kuinka monta askelta kävelet päivässä?
Miten teille kertyy askelia päivittäin?
Mulla askelia kertyy normipäivänä noin 3 000-5 000. Ihan liian vähän. Pitää lähtemällä lähteä parin tunnin lenkille (harvoin ehtii), että askelia kertyy tavoitteen mukainen 10 000. Teen etätöitä, mikä vähentää askelien määrää entisestään.
Kommentit (174)
Muutamia tuhansia. Ihan liian vähän, tiedän. Viime aikoina ollut kovia jalkakipuja. Oikeasti rakastan kävelyä (ja juoksemista)! Jos olisi koivet kunnossa, ylittyisi kymppitonni helposti.
Helposti tulee 15000 päivässä. Kesälomilla tuli yli 20000.
Olen toimistotyötä tekevä perheen äiti
hjil kirjoitti:
En yhtään askelta kävele, minä juoksen tai hölkin vain
Haluaisinpa nähdä sinut kotioloissa! Taitaa olla isot huoneet! 🤭
Eilen tuli yli 33 000. Tosin olin päivämatkalla Tukholmassa, ja tuli käveltyä koko päivä. Normipäivinä yleensä 5000-10 000, joskus yli senkin.
Kännykän laskurin mukaan keskiarvo on 3500 askelta/päivä. Pari vuotta sitten oli vaan 2500. Tavoittelen tälle vuodelle 4000 askeleen keskiarvoa.
Etätöissä.
Liikun kyllä, mutta kaikki liikkumisen ei näy askeleissa (esim. touhuilut ilman puhelinta, kuntosali, pyöräily).
Usein tollaset 20 000 - 25 000 tulee päivässä. Autoa käytän arjessa vähän, kävellen tulee mentyä salille, kauppaan ja muille asioille. Koiran kanssa lenkkeilyä lisäksi 3-4 kertaa päivässä, joista yksi aina pidempi yli tunnin lenkki.
Mitä jos kävelen taaksepäin niin kai se askelmäärä voi olla miinuksella?
20000-30000. 8h töissä liikun lähes kokoajan, sen jälkeen menen joko salille tai tallille ja sitten vielä koirien kanssa reilu tunnin lenkki
Olen ollut paljon sisällä viime aikoina joten vain 500 askelta päivässä
Ei harmainta aavistusta, kun ei ole askelmäärän mittaamiseen muuta laitetta kuin omat aivot.
18 000-35 000 työpäivinä, riippuen mitä teen (olen puutarhuri), viikonloppuisin voi jäädä alle kymppitonniin.
Enpä ole tullut laskeneeksi, mutta kai nyt 10 tai 20 ainakin. Teen ulkotöitä, niin siksi arvioin hieman yläkanttiin.
Keskimäärin 7 000, kun useimmiten sunnuntaisin ei tule ulkokävelyä. 6 päivänä viikossa keskimääräinen on noin 8 000.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole tullut laskeneeksi, mutta kai nyt 10 tai 20 ainakin. Teen ulkotöitä, niin siksi arvioin hieman yläkanttiin.
Itse pyrin minimoimaan turhat askeleet - ja syrjähypyt.
Vierailija kirjoitti:
40k koska oon työtön ja tykkään olla ulkona luonnossa.
Taidat olla juuri sen takia työtön...
Joskus alle tuhat mutta pyöräilen yli 500km kuukaudessa joten luulen että ei haittaa.