Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni kertoi eilen kärsineensä kanssani vuosia

Vierailija
27.07.2022 |

Miten hänellä ei ole ollut hyvä olla vuosiin. Miten meni kanssani naimisiin hammasta purren, jos se viimeisenä keinona pelastaisi suhteemme. Miten minä olen pilannut hänen ja lasten välit.

Olipa karua kuultavaa. Kaikelta, aivan kaikelta lähti pohja. Kaikki on ollut pelkkää valhetta.

Sekin että hän on lapsille tyly, ilkeä ja ikävä on minun syyni. Minä olen vienyt häneltä mahdollisuuden isyyteen.
En ymmärrä tätä lausetta ollenkaan. Miten minä olen sen voinut viedä tai estää? Miten minä olen aiheuttanut sen, että hän ei ole halunnut itse tehdä lastensa kanssa mitään? Ei hän kysy lasten kuulumisia tai ole kiinnostunut heidän asioistaan. Miten se on minun vika? Hän on todella tiukka ja ehdoton, ja silloin olen kyllä noussut puolustamaan lapsia, koska mielestäni rangaistukset suhteessa tekoihin on olleet kohtuuttomia. Tämäkö on se syy, mihin hän on menettänyt isyytensä?

Mutta. Ilmeisesti syy kaikkeen pahaan olen minä. Jos minua ei olisi, mies ei riitelisi lastensa kanssa. Haluaisi olla heidän kanssa. Viettäisi enemmän aikaansa kotona lastensa kanssa. Nyt hän on muualla, koska minä aiheutan kaiken pahan.

Kyllä voi kuulkaa olla ihmisellä iso paino rinnan päällä ja ahdistus kaikesta aiheuttamastaan tällä hetkellä.
Ehkä olisi parasta pakata kamppeensa ja häipyä.

Kommentit (479)

Vierailija
321/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt lukea ihan jokaista viestiä, joten tätä on saatettu jo kysyä. Millainen suhteenne on ollut viime vuosina? Onko ollut mitään merkkejä siitä, että mies olisi onneton? Paljon riitoja, kylmät välit? Vai tuliko tuo sinun syyttäminen hänen onnettomuudestaan aivan puskista? Tsemppiä...

Vierailija
322/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole ollut erityisen helppoa. Riitoja on ollut ja erimielisyyksiä. Ei siten tullut yllätyksenä. Se tuli yllätyksenä, että hän on mennyt naimisiin kanssani hammasta purren ja vain paraantaakseen suhdettamme. Ei siksi että olisi rakastanut minua. Se yllätti, että ei ole vuosiin rakastanut minua. Se että tämä suhde on ollut hänelle pelkkää hampaat irvessä yrittämistä.

Jos olisi sanonut rakkauden loppuneen vaikka puolivuotta sitten, en olisi yllättynyt. Mutta, että sitä ei ole ollut vuosiin. On kuitenkin puhunut nämä vuodet muuta. Eli valehdellut. Kaikki on ollut suurta valhetta.

Voi kun olisi ottanut minusta eron ennen naimisiin menoa. Olisi säästytty paljolta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole ollut erityisen helppoa. Riitoja on ollut ja erimielisyyksiä. Ei siten tullut yllätyksenä. Se tuli yllätyksenä, että hän on mennyt naimisiin kanssani hammasta purren ja vain paraantaakseen suhdettamme. Ei siksi että olisi rakastanut minua. Se yllätti, että ei ole vuosiin rakastanut minua. Se että tämä suhde on ollut hänelle pelkkää hampaat irvessä yrittämistä.

Jos olisi sanonut rakkauden loppuneen vaikka puolivuotta sitten, en olisi yllättynyt. Mutta, että sitä ei ole ollut vuosiin. On kuitenkin puhunut nämä vuodet muuta. Eli valehdellut. Kaikki on ollut suurta valhetta.

Voi kun olisi ottanut minusta eron ennen naimisiin menoa. Olisi säästytty paljolta.

Ap

Lämmin halaus sulle ja voimia tulevaan <3

En sano, että miehesi on narsisti, mutta tutustu siihen aiheeseen riittävän syvälle, että saat selville, onko hän vai ei. Sillä on meinaan oleellinen ero jatkon kannalta elämässäsi, että saat tervehdyttyä oikealla tavalla ja käsiteltyä häntä jatkossa, jos on. Kaikki kertomasi täsmää narsismiin, mutta eihän se sitä välttämättä ole. Voi olla vaan munaton vätys, joka nyt on rakastunut toiseen. 

Vierailija
324/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos myötätunnosta.

Eräs miehen läheinen on minulle vuosia sanonut, että hänestä mies vaikuttaa narsistilta. Tai omaa narsistisia piirteitä.

En ole itse perehtynyt asiaan.

Ap

Vierailija
325/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 huono trolli

Vierailija
326/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on toinen nainen. Nyt se vierittelee eroa sun harteille. Tsemppiä.

Joo, tämähän se todennäköisin syy on. Itse kuuntelin ihan vastaavan valitusvirren muutama vuosi sitten, miten mies on ollut onneton kanssani 19 vuotta.. ainoa vaan, että siinä vaiheessa oltiin oltu naimisissa (hän kosi) 18v ja esikoinen oli 15v. Että miksi noihin juttuihin sitten lähdettiin, kun kerran oli niin hirveää? Mutta siis toinen nainenhan se sieltä sitten löytyi, syy suhteelle oli, kun minä "en enää palvonut häntä". En osaa neuvoa mitä tehdä, itse sitten lähdin pariterapiaan hänen kanssaan (josta ei ollut mitän hyötyä) ja päätettiin jatkaa yhdessä, unohtaa ei vaan voi. Että ei tää munkaan ratkaisumalli ehkä ole se paras?

Miksi ihmeessä jäit? Lapsille mallia parisuhteesta. Ja ikuiset traumat kaupanpäälle.

Vierailija
327/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos myötätunnosta.

Eräs miehen läheinen on minulle vuosia sanonut, että hänestä mies vaikuttaa narsistilta. Tai omaa narsistisia piirteitä.

En ole itse perehtynyt asiaan.

Ap

Sun kannattaa nyt perehtyä, koska jos näin on niin miehen kanssa voi tulla todella vaikeat ajat ja itse olet altis seuraaville narsisteille (kumppani, ystävä, pomo jne) kunnes saat tarpeeksi tietoa ja saat hoidettua omat haavasi. 

Mietin, että mikähän olisi sellainen kanava, mistä pääsisit helposti kiinni aiheeseen etkä hukkaisi liikaa aikaasi, enkä nyt oikein osaa sanoa muuta kuin että lue se ketju Narsistin keskustelutyyli. Se on pitkä, mutta se kannattaa kahlata kokonaan läpi, koska näkökulmat vaihtelevat pitkin ketjua. Siellä on isien suhteista lapsiinsa, tunnekylmistä miehistä jne. Youtubessa on suomenkielinen kanava Narsisti vs Minä. 

Vierailija
328/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ero ei lapsiperheessä ole ensisijainen vaihtoehto. Pariterapiasta aloittaisin jos se molemmille sopii. Siellä on ihan hyvin mahdollista että mies tajuaa että on itse vastuussa onnestaan, valinnoistaan ja siitä millaisen suhteen lapsiin rakentaa. Jos mies pystyy osoittamaan nöyryyttä, onnistuu pahojen sanojen anteeksiantaminenkin.

Oikeasti elämä ei ole noin kivaa ja helppoa. Ja ihan oikeesti ap ei todellakaan ole ollut täydellinen puoliso ja voisi myös opetella ottamaan vastaan kritiikkiä ja mennä itseensä. Sitten kun mies pystyy järkevästi syytöksensä jäsentämään.

Voi olla että on toinen nainen, ja sellainenkaan ei hyvinvoivan suhteeseen pompsahda.

Koskaan, ei koskaan voi syyttää vain toista osapuolta siitä että suhde voi huonosti.

Jos ilmapiiri kotona on myrkkyä, ero on ainoa oikea vaihtoehto. Aiheutat lapsille loppuiän traumat ja sairaan mallin parisuhteesta. Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että kolmatta ei väliin mahdu, jos parisuhde on kunnossa, siitä pitää aina pitää huolta. Ja parisuhde todellakin on kahden kauppa.

Vierailija
329/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo asiat mitä mies sinulle sanoi ei ole totta, vaan hän halusi vain loukata sinua. Voi toki olla että hän on nykyään tyytymätön suhteeseenne, mutta muu lätinä menneisyydestä oli kyllä sanottu vain sinun mielen pahoittamiseksi.

Vierailija
330/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo tai ei, mutta meidän lähipiirissä on perhe jossa saattaisi hyvin tulla eteen juuri tämä tilanne. Kiltti maalaismies ja räväkämpi nainen. Menivät naimisiin nopeasti, sillä tämä nainen halusi komeat juhlat. Eka lapsi syntyi ja nainen oli vain vauvan kanssa. Koti alkoi näyttää viidakolta. Mies kävi töissä, eikä hänkään olisi jaksanut oman työpäivän jälkeen pitää kotia tiptop, remontoida, kokata ja pyykätä. Siitä alkoi edelleen jatkuva arvostelu ja alentaminen. Anoppi riensi avuksi ja miestä ei enää pahemmin tässä naisten valtakunnassa näy. Lapset puhuvat isästään samalla tavoin halveksuvaan sävyyn, kuin äitinsä. Laiska mies, painaa kyllä aamuvarhaisesta iltamyöhään töitä ja tuo rahan perheelle, muttei tee kotona mitään. 

Kumpikin on mukava ihminen, mutta liian sokeita tuolle tilanteelle. Eivät näe toisissaan enää mitään hyvää. Jopa silloin kun ollaan yhdessä porukalla, niin ilmassa on heidän molemmin puolista huonosti peiteltyä piikittelyä. Kiusallista kaikille. Veikkaan että se tarina päättyy jonain päivänä myös näin, kuin aloittajalle on käynyt. Etenkin nainen tulee olemaan huulipyöreänä. Mies on saanut jo kuulla kaiken

Kuulostaa niin tutulle. Tiedän myös vastaavan pariskunnan. Ai saakeli että on vaivaannuttavaa seurattavaa.

Vierailija
331/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut vain aloituksen. Huhhuh mikä äijä! Jotain siinä takana on, ja mä veikkaan että nyt on toinen nainen lirkutellut äijän pään sekaisin, kehunut kovasti kaikinpuolin ja vähintään vilauttanut pildee. Ei nyt sentään muuten syytetä ihan kaikesta puolisoa. Ei raiskauksesta syyttänyt vaikka lapsia on? Tsemppiä Ap ja nyt kissa pöydälle. Äijä kakistakoon kaiken paskan ulos (lapset muualle siksi aikaa) ja jos ei ääni kellossa muutu samantien, ala kirjoittelemaan avioeropaperia. Vahva veikkaukseni on että joku härski ämmä on viemässä lapsiltasi isän. Tsemppiä!

Ai härski ämmä viemässä lapsilta isän? Tämä isä on täysin vailla omaa tahtoa oleva parka, joka haluaisi olla hyvä puoliso ja isä mutta joku ämmä vilautti hänelle pildeä niin hän haukkui puolisonsa ja syytti tätä elämänsä pilaamisesta. Kyllä on härskeillä ämmillä melkoiset pildet!

Olen lukenut vain aloituksen. Sen lisäksi omakohtainen kokemus on härskistä ja röyhkeästä varattuja miehiä yrittäneestä. Koska olen hento ja hoikka, lahtivalailla riittää röyhkeyttä sekaantua, raahata per seensä baarissa samaan pöytään missä miehiä. En väitä että miehet olisi viattomia. - Itseäni on yksi sinkkunainen kehottanut vetämään välistä kun jäin yksin, eli sekaantumaan toisten parisuhteeseen. Jotkut ne vaan on sellaisia...

Pienenä naisena olet varmaan tottunut siihen, että baarissa pöytääsi tunkee lahtivalasmiehiä, jotka törkeästi yrittävät iskeä sinua ja viedä mukanaan koittaen lannistaa tahtosi pelkällä suurella koollaan ja äänekkyydellään. Miten olet pystynyt sanomaan ei tällaisen röyhkimyksen edessä? Tuntuuko vaikeammalta sanoa ei kuin olla uskollinen pitkäaikaiselle kumppanille ja säilyttää lastesi perhe ehjänä?

Saatat yllättyä koska sinulla ilmiselvästi ei ole kokemusta minulaisesta: en käy baareissa. Kuulen kyllä mitä ja ketkä siellä yrittävät iskeä ketäkin.

Mutta miehesi siis käy ja on baarityyppiä? Itse en pahemmin väritettyihin kännikertomuksiin luottaisi. Kokemusta nimittäin on, että kertoja vastoin totuutta lähes aina kuvailee itsensä puhtaaksi pulmuseksi :D

Vierailija
332/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi jättää lapsia. En vaan pysty siihen. Jos lähden, lasten kanssa. Olen äiti, joka haluaa elää elämäänsä lastensa kanssa, hyvinä ja huonoina hetkinä.

Tuntuu todella epäreilulta syytökseltä että kaikki on minun vikaani ja syytäni.

Tuntuu niin pahalle, että kaikki on ollut yhtä suurta valhetta.

Hänelle perhe on ollut tärkein, siksi on vuosia kärvistellyt ja pysynyt täällä, eikä ole lähtenyt.

No, se että perhe olisi tärkein ei ole näkynyt hänen käytöksessään arjessa. On ollut hänen jutut, ja muun perheen jutut. Ja tämäkin on minun syytäni, koska ei ole halunnut olla minun kanssani.

No, eikö hän olisi sitten voinut tehdä jotain edes lastensa kanssa, ilman minua? Ainiin, no eihän hän olisi koska minähän se olen aiheuttanut sen, ettei hänellä ole kovin hyvät välit lapsiinsa.

En todellakaan tiedä miten jatkaa tästä eteenpäin. En tiedä mitä tehdä. On kun tikari olisi isketty sydämeen.

En jaksa lukea kaikkia, mutta oma tunne olisi se, että mies on löytänyt toisen ja etsii nyt tekosyitä erolle.

Itselleni kävi näin ja yhtäkkiä olinkin miehelle kaiken pahan alku ja juuri, vaikka tiesin valeeksi joko itselleen tai mulle. Syytökset ja käytös tuli aivan puskista ja myöhemmin kun uuden naisen kanssa meni sukset ristiin, halusi korjailla sanomisiaan. Hän oli tosiaan iskenyt silmänsä toiseen naiseen ja huono omatunto sai toimimaan näin ja selittelemään kaiken mun viaksi. Meillä ei onneksi ollut lapsia, joten ero oli aika selvä.

En itse lähtisi ja jättäisi lapsiani ikinä. Kertoisin miehelleni, että tuossa on ovi ja tervemenoa jos on kerran niin ankeaa. Lasten tapaamiset voi sopia sitten kun on saanut asuntoasiansa järjestykseen.

Vierailija
333/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää tuo vanha paikkansa pitämätön latteus, että riitaan tarvitaan kaksi. Ei tarvita, tarvitaan yksi riitelevä henkilö ja toinen, joka on paikalla, mutta toiselta yksilöltä ei vaadita muuta kuin passiivinen läsnäolo. Toki riidassa usein on myös kaksi riitelevää henkilöä tai jopa useampia kuin kaksi. 

Ava Maxin hittibiisissä tuo sanonta on laitettu oikein:

It takes two to make it all go right

Kukaan ei voi yksin hoitaa suhdetta kuntoon, hyvään suhteeseen tarvitaan kaksi rakentavasti käyttäytyvää osapuolta. 

Vierailija
334/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavia kommentteja. Saisi hyviä puskuritarroja vihamielisistä, "jätä se sika"  tyyppisistä kommenteista. Ihanaa tuo naisenergia ja yhtenäisyys, kunhan vihan kohteena on mies. Sen jälkeen akat ovatkin sitten taas toistensa hiuksissa kiinni. 

Vierailija
335/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Täällä ihan sama tilanne melko samoilla sanoilla. Talven ollut toinen nainen. Mies täysin kykenemätön keskustelemaan, elää ajatuksessa että tää on kaikille pelkästään hyvä asia. Lähti että sai täyden menemisen vapauden, ei pidä paljoa lapsiin yhteyttä ja jos pitää niin ei puhu missään muusta kuin itsestään.

Sitten suuttui kun laitoin rajoja. Nyt minä olenkin pahis joka estää näkemästä lapsia jne. Rajat on se että kun lähti niin tämä ei ole enää hänen kotinsa ja pitää ilmoittaa kun tulee.

Pari kuukautta on mennyt, vastaa kerran 2 viikkoa puhelimeen ja muut yhteydenotot ingooraa.

Hänen mielestään tämä on nyt liian hankalaa, näyttää siltä että häviää kuvioista kokonaan.

Vierailija
336/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mulla meni aivan kylmät väreet kun luin ap:n kirjoituksen ja monien muiden samanlaiset tarinat. Sain niistä valtavasti lohtua. Minun mieheni lähti 20 v suhteesta ydinperheen rikkoen juuri tuolla tavalla. Mitätöiden minut aivan täysin, syyttämällä kaikesta, haukkumalla persoonani ja ihan kaiken minussa. Erossa kaikki oli minun syytäni hänen mielestään.

Tämänkaltainen yllättävä ero on ollut traumatisoiva ja keräilen itseäni vielä vuosien jälkeenkin. Terapeuttini on minulle selittänyt, että jotkut ihmiset lähtevät suhteesta näin epäreilulla ja julmalla tavalla. He eivät pysty näkemään ja käsittelemään omaa osuutta asiaan. He eivät kestä sitä syyllisyyttä ja huonoa omaatuntoa, joka perheen rikkominen heissä aiheuttaa. Kaikki sysätään siis puolison syyksi. Puolison, joka on saattanut olla ihan onnellinen ja tyytyväinen yhteiseen elämään.

Ja kyllä, myös minun exäni tapauksessa taustalla oli toinen suhde.

Voimia ap:lle, et ole ainoa, jota on näin kohdeltu.

Vierailija
337/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut vain aloituksen. Huhhuh mikä äijä! Jotain siinä takana on, ja mä veikkaan että nyt on toinen nainen lirkutellut äijän pään sekaisin, kehunut kovasti kaikinpuolin ja vähintään vilauttanut pildee. Ei nyt sentään muuten syytetä ihan kaikesta puolisoa. Ei raiskauksesta syyttänyt vaikka lapsia on? Tsemppiä Ap ja nyt kissa pöydälle. Äijä kakistakoon kaiken paskan ulos (lapset muualle siksi aikaa) ja jos ei ääni kellossa muutu samantien, ala kirjoittelemaan avioeropaperia. Vahva veikkaukseni on että joku härski ämmä on viemässä lapsiltasi isän. Tsemppiä!

Ai härski ämmä viemässä lapsilta isän? Tämä isä on täysin vailla omaa tahtoa oleva parka, joka haluaisi olla hyvä puoliso ja isä mutta joku ämmä vilautti hänelle pildeä niin hän haukkui puolisonsa ja syytti tätä elämänsä pilaamisesta. Kyllä on härskeillä ämmillä melkoiset pildet!

Olen lukenut vain aloituksen. Sen lisäksi omakohtainen kokemus on härskistä ja röyhkeästä varattuja miehiä yrittäneestä. Koska olen hento ja hoikka, lahtivalailla riittää röyhkeyttä sekaantua, raahata per seensä baarissa samaan pöytään missä miehiä. En väitä että miehet olisi viattomia. - Itseäni on yksi sinkkunainen kehottanut vetämään välistä kun jäin yksin, eli sekaantumaan toisten parisuhteeseen. Jotkut ne vaan on sellaisia...

Yksikään nainen ei käyttäisi sanaa lahtivalas :D Kehno yritys, tosi kehno. Yritä nyt vähän.

Vierailija
338/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino häviää rinnasta välittömästi kun hyväksyt että miehesi on luonnevikainen ja projisoi omia vikojaan sinuun. Hyväksy että hän ei tuosta muutu. Sen jälkeen onkin helppo tehdä ratkaisuja.

Vierailija
339/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienenä naisena olet varmaan tottunut siihen, että baarissa pöytääsi tunkee lahtivalasmiehiä, jotka törkeästi yrittävät iskeä sinua ja viedä mukanaan koittaen lannistaa tahtosi pelkällä suurella koollaan ja äänekkyydellään. Miten olet pystynyt sanomaan ei tällaisen röyhkimyksen edessä? Tuntuuko vaikeammalta sanoa ei kuin olla uskollinen pitkäaikaiselle kumppanille ja säilyttää lastesi perhe ehjänä?

Saatat yllättyä koska sinulla ilmiselvästi ei ole kokemusta minulaisesta: en käy baareissa. Kuulen kyllä mitä ja ketkä siellä yrittävät iskeä ketäkin.

Mutta miehesi siis käy ja on baarityyppiä? Itse en pahemmin väritettyihin kännikertomuksiin luottaisi. Kokemusta nimittäin on, että kertoja vastoin totuutta lähes aina kuvailee itsensä puhtaaksi pulmuseksi :D

Enhän mä väittänytkään miehen puhuneen aina totta. Erottu on ajat sitten mutta ei minkään lahtivalaan ja baarityrkyn takia. Ihan on muualta kuin baarista käsittääkseni tämän kolmannen rouvansa löytänyt. Yt se eka.

Vierailija
340/479 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään nainen ei käyttäisi sanaa lahtivalas :D Kehno yritys, tosi kehno. Yritä nyt vähän.

Kylläpä kyllä, minä käytän ja olen nainen. Opin nimityksen esimieheltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi