Miten tytön äitinä suhtaudut siihen että media normalisoi hyvin pitkälle isoja ikäerosuhteita. Esim Harlinit esittää ikäeron jotenkin hienona asiana.
Kommentit (424)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen naimisissa miljonäärin kanssa.
Se, että hänen varallisuutensa on noin 30x ja tulonsa noin 5x sen mitä minulla, ei ole tarkoittanut sitä, että hän ostaisi minulle mitään kallista. Ajan itse ostamallani parin tonnin autolla, vaatteeni hankin isoimmaksi osaksi ketjuliikkeistä ja esim Lidlestä. Puhelimeni on 6 v vanha. Syntymäpäivälahjaksi sain 20€ maksavan hampurilaisen.
Älkää olettako, että rahamiehet kylvettävät naisensa kalliissa tavaroissa. Todennäköisesti suurin osa ei sitä tee, kuin korkeintaan suhteen alussa. Vaikeaa tässä on, että muut olettavat minulla olevan kaikkea kallista. Myös se on joskus vaikeaa, kun hän ostelee itselleen kalliita juttuja JA puhuu niistä tauotta. Elintasoero perheessä on välillä henkisesti vaikea juttu.
Ainut, miten tulen tästä ehkä joskus rahallisesti hyötymään on se, jos hän kuolee ennen minua ja saan sitten leskeneläkettä.
Itse seurustelen persaukisen duunarin kanssa ja hyvin nopeasti tuli eteen se että hän halusi minun vaihtavan autoni turvallisempaan, kun ajelin tuollaisella parin tonnin prutkulla. Koska hän oli huolissaan siitä että minulle sattuu jotain. Tulkitsen sen välittämiseksi, joten tuo sinun tilanteesi tuntuu oudon kylmältä.
Häntä vain hävetti olla vanhan romun kyydissä.
Tietääkö kukaan sitten pareja, jossa nainen on vaikka sen 20 vuotta tai enemmän nuorempi ja mies ei ole mikään julkkis, ei ole statusta tai rahaa sen enempään kuin useimmilla? Mitenkäs sellainen selitetään? Mielenvikainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tytön äiti, mutta pidän tätä erittäin haitallisena. Aloin tapailla 19-vuotiaana 45-vuotiasta miestä ja tuo yhteys rikkoi minut iäksi. Nuorena tyttönä kuvittelin olevani suhteessa, vaikka kyse oli puhtaasta hyväksikäytöstä. Myöhemmin kävi ilmikin, että tuo mies pyöritti lukuisia naisia ja nuoria samaan aikaan lähinnä seksin merkeissä. Suuri ikäero tai eroavaisuus vaikka varallisuudessa luo valta-asetelman. Valtaa käytetään valitettavan usein väärin.
Niin. Jouduit moraalittoman rikollisen uhriksi. Se ei kuitenkaan ole ikäkysymys. Noita hyväksikäyttäjiä on nuoremmissakin.
Anteeksi mutta mikä rikos tässä tapahtui?
Pidetäänkö oikeat rikokset ja paska käytös erillään?
Vierailija kirjoitti:
Nuoret tytöthän kuolaavat muutenkin vanhoja patuja, Hollywood -näyttelijöistäkin 40-50-vuotiaat ovat teinityttöjen suosiossa, eivät suinkaan oman ikäiset.
Teinityttöjen idoleita on perinteisesti parikymppiset näyttelijät ja laulajat.
Ei mitkään 40-50v.
Joistain teini-idoleista sitten tulee legendoja (Brad Pitt ja Johnny Depp), mutta se niiden suosio perustuu nimenomaan siihen suosioon mikä niillä oli pari-kolmekymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret tytöthän kuolaavat muutenkin vanhoja patuja, Hollywood -näyttelijöistäkin 40-50-vuotiaat ovat teinityttöjen suosiossa, eivät suinkaan oman ikäiset.
Ei mitkään 40-50v.Joistain teini-idoleista sitten tulee legendoja (Brad Pitt ja Johnny Depp), mutta se niiden suosio perustuu nimenomaan siihen suosioon mikä niillä oli pari-kolmekymppisenä.
Johnny Depp, kaikki Marvel-elokuvissa näyttelevät, joista suurin osa on yli 40 v, jne.
Harlinin rouva on akateemisesti koulutettu lähes 30 v nainen ja Renny n 65. Kumpikin varmaan tietää mitä tekee, vauvakin syntyi, että sekin haave toteutui. Toisin on mm. Dannyn ja ystävänsä n. 60 vuoden ikäero, 21 ja syyskuussa 80 v. Siinä on enemmän kuin isoisä ja lapsenlapsi.
Vierailija kirjoitti:
Harlinin rouva on akateemisesti koulutettu lähes 30 v nainen ja Renny n 65. Kumpikin varmaan tietää mitä tekee, vauvakin syntyi, että sekin haave toteutui. Toisin on mm. Dannyn ja ystävänsä n. 60 vuoden ikäero, 21 ja syyskuussa 80 v. Siinä on enemmän kuin isoisä ja lapsenlapsi.
Tässä voi nähdä ainoastaan sen, että Ilkka Lipsasella, eikä myöskään Reino Harjolalla ole kaikki lastut kuivia. Täysipäinen aikuinen mies ei haikaile pienten perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitkään 40-50v.Joistain teini-idoleista sitten tulee legendoja (Brad Pitt ja Johnny Depp), mutta se niiden suosio perustuu nimenomaan siihen suosioon mikä niillä oli pari-kolmekymppisenä.
Johnny Depp, kaikki Marvel-elokuvissa näyttelevät, joista suurin osa on yli 40 v, jne.
Nuorille naisille/teinitytöille suunnatuissa elokuvissa ei juurikaan edes näy yli 40v miehiä kuin ehkä isän roolissa.
Johnny Deppin suosio perustuu siihen, mitä hän oli pari-kolmikymppisenä.
Ei hänestä olisi tullut suurta tähteä, jos vasta keski-ikäisenä olisi yrittänyt saada suosiota.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa voisi olla isoisoisä ja lapsenlapsenlapsi.
Suurin ikäero mitä tunnen taviksilla on 17 v. Tämä ystäväni (nainen) oli jo 20 v kiinnostunut n 30-35 v miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän normaalijärkinen ja matematiikkaa riittävästi osaava tyttö osaa laskea, minkä ikäisiä molemmat ovat parinkymmenen vuoden kuluttua ja ymmärrä joutuvansa jossakin vaiheessa seniilin papparaisen omaishoitajaksi, jos ikäero on suuri. Ja ettei ihan pikkusummista kannata ryhtyä sellaiseen vaipanvaihtoon vaan pitää olla miljoonia.
Harlinit saa oksennuksen nousemaan vähän suuhun. Pariskunta olisi upea jos Renny olisi parikymmentä vuotta nuorempi. Nyt ei halua ajatella miten vauva on saanut alkunsa.
Tarkoitatko että yli kuuskymppiset miehet eivät saisi harrastaa seksiä? Mietippä omalle kohdallesi.
Vierailija kirjoitti:
Harlinit saa oksennuksen nousemaan vähän suuhun. Pariskunta olisi upea jos Renny olisi parikymmentä vuotta nuorempi. Nyt ei halua ajatella miten vauva on saanut alkunsa.
Ujostuttaako sinua ajatella, miten sinä itse olet saanut alkuusi, mitä äitisi ja isäsi ovat oikein tehneet? Kuinka hävettävää ja suorastaan noloa! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän normaalijärkinen ja matematiikkaa riittävästi osaava tyttö osaa laskea, minkä ikäisiä molemmat ovat parinkymmenen vuoden kuluttua ja ymmärrä joutuvansa jossakin vaiheessa seniilin papparaisen omaishoitajaksi, jos ikäero on suuri. Ja ettei ihan pikkusummista kannata ryhtyä sellaiseen vaipanvaihtoon vaan pitää olla miljoonia.
Tarkoitatko että yli kuuskymppiset miehet eivät saisi harrastaa seksiä? Mietippä omalle kohdallesi.
Tietysti saavat. Ja maksavat siitä markkinahinnan näille parikymppisille pimuille.
Itse tykkään kun tyttikseni on parisenkymmentä vuotta nuorempi M49
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lähipiirissä tapaus, jossa vaimo n. 30 vuotta nuorempi. Nyt sitten on hankalaa, kun mies jo yli 80 ja muistisairaus on iskenyt.
Ikäeroissa henkiset erot ovat ongelma. Olen kuitenkin sitä mieltä, että isojen ikäerojen suurin ongelma on juuri tuo, että vanhempi osapuoli alkaa jossain vaiheessa olemaan jo liian vanha elämään itseään selvästi nuoremman kumppanin kanssa. Esim. 50-vuotiaalla "menojalka" voi vipattaa vielä paljonkin mutta vaikeaa on jos puoliso on yli 20 vuotta vanhempi joka ei enää pysy nuoremman tahdissa. Toki on paljon yli seitsemänkymppisiä jotka ovat henkisesti ja fyysisesti hyvässä kunnossa, mutta tosiasiat pitäisi aina muistaa. Ikä ei ole pelkkä numero eikä se tule yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lähipiirissä tapaus, jossa vaimo n. 30 vuotta nuorempi. Nyt sitten on hankalaa, kun mies jo yli 80 ja muistisairaus on iskenyt.
Ikäeroissa henkiset erot ovat ongelma. Olen kuitenkin sitä mieltä, että isojen ikäerojen suurin ongelma on juuri tuo, että vanhempi osapuoli alkaa jossain vaiheessa olemaan jo liian vanha elämään itseään selvästi nuoremman kumppanin kanssa. Esim. 50-vuotiaalla "menojalka" voi vipattaa vielä paljonkin mutta vaikeaa on jos puoliso on yli 20 vuotta vanhempi joka ei enää pysy nuoremman tahdissa. Toki on paljon yli seitsemänkymppisiä jotka ovat henkisesti ja fyysisesti hyvässä kunnossa, mutta tosiasiat pitäisi aina muistaa. Ikä ei ole pelkkä numero eikä se tule yksin.
Äläs nyt. Dännykin on jo 80 mutta vielä vaan pörrää moottoriveneellä kaksikymppisen Helmin kanssa ja heiluu Rhodoksella rantalomalla kolmekymppisen Erikan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun Johanna on 50 v, niin Renny on jo 85-vuotias, mikäli on edes elossa. Miesten eliniänodote on tällä hetkellä joku 77 vuotta. Tuossa kohtaa kun toinen huitelee jo lähemmäs ysiäkymppiä ja toinen on vasta 50 v, niin siinä ikäero tuntuu todella paljon!
Entä sitten Sauli 74 vuotta ja Jenni 45 vuotta? Ja heidän poikansa isoisä on isää nuorempi.
Joo, kyllä tämäkin on outo kuvio. Ymmärrän, että asema kansakunnan johtajana saattaa helposti pullistaa egoa, mutta eikö olisi lapsenkin kannalta reilua tunnustaa tosiasiat? On jotenkin surullista siittää maailmaan ainut lapsi jolla ei ole sisaruksia ja parikymppisenä todennäköisesti ei oikein isääkään, ainakaan aktiivista sellaista.
Mistä se johtuu, että vanhenevat miehet eivät jotenkin pysty hyväksymään sitä, että tässä asiassa juna meni jo? Onko paine lapsenhankintaan naisen puolelta niin kova? Aiheuttaako rakkaus kuvitelman jostain kaikkivoipuuden "uudesta keväästä"?
Sinänsä presidentti saattaa olla ihan hyvä ja turvallinen isä ja puoliso, sen ajan minkä on. Liitto tuskin kariutuu ennen aikojaan ja hänellä on kokemusta perheestä jo aiemmalta ajalta.
Vähän kyllä säälittää ajatus presidentistä nousemassa keskellä yötä lämmittelemään tuttipulloja. Ehkäpä adjutantti tekee sen.
Nuttura vapaaksi nyt hei :D Nykyään esim. lesboparit ja etenkin yksinäiset naiset hankkivat lapsia ilman isän mahdollisuuttakin. Ja kaikki muun sukupuoliset. Saulin ja Jennin liittohan on "normaaleista normaalein". Ja miksi juuri presidentin on yöllä syötettävä lastaan? Voihan hän tehdä jotain muuta, vaunulenkkeillä, leikkiä, kylvettää jne. Myöhemmällä iällä on isän ja pojan jutut, käydään futismatseissa jne. Tai vaikka baletissa, jos poika tykkää. Haet aika outoja tekosyitä nyt kyllä.
Ja vanheneva ja ehkä jo kertaalleen eronnut (leski), aikuisten lasten isä on harkinnut asiaa kahdesti ja osaa jo antaa sille perheelleen ihan uudenlaista arvoa. Taitaa Rennyn vauvasta tulla oikein isin tyttö, Renny onnesta soikeena. Ja koska kukaan ei tiedä päiviensä määrää, voidaan siis hänenkin kohdallaan olettaa, että saa lapsensa elämässä olla ainakin parikymmentä vuotta.
Maamme on täynnä yh-vanhempia, joista se toinen vanhempi ei välitä hevonpskaa, kanna ennemmin huolta heistä, jos lapsen asialla olet. Eri asia sitten, jos on Rennyä vain tarkoitus haukkua, kuten taitaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläs nyt. Dännykin on jo 80 mutta vielä vaan pörrää moottoriveneellä kaksikymppisen Helmin kanssa ja heiluu Rhodoksella rantalomalla kolmekymppisen Erikan kanssa.
Heh! No joo, mutta jos kuvia ja videoita on uskominen niin alkaa Dannyllakin jo askel painamaan ja ryhtikin on kumara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sehän on niiden ihmisten ongelma joita tuo koskettaa?
Mikä järki märehtiä muiden puolesta tuollaista?
Niin makukysymys ja persoonasta kiinni, että ei ulkopuolisilla ole oikein mitään sanottavaa.