Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär suree vartaloaan ja koettaa jatkuvasti laihduttaa koska kokee näyttävänsä ystäviensä rinnalla lihavalta. Ihan normaalipainosa hän on, heillä vain on erinlaiset kropan mallit!

Huolestunut
22.07.2022 |

Paras ystävä on noin hyvin laiha ja linnunluinen, ei ole mikään syömishäiriö vaan äiti ja veli samaa mallia.
Minulla taas on leveä selkä ja leveät lanteet jotka ovat periytyneet tyttärelleni. Mielestäni hän ei kuitenkaan ole mikään lihava vaan muodokas. Normaalipainoinen tyttö jolla on erottuva lantio.
Tekee pahaa, kun juo vaan vettä ja närppii leipää että "mä oon niin läski".

Kommentit (244)

Vierailija
181/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyll naiset jaksaa vertailla :D lihavuus on katsojan silmissä eikä laihduttamisessa ole mitään epäterveellistä.

Minun laihdutukseni ainakin oli johtaa kuolemaan. Bmi 15 ja olin sairaalassa melkein kuolleena.

Vierailija
182/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla tarkkana ja hakea nuorelle tukea ajoissa ja myös keskustella kotona siitä että kaikki kehot ovat yhtä arvokkaita ja kauniita. Itsellä syömishäiriö alkoi vastaavasta tilanteesta ja yltyi bulimian ja anoreksian sekamuodoksi. Tilanteen korjaaminen vei vuosia ja laihduttamisen kierre johti ensin alipainosta tervehtymiseen (tämä itsessään vei vuosia) ja siitä taas ylipainoon, jota on vaikea käsitellä ilman että vaipuu takaisin syömishäiriön kouriin.

Normaalipainoisena laihduttaminen ei todella kannata! Suurin osa laihdutetuista kiloista tulee tutkitusti takaisin 10% extramäärän kanssa pitkällä aikavälillä. Ei kannata tuhota terveen nuoren aineenvaihduntaa ja kehon luonnollisia nälkäviestejä laihduttamalla tuossa iässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerroppa ap sun lapsesi mitat niin nähdään se  "normaalipaino".

Mitä ihmettä? No 165cm ja noin 62 kg jos pakko tietää. Normaalipainoinen.

Ap

Kuulostaa isolta. Ja on vielä lapsi. Itse 36v 167cm ja 51 kg juurikin normaali painossa. Ja nuorempana äitini kannusti terveelliseen ruokaan ja liikuntaan. Kiitän häntä että tänä päivänäkin pystyn samaan. Ehkä sun kannattaa lastasi myös hieman kannustaa jos kokee olevansa lihava. Koska muuten saattaa jäädä läskit päälle ja niitä on vaikea saada pois.

Noin niitä syömishäiriöitä tehdään. 

167 ja 51 kg. Aivan liian laiha. 

Vierailija
184/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperheessä 7 vuotias poika puhuu laihduttamisesta ,vaikka on todella laiha ja kaunis. 

Rotanvärinen tukka ,sanoi joku hänelle. Ei todellakaan ole, mutta mistä saavat lapset päähän tollaisia asioita.

Vierailija
185/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi uskoa että täälä sanotaan tyttöä ylipainoiseksi ja kannustetaan laihduttamaan. Ensinnäkään tuo ei ole ylipaino, jos on mielestäsi niin se on sitten korviesi välissä. Alipaino ei ole muutenkaan terveellistä(vaikka häiriköt täällä niin väittää) mutta vielä haitallisempaa kun kasvu ja kehitys on vielä kesken. Kokemusta löytyy kun sairastin syömishäiriötä teininä. Nyt minulla on heikot luut, alikehittyneet aivot, runsaasti elinvaurioita, en voi saada lapsia ja olen luultavasti reilusti lyhyempi, kuin jos en olisi koskaan sairastunut syömishäiriöön.

Vierailija
186/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, eli hoikat nuoret on sit kuivan kesän oravia. Monelle tytölle se alipaino ja esim pienirintaisuus voi olla ongelma myös. Eli kannattaako haukkua hoikkia?

Vierailija
187/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän syö liikaa. Ei siinä sen kummempaa.

Juo vettä ja närppii leipää? Pitäisi siis jättää ne leivänmurut ja vesikin pois?

Vierailija
188/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

10 kiloa pois.

Vierailija
189/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just, eli hoikat nuoret on sit kuivan kesän oravia. Monelle tytölle se alipaino ja esim pienirintaisuus voi olla ongelma myös. Eli kannattaako haukkua hoikkia?

Alipaino(joka ei ole sama asia kuin hoikkuus) nyt vaan ei ole yleensä terveellistä. Alipainoisilla tytöillä on todennäköisesti paljon ongelmia syömisen ja kasvun kanssa.

Vierailija
190/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kellään mitään rakentavia ehdotuksia siihen, miten tytöt saataisiin paremmin hyväksymään erilaiset vartalot ja sen, ettei instakuvien todellisuus ole oikeaa todellisuutta? 

Itselleni olisi ollut tosi hyväksi jo lapsena oppia että elimistö on kuin tietokone, ja jokaisella se toimii hieman eri tavalla, ja pitää etsiä se itselleen sopiva tapa pitää se koneisto toimivana. Ruoka vaikuttaa hormoneihin ja hormonit säätelevät painoa. Siksi on tärkeää ymmärtää että esimerkiksi gluteenilallergia sekoittaa Aivan Kaiken, mutta sitä on vaikea tajuta koska oireet ovat niin erilaisia.

Eli jos keskittyy syömään oikein yleisen olotilan eikä painon takia, koko juttu ikään kuin kirkastuu ja ruokaa ei ajattele enää kiellettynä, vaan voimanlähteenä. Vähän sekavasti selitin kyllä nyt.

Vierailija
191/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistukohan täältä mun aiemmin kirjottama kommentti, kerroin siinä siis et lukiossa lihoin mäkkiruoalla 163cm 55kg mittoihin ja olin kyllä tasapaksu tankki. Makkaraa riitti käsissä ja mahassa, reidet hinkkas yhteen ja en harrastanut yhtään liikuntaa. Jos teini harrastaa liikuntaa nii sit eri juttu. Lyhyillä näkyy selkeämmin pienikin treenaus tai parin kilon painonvaihtelu.

Vierailija
192/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi uskoa että täälä sanotaan tyttöä ylipainoiseksi ja kannustetaan laihduttamaan. Ensinnäkään tuo ei ole ylipaino, jos on mielestäsi niin se on sitten korviesi välissä. Alipaino ei ole muutenkaan terveellistä(vaikka häiriköt täällä niin väittää) mutta vielä haitallisempaa kun kasvu ja kehitys on vielä kesken. Kokemusta löytyy kun sairastin syömishäiriötä teininä. Nyt minulla on heikot luut, alikehittyneet aivot, runsaasti elinvaurioita, en voi saada lapsia ja olen luultavasti reilusti lyhyempi, kuin jos en olisi koskaan sairastunut syömishäiriöön.

Sulla luulis vientiä ainakin olevan, miehethän pitää petiteistä

Vierailija
193/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivan kesän orava ja läpipasko mainittu, menkää itseenne pahaa puhujat

Juuri näin. Ette voi uskoa, millaisilla sanoilla haukuttiin, kun olin täysin terve 170 cm / 48 kg. No silloin ei ehkä kehorauhaa ollutkaan, mutta ikävää, että laihalla ei ole sitä vieläkään.

Vierailija
194/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttö on painostaan huolissaan, niin leivän närppiminen on kaikkein huonoin vaihtoehto. Paljon kasviksia, marjoja ja hedelmiä. Varmasti kasvaa vielä, niin pituuskasvu hoitaa asian. Mutta se ruokavalio pitää saada kuntoon.

Vierailija
195/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano tyttärellesi että ei ole hänen vikansa, vaan äidin jolta on muodot perinyt. Sitten meette yhdessä vaikka ostamaan jotain hyvää pullaa ja syötte :=)

Vierailija
196/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 165 cm ja 63 kg on iso nuoreksi. Pituutta tulee lisää ja usein ollaan siksi hoikkia tuossa iässä.

Ylimääräistä painoa on. Laihduttaa ei ole syytä, mutta huolehtia ettei kiloja enää tule. Kilojen lisääntyminen on lähes varmaa, jos kiloja on tullut pituuskasvun aikanakin.

Tiedän kyllä koska tuollainen olin minäkin teininä, ja äitini väitti, että olen hoikka. Olin 10 kg painavampi kuin kaverini. Edelleen aikuisena on jatkuvaa syömisen seurantaa. Paino nousee niin herkästi.

Päätä ei pidä laittaa pensaaseen asian suhteen, mutta nätisti ohjata.

Vierailija
197/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 165 cm ja 63 kg on iso nuoreksi. Pituutta tulee lisää ja usein ollaan siksi hoikkia tuossa iässä.

Ylimääräistä painoa on. Laihduttaa ei ole syytä, mutta huolehtia ettei kiloja enää tule. Kilojen lisääntyminen on lähes varmaa, jos kiloja on tullut pituuskasvun aikanakin.

Tiedän kyllä koska tuollainen olin minäkin teininä, ja äitini väitti, että olen hoikka. Olin 10 kg painavampi kuin kaverini. Edelleen aikuisena on jatkuvaa syömisen seurantaa. Paino nousee niin herkästi.

Päätä ei pidä laittaa pensaaseen asian suhteen, mutta nätisti ohjata.

Minä olen samanlainen, ja minua auttaa kun ajattelen että mikään ei maistu niin hyvältä kuin laihuus tuntuu.

Vierailija
198/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

10 kiloa pois.

Olet päästäsi vialla.

Vierailija
199/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alipaino(joka ei ole sama asia kuin hoikkuus) nyt vaan ei ole yleensä terveellistä. Alipainoisilla tytöillä on todennäköisesti paljon ongelmia syömisen ja kasvun kanssa.

Niin. Tottakai alipaino on sama kuin ylipaino. Eli tavoiteltavaa. Mutta silti molempien ryhmien edustaja voi olla kaunis! Joten törkeää haukkua alipainoisia tai ylipainoisiakaan!

Vierailija
200/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää kertoa että laihtuminen on helppoa. Pitää vain syödä vähemmän. Ostat sitten vähemmän herkkuja kotiin niin paino laskee.

Ap:n kertomuksen mukaan tyttö juo vettä ja nakertaa leipää kun ei uskalla muutakaan syödä. Eli sun neuvosi on että pitää syödä vähemmän? Leipä pois ja pelkkää vettä?

Kun sillä tytöllä ei ole tarvetta laihduttaa.

Leipää ja vettä vain... uskoo ken haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi