Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät huolehdi itsestään?

Vierailija
30.07.2022 |

Miksi nykypäivänä suurin osa ihmisistä ei huolehdi itsestään? Ei liikuntaa, epäterveellistä ruokaa jne. En ymmärrä miksi 40v haluaa olla huonommassa kunnossa kuin jotkut 80v ihmiset. Kävely on vaivalloista ylipainon ja huonon lihaskunnon takia, puuskutetaan kun joutuu kävelemään 20 porrasta jne. Monella on jo verenpainelääkitys käytössä tai kakkostyypin diapetes. On karsea vanhuus tulossa kun tuossa ikää ollaan jo huonossa kunnossa. Eikä olisi kiva elää virkeänä ja terveenä elämäänsä ja tehdä itsensä eteen jotakin? En ymmärrä.

Kommentit (303)

Vierailija
181/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaivautua, kun kuolen kuitenkin joskus? Ehkä nuorempana kuin 2 maxiaskia päivässä polttava juoppo.

Vierailija
182/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sinua yksinäistä kun ei muta elämässä,pohtia vain ventto vieraiden ihmisten ulkonäköä?

On tuo oikeinkirjoituskin jäänyt  sinulta oppimatta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lihoin 20 kiloa kun lapseni sairastui vakavasti. Kun yritti pitää kaiken muun kasassa, niin ruoka oli vihoviimeinen asia mitä jaksoin miettiä ja liikuntaan ei aika riittänyt, toki arkiliikuntaa tuli mm. sairaalan portaita ravatessa. Kun vihdoin lapsen tilanne helpotti, oma jaksaminen loppui kokonaan ja jouduin itse sairauslomalle. Nyt alkaa vihdoin näkyä myös omassa voinnissa helpotusta ja sen huomaa myös siitä, että on innostusta lähteä kävelylenkille, miettiä kaupassa mitä sieltä ostaa jne. Paino putosikin jo parisen kiloa kunnes iski korona. Sitä tässä nyt koitetaan parannella.

Ap:lle sellainen vinkki, että ulkoisesta olemuksesta et voi päätellä mitään ihmisen hyvinvoinnista. Jokaisen tilanne on erilainen ja oikeasti kaikilla ei ole voimia huolehtia itsestään tasapainoisella ruokavaliolla ja hyvillä elämäntavoilla. Ulkoisesti hyvältä näyttävä voi taas kärsiä suuresti sisäisesti ja myös terveydellisistä ongelmista. Useampikin huippu-urheilija on kertonut vaikeuksistaan tulla raskaaksi kun keho on kärsinyt liian rankasta treenistä.

Vierailija
184/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykynuoret esittelevät persaustaan somessa. Eivät he kykene muuhun. Fyysistä työtä tekevät tuodaan afrikasta halvalla. Suomen nuoret ovat lihavia, laiskoja, tottumattattomia fyysisiin töihin. Leveine perseineen eivät osaa tehdä mitään fyysistä.

Miten olisi, jos et liioittelisi?

Vierailija
185/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jösses. Saataa olla hyväkuntoinen, vaikka ei urheile.

Vierailija
186/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti? Kiinnostaa kuin kilo paskaa! Sairastan kroonisesti, ja miten nopeammin hoidun täältä pois sen parempi. Elämä on kuolemaan johtava rangaistus - ei mitään muuta! Jokainen sairastuu ja kärsii jossakin kohtaa, teki niin tai näin.

Vierailija
187/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti? Kiinnostaa kuin kilo paskaa! Sairastan kroonisesti, ja miten nopeammin hoidun täältä pois sen parempi. Elämä on kuolemaan johtava rangaistus - ei mitään muuta! Jokainen sairastuu ja kärsii jossakin kohtaa, teki niin tai näin.

voimia paljon ja hyvää terveyttä! kaikesta huolimatta

Vierailija
188/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset eivät ole sairaita ja astmaatikkoja. Ihme selittelyjä taas täällä. Oma oloni parani heti, kun laihdutin. 

miksi sitten ensin lihotit?

Vierailija
189/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Miksi ihmiset eivät huolehdi luonteensa kehittämisestä? Miksi ajatellaan vain omaa bodya, josta on tehty temppeli, jota palvotaan? Pinnallista.

Lukekaa ihmiset mieluummin kuin juoksette saleilla ja prsettä pumppaamassa ja silikoneja ostamassa. Kasvattakaa aivojenne kapasiteetia, opiskelkaa itsellenne hyvä tutkinto ja unohtakaa ulkoinen muokkaus. Se on vain pintakuoren raaputtamista. Olette hyviä sellaisena kuin ulkoisesti olette. Olkaa hyviä toisille, kunnioittakaa ihmisyyttä, ei teknokratiaa ja pintateollisuutta.

Vierailija
190/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset eivät ole sairaita ja astmaatikkoja. Ihme selittelyjä taas täällä. Oma oloni parani heti, kun laihdutin. 

miksi sitten ensin lihotit?

Elämä toi hetkeksi lisäkiloja. En tosin silloinkaan ollut vielä ylipainoinen. 

Vierailija
191/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikäinen ja jonkun verran ylipainonen mutta liikun ja kuntoni on kohtuullinen, jollei jopa hyvä. Syön kotiruokaa kerran päivässä mutta syön myös herkkuja tylsyyteen ja siihen että kerran täällä vaan eletään. Vaatteet on puhtaat ja ehjät. Kampaajalla en käy. Meikki ei ole oikein koskaan käynyt koska on punakka, vaalea ja pisamainen iho. Mitä pitäisi tehdä ja ketä pitäisi miellyttää ja mitä varten?? 

Vierailija
192/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tässä ihmisten rapistumisessa myös puolensa. Hoikkana ja timminä kuulut vähemmistöön ja saat valita seurasi. 

Vierailija
193/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Miksi ihmiset eivät huolehdi luonteensa kehittämisestä? Miksi ajatellaan vain omaa bodya, josta on tehty temppeli, jota palvotaan? Pinnallista.

Lukekaa ihmiset mieluummin kuin juoksette saleilla ja prsettä pumppaamassa ja silikoneja ostamassa. Kasvattakaa aivojenne kapasiteetia, opiskelkaa itsellenne hyvä tutkinto ja unohtakaa ulkoinen muokkaus. Se on vain pintakuoren raaputtamista. Olette hyviä sellaisena kuin ulkoisesti olette. Olkaa hyviä toisille, kunnioittakaa ihmisyyttä, ei teknokratiaa ja pintateollisuutta.

Olen jo töissä, miksi pitäisi opiskella "hyvä tutkinto" veronmaksajien piikkiin?

Vierailija
194/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen hölkättiin kaverin kanssa ja keskusteltiin samalla. Nykyään on normaalia puuskuttaa portaissa, koska se vastaa sentään reipasta kävelyä! 

Toki portaissa voi lämmin tulla, mutta ei portaiden nousemisen pitäisi ihmistä aivan piippuun ajaa. 

Vierailija
195/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, joka ei huolehtisi itsestään tarpeeksi vain siksi ettei viitsi. Olen itsekin käynyt läpi vaikeita aikoja ja kun sinulla on murheita tai iso taakka hartioilla, voi käydä niin, että huolehdit itsestäsi viimeisenä.

Vierailija
196/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää että jotkut ihmiset luokittelee toisiaan painon mukaan.

Muutakin arvoja elämässä on.

Jos toisten paino häiritsee kyse on oman egon pönkittämisestä. Mielenterveysmielessä ongelmia.

Vierailija
197/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jösses. Saataa olla hyväkuntoinen, vaikka ei urheile.

Totta. Mutta se vaatii valtavan määrän hyötyliikuntaa ja harva meistä tekee enää fyysistä työtä. 

Vierailija
198/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tämä alotus ulkonäkökeskeinen. Itsestään huolehtiminen kun on paljon enemmän kuin joku hoikkuus.  Mä olen normaalipainoinen koska olen luontaisesti sellanen mutta en muuten huolehdi itsestäni. En saa tarpeeksi unta tai lepoa, en osaa rentoutua, hampaat on huonossa kunnossa, on masennusta, on muuta kremppaa, voin todella huonosti.

Vierailija
199/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät kestä/halua kuulla sitä, että meitä on paljon jotka emme todellakaan välitä - koska ei ole mitään syytä välitää. Tällaiseen mielentilaan syyt ovat moninaiset, mutta uskokaa pois, trendi on kasvava.

No ei kai.

Me ei välitetä, koska kukaan ei välitä meistä. Ainakaan musta. Ei yksikään ihminen. Miksi siis minä välittäisin itsestäni?

Vierailija
200/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen vihamielisiä vastauksia täällä minusta, aiheeseen pohtia miksi suomalaisista on tullut sairaita ja ylipainoisia? On kai täällä oudompiakin aloituksia. Jotkut vissiin otti henkilökohtaisena hyökkäyksenä? Onhan tuo aika surkeaa kun ihmiset ei liiku ja syö huonosti, sitten ihmetellään kun masentaa ja kolottaa. Ja ihmiset on niin herkkiä eivätkä ymmärrä syy-seuraus yhteyksiä, esim. 100kg menee nielua tutkituttamaan ja kun ylipaino tulee puheeksi, rähjäävät lääkäreille. Ei ymmärretä että se ylipaino voi vaikuttaa moneen sairauteen ja tilaan elimistössä ja sitten suuttuvat lääkäreille, on varmaan kiitollista työtä sekin..

Luulisi että moni ei haluaisi tosiaan olla kolmikymppisenä surkeammassa jamassa kuin 70-80v, jotain ryhtiliikettä moni kaipaisi että saisi itsensä kuntoon. Toki jos haluaa olla 150kg niin oma valinta, mutta jos ei halua (kuten moni ei) niin joku apu olisi tarpeen mt-ongelmiin. Ja vasta oli IL-juttu ylipainoisesta naisesta joka yritti selittää painoaan lihaksilla, yritetään normalisoida ylipainoa. Noilla painoilla pitäis olla Rocky-kunnossa mikä jutussa mainittu. Ei lihasvoima ja rasva sulje toisiaan pois, aika moni vahvin mies kisaaja on melkoinen omppuvatsa.

Sinähän tässä vihamielinen olet kun väität että ylipainoinen haluaa olla ylipainoinen ja syö huonosti eikä liiku. Mt-ongelmatkaan eivät ole oma valinta.

Minä syön terveellisesti ja monipuolisesti sekä rakastan liikuntaa ja opiskelen liikunnanohjaajaksi. Olen  myös koko ikäni hoitanut mielenterveyttäni kaikella mahdollisella selfhelpillä ja 10 vuotta ammattilaisten ja lääketieteen avulla.

Ylipainoni on tullut minulle kahden viimeisen vuoden aikana tietystä syystä eikä minulla ole  mitään velvollisuutta selitellä muille tätä syytä eikä minun tai muidenkaan paino kuulu sinulle pätkääkään. 

Mutta ketju alkoi siitä, että ihmiset ei jaksa liikkua, kävellä edes portaita, ja syövät huonosti. Sä jaksat ja syöt terveellisesti. Miksi siis triggeröidyt niin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi