Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, miksi et lähesty miestä, josta olet kiinnostunut?

Vierailija
25.07.2022 |

Ja tässä ei tarkoiteta nyt parisuhteessa olevia, silloin ei ole tarkoituskaan lähestyä romanttisessa mielessä muita, vaan sinkkua, joka on kiinnostunut jostakusta, mutta ei kuitenkaan tätä lähesty.

Nykyään harvempi taitaa halutakaan löytää elämänkumppanin-itse haluaisin, mutta en toki huutele siitä ympäriinsä. Ihan olisi mukava ensi alkuun treffata niitä, joista kiinnostuu (aika harvassa tosin ovat), mutta nämä eivät sitten ole innostuneita minusta, hankalahkoa on.

Kommentit (1220)

Vierailija
961/1220 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PohdiskelevaMies kirjoitti:

Miehet ei todellakaan haluu olla "jahtaajia " niiku joku kommentoi ......... näin 30v miehenä mä voin sanoo sen et mä ainaki tykkään tosi paljon siitä jos nainen tekee alotteen , se on seksikästä ja sillon sä huomaat sen et se oikeesti osottaa mielenkiintoaan  . 

tähä viel lisätäkseni , et mä en todellakaan ruve "jahtaamaan" yhtää ketää jos toinen ei osota mielenkiintoaan haha .... kyl naisetki saa tehä alotteita . 

Miehet on erilaisia. Joillekin se kissa-hiirileikki tuntuu parisuhteen perusedellytykseltä ja kiinnostus lopahtaa alkuunsa jos nainen on liian helppo. Itse en kyllä henkilökohtaisesti ole kiinnostunut sellaisista miehistä, mutta joku ilmeisesti niistäkin tykkää.

Vierailija
962/1220 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee aloitetta, koska tiedän kiinnostuksen yksipuoliseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/1220 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kyllä aloituksen jos olen kiinnostunut. Niin päädyin miehenikin kanssa yhteen ja nyt ollaan naimisissa ja kaksi lasta. Ja kyllä pakkejakin tuli.

Vierailija
964/1220 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei todellakaan haluu olla "jahtaajia " niiku joku kommentoi ......... näin 30v miehenä mä voin sanoo sen et mä ainaki tykkään tosi paljon siitä jos nainen tekee alotteen , se on seksikästä ja sillon sä huomaat sen et se oikeesti osottaa mielenkiintoaan  . 

tähä viel lisätäkseni , et mä en todellakaan ruve "jahtaamaan" yhtää ketää jos toinen ei osota mielenkiintoaan haha .... kyl naisetki saa tehä alotteita . 

Miehet on erilaisia. Joillekin se kissa-hiirileikki tuntuu parisuhteen perusedellytykseltä ja kiinnostus lopahtaa alkuunsa jos nainen on liian helppo. Itse en kyllä henkilökohtaisesti ole kiinnostunut sellaisista miehistä, mutta joku ilmeisesti niistäkin tykkää.

Se lapsellinen "pelailu" ei liity mitenkään naisen helppouteen.

Vierailija
965/1220 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on varattu.

Lähestyn kyllä pikkuhiljaa siitä huolimatta. Odotan vuoroani vaikka se kestäisi kuinka kauan ja heitän verkkoja vesille.

Vierailija
966/1220 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt leikitään, että tasoteoria olisi totta, eikö se tarkoittaisi että naisten yleinen taso on kategorisesti paljon miesten yleistä tasoa parempi? Täälläkin aina esitetään jotain tuulesta temmattuja prosentteja siitä kuin joku 10 % miehistä saa 80 % naisista. Tämähän vain tarkoittaa sitä, että suurimman osan naisten taso riittää noihin harvoihin ylemmän tason miehiin.

Miehillä on laajempi skaala naisten suhteen. Monesti komeimmille miehillekin riittää, että nainen jotenkin miellyttää silmää ja naisella on mukava luonne.

Kerta oman tason määrittää se minkä tasoista seuraa saa, niin tuohan vain edelleen tarkoittaa sitä, että naiset ovat yleisesti miehiä tasokkaampia.

Naisen tasoa voi verrata vain muiden maiden naisiin.

Miten tämä liittyy mihinkään? Edelleen, jos 80 % naisista saa sen 10 % huippumiehistä, eikö se tarkoita sitä, että naisten taso on murskaavan ylivoimainen miesten yleiseen tasoon nähden. Kansalaisuudesta riippumatta.

Jatkaisin kommenttiisi, niin sittenhän tasoteoreetikko pakottaisi naiset antamaan perusteetonta hyötyä heikkotasoisille miehille, syystä että miksi? Heikkotasoiset miehet voi nostaa tasoaan, ei naisten tarvitse laskeutua heidän tasolleen. Tässä on kuitenkin loppujenlopuksi kyse ihmiskunnan selviämisestä ja evoluutiosta. Ei ole mitään syytä tuottaa heikkotasoisia ihmisiä jotka ei pärjää tulevaisuuden haasteissa. 

Juuri näin. Tasoteoreetikotkin jaksavat aina muistuttaa, että tasoteoria perustuu alkukantaiseen evoluutiobiologiaan, eli valitessaan heikkotasoisen kumppanin naisen tulisi tehdä lajin jatkumisen kannalta huonoja, jopa tuhoisia päätöksiä. Toisaalta, jos naiset nyt jatkavat tasokkaiden miesten suosimista, alkaa heikkotasoiset miehet hiljalleen poistumaan geenipoolista ja pian olemme siinä tilanteessa, että suurin osa miehistäkin alkaa olemaan tarpeeksi tasokkaita löytääkseen kumppanin.

Eli tasoteorian mukaan toimiminen on naisilta suoraan miehiä hyödyntävä teko. Laatu paranee ja vienti lisääntyy.

Siihen, millaisia miehiä naiset suosivat niin vaikuttaa myös sen hetkinen kulttuuri sekä geenit.

Jos ajatellaan, että koulutetut ja älykkäät naiset useammin (kuten myös miehet) valitsevat tietoisesti lapsettomuuden, voidaanko näin ollen väittää, että laatu paranee?

Myös kulttuurin ja arvojen muuttuminen vaikuttaa parisuhteiden valintaan. Ennen riittä, että mies on töissä, se ei lyö ja tulee selvinpäin kotiin.

Eri kulttuureissa arvot ovat myös erilaisia.

Jos ajatellaan hyvin kauniita, nuoria ja vähä-älyisiä naisia, he todennäköisesti itsensä turvatakseen valitsevat varakkaan miehen. Onko kyse todella silloin tasoteoriasta vai perustarpeen tyydyttämisestä, eli turvallisuuden tunne?

Nykyisin naiset pääosin opiskelevat pitkälle ja työllistyvät tulevaisuudessa myös miehiä paremmin, ja ovat siten itsenäisempiä tekemään myös taloudellisia ratkaisuja turvatakseen kuin aiempina vuosina - riittääkö heille enää geenilotossa hyvät geenit saanut yksilö. Onko se enemmän autistityyppinen, älykäs nörtti vai urheilija tai muusikko?

Miten tasoteoria ottaa huomioon genre-eroja, kuten juppi, hippi ja punkkari, jotka keskimäärin eivät toisiinsa sekaannu?

Otetaanko tässä tasoteoriasta huomioon sosiaalisiataitoja? Eikö ekstoverttiys juuri suosi ominaisuutensa haltijaa sillä, että hän erottuu joukosta? Toisaalta, hyvät sosiaaliset taidot omaava introvertti on aarre.

Miten tasoteorian kehittänyt Laasanen; onko tietoa hänen sosiaalisista ja tunnetaidoistaan suhteessa vastakkaiseen sukupuoleen? Onko hän ottanut näitä taitoja millään lailla teoriassaan huomioon?

Kyllähän jokainen meistä kuitenkin tuntee sellaisen henkilön, jolla ei ole sosiaalisia ja tunnetaitoja ja hän syyttä muita ihmisiä (ja herroja) omista ongelmistaan.. vika on omissa ihmissuhdetaidoissa.

Vierailija
967/1220 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en ole hupakko. Herramies tekee aloitteen, ja tietää milloin ja miten se kuuluu tehdä.

Vierailija
968/1220 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en ole hupakko. Herramies tekee aloitteen, ja tietää milloin ja miten se kuuluu tehdä.

Etköhän sinäkin ole pakkeja pelkäävä reppana 30-lukulaiseen puheenparren takana.

Vierailija
969/1220 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en usko että hän olisi kiinnostunut minusta.

Jos kysyt, niin onnistumisen mahdollisuus on joitain prosentteja. Jos et kysy, niin epäonnistumisen todennäköisyys on 100 %, joten mitä menetät kysymällä?

syvä häpeä kun ei kelvannutkaan. toisaalta viisaat

osaa päätellä puheista ja tilanteista missä mennään,

eli jos oot nynny ja tavis ei välttämättä ees kannata

lähteä yrittämään. parempi onkin istua sohvalla

maailmaa piilossa ja ihmetellä miksi alapää haisee

välillä raudalle ja välillä imelälle..

Vierailija
970/1220 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähesty, koska se on miehen tehtävä, ei minun. Kyllä, myönnän että olen vähän vanhanaikainen. Mutta näin se asia vain menee.

Vierailija
971/1220 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista että aloitteita tekevät miehistä vain playerit. 

Vierailija
972/1220 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä vain ottaa mies joka on valinnut sinut, kun miehet lähtee ihan kenen tahansa matkaan jolta saa seksiä tai elatusta. 

Vaikka olisi valinnut sinut, niin jos toiselta saa parempaa seksiä tai enemmän elatusta, niin teoriasi mukaan se sinut valinnut mies lähtee siltikin toisen matkaan. 

Se riski on ihmissuhteissa aina olemassa,

Eli miksei nainen voisi sitä aloitetta siis tehdä, kun riski on sama aloitteentekijästä riippumatta?

Mitä aloitetta? Täällä on vaikka kuinka moni kertonut niitä tehneensä niin mikä aloite tässä vielä puuttuu?

Vierailija
973/1220 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellainen vika että miehen persoona tekee hänestä komean. Eli pitää vähän tietää miehestä enemmän että uskallan ottaa kontaktia: millainen huumori, millainen nauru, millainen hymy, millainen puhetapa/ääni jne. Tarkoittaako tämä että olen ujo? Itse en osaa päättää. Ne ulkokuorisesti komeat miehet eivät kosketa minua millään tasolla ja deittiapissa ne menee mulla vasempaan jos niillä ei ole mitään tekstiä itsestään (harvemmin on). Itseasiassa nuoruudessa opin että komeat miehet on aivan kus-päitä (siiis sain huonon kokemuksen). Olin tossa menneenä vk.loppuna ihan oikeasti hakemassa seuraa (edes yhdeksi yöksi) terassilla ja klubilla, mutta en tehnyt yhtään aloitetta vaikka tavoite oli, koska siitä mies massasta kukaan ei sykäyttänyt minua vaikka siellä oli komeita ja upeita miehiä laidasta laitaan ja totesin että täytyy tulla yrittämään toisen kerran. Yksinkertataisesti en osannut päättää ketä lähestyä, vähän niin kuin lapsi karkkikaupassa ei osaa päättää mitä sieltä ostaa. Jotenkin se massa on massaa, en vaan näe metsää puilta. Onko tämä on jokin kognitiivinen ongelma? Mulla on myös tosi huono kasvomuisti. Tämän vuoksi en ole koskaan ottanut baarissa tai muussa tilanteessa jossa on paljon ihmisiä (festarit) kontaktia, mutta esim harrastuksissa olen, kun olen mieheen jo jotenkin tutustunut tai edes muutamaan otteeseen hänet nähnyt. Minua illan aikana lähestyi muutama ulkkari mutten niistä ollut kiinnostunut. Kauniiksi minuakin on kutsuttu (hoikka mutta lyhyt ja nätti naama) mutta täällä kotimaassa ei kukaan ole koskaan minua baarissa lähestynyt, paitsi pilkun aikaan änkyräkännissä, niitä tulee ihan liikaa. Ulkomailla saan ihan tosta vaan seuraa ja miltein missä vaan; kaupat, kahvilat, museot, baarit, ravintolat jne. Jenkeissä kerran yksi teatterin portasarikin yritti iskeä kun jonossa kaverin kanssa seison.

Pitkälle viedyt johtopäätökset olet yhden huonon kokemuksen perusteella tehnyt. Minun ex-vaimo petti. Hän oli hyvännäköinen, muttei mikään missi. Pitäisikö minun nyt todeta, että jatkossa kannattaa etsiä naista vain misseistä, koska ei-missit pettää?

Vierailija
974/1220 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä vain ottaa mies joka on valinnut sinut, kun miehet lähtee ihan kenen tahansa matkaan jolta saa seksiä tai elatusta. 

Vaikka olisi valinnut sinut, niin jos toiselta saa parempaa seksiä tai enemmän elatusta, niin teoriasi mukaan se sinut valinnut mies lähtee siltikin toisen matkaan. 

Eli miksei nainen voisi sitä aloitetta siis tehdä, kun riski on sama aloitteentekijästä riippumatta?

Mitä aloitetta? Täällä on vaikka kuinka moni kertonut niitä tehneensä niin mikä aloite tässä vielä puuttuu?

Moni on myös kertonut ettei niitä tee, koska on riski mennä pieleen.

Vierailija
975/1220 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni on myös kertonut ettei niitä tee, koska on riski mennä pieleen.

Se on heidän henkilökohtainen ongelma. Ei se vaikuta kehenkään muuhun jos jättävät sen aloitteen tekemättä.

Vierailija
976/1220 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei se tykkäisi minusta kumminkaan.

Vierailija
977/1220 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lukea sitä ketjua mihin vastaan. Yksi kirjoittaja sanoi, että miehen tulee tehdä aloite koska muuten mies ei ole sitoutunut suhteeseen. Jatkokysymykseen tuli vastaus, että sitoutuminen ei ole mitenkään kiinni aloitteentekijästä, joten tuli ihmeteltyä että miksi alunperin sitten halusi miehen tekevän sen aloitteen, jos käytetty syy ei mitään merkitsekään. Lisukkeena tuossa yllä toinen, jonka mielestä miehen tulee aloite aina tehdä.

Vierailija
978/1220 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ajattelen liikaa, mitä sen jälkeen tulisi (tai ei tulisi) tapahtumaan.

Vierailija
979/1220 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tietysti tulee mielenkiintoinen kehä. Näet baarissa kiinnostavan näköisen ihmisen. Et lähesty häntä, koska et tiedä hänestä mitään. Koska et lähesty häntä, et voikaan oppia hänestä mitään.  Helpointa mennä johonkin tyhjään pöytään surffailemaan puhelimella.

Ei, yleisesti ottaen hän ei ole kiinnostava, koska en tiedä hänestä mitään. Hän voi olla hyvännäköinen, mutta pelkkä ulkonäkö ei tee hänestä kiinnostavaa. Poikkeuksia on, jos henkilö on pukeutunut omituisesti tai hän muuten tuo ilmi persoonaansa.

Tämä just. Esim. itse olen heikkona muusikoihin, joten aivan eri tavalla kiinnostus herää, jos näen hyvännäköisen miehen kitaralaukku selässä kuin ilman.

Lähestytkö sitten tuota muusikkoa vai et?

Voisin lähestyä, jos tilanne olisi hyvä.

Voitko antaa esimerkkejä noista hyvistä tilanteista? Missä ja milloin saattaisit lähestyä kitaralaukullista miestä? Keikan yhteydessä baarissa? Jossain muuallakin?

Ihan mikä tahansa tilanne, jossa ei ole älyttömästi muita ihmisiä ympärillä eikä mies vaikuta kiireiseltä.

Ok, olet sitten vissiin aika proaktiivinen, et siis tyypillinen nainen. Se on toisaalta kiva, jos nainen tekee aloitteen, mutta toisaalta se voi olla luotaantyöntävää, koska tosiaan mies haluaa luontaisesti olla enemmän se jahtaaja kuin jahdattu. Niin se menee muidenkin eläinlajien kohdalla.

Mutta minulla on lähipiirissä yksi mies, jonka nainen iski baarissa, ja he ovat olleet jo kauan naimisissa ja on lapsia jne. Joskus se menee niinkin päin.

Ei miehet halua jahdata, ne joutuu jahtaamaan.

Niin no, jahtaaminen on vähän voimakas ilmaus, mutta kyllä se on niin, että mies tuntee itsensä miehisemmäksi, jos voittaa sosiaaliset pelot ja lähestyy naista, josta on kiinnostunut. Siltä pohjalta on parempia lähtee parisuhteeseen.

Jos olet mies, etkä ajattele niin, niin kannattaisi ehkä kiinnittää huomiota testosteronitasoon ja tarvittaessa nostaa sitä. Siihen löytyy luontaisia ei-lääketieteellisiä keinoja.

Ja jos odottaa naisen tekevän aloitteen, niin silloin päätyy suhteeseen todennäköisesti alemmantasoisen naisen kanssa, kuin mihin olisi mahdollisuuksia, koska naiset tekevät aloitteita yleensä itseään hieman korkeampitasoisille miehille. Ne samaa tasoa naisen kanssa olevat miehet tekevät kyllä naiselle aloitteita.

Kuulostakoon karulta, mutta niin se on. Jos mies haluaa samaa tasoa olevan naisen, niin aloite pitää tehdä yleensä itse.

Höpöhöpö, niin pölyinen myytti tuo että mies tahtoo metsästää. Mies haluaa olla haluttu ihan samalla tavalla kuin nainenkin, ei juoksemalla juosta kenenkään perässä itseään tyrkyttämässä.

Metsästämisestä nauttivat toki pelimiehet, heille se on oman viehättävyyden mittaamista ja egon buustaamista. Siinä ei ole kyse siitä yksilöllisestä naisesta, vaan että saadaan lovia kaatovyöhön. Jos nainen haluaa vain olla passiivisesti miehen poimittavana tekemättä itse  mitään, saa suurella todennäköisyydellä pelimiehen. Tai narsistin.

Ei ole höpö höpöä, miehet eivät ole samanlaisia kuin naiset. Eikä se johdu vain kulttuurista.

Ja tuo on olkiukko, että naisen pitäisi olla vain passiivisesti poimittavana. Nainen voi esim. ottaa vähän katsekontaktia ja sillä näyttää vihreää valoa miehelle, mutta se on kummankin kannalta parempi, että mies tekee varsinaisen aloitteen. Nainen tuntee silloin itsensä enemmän naiseksi ja mies itsensä mieheksi.

Vai että ihminen olisi ainoa nisäkäslaji, jossa uroksen ja naaraan rooli ei olisi parittelussa sellainen? Vaikka ihmiselle on annettu kyky korkeampaan ajatteluun, niin meillä on silti myös tuo eläimellinen puoli, joka ohjaa meidän käytöstä. Ihmiset luulevat liikoja omista älyllisyydestään. Me toimimme todella paljon alkukantaisten vaistojen varassa, nekin jotka ovat hyvin älykkäitä.

Miehet ja naiset ovat vähän erilaisia, mutta enimmäkseen kuitenkin samanlaisia. Suoraan eläinmaailmasta vertauksien hakeminen ei ole tässä kovin hedelmällistä. Ei ole mitään biologista syytä sille, että nimenomaan miehen pitäisi tehdä se aloite. Se on enemmän tällainen vanha kulttuurinen jäänne niiltä ajoilta, kun naisilla ei muutenkaan ollut paljon sanomista mihinkään. Nykyään ainakin väitetään naisten olevan itsenäisiä ja tasavertaisia, mutta tässä on vielä petrattavaa.

Ja on se aika paljon siitäkin kiinni, että minkälainen könsikäs mies sattuu olemaan. Itsellänikin on ystäväpirissä meihiä, joiden ei tarvitse tehdä aloitteita koska naiset tulevat juttelemaan heille. Eli oikeastaan voi sanoa, että tosimiehen ei tarvitse metsästää, koska naaraat metsästävät häntä.

Vierailija
980/1220 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä teen jonkin verran aloitteita, mutta oikeastaan aina vain kohtalaisen kiinnostaville naisille ja en kovin vakavassa tarkoituksessa. Molemmat aidosti minua kiinnostaneet naiset, entinen ja nykyinen puolisoni tulivat siten, että kiinnostivat valtavasti ja vakavasti. En halunnut pilata mitään tai toisaalta pettyä, joten tutustuin jonkin aikaa kaveripohjalta nähdäkseni, säilyykö mielenkiintoni. Loppujen lopuksi kummallekaan en tehnyt mitään aloitetta, vaan itsestään tiivistyneen yhdessäolon myötä vaan todettiin vallitseva asiaintila, että ollaan toisiimme rakastuttu. Olin jonkin aikaa sinkkuna suhteiden välissä ja pokailin vain seksiseuraa. Pidempää suhdetta en osaa kuvitellakaan tutustumatta ensin paremmin. Tokihan joku poka olisi voinut alkaa kiinnostamaan enemmänkin, mutta ei tehnyt sitä pokaushetkellä.

Yleisesti väittäisin, että suurin osa aloitteista tulee ei niin kiinnostaville naisille, koska keskimäärin niitä kaikkein kiinnostavimpia ei uskalleta lähestyä. Pakit ihan hyvältä naiselta eivät tunnu kovin pahalta, mutta aidosti rakastunut mies usein pelkää sydämensä särkymistä siinä kuin naisetkin. Pelimiehetkin ovat nöyrää poikaa aidosti rakastuneina. Saalistajat jahtaavat vaikeita egonsa vuoksi, eivät rakkaudesta. Siksi saalis jää, kunhan uusi on kiikarissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi