kuinka monta askelta kävelet päivässä?
Miten teille kertyy askelia päivittäin?
Mulla askelia kertyy normipäivänä noin 3 000-5 000. Ihan liian vähän. Pitää lähtemällä lähteä parin tunnin lenkille (harvoin ehtii), että askelia kertyy tavoitteen mukainen 10 000. Teen etätöitä, mikä vähentää askelien määrää entisestään.
Kommentit (174)
Puhelimen laskurin mukaan keskimäärin 8600 päivässä viimeisen 12 kuukauden aikana.
Teen toimistotyötä joten töissä askelia ei kerry, mutta työmatkat kuljen julkisilla ja lenkkeilen useamman kerran viikossa, muut liikunnan ei tässä askelmäärässä näy koska en käytä älykelloa tms esim tanssitunneilla.
Älykello mittaa askeleeni ja liikun ulkona vähintään 6000 askelta ja siihen päälle kotiaskeleet.
Viime aikoina tullut parhaina päivinä yli 20 000 askelta. Tykkään kävellä kävelysauvojen kanssa ulkona, kuljen metsälenkkejä myös ja seuraan samalla luontoa. Radio päällä ja korvanapeista kuuntelen musiikkia kuin puheohjelmiakin kun on kiinnostavaa.
Olen ihmeen hyvässä kunnossa vaikka takana 15 v aikana tehdyt nivelleikkaukset mm polvissa tekonivelet. Aiemmin tehty selkään iso leikkaus ja metallia sielläkin pitkä pätkä. Olen kuntouttanut niveleni leikkausten jälkeen aktiivisesti niin, että nivelet toimivat normaalisti.
Sitä on kiitelty ja jopa ihmetelty toimivuudesta.
Kun pudotin painoa (n. 18 kg) kävelin 6 päivänä viikossa 10 000-12000 askelta, nyt askelmääräni on vähentynyt n. 8000 askeleeseen 6 päivänä viikossa, mutta kävelyn lisäksi on nyt tullut liikuntaan mukaan kuntosalitreeniit 2 kertaa viikossa. Ikää minulla on jo 65 v. Reipastahtinen kävely polttaa kaloreita minkä huomasin kyllä, kun pudotin painoa. Saatan vieläkin tehdä jonkun pidemmän kävelykenkin jos esim. on tullut jonkun tilaisuuden takia syötyä enemmän tai kaloripitoisempaa ruokaa ja näin paino pysyy helposti toivotuissa lukemissa.
Niin ikävystynyt en vielä ole ollut ,että alkaisin laskea askeliani,siinähän tulisi hulluksi.Niin kauan kun jaksaa tehdä tarpeelliset kotityöt ym.tarpeellisen,käydä kävelyillä ja harrastuksissa ym.,asiat on hyvin.Ei siinä tarvitse askeleita alkaa mittaamaan.Mutta kaikki eri mieltä olevat saavat vapaasti tehdä mielensä mukaan,ehkä kaikki eivät stressaannu askelten laskemisesta.
Kukin tyylillään kirjoitti:
Niin ikävystynyt en vielä ole ollut ,että alkaisin laskea askeliani,siinähän tulisi hulluksi.Niin kauan kun jaksaa tehdä tarpeelliset kotityöt ym.tarpeellisen,käydä kävelyillä ja harrastuksissa ym.,asiat on hyvin.Ei siinä tarvitse askeleita alkaa mittaamaan.Mutta kaikki eri mieltä olevat saavat vapaasti tehdä mielensä mukaan,ehkä kaikki eivät stressaannu askelten laskemisesta.
Puhelinhan ne laskee
Oma vointi kertoo sen, mikä on riittävästi. En tuijottele noita askelmääriä.
Ihan hirveesti. Kävelen töihin ja takaisin. Työskentelen siivojana. Joskus lukema ollut 30.000
Kävelen varmaan noin 20 000 päivässä ja käyn kuntosalilla 3-5 krt viikossa. Työttömänä on tärkeetä kuntoilla jotta ei passivoidu. Moni työssäkäyvä on paljon huonommassa kunnossa ja joutuu käyttämään terveyskeskus palveluita jatkuvasti.
Muutin maalta kaupunkiin, askelten määrä kasvoi ihan huomaamatta 5000-7000 askelta suuremmaksi.
Maalla asuessani kävelin 6000-10000 askelta, koiralenkit olivat suurin liikuttaja, mutta aina tuntui, että sai nähdä vaivaa 10000 askelen tavoitteluun, kun muuta liikuntaa ei käytännössä ollut juurikaan, menin autolla töihin ja työpaikka oli pieni toimisto.
Kaupungissa koiratkin lenkkeilevät enemmän, kun on pimeinä iltoina ja pimeinä aamuinakin valaistuja lenkkipolkuja. Sen lisäksi kävelen töihin, työrakennus on iso, joten vaikka teen toimistotyötä, askeleita tulee jonkin verran päivän aikanakin, kun esim. lounasravintola on rakennuksen toisella puolella ja kollegoiden huoneita voi olla eri kerroksissa ym., joihin menen portaita. Sitten tulee helpommmin lähdettyä vaikka kauppoja kiertelemään tai museoon tms. illalla, mistä tulee myös askeleita. Muukin liikunta on lisääntynyt, kun uimahalli on nyt vieressä, ja on mahdollisuus myös kuntosaliin ja uintiin. Minun terveydelleni kaupungissa asuminen on siis selvästi parempi vaihtoehto, askeleita tulee nyt yleensä n. 11 000 - 17 000 päivässä.
Sängystä vessaan ja jääkaapille- Sama toistetaan parin tunnin välein.
Enpä hirveästi. Mutta käyn kuntosalilla ja treenaan siellä tosissaan 5x viikossa, mikä on paljon isompi juttu terveydelle. Liikun välit autolla, ei tällä seudulla viitsi kävellä paljoa varsinkaan pimeän aikaan.
Askelet on hyvä mittari sellaiselle joka ei muuten liiku, mutta rivakka 5 km juoksulenkki on paljon parempi sydämelle ja kunnon kohottamiselle kuin 10 km kävely.
Puhelimen mukaan mun keskiarvo 11800 askelta vuorokaudessa. Asun kaupungissa ja siirryn usein paikasta a paikkaan b kävellen, jos ei ole huono sää.
Työvuoroista ja sademäärästä riippuen 7000-15000 askelta päivittäin. Tavoitteena olisi käydä 3-4 kertaa viikossa reippaalla lenkillä. Tätä olen jatkanut nyt toista kuukautta ja huomaa kyllä voinnissa. Talvella vahdan osan lenkeistä lumikenkäilyyn ja hiihtoon. Nyt on ihanan happirikas ilma metsässä!
Joskus noin 12 vuotta sitten käytin askelmitteria. Tuli yllättävän vähän askelia. Meillä siis ei ole autoa ja työmatkat tuli kuljettua julkisilla. Siihen lisäksi kauppareissut kävellen, askelia alle 7000. Viikonloppuna, kun mielestäni olin kävellyt paljon, kertyi hikiset 7000 askelta.
En ole kuitenkaan ollut ylipainoinen vielä koskaan. Lenkin jälkeen usein nukuttaa niin että otan nokoset.
Luovuin askelten laskemisesta, koska se oli minusta niin turhauttavaa.
Ehkä jossain lomamatkalla, missä kävelen suuren osan päivästä, kertyisi lähelle 10 000?
Enpä aio robotiksi ja askelmittarin jatkeeksi alkaa. Käyn kauppareissut, ulkoilen luonnossa, kävelen melkein joka paikkaan.
Siihen en halua minun iloani pilaamaan jotain askelmittaria!
Askelmittarin voi laittaa vaikka pesukoneen päälle niin alkaa askeleita kertymään mukavasti.
Mutta miksi niitä askeleita yleensäkään tarvitsee laskea, sillä sehän on yhtä hyödyllistä kuin mitata verenpainetta pari kertaa päivässä tai tehdä raskaustesti joka aamu.
Töihin ja takaisin, 6000. Siihen lenkki päälle 2-3 kertaa viikossa niin 15000 lasissa.
Viikonloppuisin täällä suurkaupungissa haahuillessa helposti 10000+.
Kännykkä laskee (Pedometer Step Counter, Android), hyvin on toiminut. Kerran tarkistin työmatkalla, muutaman kymmenen ero "realismiin" tuossa 3000 askeleen pätkässä.
Joo, aika tylsä työmatka noin viiden vuoden askelluksen jälkeen, joten laskenta kävi ajanvietteestä...