Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko viisikymppinen 20 vuotta kotitinä ollut päästä mihinkään töihin, edes siivoojaksi tai

Vierailija
25.07.2022 |

tiskaajaksi?

Kommentit (155)

Vierailija
81/155 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt vähän riippuu, pitäisikö nyt ihan palkkaakin maksaa? Kyllä töitä tekevälle löytyy.

Työ on yleensä sitä hommaa josta maksetaan palkka.

Vierailija
82/155 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit lähteä opiskelemaan vaikka sairaanhoitajaksi. Olet vielä nuori ja kaikki on mahdollista.

Itse 55v ja nyt alkaa sairaanhoitajaopinnot

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/155 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani, 54v, 30 vuotta kotiäitinä ollut, meni ruokakauppaan työkokeiluun tms. ja palkattiin heti kokeilun päätyttyä vakituiseksi työntekijäksi

Vierailija
84/155 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojaksi ei noin vain pääse. Huvittaa, kun aina kuvitellaan , että siivoojaksi pääsee ilman koulutusta. Osaatte kertoa sitten saniteettitilojen pesuaineen, pesujärjestys. Mitä on ylläpitosiivous,kristallointi ja mitä pitää huomioida ennen kaakelin pesua??

Vastaapa näihin, sinä joka vastaat, että siivoustyöhön menet, koska se on niin helppoa(aivotonta mielestäsi )ja siksi siihen pääsee kuka vain töihin!!!

Eli onko siivoustyö sellaista johon PÄÄSEE KUKA VAIN.

no ei ole.

Älä nyt viitsi, perussiivoojaksi pääsee kuka vaan. Ne hommat jaetaan kohde kohtaisesti ja erikoistyöt laitetaan sellaisille, joilla on osaamista.

Vierailija
85/155 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodeissa saat tehdä keikkaa niin paljon kuin jaksat 👍

Vierailija
86/155 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, tollanen aukko cv:ssä näyttää että olet loinen.

Kiitos kannustuksesta.

Kerroin vaan totuuden. Mutta sitä ei monessa asiassa haluta kuulla.

Kiva että arvostat kotiäitiyttä. Millainen uraputki sulla on!

Vierailija
87/155 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoojaksi ei noin vain pääse. Huvittaa, kun aina kuvitellaan , että siivoojaksi pääsee ilman koulutusta. Osaatte kertoa sitten saniteettitilojen pesuaineen, pesujärjestys. Mitä on ylläpitosiivous,kristallointi ja mitä pitää huomioida ennen kaakelin pesua??

Vastaapa näihin, sinä joka vastaat, että siivoustyöhön menet, koska se on niin helppoa(aivotonta mielestäsi )ja siksi siihen pääsee kuka vain töihin!!!

Eli onko siivoustyö sellaista johon PÄÄSEE KUKA VAIN.

no ei ole.

Älä nyt viitsi, perussiivoojaksi pääsee kuka vaan. Ne hommat jaetaan kohde kohtaisesti ja erikoistyöt laitetaan sellaisille, joilla on osaamista.

Hae esim toimistosiivoojaksi. On yleensä ylläpitosiivousta.

Vierailija
88/155 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, tollanen aukko cv:ssä näyttää että olet loinen.

Kiitos kannustuksesta.

Kerroin vaan totuuden. Mutta sitä ei monessa asiassa haluta kuulla.

Et kertonut. Vaikka itse pitäisit kotiäitejä loisina, muut eivät pidä, eivät varsinkaan rekrytoijat. Tuossa aukossa cv:ssa on ongelma ammattitaidon puute, ei asenne. Eli jos sopiva työ löytyy, hakijakin joutuu tinkimään palkkatasossa, niin saattaa hyvinkin mennä esim. nuoremman ohi, kun on ainakin pidempään juuri tuossa työssä.

Vierailija
89/155 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on hyvät mahikset työllistyä. Aiemmasta työkokemuksesta ei ollut mitään puhetta, mutta juuri esim lähäriksi oppisopimuksella kotihoitoon pääsee melkein kunnassa kuin kunnassa. Lisäksi kaikki tehtaat, joissa on erilaisia tuotantolinjoja. Kannattaa soittaa työpaikkoihin, joissa on haku auki ja kysellä lisätietoja. Täten jäät paremmin rekrytoijan mieleen, etkä ole vain paperi muiden joukossa. Tsemppiä hakuun, löydät varmasti jotakin!

Vierailija
90/155 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajaksi oppisopimuksella valmistut 2 vuodessa. Sinulla tulee olla työpaikka, jossa sinulla on vähintään 25 viikkotuntia. Kiinnostaisiko? Työllistyt varmasti.

Vierailija
91/155 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko töihin? Tee ensin keikkaa, kuntarekrystä pääsee päiväkoteihin ja kouluihin ohjaajaksi. Kaikilla aloilla on keikka-apu firmat. Ahkerat saa vakipaikan, takuulla,

Vierailija
92/155 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että on ollut pitkään kotiäitinä lapsiaan hoitamassa, ei tarkoita sitä, että haluaa ammatikseen hoitaa lapsia.

Itseäni ei ainakaan lastenhoitoala kiinnosta pätkääkään.

Vierailija
93/155 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosia kotiäiti ja lapsistani tuli pärjääviä ja mukavia. Oli kyllä uuvuttavaa ja yksinäistä puuhaa ilman kenenkään apua (sairaanakin) kun mieskin matkatöissä.

Ihmettelen valtavasti tuota kuinka joku käyttää loinen-sanaa kotiäidin työstä. Sopii kokeilla! Minua suorastaan itketti ilosta kun pääsin muihin hommiin.

Vierailija
94/155 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousalalle pääsee kaikki. 

Vierailija
95/155 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pääse. Minä olen ollut työttömänä vuodesta 2000 kesästä alkaen. Sitten perustin perheen, tein lapset. Nyt nuorimmainenkin aloitti opinnot toisella paikkakunnalla ja itse olisin valmis menemään töihin, mutta minua ei huolita mihinkään. Yritin kirjastoapulaiseksi, siivoojaksi, päiväkotiapulaiseksi ja koulunkäyntiavustajaksi. Mihinkään en kelvannut. Elelen nyt sitten ilmeisesti työttömyyskorvauksella siihen asti kunnes pääsen vanhuuseläkkeelle.

Vierailija
96/155 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit lähteä opiskelemaan vaikka sairaanhoitajaksi. Olet vielä nuori ja kaikki on mahdollista.

Sairaanhoitajaksi ei niin vain lähdetä opiskelemaan. Hakijoita on ainakin kymmenkertainen määrä aloituspaikkoihin verrattuna. Itse pääsin varasijalle 59, kun aloituspaikkoja oli 25. Kyseessä oli monimuotokoulutus, eli soveltuu työn ohessa opiskeltavaksi.

Vierailija
97/155 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pääse. Minä olen ollut työttömänä vuodesta 2000 kesästä alkaen. Sitten perustin perheen, tein lapset. Nyt nuorimmainenkin aloitti opinnot toisella paikkakunnalla ja itse olisin valmis menemään töihin, mutta minua ei huolita mihinkään. Yritin kirjastoapulaiseksi, siivoojaksi, päiväkotiapulaiseksi ja koulunkäyntiavustajaksi. Mihinkään en kelvannut. Elelen nyt sitten ilmeisesti työttömyyskorvauksella siihen asti kunnes pääsen vanhuuseläkkeelle.

Täsmennän vielä tuota ylläkirjoittamaani tekstiä.. Ennätin olemaan työelämässä vain parisenkymmentä vuotta ja jäin työttömäksi v.2000. Ja työttömäksi jouduttuani perustin perheen. Sain lapset suhteellisen iäkkäänä (nykyisin ei kai enää pidetä iäkkäänä, jos saa lapsia 46-vuotiaana) ja sen jälkeen en ole ollut työelämässä. Ikää on minulla jo hieman yli 60 vuotta, joten olen vielä kehnommassa asemassa työnsaantimahdollisuuksieni kanssa kuin ap.

Vierailija
98/155 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän saat täyden palkkatuen? Jonkun järjestön pitämään lasten iltapäiväkerhoon pääset taatusti.

Vierailija
99/155 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän saat täyden palkkatuen? Jonkun järjestön pitämään lasten iltapäiväkerhoon pääset taatusti.

Ensin pitää saada työpaikka ja vasta sitten voi hakea siihen palkkatukea.

Vierailija
100/155 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on korkeakoulututkinto miesvaltaisella alalla, on työnsaanti aika heikossa, myös näihin tässä keskustelussa lueteltuihin tehtäviin.

Sote alalla, etenkin vanhuspuolella on töitä, kunhan vaan koulutukseen pääset. Sielläkin koulutukseen pääsemisessä katsotaan sitä, millä todennäköisyydellä jäät oikeasti alalle. Liian hyvä taustakoulutus on pitkä miinus siellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi