kuinka monta askelta kävelet päivässä?
Miten teille kertyy askelia päivittäin?
Mulla askelia kertyy normipäivänä noin 3 000-5 000. Ihan liian vähän. Pitää lähtemällä lähteä parin tunnin lenkille (harvoin ehtii), että askelia kertyy tavoitteen mukainen 10 000. Teen etätöitä, mikä vähentää askelien määrää entisestään.
Kommentit (174)
Askelien laskeminen on kuin valehtelisi itselleen.
Liikunnasta se ei kerro mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 000- 50 000. Teen fyysistä työtä ja olen muutenkin aktiivinen. Alle 10 000 jää harvoin.
Eikö 50 000 askelta ole joku reilu 30 km? Miten hitossa saa niin paljon käveltyä ? Joku 5,5 h päivässä tautotonta kävelyä ? Noh. Niin kai sitte.
En ole tuo aiempi vastaaja mutta minä usein lähden kävellen vaikka 15-20 km päähän. Ja tulen saman matkan myös takaisin kävellen.
Kävelylenkeistä tulee yleensä 10 000 - 17 000 askelta päivästä riippuen. Teen etätöitä ja käyn lenkillä aamulla, happihyppely ruokatunnilla ja vielä töiden jälkeen kävelylle.
Ap sullahan olisi aikaa käydä lenkillä, kun etätöitä tehdessä työmatkoihin ei mene aikaa. Käytä se työmatka-aika lenkkeilyyn. Etätöiden myötä aloin kävellä tosi paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 000- 50 000. Teen fyysistä työtä ja olen muutenkin aktiivinen. Alle 10 000 jää harvoin.
Eikö 50 000 askelta ole joku reilu 30 km? Miten hitossa saa niin paljon käveltyä ? Joku 5,5 h päivässä tautotonta kävelyä ? Noh. Niin kai sitte.
En ole tuo aiempi vastaaja mutta minä usein lähden kävellen vaikka 15-20 km päähän. Ja tulen saman matkan myös takaisin kävellen.
Jep. Toiset meistä vain ovat aktiivisempia kuin toiset, eikä siinä mitään. Kukin tavallaan ja omien kykyjen ja halujen mukaan.
hjil kirjoitti:
En yhtään askelta kävele, minä juoksen tai hölkin vain
Vessaankin?
Vai varsinkin sinne?
Vierailija kirjoitti:
hjil kirjoitti:
En yhtään askelta kävele, minä juoksen tai hölkin vain
Vessaankin?
Vai varsinkin sinne?
varsinkin kaupassa käydessäni
Keskimäärin 15 000. Joinain päivinä 35 000, yhtenä päivänä viikossa alle 10 000 (lepopäivä).
Vähäisiä askelmääriä tuskailevat, millä mittaatte? Mulla tuli useampi tuhat askelta lisää päiviin älykellon myötä. Aiemmin katsoin askelmäärän puhelimesta, niin kaikki päivän puuhastelu jäi huomioimatta kun ei siinä ole puhelin mukana.
Kesäisin (tai kun ei ole lunta ja liukasta) joku 13-15 000, talvisin jää helposti alle 2000.
Keskimäärin 7000, kyllä saa vähän vaivaa nähdä että tulisi yli kymppitonnin
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään käsitystä, aika sairasta laskea jotain askeleita.
Joku kone tai laite niitä taitaa laskea. Itse menisin kyllä laskuissa sekaisin ilman kynää ja paperia mihin merkkaisin väliaikatietoja
Keskimäärin tulee reilut 8000 askelta älyrannekkeen mukaan. Joinain päivinä 10000.