kuinka monta askelta kävelet päivässä?
Miten teille kertyy askelia päivittäin?
Mulla askelia kertyy normipäivänä noin 3 000-5 000. Ihan liian vähän. Pitää lähtemällä lähteä parin tunnin lenkille (harvoin ehtii), että askelia kertyy tavoitteen mukainen 10 000. Teen etätöitä, mikä vähentää askelien määrää entisestään.
Kommentit (174)
70 vuotiaana eläkemummona 15000-35000 askelta päivässä. Urheilu-/kilpailuharrastus johon liittyy tasapaino, kestävyys, vaikeassa maastossa liikkuminen, kehon hallinta, kiertoliikkeet ja mentaalipuoli; Hermojen hallinta ja ongelmanratkaisu = aivojen käyttö
Täydellisiä lepopäiviä,( alle 5000 askelta ) silloin kun kehossa tuntuu siltä.
Urho Kekkosen sanoin "Kaikki syyt liikkumattomuudelle ovat tekosyitä"
Lähes aina tulee 15 000, monesti paljon enemmänkin. Olen persoonana aktiivinen. Useimpina päivinä harrastan liikuntaa kaksi kertaa päivässä, reipas tunnin kävely (tai välillä pyöräilyä, rullaluistelua, talvella hiihtoa) ja treeni. Mutta askelia tulee muutenkin, kävelen lähikauppaan, kirjastoon, olen pihalla, teen kotitöitä jne. Silti ehtii ihan liikaa roikkua puhelimella :D
Kuten joku jo totesi, kännykällä sain paljon pienemmän tuloksen kuin nyt kesällä käyttämälläni älykellolla.
Teen istumatyötä, joten työ ei auta tässä. Yritän saada kasaan 7000 askelta päivässä, kellon kanssa uusi normaali on noin kymppitonnin. Lomalla se tuli joka päivä koska kävin erikseen noin 5 km kävelyllä ja sitten puuhailin muuta. Nyt eilen olin erityisen aktiivinen, mutta askelia tuli lopultakin vain 5000 - tämä siksi että ajoin pyörällä 14 km vain käydäkseni salilla. En sitten illalla lähtenyt erikseen hakemaan niitä 2000 askelta että seiska olisi täynnä... kun talossa on taas koira, täyttynee tuo kymppitonni ihan itsestään. En näe mitään lisäarvoa enemmässä kävelyssä - kävely on toki mukavaa ja terveellistä mutta hyvä olisi harrastaa muutakin liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vaarallista on, jos 10 000 tavoite ei täyty?
Saataa tuoni viedä omansa sellaisen päivän jälkeisenä yönä.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan näin että harvemmin tulee 10 000 askelta täytteen. Jos 5000 tuhattakaan. Nyt just satuin käymään lenkillä ja tuli se 5000 siitä
5000 tuhatta? Siis 5 miljoonaa?
Vaihtelee. 1000 - 20 000. Normaalina työpäivänä kuitenkin yli 10 000
Arkipäivänä 10k-20k askelta.
Keskiraskas työ ja työmatkat julkisilla ja kävellen. Kauppaan kävellen jne. Lenkki välillä 5km olisiko 7k askelia
Eipä noita ole tullut laskettua, mutta jos se sinua noin kovasti kiinnostaa, niin voin kyllä joku päivä laskea, kunhan nämä 30 asteen helteet menee ohi.
Keskiarvo tältä vuodelta näyttää olevan 9500 päivässä.