Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tytön äitinä suhtaudut siihen että media normalisoi hyvin pitkälle isoja ikäerosuhteita. Esim Harlinit esittää ikäeron jotenkin hienona asiana.

Vierailija
25.07.2022 |

Minusta olisi parempi ettei tätä tehtäisi

Kommentit (424)

Vierailija
421/424 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitosuhdehan siitä ennen pitkää tulee, kun puoliso on toista huomattavasti nuorempi.

Kukaan ei ole velvollinen alkamaan kumppaninsa hoitajaksi, vaan voi erota. Joten miksi täällä jankutetaan jostain "vaippojen vaihdosta". Ei tarvitse vaihtaa. Voi vaikka ilmoitella sukulaisille, että ero tuli ja mä lähden tästä menemään, te sukulaiset voitte nt alkaa huolehtia omaisestanne ihan itse tai ulkoistaa hoidon alan yksityisille ammattilaisille/kunnalle. Tai voi muuttaa omaan kotiin, vaikka onkin kumppaninsa kanssa yhdessä.

Tässä taitaa puhua ihminen, joka ei ole koskaan toista ihmistä rakastanut. Toivottavasti häntä on sentään joku rakastanut. Kyllä eri ikäisetkin puolisot voivat olla toisiinsa syvästi kiintyneitä. Tällaiset ilmaisut: mä lähden tästä meneen, eivät tule kaikkien kohdalla kysymykseen. Jokainen tapaus on omanlaisensa. Eri ikäisten puolisoiden avioliitot saattavat hyvinkin kestää kauemmin kuin samanikäisten. Ei samanikäisyys ole onnistumisen tae, sen voi nähdä avioerotilastoistakin.

No nyt meni metsikköön ja pahasti. Joten ethän, pliis, ala diagnosoimaan ketään? :D Ollaan mieheni kanssa yli 60v ja molemmilla vaikka mitä vaivaa. Ollaan myös molemminpuolisesti sovittu, ettei aleta toisen vaippoja vaihtelemaan. Jokainen tekee omat ratkaisunsa. Enkä sanonut että näin pitää tehdä, vaan että kenenkään ei ole mikään pakko. 

Luuletko todellakin, että nykyajan kolmekymppiset hoitavat puolisojaan muutaman kymmenen vuoden kuluttua? :D Ja missä muuten ilmaisin, etteivät eri ikäiset puolisot voi olla toisiinsa hyvin kiintyneitä?

Mulla ei ole iän suhteen mitään väliä. Ei kuulu sekään, vaihtaako joku vaippoja vaiko ei, mutta mitään vaihtopakkoa ei ole, vaikka koko ajan sellaista jankutetaan, kun ikäihmisistä puhutaan, siis suhteessa huomattavasti nuorempaan kumppaniin.

Niin sitä katsos luullaan ettei itse vanhene tai sairastu koskaan. Mutta meillä käy lähihoitaja, kunhan siihen hommaan tarvetta tulee, että hoitoa kotiin tarvitaan.

Niinhän sinä luulet.

Juu, huomaa, että ei tiedä todellisuudesta mitään. Ja hoitajapulassa tilanne pahenee entisestään. Nyt jo on todella tiukat kriteerit kotiin annettavilla palveluilla, saati pitkäaikaispaikkoihin. Jos kotona on puoliso niin mahdollisuudet on vielä huonommat saada toista hoitopaikkaa. Ihan vuoteeseen voidaan hoitaa jo nykyisellään. Käynnit x4 vuorokaudessa, mutta jos se uloste tulee heti käynnin jälkeen niin siinä sitten pariskunta on kotona niissä hajuissa. Osa kastelee joka ikinen yö sänkynsä patjoja myöden, vaikka olis mitkä vaipat. Kuka paljon nuorempi tuollaista jaksaa katsella? Joko pyykkäät itse tai sitten katsot sitä, kun kotonasi on jatkuvasti joku hoitaja pyörittämässä pyykkikonetta (aika pian tulee käsky hoitaa pyykit itse jos sen käyttö ei sovi silloin kuin heillä on aikaa) ja etsii kaapeistasi milloin mitäkin. Sisustukselle voi sanoa hyvästit, kun kaikki tasot on täynnä pesulappuja ja Tena voiteita ja kaapit vaippoja ja vuodesuojia. Ja erolla uhkaajia kyllä riittää, mutta en ole 15v kotihoidossa työskentelyn aikana tavannut YHTÄKÄÄN joka sen olisi toteuttanut. Ja kyllä, ovat katkeria ja pahantuulisia. Muutama on saanut paikan muualta, kun homma on mennyt ihan väkivallan puolelle.

Onneksi omaa tytärtäni vaan ällöttää isänsä ikäisten setämiesten iskuyritykset.

Vierailija
422/424 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

samoin mediat rummuttaa sitäkin että sukupuolia voi olla vaikka kuinka paljon. mieskin voi synnyttää yms. jo lapsille täytyy tuputtaa jtkn lbgtpört-ideologiaa.

Tuo on kyllä ihan hirveää, että lapsille tuputetaan kaikkea p*skaa jo ala-asteikäisinä, kun ovat todella vaikutuksille alttiita eikä oma ajattelu ole vielä tarpeeksi kehittynyttä kriittiseen suhtautumiseen. Tuo on muoti-ilmiö, jota seksuaalisuus ei saisi mielestäni vielä mieleltään selkeästi lapsen ikäisille olla.  Työkavereidenkin kanssa puhuttu asiasta, ja moni tuntee vähintään yhden tytön ala-asteikäisen lapsensa kaveripiirissä, joka flirttailee lesboudella. Ja mistähän tuo johtuu? Kun se äänekäs vähemmistö pitää niin h*lvetin kovaa meteliä lasten keskuudessa suosituilla somealustoilla. Oman puolison lapsi julisti 11-vuotiaana olevansa lesbo ja kirjoitteli muiden yllyttämänä taululle rakkausviestejä toista tyttöä kohtaan... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/424 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa

Vierailija
424/424 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän myös homostelua ihaillaan mediassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi