Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tytön äitinä suhtaudut siihen että media normalisoi hyvin pitkälle isoja ikäerosuhteita. Esim Harlinit esittää ikäeron jotenkin hienona asiana.

Vierailija
25.07.2022 |

Minusta olisi parempi ettei tätä tehtäisi

Kommentit (424)

Vierailija
361/424 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harlinin rouva on akateemisesti koulutettu lähes 30 v nainen ja Renny n 65. Kumpikin varmaan tietää mitä tekee, vauvakin syntyi, että sekin haave toteutui. Toisin on mm. Dannyn ja ystävänsä n. 60 vuoden ikäero, 21 ja syyskuussa 80 v. Siinä on enemmän kuin isoisä ja lapsenlapsi.

Tässä voi nähdä ainoastaan sen, että Ilkka Lipsasella, eikä myöskään Reino Harjolalla ole kaikki lastut kuivia. Täysipäinen aikuinen mies ei haikaile pienten perään.

Asiasta en ole välttämättä eri mieltä, mutta eikö Rennyn oikea nimi ole Lauri? Vai muistanko väärin?

Vierailija
362/424 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lähipiirissä tapaus, jossa vaimo n. 30 vuotta nuorempi. Nyt sitten on hankalaa, kun mies jo yli 80 ja muistisairaus on iskenyt.

Ikäeroissa henkiset erot ovat ongelma. Olen kuitenkin sitä mieltä, että isojen ikäerojen suurin ongelma on juuri tuo, että vanhempi osapuoli alkaa jossain vaiheessa olemaan jo liian vanha elämään itseään selvästi nuoremman kumppanin kanssa. Esim. 50-vuotiaalla "menojalka" voi vipattaa vielä paljonkin mutta vaikeaa on jos puoliso on yli 20 vuotta vanhempi joka ei enää pysy nuoremman tahdissa. Toki on paljon yli seitsemänkymppisiä jotka ovat henkisesti ja fyysisesti hyvässä kunnossa, mutta tosiasiat pitäisi aina muistaa. Ikä ei ole pelkkä numero eikä se tule yksin.

Mutta sehän on niiden ihmisten ongelma joita tuo koskettaa?

Mikä järki märehtiä muiden puolesta tuollaista?

Niin makukysymys ja persoonasta kiinni, että ei ulkopuolisilla ole oikein mitään sanottavaa.

Ideana oli se, että ihmisten pitäisi tajuta että suuri ikäero tulee hyvin todennäköisesti tuottamaan joskus ongelmia. Viimeistään silloin kun vanhempi ei enää pysy nuoremman tahdissa. Olen saanut vaikutelman, että isojen ikäerojen parisuhteissa taustalla on usein muuta kuin rakkaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/424 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette vain kateellisia että pappaseksi trendaa nyt vahvasti koska ikä ero!

Vierailija
364/424 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harlinin rouva on akateemisesti koulutettu lähes 30 v nainen ja Renny n 65. Kumpikin varmaan tietää mitä tekee, vauvakin syntyi, että sekin haave toteutui. Toisin on mm. Dannyn ja ystävänsä n. 60 vuoden ikäero, 21 ja syyskuussa 80 v. Siinä on enemmän kuin isoisä ja lapsenlapsi.

Tässä voi nähdä ainoastaan sen, että Ilkka Lipsasella, eikä myöskään Reino Harjolalla ole kaikki lastut kuivia. Täysipäinen aikuinen mies ei haikaile pienten perään.

Asiasta en ole välttämättä eri mieltä, mutta eikö Rennyn oikea nimi ole Lauri? Vai muistanko väärin?

Taitaa olla Renny Lauri Mauritz Harlin. Alunperinkin oli Harlin, josta ilmeisesti isoisäkö muutti Harjolaksi, ja Renny otti vain alkuperäisen nimen itselleen takaisin. Uskokaa jo, se on oikeasti Renny.

Vierailija
365/424 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lähipiirissä tapaus, jossa vaimo n. 30 vuotta nuorempi. Nyt sitten on hankalaa, kun mies jo yli 80 ja muistisairaus on iskenyt.

Ikäeroissa henkiset erot ovat ongelma. Olen kuitenkin sitä mieltä, että isojen ikäerojen suurin ongelma on juuri tuo, että vanhempi osapuoli alkaa jossain vaiheessa olemaan jo liian vanha elämään itseään selvästi nuoremman kumppanin kanssa. Esim. 50-vuotiaalla "menojalka" voi vipattaa vielä paljonkin mutta vaikeaa on jos puoliso on yli 20 vuotta vanhempi joka ei enää pysy nuoremman tahdissa. Toki on paljon yli seitsemänkymppisiä jotka ovat henkisesti ja fyysisesti hyvässä kunnossa, mutta tosiasiat pitäisi aina muistaa. Ikä ei ole pelkkä numero eikä se tule yksin.

Mutta sehän on niiden ihmisten ongelma joita tuo koskettaa?

Mikä järki märehtiä muiden puolesta tuollaista?

Niin makukysymys ja persoonasta kiinni, että ei ulkopuolisilla ole oikein mitään sanottavaa.

Ideana oli se, että ihmisten pitäisi tajuta että suuri ikäero tulee hyvin todennäköisesti tuottamaan joskus ongelmia. Viimeistään silloin kun vanhempi ei enää pysy nuoremman tahdissa. Olen saanut vaikutelman, että isojen ikäerojen parisuhteissa taustalla on usein muuta kuin rakkaus.

Taustalla on tietenkin raha - tavalla tai toisella, suoraan tai epäsuorasti.

Parikymppinen heitukka lyöttäytyy 80-vuotiaan kanssa yhteen. Kymmenen vuoden kuluttua vanhus on kuollut ja tyttö rikas tai ainakin rikkaampi kuin olisi omine hyvineen.

Vierailija
366/424 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla Renny Lauri Mauritz Harlin. Alunperinkin oli Harlin, josta ilmeisesti isoisäkö muutti Harjolaksi, ja Renny otti vain alkuperäisen nimen itselleen takaisin. Uskokaa jo, se on oikeasti Renny.

Näin on. Antti Hulkkokin on ihan oikeasti Andy McCoy. Mummo vaan muutti Andyn Antiksi.

Vierailija
367/424 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Renny Lauri Mauritz Harlin on nykyään oikea nimi.

Vierailija
368/424 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montakohan äitiä haittaisi jos tyttären mies on miljonääri?

Itse arvostan tytärtäni niin korkealle etten toivoivoisi että hän lähtee h  *oraamaan itseään summasta riippumatta. Ja näinköhän tuo kulunutta käsiveskaa muistuttava ö-luokan "ohjaaja" miljonääri on kun joutuu häpäisemään itseään reality-paskeessa.

Kuiskitaan myös, että kyseessä ei tod ole mikään miljonääri. 

Vierailija
369/424 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on ihan aikuisesta, yli kolmekymppisestä naisesta, joka on vapaaehtoisesti suhteessa itseään vanhemman miehen kanssa. En ole seurannut kyseistä sarjaa, mutta pariskunnan välinen suhde on heidän oma asiansa.

Ei siis hetkauta minua. Sen sijaan pidän outona sitä, että nuoruudessani 1990-luvulla monella yläasteikäisellä tytöllä oli parikymppinen poikakaveri. Näitä suhteita saatettiin vähän ihmetellä, mutta kukaan aikuinen ei varsinaisesti puuttunut. Muistan, että jotkut viljelivät jotain sakkoliha- ja korkkaamisvitsejä, jotka näin jälkikäteen ovat todella kuvottavia.

Vierailija
370/424 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on ihan aikuisesta, yli kolmekymppisestä naisesta, joka on vapaaehtoisesti suhteessa itseään vanhemman miehen kanssa. En ole seurannut kyseistä sarjaa, mutta pariskunnan välinen suhde on heidän oma asiansa.

Ei siis hetkauta minua. Sen sijaan pidän outona sitä, että nuoruudessani 1990-luvulla monella yläasteikäisellä tytöllä oli parikymppinen poikakaveri. Näitä suhteita saatettiin vähän ihmetellä, mutta kukaan aikuinen ei varsinaisesti puuttunut. Muistan, että jotkut viljelivät jotain sakkoliha- ja korkkaamisvitsejä, jotka näin jälkikäteen ovat todella kuvottavia.

Kymmenen pistettä neitsyydestä tahtoi se jätkä, kymmenen pistettä sun neitsyydestä ... ... niinhän sitä laulettiin.

Vierailija
371/424 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kyllä ole vielä lähelläkään kolmeakymmentä.

Itse asiassa on niin nuori ettei tajua sitä minkä kaikki muut tietävät, että jokaikinen Rennyn nainen on ollut elämän rakkaus plus kaikki maailman superlatiivit ja imelät lässytykset

Vierailija
372/424 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse syntynyt avioliitosta, jossa oli iso ikäero. En näe mitään ongelmaa siinä että esim harlinit ovat mediassa esillä ihan positiivisessa valossa. 

Vierailija
373/424 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harlinit ovat r o s k a s a k k i a, miksi minuun vaikuttaisi heidän tekemisensä?

Vierailija
374/424 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse syntynyt avioliitosta, jossa oli iso ikäero. En näe mitään ongelmaa siinä että esim harlinit ovat mediassa esillä ihan positiivisessa valossa. 

Mitä positiivista on huomioh u o r i s s a?

Pascasakkia, ei muuta.

Vierailija
375/424 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harlinit ovat r o s k a s a k k i a, miksi minuun vaikuttaisi heidän tekemisensä?

Tämä, miksi ylipäätään ihmiset lukevat heistä juttuja. Rahalla ostettu puoliso ja vanha irstas ruma ukko.

Vierailija
376/424 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielinen ja kiero pari. Vastuutonta että menivät vielä lisääntymäänkin, käy sitä lasta sääliksi.

377/424 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tytär 19v nyt seurustellut 2,5v 34v miehen kanssa ja hyvin tuntuu pyyhkivän. Sit tämmöset Danny setä ja nuori kesätyttö hommat näyttää omissa silmissä jo aika huvittavalta. Paheksumaan muita olen kuitenkin jo liian vanha :D

Vierailija
378/424 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitosuhdehan siitä ennen pitkää tulee, kun puoliso on toista huomattavasti nuorempi.

Kukaan ei ole velvollinen alkamaan kumppaninsa hoitajaksi, vaan voi erota. Joten miksi täällä jankutetaan jostain "vaippojen vaihdosta". Ei tarvitse vaihtaa. Voi vaikka ilmoitella sukulaisille, että ero tuli ja mä lähden tästä menemään, te sukulaiset voitte nt alkaa huolehtia omaisestanne ihan itse tai ulkoistaa hoidon alan yksityisille ammattilaisille/kunnalle. Tai voi muuttaa omaan kotiin, vaikka onkin kumppaninsa kanssa yhdessä.

Tässä taitaa puhua ihminen, joka ei ole koskaan toista ihmistä rakastanut. Toivottavasti häntä on sentään joku rakastanut. Kyllä eri ikäisetkin puolisot voivat olla toisiinsa syvästi kiintyneitä. Tällaiset ilmaisut: mä lähden tästä meneen, eivät tule kaikkien kohdalla kysymykseen. Jokainen tapaus on omanlaisensa. Eri ikäisten puolisoiden avioliitot saattavat hyvinkin kestää kauemmin kuin samanikäisten. Ei samanikäisyys ole onnistumisen tae, sen voi nähdä avioerotilastoistakin.

Vierailija
379/424 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Antti Hulkkokin on ihan oikeasti Andy McCoy. Mummo vaan muutti Andyn Antiksi.

Wiki: Ensimmäisen etunimensä poika sai äitinsä suosikkisarjoihin kuuluvan Mazo de la Rochen kartanoromanttisen romaanin "Jalnan nuori Renny" -sankarin mukaan. Erikoinen  nimi aiheutti koulukiusaamista, joten poika alkoi käyttää toista nimeään, Lauri.

Harlinin Oiva-isä oli suomennuttanut Harlin-nimen Harjolaksi, josta tuli myös Rennyn nimi. Hän kuitenkin otti ap-nimen takaisin, eli muuttui takaisin Harliniksi.

Vierailija
380/424 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ihmiset, jotka haluavat ehdottomasti sen oman ikäisen kumppanin ja hämmästelevät ja kenties paheksuvatkin niitä pareja, joilla on isompi ikäero, ovat vahvasti omaan ikäryhmäänsä ja sukupolveensa samastuneita ihmisiä. Tai hyvin tyypillisiä ikäryhmänsä edustajia. Ja ehkä ovat eläneet elämänsä aika normaalin kaavan mukaan ja ajattelevat, että tietyssä iässä kuuluu tehdä tiettyä asioita jne. Ns. sukupolvikokemukset ovat tärkeitä.

Ja sitten ihmiset, jotka ovat vapaita tällaisista samastumisista ja kaavoista, ovat heidän mielestään outoja tai paheksuttavia. Joillain taitaa mennä kokonaan yli ymmärryksen, että ihmisen ei tarvitse kahlita itseään mihinkään tiettyyn ryhmään tai ylipäätään mihinkään. :D

Ja jotkut ovat ihan luonnostaan hyvin erilaisia kuin suurin osa ikäisistään. Joku voi esim. nuorena olla henkisesti huomattavasti kypsempi kuin monet ikätoverinsa jne.