Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko viisikymppinen 20 vuotta kotitinä ollut päästä mihinkään töihin, edes siivoojaksi tai

Vierailija
25.07.2022 |

tiskaajaksi?

Kommentit (155)

Vierailija
141/155 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Opiskele lähihoitajaksi niin töitä varmasti löytyy."

Eipä taida olla mahdollista. Omat säästöt on nyt syöty ja  on ollut pakko hakea työttömyyspäivärahaa. Lisäksi kun syksyllä ilmoitin itseni työttömäksi työnhakijaksi, niin kyselin opiskelumahdollisuuksista. Virkailija sanoi että mun työkokemuksella ja koulutuksella lisäkouluttautuminen ei millään lailla paranna mahdollisuuksiani työllistyä, joten työttömyyskorvauksella opiskelu ei onnistu. No enpä ole työllistynyt. Toki ajattelin että voi olla hankalaa löytää työpaikka, mutta en kyllä osannut ajatella että näin hankalaa. Suoraan sanottuna seinä vastassa. Kun lapsikorotus lähti vielä pois, niin olen tosiaan aika v-mäisessä tilanteessa.  

Uudelleen kouluttaudeu sellaiselle alalle johonka TE-toimisto katsoo olevan työllistymisen mahdollisuuksia niin ne voivat hyväksyä kahden vuoden opiskelun työttömyyskorvauksella. Ne tosin ovat varmaankin näitä raskaita matalapalkka-alan töitä joihinka vaaditaan hyvä terveys. Jos sulla on sellainen koulutus johonka ei ole työpaikkoja niin ei mikään ihme jos he eivät tuella sitä kannata. Jos sitten omakustannuksellasi kouluttaudut niin mikään ei estä.

Se on säälittävää että on perustanut elämäänsä ja tehnyt ratkaisuja tukien varaan ja alettu tukia pitämään itsestäänselvyytenä että ne tulevat loputtomiin. Elikkä tukien takia ei ole tarvinnut ottaa mitään omavastuuta omasta elämästään.

Vierailija
142/155 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap olet oikeasti töitä hakemassa niin opettele kertomaan koulutuksesi ja työkokemuksesi. Molempia tai jompaa kumpaa sinulla kai on kun 30v vasta sait ekan lapsen.

Olisi paljon helpompi neuvoa, jos kertoisit nuo OLEELLISET asiat.

Aloitus on kaksi vuotta vanha, joten eipä taida ap olla enää täällä tuota jäkätystä lukemassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/155 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se on säälittävää että on perustanut elämäänsä ja tehnyt ratkaisuja tukien varaan ja alettu tukia pitämään itsestäänselvyytenä että ne tulevat loputtomiin. Elikkä tukien takia ei ole tarvinnut ottaa mitään omavastuuta omasta elämästään."

Hah. Olen takuulla maksanut elämäni aikana enemmän veroja kuin keskiverto tallaaja. En todellakaan ole "tehnyt ratkaisuja tukien varaan" tai "ollut ottamatta vastuuta omasta elämästä". Olen elänyt omilla säästöillä ja yritykseni myynnistä saaduilla varoilla viimeiset kymmenen vuotta pakon edessä, toki olisin voinut hylätä oman lapseni, mutta se ei ollut oikeasti vaihtoehto. Ja täytyy kyllä sanoa että kymmenen vuotta sitten en osannut kuvitella että osaamisellani ei olisi enää minkäänlaista kysyntää kun täytän viisikymmentä. 

Vierailija
144/155 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä taida olla mahdollista. Omat säästöt on nyt syöty ja  on ollut pakko hakea työttömyyspäivärahaa. Lisäksi kun syksyllä ilmoitin itseni työttömäksi työnhakijaksi, niin kyselin opiskelumahdollisuuksista. Virkailija sanoi että mun työkokemuksella ja koulutuksella lisäkouluttautuminen ei millään lailla paranna mahdollisuuksiani työllistyä, joten työttömyyskorvauksella opiskelu ei onnistu. No enpä ole työllistynyt. Toki ajattelin että voi olla hankalaa löytää työpaikka, mutta en kyllä osannut ajatella että näin hankalaa. Suoraan sanottuna seinä vastassa. Kun lapsikorotus lähti vielä pois, niin olen tosiaan aika v-mäisessä tilanteessa.  

Mulle on sanottu ihan samaa: "Tuolla koulutuksella pääset minne vain töihin." Enpä ole päässyt. Aloin selaamaan työvoimakoulutuksia. Niiden ajalta maksetaan työttömyyskorvaus + 9 euroa/päivä kulukorvaus, joten minulle se oli ainut vaihtoehto uudelleen kouluttautua. Hakeuduin ammattiopiston järjestämään koulutukseen, jonka sisältö kiinnosti minua. Ensin menin suorittamaan yhden tutkinnon osan, ja sitten koko ammatillisen perustutkinnon. Alalla on paikallinen työvoimapula. Opettajat ovat auttaneet harjoittelupaikan löytämisessä.

t. pitkän linjan kotiäiti

Vierailija
145/155 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaanpa hetki realisteja: Viisikymppisen yhtään missään elämäntilanteessa on nykyisin aika vaikea työllistyä. Puhumattakaan nyt viisikymppisestä, jolla on työkokemusta käytännössä olemattomasti. 

No, edellisen laman aikana, ykskin kotiäiti lähti ja opiskeli laitoshuoltajaksi ja työllistyi.

Nämä ovat vähän sellaisia tapauskohtaisia nämä työllistymiset.

Opiskelun kautta ainakin luulisi saavan töitä, kunhan valitsee oikean alan.

Vierailija
146/155 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus vuodelta 2022, joten kaipa tuo on jo työllistynyt.

Vierailija
147/155 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tuosta, mutta itse olin 8 vuotta kotiäitinä (otin kyllä myös työmarkkinatuen lapsikototuksilla samaan aikaan, koska lyhensin silläasuntolainaa) Menin töihin kun nuorin lapsista oli 2,5 vuotta ja hyvin kelpasin.

Itsellä tosin maisterin tutkinto ja yli kahdeksan vuotta oman alan työkokemusta lapsia edeltävältä ajalta.

Vierailija
148/155 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on sanottu ihan samaa: "Tuolla koulutuksella pääset minne vain töihin." Enpä ole päässyt. Aloin selaamaan työvoimakoulutuksia. Niiden ajalta

Sama homma. Mulla on ylempi korkeakoulututkinto alalta, joka ei enää nykyään työllistä kovin hyvin kun tekijöistä on ylitarjontaa, mutta työkkäristä ilmoitettiin että olen niin hyvin koulutettu että se saa luvan riittää. Olisin voinut harkita vaikka hoitoalaa, mutta ei sitten. 

Vierailija
149/155 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen hakeutumaan oppisopimuskoulutukseen. Paljon työssäoppimista ja saa palkkaa.

Vierailija
150/155 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
151/155 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistimis- ja hoivatyöhön. Niistähän sinulla on pitkä kokemus. 

Vierailija
152/155 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks sul isot tissit? Tuut kodinhoitajaksi mulle pukeudut tietenkin tiukkoihin vaatteisiin että tissit pursuaa ulos ja nussin sua mielinmäärin koska tahansa. UUAAAAH!!! Jorma 67v

Vierailija
153/155 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi päästä, mutta sinuna miettisin yhteiskuntavastuuta. Työt ovat nyt kiven alla, eikä tilannetta helpota se, jos kaikki kilpailevat samoista paikoista. Jos sinulla on omakotitalo, perusta puutarha ja keskity siihen. Anna niiden tehdä työtä, jotka sitä rahaa oikeasti tarvitsevat: sinä olet omat lapsesi jo kasvattanut

Vierailija
154/155 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoteihin keikkailemaan pääsee taatusti, samoin koulujen ja päiväkotien keittiöille keikkailemaan apuhommiin. 

Vierailija
155/155 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitä ei vaan ole kaikille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi