Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni kertoi eilen kärsineensä kanssani vuosia

Vierailija
27.07.2022 |

Miten hänellä ei ole ollut hyvä olla vuosiin. Miten meni kanssani naimisiin hammasta purren, jos se viimeisenä keinona pelastaisi suhteemme. Miten minä olen pilannut hänen ja lasten välit.

Olipa karua kuultavaa. Kaikelta, aivan kaikelta lähti pohja. Kaikki on ollut pelkkää valhetta.

Sekin että hän on lapsille tyly, ilkeä ja ikävä on minun syyni. Minä olen vienyt häneltä mahdollisuuden isyyteen.
En ymmärrä tätä lausetta ollenkaan. Miten minä olen sen voinut viedä tai estää? Miten minä olen aiheuttanut sen, että hän ei ole halunnut itse tehdä lastensa kanssa mitään? Ei hän kysy lasten kuulumisia tai ole kiinnostunut heidän asioistaan. Miten se on minun vika? Hän on todella tiukka ja ehdoton, ja silloin olen kyllä noussut puolustamaan lapsia, koska mielestäni rangaistukset suhteessa tekoihin on olleet kohtuuttomia. Tämäkö on se syy, mihin hän on menettänyt isyytensä?

Mutta. Ilmeisesti syy kaikkeen pahaan olen minä. Jos minua ei olisi, mies ei riitelisi lastensa kanssa. Haluaisi olla heidän kanssa. Viettäisi enemmän aikaansa kotona lastensa kanssa. Nyt hän on muualla, koska minä aiheutan kaiken pahan.

Kyllä voi kuulkaa olla ihmisellä iso paino rinnan päällä ja ahdistus kaikesta aiheuttamastaan tällä hetkellä.
Ehkä olisi parasta pakata kamppeensa ja häipyä.

Kommentit (479)

Vierailija
361/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi ihan kurkkua kuristaa kun luin aloituksesi, olen niin pahoillani. Tuo, että sanoo toisen jotenkin pilanneen oman elämän, on ehkä yksi kamalimmista asioista, mitä voi toiselle sanoa. Hänellä on kyllä aivan täysi vastuu omasta elämästään, ei kenekään tehtävä ole tehdä täällä toista onnelliseksi. Plussaahan se on tietysti, jos pariskuntana molemmat ruokkivat toistensa onnea, mutta ei ole kenenkään velvollisuus huolehtia, että toinen on aina tyytyväinen elämäänsä.

Tekisi vaan mieli sanoa miehellesi, että "kasva aikuiseksi ja lopeta se uhriutuminen". Hän on ihan itse päättänyt jättää asiat sille tolalle, millä ne ovat, eikä ilmeisesti ole edes luonut syvää suhdetta lapsiinne. Myös tuo, että hän sanoo menneensä naimisiin "hammasta purren" kanssasi, on aivan törkeää, koska selvästi hän haluaa oikein kunnolla satuttaa sanoillaan.

Ehkä hän yrittää saada sinut tekemään eron? Ja jos ei, olisi oikeasti parempi että antaisit äijän etsiä suosiolla ihan oman luukun ja katsoa sitten, osaako hän leikkiä haavekuva-isää kun sinä et ole "pilaamassa" hänen elämäänsä. Hitto mistä näitä ihmisiä sikiää. Ansaitset parempaa ja vaikka nyt sattuu, usko pois, voi olla parempi, että hän teki tämän nyt, eikä joskus vuosien päästä. Aina voi tietysti yrittää vielä mennä pariterapiaan jne., mut jos ukko ei aio edes löytää mitään vikaa itsestään, ei siinä paljon ammattilaisapukaan hyödytä.

Vierailija
362/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo ketjua ja tykkäyksiä, oikein näkee kuinka palstalla ei ole miesvihaa.

Joo, yläpeukku miehelle, joka menee hammasta purren vihille, hankkii pari lasta vaimonsa kanssa ja hyvin monta vuotta myöhemmin kertoo, että ei ole koskaan edes tykännyt vaimostaan ja kertoo, miten vaimo on pilannut hänen elämän. Pistetääs vielä muutama yläpeukku lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos myötätunnosta.

Eräs miehen läheinen on minulle vuosia sanonut, että hänestä mies vaikuttaa narsistilta. Tai omaa narsistisia piirteitä.

En ole itse perehtynyt asiaan.

Ap

Voit perehtyä asiaan esim. Kirsi Toinintyttären podcast-kanavalla Youtubessa. Kanavan nimi on Narsisti vs. Minä.

https://www.youtube.com/c/NarsistivsMin%C3%A4

Vierailija
364/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutako lusikat jakoon.

Vierailija
365/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin järkytyksesi. Siis sen että kaikelta lähtee pohja. Mutta jos mietit tarkkaan mitä mies sanoi niin kuulostaa selkeästi siltä että miehellä on nyt isoja ongelmia ja hän syyllistää kaikesta sinua. Jos mies ei itse hakeudu lasten seuraan ym niin kyllä hän on itse ulkoistanut isyytensä. Selvästi mies on pettynyt siihen millainen isä hän on mutta on helpompi väittää että sinä olet siihen syyllinen kuin mennä peilin eteen ja myöntää olevansa paska isä.

Luulen että alkujärkytyksen jälkeen sinulla tulee helpotus. Tiedät että voit erota ja vapauttaa kärsivän miehen. Sen jälkeen sinulla ja lapsilla on helpompi olla.

Tämä on varmasti totta. Että miehellä on ehkä paha olla siksi miten asiat ovat menneet. Mutta, en usko että hän ikinä tulee katsomaan asiassa peiliin, ja tajuamaan omaa osaansa asioihin. Niin kun sanoit, on paljon helpompaa syyttää kaikesta minua.

Ehkä isän ja lasten välit paranee eron myötä? Koska ei tässä taida olla muuta vaihtoehtoa kun ero.

Ehkä sitten kun lasten kanssa ei tarvitse elää arkea jatkuvasti, hän kiinnostuukin lapsistaan. Ehkä hän haluaa olla heidän kanssaan kun minä poistun kuviosta.

Nyt se mikä häntä kiinnostaa on koulumenestys. Suorittaminen. Jatkuva nätisti oleminen, ja suorittaminen.

Onko mies sellainen, että jatkossa uskallat jättää lapset hänelle, kun on hänen vuoronsa pitää heitä luonaan? Itse pysyin liian pitkään liitossa, joka oli vaikea. Mietin silloin mitä lapselle tapahtuu, jos hän joutuu eron jälkeen olemaan yksin isänsä kanssa. Nyt tiedän mitä lapselle tapahtui tai ainakin osan siitä.

Vierailija
366/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattiauttajan apu voisi olla miehelle hyvä. Tosin ei hän näe itsessään virheitä kuitenkaan.

No eipä tuossa minun mielestä mitään ole enää juteltavissa, mies laittaa nimensä erohakemukseen ensimmåisenä ja siitä se pyörähtää liikkeelle. Sinun kannattaa alkaa kadottamaan tärkeää omaisuutta vaikka jonnekin ystävän luokse, sillä sen verran kettumaiselta ja katkeralta mies kuulostaa, että hän varmaan on aika hankala omaisuuden jaossa. Eli vie tärkeät pois, huolehdi, että sinulla on omat raha-asiat kunnossa ja älä ala taistelemaan turhista. Mahdollisimman nätisti vain ero, anna miehen rähistä yksin. Ota videolle/nauhalle tarvittaessa pahimmat, niin muistat mitä tuli. Ole se fiksu rauhallinen aikuinen ja äiti.

Eli on ihan ok varastaa ja piilottaa yhteistä omaisuutta ennen avioeroa? 

Vierailija
367/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko istua alas ja keskustella perin pohjin?

Ero ei ole aina automaattinen ratkaisu ristiriitoihin. Jos ei itsellä riitä rahkeet, niin parisuhdeterapiasta voisi olla hyötyä.

tollasen kaikki vaimon syytä ja pilasit koko elämäni tyypin kanssa terapia on ajanhaaskausta. Siinä tullaan parhaimmillaan pohtimaan miten ap voisi olla miehelleen vähemmän kuormittava. Eli pelasta miehesi ja ota ero :) et tarvitse tollasta narisijaa.

Olen aikoinaan istunut parisuhdeterapiassa mieheni kanssa. Hän valitti siellä isoon ääneen miten on ikävää, kun vaimolla on niin paljon ongelmia. Juu. Erosimme ja hän perusti uuden perheen. Uusi liitto on lyhyt ja liitosta syntynyt lapsi joutui sijaiskotiin. Seuraava liitto kesti niin kauan, että syntyi lisää lapsia. Sen jälkeen exällä meni alamäkeä. Mutta vielä vuosien kuluttua omat sukulaiseni saattoivat mainita kuinka exäni oli niin mukava mies ja miksi ihmeessä erosin hänestä.

Vierailija
368/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattiauttajan apu voisi olla miehelle hyvä. Tosin ei hän näe itsessään virheitä kuitenkaan.

No eipä tuossa minun mielestä mitään ole enää juteltavissa, mies laittaa nimensä erohakemukseen ensimmåisenä ja siitä se pyörähtää liikkeelle. Sinun kannattaa alkaa kadottamaan tärkeää omaisuutta vaikka jonnekin ystävän luokse, sillä sen verran kettumaiselta ja katkeralta mies kuulostaa, että hän varmaan on aika hankala omaisuuden jaossa. Eli vie tärkeät pois, huolehdi, että sinulla on omat raha-asiat kunnossa ja älä ala taistelemaan turhista. Mahdollisimman nätisti vain ero, anna miehen rähistä yksin. Ota videolle/nauhalle tarvittaessa pahimmat, niin muistat mitä tuli. Ole se fiksu rauhallinen aikuinen ja äiti.

Kyllä kyllä, ja ei ole pahitteeksi jos kehittelee tämän päälle vielä pari pahoinpitely juttua ja epäilyn insestin... Siinä saa sika niin että tuntuu. Hiphei ja hurraa...

Vierailija
369/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraannuttamista tapahtuu myös ydinperheissä, eikä vain eroperheissä. Vieraannuttamisella tarkoitetaan toimintaa, jossa toinen vanhempi pyrkii vaikeuttamaan lapsen suhdetta toiseen vanhempaan manipuloimalla lasta eri tavoin.

Kyllä se tietoinen vieraannuttaminen ydinperheessa on todella hankalaa tai lähes mahdotonta. Ydinperheessä, vaikka vanhemmat viettäisivät eri määrän aikaa lasten kanssa, kummankaan vanhemman viettämään aikaa ei ole rajoitettu.

Ja siinäkin mielessä harvinaista, kun mitä motiiveja tuollaiseen toimintaan olisi? Paitsi eroon valmistautuminen (ap ei tunnu haluavan eroa alunperin)

Aloituksen ja muiden ap:n tekstien perusteella en hetkeäkään epäile hänen syyllistyneen vieraannuttamiseen, ja otankin kantaa vain tähän väitteeseen, että tietoinen vieraannuttaminen ydinperheessä olisi muka jotenkin vaikeaa tai suorastaan mahdotonta.

Valitettavasti tämä väite ei pidä paikkaansa. Olen itse kasvanut kodissa, jossa isä käännytti meidät lapset äitiä vastaan, samoin exäni kasvoi kodissa, jossa äiti käännytti lapsen isää vastaan, ja nämä molemmat tapaukset olivat ihan ydinperheitä - toki sairaita ja toksisia perheitä. Ja tiedän muitakin vastaavia tapauksia, joissa ei ole osattu tai uskallettu erota toisen vanhemman harjoittamasta väkivallasta huolimatta - tai oikeastaan juuri sen takia - ja väkivaltainen vanhempi on käännyttänyt lapsetkin uhriaan vastaan. Ei se ole mitenkään harvinaista, kun toinen vanhemmista on persoonallisuushäiriöinen.

Nyt oma exäni jatkaa äitinsä viitoittamalla tiellä käännyttämällä yhteistä lastamme minua vastaan. Tämä alkoi heti lapsen syntymän jälkeen ja vain paheni lapsen kasvaessa, ja jokainen voi kuvitella, millaiseksi tilanne on mennyt eron jälkeen.

Minä ymmärrän miten väärin omassa lapsuudenkodissani toimittiin ja toimin tietoisesti kaikessa lapsen edun mukaisesti, mutta exä vaurioitui omassa lapsuudenkodissaan niin pahasti, ettei kykene muuhun kuin jatkamaan samaa väkivaltaista käytöstä, jota todisti ja jonka kohteena oli itse lapsena. Ja tämän vaurioitumisen laajuus tuli ilmi vasta lapsen syntymän myötä, kuten tyypillistä on.

Vierailija
370/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa vinkatun Minä vs. Narsisti -kanavan lisäksi suosittelen YouTubesta etenkin Dr. Ramanin videoita, joista olen oppinut paljon uutta narsismista ja siitä, miten narsistin kanssa kannattaa toimia. Voi kun olisin saanut kaiken sen tiedon ennen eroa, mutta siinä vaiheessa en vielä kyennyt ymmärtämään, miksi ex-kumppanini käyttäytyi niin järjenvastaisesti ja suorastaan mielipuolisesti.

Kun tutustuin eron jälkeen narsismiin, suorastaan haukoin henkeä, kun sain lukea jutuista välillä tismalleen samoja sanoja, joita olin itse joutunut suhteessa kuulemaan. Narsismista on kirjoitettu valtavat määrät hyviä kirjoja, joista omat silmäni avasi tässäkin ketjussa muistaakseni jo mainittu Riina-Maria Metson Miksi se ei vain lähde? Erinomainen on myös Tuija Välipakan Sata tapaa tappaa sielu. Yksi narsismiin perehtynyt asiantuntija on Jenni Kiviniemi. Lisäksi netistä löytyy videoiden ohella paljon hyviä kirjoituksia ja blogeja.

Vierailija
371/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kyllä, ja ei ole pahitteeksi jos kehittelee tämän päälle vielä pari pahoinpitely juttua ja epäilyn insestin... Siinä saa sika niin että tuntuu. Hiphei ja hurraa...

En tuolle tielle lähtisi. Hei miettikää nyt vähän! Kun jotkut valehtelee insestistä tai raiskauksista, niin sitten ei tosia oteta todesta, vaikka olisivat inhottavan rikoksen uhreja. Jotain rajaa nyt sentään!!!!

Vierailija
372/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ollut enää hauskaa!

Vierailija
373/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tuolle tielle lähtisi. Hei miettikää nyt vähän! Kun jotkut valehtelee insestistä tai raiskauksista, niin sitten ei tosia oteta todesta, vaikka olisivat inhottavan rikoksen uhreja. Jotain rajaa nyt sentään!!!!

Oletan , että edellinen on sarkasmia ja tietynlaista uhrautumista, jolla viitataan siihen, että ai palstalaisten mielestä miehille saa kostaa ja erotilanteessa saa väääristellä totuutta tai piilottaa yhteistä omaisuutta. Miksei samalla syytetä insestistä ?!?

Kukaan ei oikeasti kaipaa tähän yhteiskuntaan vääriä syytöksiä. Mahdollisesti tosissaan tehty ehdotus omaisuuden piilottamisesta on myös typerä. Kostaminen on idioottimaista, eikä sen ehdottaminen ole mitään tsemppaamista.

Siitäkin huolimatta vähän ihmetyttää, että täällä valitetaan ketjun olevan miesvihaa. Yksi typerä kommentti omaisuuden piilottamisesta, sekö kääntää koko ketjun miesten vastaiseksi salaliitoksi?

Väitän, että kaikilla ihmisillä on niin vahvat pohjatiedot tästä maailmasta, että tämän yhden miehen epäaikuismainen purkaus ja kypsymätön tapa päättää parisuhde ei leimaa maailman muita miehiä tai ole väite miehistä yleensä.

Jos oma kumppaninne paljastaisi teille että koko yhteinen elämänne on ollut valhetta, voisitte itsekin hetkeksi järkyttyä. Oli kyseessä sitten mies tai nainen.

Vierailija
374/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi jättää lapsia. En vaan pysty siihen. Jos lähden, lasten kanssa. Olen äiti, joka haluaa elää elämäänsä lastensa kanssa, hyvinä ja huonoina hetkinä.

Tuntuu todella epäreilulta syytökseltä että kaikki on minun vikaani ja syytäni.

Tuntuu niin pahalle, että kaikki on ollut yhtä suurta valhetta.

Hänelle perhe on ollut tärkein, siksi on vuosia kärvistellyt ja pysynyt täällä, eikä ole lähtenyt.

No, se että perhe olisi tärkein ei ole näkynyt hänen käytöksessään arjessa. On ollut hänen jutut, ja muun perheen jutut. Ja tämäkin on minun syytäni, koska ei ole halunnut olla minun kanssani.

No, eikö hän olisi sitten voinut tehdä jotain edes lastensa kanssa, ilman minua? Ainiin, no eihän hän olisi koska minähän se olen aiheuttanut sen, ettei hänellä ole kovin hyvät välit lapsiinsa.

En todellakaan tiedä miten jatkaa tästä eteenpäin. En tiedä mitä tehdä. On kun tikari olisi isketty sydämeen.

En kuuntelisi miehen jonninjoutavia jorinoita ja syyttelyjä enää ollenkaan. Mies oli kai aikuinen mennessään naimisiin, eli ihan itse on sen päätöksen tehnyt. Miehinen mies ei volise vuosien jälkeen että väkisin menin kanssasi naimisiin, yhyy. Miehellä on myös ollut vuosikaudet aikaa nostaa kissa pöydälle jos on ollut onneton ja halunnut asioihin muutosta. Olisi voinut keskustella asiasta tai vaatia että menette pariterapiaan yms. Jos ei ole sanallakaan ehdottanut moista niin puhuu nyt selvää sontaa. Todennäköisesti hänellä on nyt toinen nainen kierroksessa ja haluaa että sinä teet eroaloitteen ja häivyt lasten kanssa.  Käyttäytyy mahdollisimman ilkeästi että saisi sinut tekemään sen aloitteen. Tekisin miehelle sen viimeisen palveluksen että todella hakisin sen eron ja muuttaisin pikimmiten omaan asuntoon lasten kanssa. Kadut takuulla jos tuohon jäät, ei tuosta liitosta enää tule kalua.

Terveellinen ja perinpohjainen suuttuminen olisi nyt paikallaan! Paha sisu vie läpi harmaan kiven.

Vierailija
375/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa vinkatun Minä vs. Narsisti -kanavan lisäksi suosittelen YouTubesta etenkin Dr. Ramanin videoita, joista olen oppinut paljon uutta narsismista ja siitä, miten narsistin kanssa kannattaa toimia. Voi kun olisin saanut kaiken sen tiedon ennen eroa, mutta siinä vaiheessa en vielä kyennyt ymmärtämään, miksi ex-kumppanini käyttäytyi niin järjenvastaisesti ja suorastaan mielipuolisesti.

Kun tutustuin eron jälkeen narsismiin, suorastaan haukoin henkeä, kun sain lukea jutuista välillä tismalleen samoja sanoja, joita olin itse joutunut suhteessa kuulemaan. Narsismista on kirjoitettu valtavat määrät hyviä kirjoja, joista omat silmäni avasi tässäkin ketjussa muistaakseni jo mainittu Riina-Maria Metson Miksi se ei vain lähde? Erinomainen on myös Tuija Välipakan Sata tapaa tappaa sielu. Yksi narsismiin perehtynyt asiantuntija on Jenni Kiviniemi. Lisäksi netistä löytyy videoiden ohella paljon hyviä kirjoituksia ja blogeja.

Hyvä, kun muistutit Dr. Ramanista. Unohdin kokonaan mainita sen. Erinomainen lähde!

On narsisteja ja ihmisiä, joilla on narsistista käyttäytymistä. Ensimmäisestä ei parannuta, toisesta voi jos tunnistaa ja tunnustaa ongelman.

Vierailija
376/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnekuohuissa epätasapainoinen ihminen sanoo vaikka mitä. Samalla tavalla voi vannoa ikuista rakkautta ja luvata että tekee kaikkensa kun itsestä tuntuu mukavalta. Huonolla hetkellä taas kokee että toinen on pannut hänet kärsimään ja että itse ei ole ikinä edes rakastanut toista. Mitään näistä ei välttämättä tarkoita eikä edes tajua mitä sanoo, kunhan sylkee.

Aivan sama onko miehellä masennus tai kriisi tai mitä tahansa menossa, hän on aikuinen ja hänen tulee olla vastuussa itsestään. Jos ap olisi hirviö ja tosissaan estänyt miestä olemasta lasten kanssa ym, niin miehellä olisi siinäkin tapauksessa velvollisuus järjestää asiat ja esimerkiksi hakea sitä eroa ja huolehtia että lapsilla ja hänellä on tarpeeksi aikaa yhdessä ja kaikki sopimukset ym kunnossa.

On epäoleellista onko mies narsisti, masentunut tai petturi. Oleellista on että hän on p*rseestä ja kuspäinen syyttelijä ja vastuunpakenija. Voimia ap. Järjestä asiat ja lähde.

Paras kommentti. Tää on just eikä melkeen näin.

Vierailija
377/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jonkun summan laittaminen sivun ole mitään omaisuuden piilottamista. moni nainen kyllä kaikki vuodet ajattelee vain ensin perhettään, eikä hänellä ehkä ole lainkaan säästöjä. Hän on varmasti kuitenkin ollut töissä ja tienannut omaa rahaa. Omia rahojaan hän laittaa sivuun. Ei ne rahat ole yhteisiä missään vaiheessa, kyllä ihmisellä on myös avioliiton ajan oma omaisuus ja tulot. Vain erotessa ne lasketaan yhteen ja summa jaetaan puoliksi.

Vierailija
378/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on toinen nainen. Nyt se vierittelee eroa sun harteille. Tsemppiä.

Kyllä, juuri näin. Näitä samoja tapauksia pilvin pimein. Melko raukkamaista touhua ja se toinen nainen jo oottelee kärsimättömänä eroanne. Faktaa.

Vierailija
379/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan , että edellinen on sarkasmia ja tietynlaista uhrautumista, jolla viitataan siihen, että ai palstalaisten mielestä miehille saa kostaa ja erotilanteessa saa väääristellä totuutta tai piilottaa yhteistä omaisuutta. Miksei samalla syytetä insestistä ?!?

Kukaan ei oikeasti kaipaa tähän yhteiskuntaan vääriä syytöksiä. Mahdollisesti tosissaan tehty ehdotus omaisuuden piilottamisesta on myös typerä. Kostaminen on idioottimaista, eikä sen ehdottaminen ole mitään tsemppaamista.

Siitäkin huolimatta vähän ihmetyttää, että täällä valitetaan ketjun olevan miesvihaa. Yksi typerä kommentti omaisuuden piilottamisesta, sekö kääntää koko ketjun miesten vastaiseksi salaliitoksi?

Väitän, että kaikilla ihmisillä on niin vahvat pohjatiedot tästä maailmasta, että tämän yhden miehen epäaikuismainen purkaus ja kypsymätön tapa päättää parisuhde ei leimaa maailman muita miehiä tai ole väite miehistä yleensä.

Jos oma kumppaninne paljastaisi teille että koko yhteinen elämänne on ollut valhetta, voisitte itsekin hetkeksi järkyttyä. Oli kyseessä sitten mies tai nainen.

Pidän insestiä ja tavaranpiilotusta vähän erilaatuisena ongelmana. Huono vitsi on huono vitsi.

Vierailija
380/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas oli kaksi narsistia kahdenkymmenen vuoden välein. Heillä on keskenään samoja sanontoja. Olisi pitänyt lähteä heti, kun kuulin ne. Mutta ei, jäin katsomaan ja ottamaan osumaa. 

Tämä kirja ei sovellu näihin perhetilanteisiin, mutta ehkä enemmän lyhyempiin suhteisiin Sinun parhaaksesi. Ihan kammottava kuvaus psykopaatin kanssa elämisestä. Se meni ihon alle, koska jälkimmäinen noista mun eksistä oli narsistipsykopaatti. 

Ja siihen narsismiin todella kannattaa tutustua. Vähän sama kuin perheenjäsenellä olis ADHD tai MS-tauti eikä siitä ottaisi selvää mitään, olisi tosi outoa. Eksästä ei pääse ikinä eroon, jos on yhteiset lapset. No, mun äiti kyllä pääsi, mutta hoiti mut sitten 100 % yksin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi