kuinka monta askelta kävelet päivässä?
Miten teille kertyy askelia päivittäin?
Mulla askelia kertyy normipäivänä noin 3 000-5 000. Ihan liian vähän. Pitää lähtemällä lähteä parin tunnin lenkille (harvoin ehtii), että askelia kertyy tavoitteen mukainen 10 000. Teen etätöitä, mikä vähentää askelien määrää entisestään.
Kommentit (174)
6000 minimi. Enimmillään 11000. Liian vähän.
7000-12000. Etätyöpäivinä vähemmän, kun istun vain koneen äärellä. Kaikki askelet ei tietenkään tule mitattua eikä nuokaan ehkä oikeita lukemia.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo 10000 askelen vaatimus on ihan on ollut ihan naurettava kautta aikojen. Hiukan maalaisjärkeä kehiin. Meitä on niin monenlaisia ja monen ikäisiä ihmisiä. Että pitäisi esim 3 pienen lapsen äidin, joka käy töissä ja tekee kotihommat, vielä askeltaa 10000 tai minun seitenvitosen sydänvikaisen sama 10000 askelta, mitä sinkku kolmikymppinen tepsuttelee kevyen toimistotyön lisäksi.
Minulle riittää 4000 askelta ja lihaskuntojumppaa välillä.
Niitä askelia tulee kotitöitä tehdessä ja töissä yllättävän paljon.
Silloin kun vielä urheilin ammattimaisesti, niin askelia tuli päivässä 25000-35 000. Riippui aina kulloisista päivittäisistä treeneistä ja kisoista.
Nyt kun olen enää aktiiviliikkuja, niin taitaa keskiarvo olla jossain 17000 askeleen kieppeillä.
Monta! Inhoan kaikenlaista mittailua, laskemista...
20 askelta. 5 jäkärille ja 5 takaisin sohvalle. Toiset 5 vessaan ja 5 takaisin sohvalle. Tämä vapaa-ajalla.
Isoäidin resepti.
Vaari aikanaan kuntoili ja harrasti oikein urheilua, kilpailikin. Vanhana nivelet reistasi jaloissa ja olkapäissä. Selkä jouduttiin leikkaamaan. Säryt kovat, urheiluvammoja taustalla. Lääkkeitä söi ja liikkui rollalla. Lääkkeet rasitti maksaa ja munuaisia. Kuoli suht nuorena.
Mummo ei ottanut yhtään turhaa askelta. Eli melko terveenä 98-vuotiaaksi.
Normipäivä on yleensä 10 000 - 20 000 askeleen välillä. Tosi aktiivinen sit jo 30 000.
Teen toimistotöitä ja paljon etänä, mut liikun muuten arjessa paljon. Vien lapset kävellen päiväkotiin/ kouluun, käyn usein lounastauolla lenkillä, tapaan kavereita kävelyllä jne. Tykkään liikkua.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo 10000 askelen vaatimus on ihan on ollut ihan naurettava kautta aikojen. Hiukan maalaisjärkeä kehiin. Meitä on niin monenlaisia ja monen ikäisiä ihmisiä. Että pitäisi esim 3 pienen lapsen äidin, joka käy töissä ja tekee kotihommat, vielä askeltaa 10000 tai minun seitenvitosen sydänvikaisen sama 10000 askelta, mitä sinkku kolmikymppinen tepsuttelee kevyen toimistotyön lisäksi.
Eihän sitä tarvitsekaan tuijottaa vaan yhtä lukua, ja tottahan toki lähtökunto vaikuttaa. Mutta noihin esimerkkeihin - monella kolmen lapsen vanhemmalla 10 000 askelta voi täyttyä ihan itsestään, jos arjen matkoja ei kulje aina autolla ja jos lasten kanssa ulkoilee.
Apple Watch laskee puolestani. Oma tavoitteeni toimistotyöntekijänä on 7500 askelta päivässä ja tämän vuoden keskiarvo on 7695/pv.
En ehdi semmoisia laskea kun teen oikeita töitä. "Salillekaan" ei tarvitse pyllyilemään ja itseään esittelemään.
Vierailija kirjoitti:
En ehdi semmoisia laskea kun teen oikeita töitä. "Salillekaan" ei tarvitse pyllyilemään ja itseään esittelemään.
Ei niitä tarvii laskea, aktiivisuusranneke tai vaikka kännykkä hoitaa sen puolen. Vähemmän aikaa siinä kuluu kuin Vauva-palstalle viestin kirjoittamiseen
Tavoitteena on vähintään tuo 10000 päivässä. Tämän vuoden keskiarvo on 11275. Joskus jää alle, ehkä kerran kuukaudessa.
6000-29000 riippuu päivästä ja treenilajista. Käyn kuitenkin joka päivä kaupassa 400 metriä. Ennen autolla pari kertaa viikossa ja silloin treenitön kotipäivä 2000-3000 askelta.
Työpäivinä riippuu töistä toimisto 4000 raksa 12000-16 000.
Työpäivinä menee helposti rikki 10 000, toki vapaallakin, jos en laiskottele.
Mahdollisimman vähän. Kuluttaa tärkeitä kaloreita, vähentää lihasmassaa jne. turha kuljeskelu. T. Voimaukko
Työpäivinä askeleita kertyy vaihtelevasti 10000-18000, riippuen työvuorosta. Työskentelen päiväkodissa varhaiskasvatuksen lastenhoitajana.
Viikonloppuisin lukemat ovat suunnilleen samat, paitsi laiskottelupäivinä askeleet jäävät 5000 tietämille.
Parin kk:den keskiarvo on n. 12 000 askelta päivässä sovelluksen mukaan...joskus enemmän, joskus vähemmän.