Nainen, miksi et lähesty miestä, josta olet kiinnostunut?
Ja tässä ei tarkoiteta nyt parisuhteessa olevia, silloin ei ole tarkoituskaan lähestyä romanttisessa mielessä muita, vaan sinkkua, joka on kiinnostunut jostakusta, mutta ei kuitenkaan tätä lähesty.
Nykyään harvempi taitaa halutakaan löytää elämänkumppanin-itse haluaisin, mutta en toki huutele siitä ympäriinsä. Ihan olisi mukava ensi alkuun treffata niitä, joista kiinnostuu (aika harvassa tosin ovat), mutta nämä eivät sitten ole innostuneita minusta, hankalahkoa on.
Kommentit (1220)
Vierailija kirjoitti:
Nainen, joka ei tee aloitetta, ei koskaan saa haluamaansa miestä. Hän joutuu tyytymään röyhkeiden pettäjämiesten seuraan. Mies tavallisesti tekee aloitteen vain silloin kun miestä panettaa. Se saa miehen toimimaan.
#miesvihanäkyväksi
Mä katsoin peiliin. Se herätti epäilyn siitä, että kannattaako sittenkään lähestyä kiinnostavaa miestä. Sen jälkeen otin selfien, ja loputkin epäilyt poistui. Juu ei.
Ei sitä kiinnosta kuitenkaan. Olen ruma ja tylsä enkä koe oloani hyväksi nahoissani. En minäkään haluaisi tällaista kumppania
[/quote] Kaikki lähestymiseni ovat tapahtuneet baarissa, joten muista tilanteista en tiedä. Mutta usein jo "Hei, miten teillä menee? Voinko liittyä seuraan/haluatteko tulla meidän kanssa?" riittää siihen, että pääsee rupattelemaan tietyn ihmisen ja/tai kokonaisen porukan kanssa. Myös ohimennen kommentointi jonkun keskusteluun esimerkiksi baaritiskillä avaa oven pieneen jutusteluun.
Jos jonkun kanssa on pidempiä katseita, latautuneita vitsejä tai kohteliaisuuksia, olen yleensä sitten pyrkinyt tekemään kiinnostukseni selväksi selkeämmillä kohteliaisuuksilla, kysymällä ohimennen parisuhdetilanteesta, siirtynyt lähemmäksi istumaan ja katsonut reaktion, tai pyrkinyt pääsemään kosketuksiin jollain suhteellisen typerällä tekosyyllä. Kyllä siitä toisen käytöksestä huomaa, kannattaako yhtään pidemmälle yrittää. Jos tulee pakit, ei turhaan hävetä, vaan pyydetään anteeksi että tulkittiin väärin, ja jatketaan juttua.
En tiedä, miten eri ikäisten lähestymistavat eroavat toisistaan, olen itse 25-vuotias ja kyllä näin on päässyt tuttavuutta tekemään sekä miesten että naisten kanssa.[/quote]
En käy baareissa enkä lähesty ketään jos tiedän hänen käyvän baareissa.
ohi aiheen, mutta onko mies ekstrahuomioiva naiselle jos hänellä ei ole mitään tunteita häntä kohtaan? intutitio sanoo että ei ole.. jotain tunteita voi olla hänellä
eräs mies on hyvin huomaavainen ja kiltti minulle, varmistaa usein että minulla on joku asia hyvin ,kuten näimme eilen. katsoimme porukalla televisiosta erään pätkän josta sitten keskustelimme. mies tuli sattumalta? taas viereeni istumaan ja kumartui puoleeni kysyen, "näetkö hyvin siitä?" kuiskasin vaan "joo näen"
luulen, että hän pitää minusta...
Vierailija kirjoitti:
ohi aiheen, mutta onko mies ekstrahuomioiva naiselle jos hänellä ei ole mitään tunteita häntä kohtaan? intutitio sanoo että ei ole.. jotain tunteita voi olla hänellä
eräs mies on hyvin huomaavainen ja kiltti minulle, varmistaa usein että minulla on joku asia hyvin ,kuten näimme eilen. katsoimme porukalla televisiosta erään pätkän josta sitten keskustelimme. mies tuli sattumalta? taas viereeni istumaan ja kumartui puoleeni kysyen, "näetkö hyvin siitä?" kuiskasin vaan "joo näen"
luulen, että hän pitää minusta...
Ihan hyvin voi olla. Tapailin jonkin aikaa miestä joka oli tavatessamme aina ekstrahuomioiva ja koko ajan varmisteli tuohon samaan tapaan. Ei kuitenkaan ollut mitään syvempää kiinnostusta hänellä, vaan tapaili muitakin naisia samaan aikaan ja jätti minut kun oli saanut seksiä.
[/quote] Mutta jos miehen fiksu ja selvinpäin tapahtuva lähestyminen torpataan ennen kuin hän on päässyt edes minkälaisiin puheväleihin, niin se tekee vaikeaksi luontevan juttelun.[/quote]
Mutta tuolloinhan nainen vain viestittää ettei hän nyt ole tilanteessa/aikeissa minkäänlaisiin uusiin lähestymisiin ja näin säästää miehen aikaa turhaan etenemisyritykseen siihen suuntaan. Siitä pointsit naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos miehen fiksu ja selvinpäin tapahtuva lähestyminen torpataan ennen kuin hän on päässyt edes minkälaisiin puheväleihin, niin se tekee vaikeaksi luontevan juttelun.
Mutta tuolloinhan nainen vain viestittää ettei hän nyt ole tilanteessa/aikeissa minkäänlaisiin uusiin lähestymisiin ja näin säästää miehen aikaa turhaan etenemisyritykseen siihen suuntaan. Siitä pointsit naiselle.
Tai ihan vain viestittää, ettei ole tästä kyseisestä miehestä kiinnostunut. Pahin virhe mitä voi tehdä on alkaa juttelemaan selvästi iskemisaikeissa olevan miehen kanssa, jos heti huomaa ettei mies ole yhtään sitä mitä on etsimässä. Parempi torpata välittömästi, ettei mies vaan ala kuvittelemaan mitään.
Sama nainen varmasti toimisi toisin, jos lähestyvä mies olisi kiinnostava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen, joka ei tee aloitetta, ei koskaan saa haluamaansa miestä. Hän joutuu tyytymään röyhkeiden pettäjämiesten seuraan. Mies tavallisesti tekee aloitteen vain silloin kun miestä panettaa. Se saa miehen toimimaan.
#miesvihanäkyväksi
Onhan tuokin totta. Aloitteen tekemällä saat miehen joka ei arvosta sinua ja pitää sinua helppona. Kun annat miehen tehdä aloitteen niin mies pitää sinua helppona ja käyttää sinua.
[/quote]... ainakaan kyseiseltä mieheltä.
Itsekin olen tuohon tyyliin torpannut monta miestä, johtuen siitä että olen heti ensisekunnilla huomannut, etteivät kiinnosta minua yhtään. Vastaanottoni olisi todellakin toisenlainen, jos lähestyvä mies olisi mun tyyppiä.[/quote]
Tuolla ensisekunti-torppausperiaatteella voi kyllä käydä niinkin että "se oikea" jää huomaamatta.
Vaikka ensivaikutelma monesti onkin suuntaa-antavan tärkeä, niin jotkut ovat myöhemmin havainneet, että olipa hyvä kun ei antanutkaan ensisekuntien ratkaista.
Miehet ei todellakaan haluu olla "jahtaajia " niiku joku kommentoi ......... näin 30v miehenä mä voin sanoo sen et mä ainaki tykkään tosi paljon siitä jos nainen tekee alotteen , se on seksikästä ja sillon sä huomaat sen et se oikeesti osottaa mielenkiintoaan .
Vierailija kirjoitti:
... ainakaan kyseiseltä mieheltä.
Itsekin olen tuohon tyyliin torpannut monta miestä, johtuen siitä että olen heti ensisekunnilla huomannut, etteivät kiinnosta minua yhtään. Vastaanottoni olisi todellakin toisenlainen, jos lähestyvä mies olisi mun tyyppiä.
Tuolla ensisekunti-torppausperiaatteella voi kyllä käydä niinkin että "se oikea" jää huomaamatta.
Vaikka ensivaikutelma monesti onkin suuntaa-antavan tärkeä, niin jotkut ovat myöhemmin havainneet, että olipa hyvä kun ei antanutkaan ensisekuntien ratkaista.
Joistain ihmisistä tulee välittömästi niin voimakas hylkimisreaktio, ettei mitään toivoa että heidän kanssaan kehkeytyisi mitään.
Mulla on sellainen vika että miehen persoona tekee hänestä komean. Eli pitää vähän tietää miehestä enemmän että uskallan ottaa kontaktia: millainen huumori, millainen nauru, millainen hymy, millainen puhetapa/ääni jne. Tarkoittaako tämä että olen ujo? Itse en osaa päättää. Ne ulkokuorisesti komeat miehet eivät kosketa minua millään tasolla ja deittiapissa ne menee mulla vasempaan jos niillä ei ole mitään tekstiä itsestään (harvemmin on). Itseasiassa nuoruudessa opin että komeat miehet on aivan kus-päitä (siiis sain huonon kokemuksen). Olin tossa menneenä vk.loppuna ihan oikeasti hakemassa seuraa (edes yhdeksi yöksi) terassilla ja klubilla, mutta en tehnyt yhtään aloitetta vaikka tavoite oli, koska siitä mies massasta kukaan ei sykäyttänyt minua vaikka siellä oli komeita ja upeita miehiä laidasta laitaan ja totesin että täytyy tulla yrittämään toisen kerran. Yksinkertataisesti en osannut päättää ketä lähestyä, vähän niin kuin lapsi karkkikaupassa ei osaa päättää mitä sieltä ostaa. Jotenkin se massa on massaa, en vaan näe metsää puilta. Onko tämä on jokin kognitiivinen ongelma? Mulla on myös tosi huono kasvomuisti. Tämän vuoksi en ole koskaan ottanut baarissa tai muussa tilanteessa jossa on paljon ihmisiä (festarit) kontaktia, mutta esim harrastuksissa olen, kun olen mieheen jo jotenkin tutustunut tai edes muutamaan otteeseen hänet nähnyt. Minua illan aikana lähestyi muutama ulkkari mutten niistä ollut kiinnostunut. Kauniiksi minuakin on kutsuttu (hoikka mutta lyhyt ja nätti naama) mutta täällä kotimaassa ei kukaan ole koskaan minua baarissa lähestynyt, paitsi pilkun aikaan änkyräkännissä, niitä tulee ihan liikaa. Ulkomailla saan ihan tosta vaan seuraa ja miltein missä vaan; kaupat, kahvilat, museot, baarit, ravintolat jne. Jenkeissä kerran yksi teatterin portasarikin yritti iskeä kun jonossa kaverin kanssa seison.
PohdiskelevaMies kirjoitti:
Miehet ei todellakaan haluu olla "jahtaajia " niiku joku kommentoi ......... näin 30v miehenä mä voin sanoo sen et mä ainaki tykkään tosi paljon siitä jos nainen tekee alotteen , se on seksikästä ja sillon sä huomaat sen et se oikeesti osottaa mielenkiintoaan .
tähä viel lisätäkseni , et mä en todellakaan ruve "jahtaamaan" yhtää ketää jos toinen ei osota mielenkiintoaan haha .... kyl naisetki saa tehä alotteita .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... ainakaan kyseiseltä mieheltä.
Itsekin olen tuohon tyyliin torpannut monta miestä, johtuen siitä että olen heti ensisekunnilla huomannut, etteivät kiinnosta minua yhtään. Vastaanottoni olisi todellakin toisenlainen, jos lähestyvä mies olisi mun tyyppiä.
Joistain ihmisistä tulee välittömästi niin voimakas hylkimisreaktio, ettei mitään toivoa että heidän kanssaan kehkeytyisi mitään.
Tämä. Jos pidän henkilöä fyysisesti vastenmielisenä, niin kyllä parisuhde on poissuljettu, ei sitä säkenöivä persoona pelasta. Sori vaan.
Vierailija kirjoitti:
Hylkiminen on minusta aika vahva sana, itse ilmaisisin niin, että joistakin tietää välittömästi, ettei koe heitä nyt eikä koskaan puoleensavetäviksi.
Eikä miehet itsekään lähesty (parisuhdemielessä) naisia, joita eivät pidä puoleensavetävinä, joten ei naisilla ole yhtään sen suurempaa velvollisuutta "antaa mahdollisuutta".
Vierailija kirjoitti:
Nuorena ja naivina tein aloitteita jos näin kiinnostavan tyypin. En silloin tajunnut, että miehelle #eikaikkimiehet naisen aloite on viesti siitä että nainen haluaa panna. Minä taas en pane tuntemattomia. Mä olisin halunnut tutustua ensin ja vasta sitten (ehkä) panna. Kun tämä valkeni niille miehille, sain aika ikävää palautetta tyyliin antaa ymmärtää mutta ei ymmärrä antaa, ja pihtarihuorrra ja mitä näitä nyt onkaan. Siispä lopetin sen aloitteiden teon.
Millähän vuosikymmenellä olit nuori ja naivi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies, miksi sinä et lähesty naista josta olet kiinnostunut? Koska olet perässävedettävä lapatossu jonka mielestä naisen kuuluu hoitaa parisuhteessa ihan kaikki, jopa miehen ensitreffeille pyytäminen. Mies ei ota mitään riskiä, sen kun odottaa valmista, ei tarvi eväänsä väräyttää.
Minä treffailen mielelläni miehiä joille naiselle luontevasti jutteleminen ei ole elämää suurempi kynnyskysymys. Joten sori, et ole minun tyyppiäni tippaakaan. En tarvitse itseään säälivää kivirekeä elämääni hankaloittamaan.
Voisihan se olla turvallista valita tällainen mies, ei se ainakaan tee aloitteita vasemmalle ja oikealle.
Ehkä se 'turvallisuus' ei tule tuolla varmistetuksi, nimittäin jos se lapatossu on kuitenkin helposti ulkopuolelta vedettävissä, vaikka kivirekenäkin, oikealle ja/tai vasemmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hylkiminen on minusta aika vahva sana, itse ilmaisisin niin, että joistakin tietää välittömästi, ettei koe heitä nyt eikä koskaan puoleensavetäviksi.
Eikä miehet itsekään lähesty (parisuhdemielessä) naisia, joita eivät pidä puoleensavetävinä, joten ei naisilla ole yhtään sen suurempaa velvollisuutta "antaa mahdollisuutta".
Keskustelu lähti siitä, että on kiinnostunut mutta ei tee aloitetta. Nyt on päädytty siihen, että ei ole kiinnostunut ja antaa pakit.
#vainkeskustelupalstat
Voi pientä...