Hevosnaisen kanssa seurustelu
Olin kuullut huhuja, että ratsastus on kallis laji, mutta nyt vasta koen sen ihan itse! Olen juuri tutustunut naiseen, jolla on oma hevonen Tuusulassa. Nainen on tallilla ainakin viisi iltaa viikossa ja paljasti hieman häpeillen, että hänellä kuluu hevoseen välillä tonni kuussa! On sairaanhoitaja eikä todellakaan mikään aatelinen, mitä hittoa!
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hevosnainen, mutta talousmielessä köyhä, joten nyt en harrasta.
Mutta viitaten vähän aiempiin kommentteihin tuli mieleen, että muistan lapsena miettineeni, miten joku voi tykätä ihmisistä enemmän, kuin eläimistä. Nyt olen aikuisena ymmärtänyt olevani luultavasti autismin kirjolla tai ehkä adhd. Diagnosoituna minulla on vain ocd. Olen aina myös halunnut olla mieluummin jokin muu eläin, kuin ihminen tai elää kuin ihmiset kivikaudella.
Monella on myös sellaista ajattelua tai tunnetta, että eläin ei koskaan hylkää eikä tuomitse. Se on tietysti totta, mutta näin ihan biologisestakin näkökulmasta voisi kuvitella, että ihminen normaalisti kokee vahvimman sosiaalisen siteen juuri lajitovereihinsa.
Tämä ei ollut millään tavalla tarkoitettu arvosteluksi tai kritiikiksi. Mutta varsin usein jos ihminen kokee suhteet eläimiin mielekkäämmäksi kuin suhteet ihmisiin (ja tällä ei tarkoiteta sitä että perheen koira on rakkaampi kuin random ihminen), niin taustalla on jotain poikkeavaa persoonallisuudessa.
Tämähän se.
Mies ei koskaan tule olemaan uskollise koiran veroinen tällaiselle naiselle.
Vielä nurikurinsempaa on se että nämä järjestään syttyvät vain miehistä jotka ovat kaikkea muuta kuin uskollisia ja luotettavia.
Vierailija kirjoitti:
Hevoskuiskaajat ovat vähän vaikeita tapauksia. Peppu on kyllä kohdallaan niillä.
Tuo on totta. Monella hevosnaisella on hyvä peppu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan omasta ja kavereiden kokemusten pohjalta sanon, että mitä intohimoisempi eläinihminen nainen on, sitä todennäköisemmin hän on persoonallisuushäiriöinen.
Olen itsekin eläinrakas ja tietenkin monet on tosi tasapainoisia. Mut naiset jotka on todella investoituneet eläimiin - esim kallis hevosharrastus tai valtavasti aikaa vievät 3 massiivista koiraa - on huomattavasti todennäköisemmin tätä "tykkään enemmän eläimistä kuin ihmisistä, tuun niiden kanssa toimeen paremmin" -osastoa.
Osuvaa! Olen tuollainen, koiria on neljä.
Joo, minäkin taidan olla. Mikähän pers.häiriön laji minulla lienee? 3 koiraa, 2 kissaa, 1 hevonen, ei lapsia. Tulen kyllä ihmisten kanssa toimeen, mutta introverttina väsyn ja tarvitsen omaa tilaa. Edesmennyt puoliso oli myös diagnosoidusti häiriintynyt, ja eläimille oli tilaa myös hänen elämässään. Ei taida uutta ukkoa enää tullakaan, kun ovat liian tervepäisiä tähän elämäntapaan. Kyllä tämä nuppivikaisten hommaa on ; )
Juuuuuu, koettu on. Ei koskaan enää. Naisen "piipahdus" tallilla tarkoittaa käytännössä 2-6 tuntia. Mies ja perhe jää toiselle sijalle hevosten jälkeen. Lisäksi hevospiireissä pettäminen on hyvin sallittua.
En suosittele hevosnaisen kanssa seurustelua, saatika avioliittoa kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hevosnainen eli... kentauri?
Panisin.
Onko kentaurinaisella (-tammalla?) tissit sekä ihmis- että hevososassa?
Ei ole. Mieskentaurilla on vain hevosen munat, mutta ei ihmisen penistä. Näin ollen naiskentaurilla ei voi olla sekä hevosen että naisen tissit. Koska sillä on naisen tissin, niin hevosentissejä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Hevosnaiselle ei kelpaa 13senttinen nakki 😞
Näin voi hyvinkin olla. Eivät kenties ole nähneet kuin oriin 75 cm pitkän.
Vierailija kirjoitti:
Hevosnaisilla on sitten hyvät perseet!
Ratsastus kiinteyttää pepun. Hevosnaisen kiinteää leveää peppua houkuttelempaa ei voi kuvitellakaan. Hevosnaisen ystäväksi jos pääset, pidä kiinni hänestä. Parempaa naista et voi elämässäsi löytää. Jos kuitenkin tiet joskus erkanevat, tulet aina muistamaan hänet elämäsi naisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hevosnainen eli... kentauri?
Panisin.
Onko kentaurinaisella (-tammalla?) tissit sekä ihmis- että hevososassa?
Ei ole. Mieskentaurilla on vain hevosen munat, mutta ei ihmisen penistä. Näin ollen naiskentaurilla ei voi olla sekä hevosen että naisen tissit. Koska sillä on naisen tissin, niin hevosentissejä ei ole.
Se ei ole näin yksinkertaista - katsos kun mieskentaurissa ei ole sitä osaa ihmisestä, missä sukukalleudet sijaitsee. Mutta naisesta on molemmat osat, missä on nisät.
voi tyttö pettyä talleilla tytöt runkkailee hevosia hevos harrastuksen suosio perustuu suurelta osin tuohon runkkaukseen
Eräs hevostelija tuskittelee, miten mies ryyppää ja saa raivareita ja käy paneksimassa muita naisia, muttei hän voi minnekään muuttaa, koska minne sitten hevoset laittaa. Ei puhunut mitään pienistä lapsistaan, jotka taitaa tuossa perhehelvetissä kärsiä. Eli voivat kaikki pahoin, koska minne hevoset...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta viitaten vähän aiempiin kommentteihin tuli mieleen, että muistan lapsena miettineeni, miten joku voi tykätä ihmisistä enemmän, kuin eläimistä. Nyt olen aikuisena ymmärtänyt olevani luultavasti autismin kirjolla tai ehkä adhd. Diagnosoituna minulla on vain ocd. Olen aina myös halunnut olla mieluummin jokin muu eläin, kuin ihminen tai elää kuin ihmiset kivikaudella.
Monella on myös sellaista ajattelua tai tunnetta, että eläin ei koskaan hylkää eikä tuomitse. Se on tietysti totta, mutta näin ihan biologisestakin näkökulmasta voisi kuvitella, että ihminen normaalisti kokee vahvimman sosiaalisen siteen juuri lajitovereihinsa.
Tämä ei ollut millään tavalla tarkoitettu arvosteluksi tai kritiikiksi. Mutta varsin usein jos ihminen kokee suhteet eläimiin mielekkäämmäksi kuin suhteet ihmisiin (ja tällä ei tarkoiteta sitä että perheen koira on rakkaampi kuin random ihminen), niin taustalla on jotain poikkeavaa persoonallisuudessa.
No hei ei nyt AINA. Esim. Kiusatut ihan oikeutetusti saattaa kokea että muut ihmiset on ikäviä.
Pitäisikö hevosnaisen miehen olla hevosmies? Synkkaisiko silloin paremmin, kun olisi sama harrastus? Voiko mies alkaa harrastaa ratsatusta naisensa innostamana?
Hevosporukoissa eli ravi- ja ratsuharrastajien keskuudessa ei tunneta käsitettä parisuhdeuskollisuus. Naidaan ristiin rastiin sinne tänne miten nyt kukakin kenenkin kohdalle sattuu. Ei sen toisen osapuolen iänkään kanssa olla niin tarkkoja (varsinkaan miehet) mitä laki sanoo.
Kauheita raha- ja hevosriitoja kuka omistaa mitäkin ja kuka kadotti kenenkin rahat. Siskon ex (ravimies) yritti tarjota siskolle erossa että lunastaa asunnon puolikkaan siskolta, mut antaa maksuksi jotain hevosia joista sitten kävi ilmi, ettei itse edes omistanut niitä vaan hänen nyksänsä omisti.
Oon ite entinen ratsastuksen harrastaja ja katselin raveja ja hevoskasvatusta harrastavan siskoni ja hänen ex-ukkonsa ja heidän tuttavapiirinsä touhuja kymmenkunta vuotta ja aivan karmeaa seurattavaa. Lapsia ei kukaan välittäny ruokkia mut hevosten kaura-annokset mitattiin gramman tarkkuudella. Rahaa ei ikinä ollu lasten vaatteisiin tai hupeihin mut hevosten ostamiseen tai hevosten varusteisiin oli aina.
Ja sitten tuon porukan ihmissuhdetappelut oli ihan omaa luokkaansa. Yks tuttavaperheiden illanvietto saattoi tuottaa kaks oikeudenkäyntiä, saman verran pahoinpitelyjä ja yhden avioeron. Luulin ensin että siskoni on vaan sekaisin mut kun itsekin pyörin noissa porukoissa jonkun aikaa niin tajusin, että ei se ole vaan toi on ihan tavanomaista hevosporukoissa.
Talousasioista tai rahasta eivät tajua mitään. Rahaa on aina tulossa jostain hevoskaupasta tai vedonlyönnistä tai ravilähdöstä mutta lopulta sitä ei koskaan ole kellään. Kaikki on persaukisia. Eivät opi mitään vaan kerta toisensa jälkeen toi sama toistuu. Aina hankitaan muka joku hieno varsa ja ollaan tekemässä siitä jotain miljoonahevosta, maksetaan tuhansia valmentajalle ja ikinä siitä ei tuu mitään. Sit sama uusiksi. En vaan tajua tuota.
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu ihan siitä, millaisia ne lajitoverit ovat. Miten ihmeessä sellaisiin ihmisiin kokisi saati edes haluaisi minkäänlaista sidettä, jotka satuttavat? Hyvät ihmiset asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään poikkeama persoonallisuudessa, jos kokemukset eläimistä ovat hyviä ja valitsee niiden seuran ennemmin kuin ikävien ihmisten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hei ei nyt AINA. Esim. Kiusatut ihan oikeutetusti saattaa kokea että muut ihmiset on ikäviä.
Kuka on väittänyt että aina? Tästä on nyt useampi ihminen pöyristynyt ja kaikkia yhdistää se etteivät osaa lukea.
Kyllä me hevosnaiset ollaan tosiaan kaukaa kierrettäviä ja ihan hirveitä ihmisiä. Minä esimerkiksi luuhaan siellä tallilla, eli eri tavoin raittiissa ilmassa liikuskellen helposti 10 tuntia viikossa. En voi elää epäterveellisesti enkä istua baareissa tai kotisohvalla määrättömästi, koska harrastus kärsisi, aikaa ei ole ja ratsastajana on paras pysyä hoikkana.
Koska hevosenpito on kallista, olen ollut uraputkessa koko aikuisikäni ja vuosituloni ovat nyt n. 70 000 €, toki verot vähentäen. Olen aikaa sitten oppinut säästämään sukanvarteen, jottei esim. yllättävä klinikkareissu pääse tuhoamaan taloutta.
Hyi sentään, ymmärrän kyllä ettei tällainen nuppivikainen nelikymppinen ketään kiinnosta. 🙂
Hevoskuiskaajat ovat vähän vaikeita tapauksia. Peppu on kyllä kohdallaan niillä.