Voiko viisikymppinen 20 vuotta kotitinä ollut päästä mihinkään töihin, edes siivoojaksi tai
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivousalalle pääsee kaikki.
Ei pääse. Minä olen ollut työttömänä vuodesta 2000 kesästä alkaen. Sitten perustin perheen, tein lapset. Nyt nuorimmainenkin aloitti opinnot toisella paikkakunnalla ja itse olisin valmis menemään töihin, mutta minua ei huolita mihinkään. Yritin kirjastoapulaiseksi, siivoojaksi, päiväkotiapulaiseksi ja koulunkäyntiavustajaksi. Mihinkään en kelvannut. Elelen nyt sitten ilmeisesti työttömyyskorvauksella siihen asti kunnes pääsen vanhuuseläkkeelle.
Sinähän saat täyden palkkatuen? Jonkun järjestön pitämään lasten iltapäiväkerhoon pääset taatusti.
Täällä on vain 1 iltapäiväkerho ja se on kunnan.
Eri.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on korkeakoulututkinto miesvaltaisella alalla, on työnsaanti aika heikossa, myös näihin tässä keskustelussa lueteltuihin tehtäviin.
Sote alalla, etenkin vanhuspuolella on töitä, kunhan vaan koulutukseen pääset. Sielläkin koulutukseen pääsemisessä katsotaan sitä, millä todennäköisyydellä jäät oikeasti alalle. Liian hyvä taustakoulutus on pitkä miinus siellä.
"Liian hyvä taustakoulutus on pitkä miinus siellä".
Luulin, että tuo väittämä ei pitäisi paikkaansa, mutta minun kohdallani (en ole ap) näin on käynyt. Luulin, että kaikki koulutus laskettaisiin eduksi, mutta ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse. Minä olen ollut työttömänä vuodesta 2000 kesästä alkaen. Sitten perustin perheen, tein lapset. Nyt nuorimmainenkin aloitti opinnot toisella paikkakunnalla ja itse olisin valmis menemään töihin, mutta minua ei huolita mihinkään. Yritin kirjastoapulaiseksi, siivoojaksi, päiväkotiapulaiseksi ja koulunkäyntiavustajaksi. Mihinkään en kelvannut. Elelen nyt sitten ilmeisesti työttömyyskorvauksella siihen asti kunnes pääsen vanhuuseläkkeelle.
Sinähän saat täyden palkkatuen? Jonkun järjestön pitämään lasten iltapäiväkerhoon pääset taatusti.
Ensin pitää saada työpaikka ja vasta sitten voi hakea siihen palkkatukea.
Mikä tahansa paikka ottaa käytännössä ilmaisen työntekijän, jos henkilö on yhtään täyspäinen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä täältä kysyt, ei me olla työnantajia?
miksi vastasit kun sinulla ei ole mitään sanottavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin pitää saada työpaikka ja vasta sitten voi hakea siihen palkkatukea.
Mikä tahansa paikka ottaa käytännössä ilmaisen työntekijän, jos henkilö on yhtään täyspäinen.
Ei mene näin.
Vierailija kirjoitti:
Ei, tollanen aukko cv:ssä näyttää että olet loinen.
Kannattaa tehdä osaamispohjainen CV, eikä perinteistä työsuhdeluetteloa.
Rouvan ystävätär oli vähän yli 20 vuotta kotona kuuden lapsen kera. Aikoinaan ekan lapsen myötä kesken jääneen yliopistotutkinnon (2/3 ehti käydä) opinnot aikoja sitten vanhentuneet, ei motia aloittaa alusta.
Nyt noin nelivitosena, ainoa paikka minkä sai oli varhaisjakelun jakaja. Edes päiväkotiin eivät ottaneet "apuhoitajaksi" vaikka luontaista tuntumaa organisoida isoa lapsilaumas onkin.
Vierailija kirjoitti:
Rouvan ystävätär oli vähän yli 20 vuotta kotona kuuden lapsen kera. Aikoinaan ekan lapsen myötä kesken jääneen yliopistotutkinnon (2/3 ehti käydä) opinnot aikoja sitten vanhentuneet, ei motia aloittaa alusta.
Nyt noin nelivitosena, ainoa paikka minkä sai oli varhaisjakelun jakaja. Edes päiväkotiin eivät ottaneet "apuhoitajaksi" vaikka luontaista tuntumaa organisoida isoa lapsilaumas onkin.
Miten ihmeessä hän ei päässyt päiväkotiin, vaikka kokemusta lastenhoidosta on varmasti hänellä riittävästi? Sanoivatko, että 45v on muka liian vanha? Kyllähän yli 60-vuotiaatkin pääsevät päiväkoteihin töihin ilman minkäänlaista aiempaa kokemusta, ainakin täälläpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkatuki ei ole työpaikka.
Mikä se sitten on? Täydet työtunnit, täysi palkka, työterveys, loma- ja eläkekertymä, kaikki nuo sisältyvät palkkatukipaikkaan. Ainakin meillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se sitten on? Täydet työtunnit, täysi palkka, työterveys, loma- ja eläkekertymä, kaikki nuo sisältyvät palkkatukipaikkaan. Ainakin meillä.
No niinpä. Ainoa ero eipalkkatukipaikkaan on se että työnantaja saa osittain tukea palkanmaksuun.
Siivoojaksi pääsee kuka vaan, pitää vaan hakea tarpeeksi isoon firmaan, jossa vaihtuvuus on suuri.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on mahdollista! Vaatii vain rekrytoijan, joka uskoo sinuun ja että uskot itse itseesi. Kaveri sai töitä (aluksi äitiysloman sijaisuus ja sitten vakipaikka myöhemmin) 18 vuoden kotiäitiyden jälkeen. Hänellä oli kyllä yliopistotutkinto, mutta ei yhtään oman alan työkokemusta.
Ilkeily ei kiinnosta, mutta ihmettelen, eikö sinne ollut muita hakijoita? Siis onko ala sellainen, että tekijöitä on noin vaikea löytää, sillä luulisi, että vaikka miten motivoituneen hakijan ohi olisi menossa kymmenittäin ihmisiä, joilla on työkokemusta?
Hoiva avustajaksi tai lähihoitajaksi oppisopimuksella- taatusti työ.
Koulunkäyntiavustajaksi pääsee.
Ja tietysti riippuu myös koulutuksesta ja onko tehnyt edes jotain projektia tms tässä välissä.
Pakko kysyä, miksi nyt pitäis päästä takaisin työelämään, kun lapsetkin on varmaan viimeistään 10 vuotta sitten muuttaneet pois? Mikset hakeutunut töihin jo silloin? Vai tuliko ero, ja kaikki on miehen nimissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääset hoiva-avustajaksi vanhustyöhön tai avustajaksi / sijaisuuksia tekemään päiväkotiin ihan milloin vain, sen kun soitat suoraan työpaikalle.
Löytyykö noita hoiva-avustajan töitä vanhuspuolella keikkatöinä?
Kyllä hoiva-avustajallakin pitää olla hoiva-avustaja koulutus, onneksi.
En tunne ketään 20 vuotta kotiäitinä ollutta, en edes 10 vuotta. Tämän provon aloittanutta miestä kehoitan hankkiutumaan itsekin työelämään.
Kaupan kassalle tai hyllyttämään ?
Vierailija kirjoitti:
Jokin pikkupaikkakunta? Ainakin mun kotikaupungissani, joka on Mikkeli, pääsisi päiväkotiin, palvelutaloihin, kotipalveluihin, myyjäksi, siivoojaksi, teollisuuteen työntekijäksi esim. haavanhoitotuotteita tai vaneria valmistamaan, maataloustyöntekijäksi, elintarviketyöntekijäksi, hotelli- ja ravintola-alalle. Laskentaa ja verotusta sekä palkkahallintoa lukemalla pääsisi varmasti tilitoimistoon.