kuinka monta askelta kävelet päivässä?
Miten teille kertyy askelia päivittäin?
Mulla askelia kertyy normipäivänä noin 3 000-5 000. Ihan liian vähän. Pitää lähtemällä lähteä parin tunnin lenkille (harvoin ehtii), että askelia kertyy tavoitteen mukainen 10 000. Teen etätöitä, mikä vähentää askelien määrää entisestään.
Kommentit (174)
Riippuu päivästä. Jos verrattain löhöpäivä, ehkä 5000? Työpäivänä varmaan noin 15 000.
En kerkiä laskemaan kun pitää töitäkin tehdä.
Menen laskussa sekaisin tuossa 5000 paikkeilla.
N. 282 000 askelta on tullut otettua kuukauden aikana eli hitusen vajaa 10 000 askelta päivää kohti. Osa kävelylenkeistäni on hyötyliikuntaa kuten kauppareissuja vähän kauemmas ja nousen myös kerran päivässä raput ylös kerrostalokotiini viidenteen kerrokseen( 80 porrasta). Yhtenä päivänä viikossa lepäilen enkä juuri kävele. Reipastahtinen kävely tekee hyvää keskivartalolle ja vajaat 10 000 askelta polttaa runsaat 200 kaloria.
Ennätys on 24 000 askelta. Se tuli Tallinnassa pullonhaku reissulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 000- 50 000. Teen fyysistä työtä ja olen muutenkin aktiivinen. Alle 10 000 jää harvoin.
Eikö 50 000 askelta ole joku reilu 30 km? Miten hitossa saa niin paljon käveltyä ? Joku 5,5 h päivässä tautotonta kävelyä ? Noh. Niin kai sitte.
Oma työ myös fyysisesti raskas ja kävelyä tulee helposti 15 km työpäivän aikana ja nostetut kilomäärät päivittäin tuhansissa.
Mulla pelkät työmatkat kävellen on päivän aikana 15km,siihen päälle fyysinen työ eli käytännössä liikkumista koko päivä niin ei oo joo vaikee saada 30km täyteen. Ja mulla on sellanen kello ainaki itellä kädes joka ne askeleet laskee(kun jotku tässä ketjussa pohtinut miten lasketaan askeleita)
Tämän vuoden keskiarvo 6000 luokkaa päivässä. Työhöni ei kuulu paljon kävelyä, jotta saan yli 3000 päivään on pakko lähteä erikseen ulos tai tehdä jotain.
Olen askelmittarinörtti. Kun nostin vuoden askelmäärääni noin 1500:lla per päivä (vauvavuoden jälkeen), paino putosi kuin itsestään 5kg vuoden aikana. En muuttanut muuta rutiinia kuten syömisiä.
Päivässä tuli ennen keskimäärin luokkaa 3000 askelta sydäninfarktia ennen, istumatyö. Nykyään keskimäärin 11000...13000 askelta kun lisäsin liikuntaa. Tuhat askelta löytyy aina 10 minuutin kävelemisellä.
Oltava hyvät kengät ettei lonkat tai polvet kipeydy. Itsellä liian kovat pohjat ilman joustoa kipeyttää lonkat ja liian raskaat jalkineet saa polven nivelrikon muistuttamaan itsestään.
Askelmittari rannekellossa nämä kertoo.
Askelmittarilla mitattuna tulee sellaiset 7000 (kännykällä 10000). Tämä tulee etätyöläiselle, joka tekee normaalin kotona liikahtelun tai kauppareissun (autolla) lisäksi 4 lenkkiä päivässä koiran kanssa. Lisäksi kuntosalia, mutta siellä ei ole mittari taskussa. Jos kävisin yhden vähän pitemmän lenkin päivässä, tulisi tuo 10000 täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtelee. Eilen tuli melkein 20000, tänään on tullut tähän mennessä 1300.
Miten saa päivässä käveltyä 20000 askelta?
Tuo määrä näkyi tulevan lakkasuolla kesällä. Autolle mennessä kuormaa kannettavana lisäksi 23kg.
Teen töitä kotoa käsin, joten paljoa ei tule liikuttua, mutta keskimäärin 5000 askelta per päivä (tähän auttaa koiran lenkitys paljon!). Siihen pyrin ja enemmän toki tulee satunnaisina päivinä lomalla/kun hoidan asioita kaupungilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtelee. Eilen tuli melkein 20000, tänään on tullut tähän mennessä 1300.
Miten saa päivässä käveltyä 20000 askelta?
Tuo määrä näkyi tulevan lakkasuolla kesällä. Autolle mennessä kuormaa kannettavana lisäksi 23kg.
20 000 askelta tulee helposti jos tekee sekä aamulla että illalla runsaan tunnin kävelylenkin.
Eilen en liikkunut kulkuneuvoilla niin 26 000 ja rapiat tuli käveltyä. Tänään taas ajattelin lähteä kävellen liikenteeseen. Mahtaa jenkkakahvani pienentyä näin.
Aika hurjasti askelten määrät heittelee päivittäin. Joskus noin 5 000, 7 000, 10 000, 12 000, 17 000, 22 000 -askelmaa tulee käveltyä. Riippuu siitä kuinka aktiivinen on. Mä oon sellainen herkkuperse, että välillä pitää liikkua paljon. Nyt kun on niin kesäistä niin alkaa se aktiivisuus vaan kasvaa. Talvisin useasti alle 10 000 askelta kävelen.
Aina kun käyn Prismassa tai Cittarissa, niin tulee 2000 askelta lisää.
Keskimäärin askeleita kertyy noin 15 000 päivässä. Parina päivänä viikossa liikun töitten puolesta ihan jatkuvasti, se kerryttää määrää melkein huomaamatta. Muina päivinä teen kävely- tai juoksulenkkejä ja kävelen muutenkin kaikki mahdolliset matkat.
Ei pysty helteellä liikkumaan yhtään, olen ihan naatti, enkä edes lihava.
Suurin osa arkipäivistä on n 8000-9000, viikonloppuna tulee se 12000-14000 askelta pidemmän aamulenkin takia.
Neljä