Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär suree vartaloaan ja koettaa jatkuvasti laihduttaa koska kokee näyttävänsä ystäviensä rinnalla lihavalta. Ihan normaalipainosa hän on, heillä vain on erinlaiset kropan mallit!

Huolestunut
22.07.2022 |

Paras ystävä on noin hyvin laiha ja linnunluinen, ei ole mikään syömishäiriö vaan äiti ja veli samaa mallia.
Minulla taas on leveä selkä ja leveät lanteet jotka ovat periytyneet tyttärelleni. Mielestäni hän ei kuitenkaan ole mikään lihava vaan muodokas. Normaalipainoinen tyttö jolla on erottuva lantio.
Tekee pahaa, kun juo vaan vettä ja närppii leipää että "mä oon niin läski".

Kommentit (244)

Vierailija
201/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää kertoa että laihtuminen on helppoa. Pitää vain syödä vähemmän. Ostat sitten vähemmän herkkuja kotiin niin paino laskee.

Ap:n kertomuksen mukaan tyttö juo vettä ja nakertaa leipää kun ei uskalla muutakaan syödä. Eli sun neuvosi on että pitää syödä vähemmän? Leipä pois ja pelkkää vettä?

Kun sillä tytöllä ei ole tarvetta laihduttaa.

Leipää ja vettä vain... uskoo ken haluaa.

Jep aika paljon leipää saa syödä ylläpitääkseen tollasta painoa

Vierailija
202/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 165 cm ja 63 kg on iso nuoreksi. Pituutta tulee lisää ja usein ollaan siksi hoikkia tuossa iässä.

Ylimääräistä painoa on. Laihduttaa ei ole syytä, mutta huolehtia ettei kiloja enää tule. Kilojen lisääntyminen on lähes varmaa, jos kiloja on tullut pituuskasvun aikanakin.

Tiedän kyllä koska tuollainen olin minäkin teininä, ja äitini väitti, että olen hoikka. Olin 10 kg painavampi kuin kaverini. Edelleen aikuisena on jatkuvaa syömisen seurantaa. Paino nousee niin herkästi.

Päätä ei pidä laittaa pensaaseen asian suhteen, mutta nätisti ohjata.

Minä olen samanlainen, ja minua auttaa kun ajattelen että mikään ei maistu niin hyvältä kuin laihuus tuntuu.

Miksi ihmeen anorektikkojen kokoontumispaikaksi tämä ketju tuli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää kertoa että laihtuminen on helppoa. Pitää vain syödä vähemmän. Ostat sitten vähemmän herkkuja kotiin niin paino laskee.

Ap:n kertomuksen mukaan tyttö juo vettä ja nakertaa leipää kun ei uskalla muutakaan syödä. Eli sun neuvosi on että pitää syödä vähemmän? Leipä pois ja pelkkää vettä?

Miksi vastaat omiin viesteihisi?

Vierailija
204/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen ystäväni jolla vartalo on teini-iästä asti ollut kuin kreikan jumalattarella. Tiimalasimalli, isot rinnat, pyöreä pylly ja leveä lantio, litteä vatsa. On kääntänyt päitä 13-vuotiaasta asti.

15-vuotiaana hän sitten keksi olevansa järkyttävän läski. Vertasi itseään meihin muihin jotka olimme kuivan kesän oravia ja vasta murrosikämuutosten puolessa välissä jos niinkään pitkällä. Näännytti itseään tuskaisena muutaman kuukauden mutta tuli sitten onneksi järkiinsä.

Tuntui jo silloin hölmöltä, kun kuka tahansa ikätoverinsa olisi tuonut vaikka kuun taivaalta jos olisi saanut näyttää samalta kuin hän. Mutta teinit on teinejä, läskiä on aina liikaa sen määrästä riippumatta. Ja jonkun toisen kroppa kivampi.

Aivan! Minun lapsellani taas on oman nuoruuteni huippumallikroppa; pitkät, hoikat raajat, kapea lantio, erottuvat hartiat (ei isot) ja suuret rinnat. Juuri sellainen kroppa, jonka minun nuoruudessani suurin osa halusi. Ja syömishäiriö hänellä, minun ihanalla, kauniilla tytölläni. 💔

Että minä vihaan kauneusihanteita. Itsekin olin nuorena kaunis ja aivan liikaa olen elämästäni käyttänyt ollen tyytymätön johonkin osaan itsestäni. Joten naiset, pidetään kehoistamme sellaisena kuin ne ovat ja arvostetaan myös muita.

Itse en enää halua ulkonäköä surra enkä hetkeäkään käyttää tyytymättömyyteen. Sydämestäni toivon, että niin minun kuin teidän tyttöne ja kaikki te naiset voisitte voida hyvin nahoissanne.

On kyllä ihme mutseja kun kehuvat lastensa isoja rintoja ja pyöreää pyllyä. Yleensä normaalit teinityöt eivät nyt niin kauheesti rintoja ja pyllyjä korosta. Eri asia sitten noi instan tissipylly muikkelit.

Vierailija
205/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 165 cm ja 63 kg on iso nuoreksi. Pituutta tulee lisää ja usein ollaan siksi hoikkia tuossa iässä.

Ylimääräistä painoa on. Laihduttaa ei ole syytä, mutta huolehtia ettei kiloja enää tule. Kilojen lisääntyminen on lähes varmaa, jos kiloja on tullut pituuskasvun aikanakin.

Tiedän kyllä koska tuollainen olin minäkin teininä, ja äitini väitti, että olen hoikka. Olin 10 kg painavampi kuin kaverini. Edelleen aikuisena on jatkuvaa syömisen seurantaa. Paino nousee niin herkästi.

Päätä ei pidä laittaa pensaaseen asian suhteen, mutta nätisti ohjata.

Minä olen samanlainen, ja minua auttaa kun ajattelen että mikään ei maistu niin hyvältä kuin laihuus tuntuu.

Miksi ihmeen anorektikkojen kokoontumispaikaksi tämä ketju tuli?

Tässä just todentuu se, kuinka yleistä laihduttaminen ja syömishäiriöt ja - ongelmat ovat.Äitien kannattaisi ihan oikeasti olla puhumaatta ainakaan omasta painostaan ja laihdutuksestaan, saatikka sitten mainita teinin painosta.

Vierailija
206/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän syö liikaa. Ei siinä sen kummempaa.

Juo vettä ja närppii leipää? Pitäisi siis jättää ne leivänmurut ja vesikin pois?

älä kommentoi trollille, poistata sen viesti

Vierailija
207/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehota seuraamaan somessa henkilöitä, joilla samanmallinen kroppa. Jos näkee jonkun kaltaisensa itsevarmana näteissä kuvissa, niin siitä saattaa itsekin rohkaistua.

En ole lukenut jokaista kommenttia, niin en tiedä tytön ikää. Jos tyttö olisi aikuinen, niin kehonkoostumusmittaus voisi avata silmiä, kun näkisi mustaa valkoisella, että on normaali rasvaprosentti. Alaikäistä ei varmaan kannata viedä mittaukseen.

Vierailija
208/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi uskoa että täälä sanotaan tyttöä ylipainoiseksi ja kannustetaan laihduttamaan. Ensinnäkään tuo ei ole ylipaino, jos on mielestäsi niin se on sitten korviesi välissä. Alipaino ei ole muutenkaan terveellistä(vaikka häiriköt täällä niin väittää) mutta vielä haitallisempaa kun kasvu ja kehitys on vielä kesken. Kokemusta löytyy kun sairastin syömishäiriötä teininä. Nyt minulla on heikot luut, alikehittyneet aivot, runsaasti elinvaurioita, en voi saada lapsia ja olen luultavasti reilusti lyhyempi, kuin jos en olisi koskaan sairastunut syömishäiriöön.

Sulla luulis vientiä ainakin olevan, miehethän pitää petiteistä

Joo, vientiä leikkipaikoille

Vierailija
209/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi uskoa että täälä sanotaan tyttöä ylipainoiseksi ja kannustetaan laihduttamaan. Ensinnäkään tuo ei ole ylipaino, jos on mielestäsi niin se on sitten korviesi välissä. Alipaino ei ole muutenkaan terveellistä(vaikka häiriköt täällä niin väittää) mutta vielä haitallisempaa kun kasvu ja kehitys on vielä kesken. Kokemusta löytyy kun sairastin syömishäiriötä teininä. Nyt minulla on heikot luut, alikehittyneet aivot, runsaasti elinvaurioita, en voi saada lapsia ja olen luultavasti reilusti lyhyempi, kuin jos en olisi koskaan sairastunut syömishäiriöön.

Tässä on niitä oikeasti tärkeitä juttuja mainittuna. AP:n lapsi kasvaa vielä, laihduttaminen voi pilata sen koko tulevaisuuden.

Vierailija
210/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovathan nämä trolleja, joiden mielestä alipaino on se muka normaali. No minä olen ollut tässä heidän normaalipainossa, mutta vointi ei ollut mitenkään normaali. Olin väsynyt ja alakuloinen. Palelin aina, pyörtyilin, syke oli hidas ja kuukautiset jäi pois. Se siitä normaalista.

Vierailija
211/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollu mun viesti, täällä keskustelee monia. Oon toi joka kerto olleensa lukiossa mäkkiläski ja tosiaan netin kautta ei voi tietää millanen kehonkoostumus tolla painolla on.

Vierailija
212/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehota seuraamaan somessa henkilöitä, joilla samanmallinen kroppa. Jos näkee jonkun kaltaisensa itsevarmana näteissä kuvissa, niin siitä saattaa itsekin rohkaistua.

En ole lukenut jokaista kommenttia, niin en tiedä tytön ikää. Jos tyttö olisi aikuinen, niin kehonkoostumusmittaus voisi avata silmiä, kun näkisi mustaa valkoisella, että on normaali rasvaprosentti. Alaikäistä ei varmaan kannata viedä mittaukseen.

Ton kokosella voi kyllä olla hyvinkin korkee rasvaprosentti

Vierailija
213/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä onhan samanlainen ongelma. Paras kaveri on kuin kuivan kesän orava, kun oma tyttöni on ihan normaalipainoinen (ei edes normaalipainon ylärajoilla). Jatkuvasti yrittää laihduttaa ja sitten on surullinen, kun ei pystykään olemaan syömättä. Pari vuotta painittu tämän asian kanssa. Käynyt terveydenhoitajan ja koulupsykologin juttusillakin, mutta toistaiseksi niistä käynneistä mitään hyötyä ei ole ollut. Vertailee itseään jatkuvasti ystäväänsä. En tiedä miten saisin hänet vakuuttuneeksi, että on ihana ja kaunis tyttö. Surullista, kun 13-vuotiaana jo paineet ulkonäöstä.

Huomauttaisin että on ihan yhtä paha sanoa että "kuin kuivan kesän orava" kuin esim. Läskiperse. Mikset voinut vaikka käyttää ilmaisua "hoikka, alipainoinen" jotka neutraaleja ilmaisuja. Oli sitten minkäpainoinen tahansa niin tuollaiset ilmaisut ovat epäkohteliaita.

Vierailija
214/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollu mun viesti, täällä keskustelee monia. Oon toi joka kerto olleensa lukiossa mäkkiläski ja tosiaan netin kautta ei voi tietää millanen kehonkoostumus tolla painolla on.

Joo, varmasti

Vierailija
215/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääketiede kuitenkin sanoo että normaalipainohan tuo on, sinä et sitä päätä. Jos sulla on vika korviesi välissä niin älä levitä sitä muille

Vierailija
216/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, varmasti

Kantsii hakee apua jos on liikaa harhaisuutta t sama. Vai kieltääkö kehopositiivisuus nykyään kehonkoostumuksenkin merkityksen? Samassa painossa voi olla täynnä makkaroita tai sit hyvässä kunnossa. Vähän sama juttu kuin urheilijoiden bmi saattaa näyttää usein ylipainoa

Vierailija
217/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääketiede kuitenkin sanoo että normaalipainohan tuo on, sinä et sitä päätä. Jos sulla on vika korviesi välissä niin älä levitä sitä muille

Ja bmi ei kerro rasvaprosentin määrää

Vierailija
218/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, varmasti

Kantsii hakee apua jos on liikaa harhaisuutta t sama. Vai kieltääkö kehopositiivisuus nykyään kehonkoostumuksenkin merkityksen? Samassa painossa voi olla täynnä makkaroita tai sit hyvässä kunnossa. Vähän sama juttu kuin urheilijoiden bmi saattaa näyttää usein ylipainoa

Kantsii hakee apua jos normaalipaino on silmissäsi lihavuutta.

Vierailija
219/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, varmasti

Edelleenkin: bmi ei kerro kaikkea. Tässä pitäis nyt tietää muitakin juttuja kuin pelkkä paino. Itse olin tosiaan löllykkä silloin 163/55 ja mäkkidieetillä, ei mikään eläinkään ole sellasessa kunnossa luonnostaan

Vierailija
220/244 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, varmasti

Edelleenkin: bmi ei kerro kaikkea. Tässä pitäis nyt tietää muitakin juttuja kuin pelkkä paino. Itse olin tosiaan löllykkä silloin 163/55 ja mäkkidieetillä, ei mikään eläinkään ole sellasessa kunnossa luonnostaan

Mistäs tietää millainen olit muiden mielestä, anorektikoilla on tapana nähdä hoikka lihavana ja laiha normaalina

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä