia, niin jollekin ne huonot kokemukset pitää päästä purkamaan. Tuon ei luulisi tulevan yllätyksenä kenellekään, joka joutuu työskentelemään ihmisten kanssa.
Miten olisi terapia, ettet myrkytä ja vallitse muitten mieliä? Ja asiallisuus sitten töissä? Oisko niinkuin mitenkään?
Saisi pistää terapiaan kaikkien kauppojen kaikki myyjät, jos uuvattiasiakkaan tempausten puiminen kollegoiden kanssa on terapiaa vaativaa toimintaa 😁. Päinvastoin tuo parantaa ryhmähenkeä, kun muut osoittaa myötätuntoa sille, joka on joutunut kahelin kanssa toimimaan.
Ehkä tuo tieto auttaa niitä huonosti käyttäytyviä/minä, minä,minä aasiakkaita edes yrittämään asiallista käytöstä.Sinähän puhut kuin olisit itseäsi varten siellä synnärillä ja kuin olisit oikein moraalisotimassakin asiakkaitasi vastaan? Oletko sinä ollenkaan työkykyinen?
Minua ei saisi mistään hinnasta työskentelemään synnärillä. Ehkä pahin mahdollinen paikka, jonka keksin 😁. Ei sen puoleen kyllä muuallakaan terveydenhoidossa. Eli ei pelkoa, että minä olisin sielä jalkopäässä toljottamassa.
Minä puhuin yleensä asiakaspalvelusta ja siitä, että kyllä työpaikoilla puhutaan hankalat asiakkaat läpi.Jaa. Olisiko ihan mahdoton ajatus keksiä muita keinoja siihen omaan jaksamiseen kuin tuo asiakkaiden asioiden läpikäyminen ja juoruilu? Vai onko tuossa juoruilussa sittenkin kyse sisällön hankkimisesta omaan ( tyhjään?) elämään ja vähän sellaisten heikkojen yksilöiden tapaan saada ryhmään yhteishenkeä? Tuohan on se kaikkein säälittävin tapa hitsata porukkaa yhteen.
Ne asiakasasiat on pakko käydä läpi siellä työpaikalla ja työkaverini kanssa, koska vaitiolovelvollisuus. Tarvetta olisi työnohjaukselle, mutta sitä ei saa, koska työnantaja haluaa säästää. Tämä " asiakkaista paskan puhuminen" on yleistä joka alalla, jossa on asiakadpalveluaihmiset vaan tuntuu työntävän herneen nenään, kun hoitajat sitä tekevät. Kuulkaa, 30- vuotta alalla olleena voin kertoa, että noin on aina ollut, ja noin tulee aina olemaan. Lisäksi voin myös kertoa sen, että me th- alan ihmiset emme myöskään pidä läheskään kaikista teistä potilaista.Senkin voin kertoa, että minua ei edes kiinnosta, mitä te ajattelette tuosta. Minä menen töihin,ja hoidan potilaat asiallisesti, ja kohtelen heitä asiallisesti- se riittää. Raskasta työ vaatii raskaat huvit. Ap:n ei kannata mennä hoitajan töihin, et tule pärjäämään työssäsi, etkä työyhteisöissä. Jos tuo sattui ap:n sormiin, niin mitäköhän tapahtuisi, jos hän kuulisi mitä poliisit tai pelastajat/ ensihoitajat puhuvat asiakkaistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko? 😬 Eikö hoitajilla ole mitään ammattiylpeyttä, ettei nyt asiakkaita haukuta tai arvostella? Valikoituuko hoitajiksi jotenkin ilkeitä ja tyhmiä ihmisiä? Ei muissakaan töissä asiakkaita ole tapana haukkua, ei päin naamaa, eikä seläntakana. Missä on kunnioitus toista ihmistä kohtaan? No, toisaalta, munkin eka lapsen synnytyksen yhteydessä synnärillä olo oli kyllä kokemus. Vaikka olin nopea synnyttäjä, enkä tarvinut kipulääkettäkään. Maito ei vaan noussut koko sairaalassa olon aikana, ja siitä sain ihmeellistä piilov***uilua muutamalta hoitajalta. Näköjään se on totta, että alalle hakeutuu porukkaa, jotka tykkäävät kyykyttää heikossa tilassa olevia ihmisiä.
Joka ikisessä työpaikassa ruoditaan hankalat/typerät/ilkeät jne. asiakkaat. Ihan sama, onko kyseessä kukkakauppa, lääkäri, kampaamo, eläinlääkäriasema, autoliike jne. Kun sen asiakkaan edessä on pakko vetää ammattiroolia, niin jollekin ne huonot kokemukset pitää päästä purkamaan. Tuon ei luulisi tulevan yllätyksenä kenellekään, joka joutuu työskentelemään ihmisten kanssa.
Miten olisi terapia, ettet myrkytä ja vallitse muitten mieliä? Ja asiallisuus sitten töissä? Oisko niinkuin mitenkään?
Saisi pistää terapiaan kaikkien kauppojen kaikki myyjät, jos uuvattiasiakkaan tempausten puiminen kollegoiden kanssa on terapiaa vaativaa toimintaa 😁. Päinvastoin tuo parantaa ryhmähenkeä, kun muut osoittaa myötätuntoa sille, joka on joutunut kahelin kanssa toimimaan.
Ehkä tuo tieto auttaa niitä huonosti käyttäytyviä/minä, minä,minä aasiakkaita edes yrittämään asiallista käytöstä.Sinähän puhut kuin olisit itseäsi varten siellä synnärillä ja kuin olisit oikein moraalisotimassakin asiakkaitasi vastaan? Oletko sinä ollenkaan työkykyinen?
Minua ei saisi mistään hinnasta työskentelemään synnärillä. Ehkä pahin mahdollinen paikka, jonka keksin 😁. Ei sen puoleen kyllä muuallakaan terveydenhoidossa. Eli ei pelkoa, että minä olisin sielä jalkopäässä toljottamassa.
Minä puhuin yleensä asiakaspalvelusta ja siitä, että kyllä työpaikoilla puhutaan hankalat asiakkaat läpi.Jaa. Olisiko ihan mahdoton ajatus keksiä muita keinoja siihen omaan jaksamiseen kuin tuo asiakkaiden asioiden läpikäyminen ja juoruilu? Vai onko tuossa juoruilussa sittenkin kyse sisällön hankkimisesta omaan ( tyhjään?) elämään ja vähän sellaisten heikkojen yksilöiden tapaan saada ryhmään yhteishenkeä? Tuohan on se kaikkein säälittävin tapa hitsata porukkaa yhteen.
Ne asiakasasiat on pakko käydä läpi siellä työpaikalla ja työkaverini kanssa, koska vaitiolovelvollisuus. Tarvetta olisi työnohjaukselle, mutta sitä ei saa, koska työnantaja haluaa säästää. Tämä " asiakkaista paskan puhuminen" on yleistä joka alalla, jossa on asiakadpalveluaihmiset vaan tuntuu työntävän herneen nenään, kun hoitajat sitä tekevät. Kuulkaa, 30- vuotta alalla olleena voin kertoa, että noin on aina ollut, ja noin tulee aina olemaan. Lisäksi voin myös kertoa sen, että me th- alan ihmiset emme myöskään pidä läheskään kaikista teistä potilaista.Senkin voin kertoa, että minua ei edes kiinnosta, mitä te ajattelette tuosta. Minä menen töihin,ja hoidan potilaat asiallisesti, ja kohtelen heitä asiallisesti- se riittää. Raskasta työ vaatii raskaat huvit. Ap:n ei kannata mennä hoitajan töihin, et tule pärjäämään työssäsi, etkä työyhteisöissä. Jos tuo sattui ap:n sormiin, niin mitäköhän tapahtuisi, jos hän kuulisi mitä poliisit tai pelastajat/ ensihoitajat puhuvat asiakkaistaan.
Raskas työ vaatii raskaat huvit?!
Itsekin alalla, huumoria riittää, mutta EI KOSKAAN ASIAKKAAN KUSTANNUKSELLA!
Alalla ollut 32 vuotta.
Täältä neuvo kaikille mielensä pahoittaneille.
Puheet ovat vain huulten heiluttelua. Toisesta sisään ja toisesta ulos.
Kun näet kakkakasan, älä levitä sitä, niin se kuivuu siihen itsestään.
Selittäkää kaikki asiat parhain päin.
Tämä on ihan älytöntä luettavaa, miten monen täällä ketjussa kirjoittavan hoitajan tms. mielestä on ok puhua potilaista/ asiakkaista pahaa heidän selkänsä takia.
Itse olen vuosia työskennellyt eri asiakaspalvelutöissä eikä minulla ole ikinä ollut tarvetta tai tullut edes mieleen puhua pahaa jostain asiakkaasta hänen selkänsä takana.
Totta kai haastavat tilanteet (esim. kun on huitaistu puukolla, joku murtautunut työpaikalle, soitettu poliisit tai ambulanssi syystä tai toisesta), niin nämä tapahtumat on voitu käydä läpi. Usein pomon kanssa, koska häntä/ hänen firmaa ne koskee, mutta ei näissäkään tilanteissa ole ikinä arvosteltu tätä henkilöä/ asiakasta kenestä puhutaan.
Ehkä tässäkin on eroja. Ehkä ne samat koulukiusaajat yms. jatkavat sitä pahan puhumista myös työpaikoilla.? En vain ymmärrä miten jonkun aikuisen mielestä sellainen käytös voi olla ok.
Vierailija kirjoitti:
Onko synnärill lesboja töissä? Kysyn koska niiten kulmikkuus on ilmeistä.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Tyhmä, yksinkertainen ääliöpelle!
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan älytöntä luettavaa, miten monen täällä ketjussa kirjoittavan hoitajan tms. mielestä on ok puhua potilaista/ asiakkaista pahaa heidän selkänsä takia.
Itse olen vuosia työskennellyt eri asiakaspalvelutöissä eikä minulla ole ikinä ollut tarvetta tai tullut edes mieleen puhua pahaa jostain asiakkaasta hänen selkänsä takana.
Totta kai haastavat tilanteet (esim. kun on huitaistu puukolla, joku murtautunut työpaikalle, soitettu poliisit tai ambulanssi syystä tai toisesta), niin nämä tapahtumat on voitu käydä läpi. Usein pomon kanssa, koska häntä/ hänen firmaa ne koskee, mutta ei näissäkään tilanteissa ole ikinä arvosteltu tätä henkilöä/ asiakasta kenestä puhutaan.
Ehkä tässäkin on eroja. Ehkä ne samat koulukiusaajat yms. jatkavat sitä pahan puhumista myös työpaikoilla.? En vain ymmärrä miten jonkun aikuisen mielestä sellainen käytös voi olla ok.
" Itse olen vuosia työskennellyt eri asiakaspalvelutöissä eikä minulla ole ikinä ollut tarvetta tai tullut edes mieleen puhua pahaa jostain asiakkaasta hänen selkänsä takana. "
Ei.pidä paikkaansa. Olet tekopyhä. Kaikki tuota harrastaa, jotka on asiakaspalvelutyössä, jossa asiakkaat ovat hankalua- tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskas työ vaatii raskaat huvit?!
Itsekin alalla, huumoria riittää, mutta EI KOSKAAN ASIAKKAAN KUSTANNUKSELLA!
Alalla ollut 32 vuotta.
Höpöhöpö. Kaikki tuota tekevät/ovat joskus tehneet. Älä viitsi, trollipelle.
Vierailija kirjoitti:
Paljon hekin varmaan saavat lokaa niskaan ja joutuvat kuuntelemaan idioottien mongerrusta. Oli mikä asiakaspalveluala tahansa.
Jos ei ole asiakaspalvelusta kiinnostunut, niin miksi tunkea sellaiseen työhön, missä ihmisiä tapaa? Voisivat sitten vaikka raivata risukkoa. Ei pyydä kukaan yhtään mitään eikä tarvitse vääntää tekohymyä. Tosin, ei ole kahvitaukoja eikä sitä viiteryhmääkään. Ammattistatuskaan ei herätä kateutta. Voih.