Miehen ex-vaimo yrittää takaisin
Minulla on uusi miesystävä ja kaikki olisi ihanaa, mutta kun mies kertoi eksälleen minusta, sain kuulla että tämä eksä haluaisikin nyt palata yhteen miehen kanssa! Ovat eronneet kolme vuotta sitten. Ero oli tapahtunut tuon eksän aloitteesta ja oli ollut miehelle vaikea paikka. Mies sanoo, että ei ole palaamassa eksän kanssa yhteen, mutta miten voin luottaa siihen..... meidän suhde on vielä niin uusi ja heillä on lapsiakin
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä kävi kyllä aika selkeästi siten, että eron jälkeen mies tahtoi epätoivoisesti minut takaisin, mutta en ihan heti halunnut. Koko ajan oltiin tekemisissä kuitenkin ja teimme joinain päivinä lastenkin kanssa juttuja perheenä kuten käytiin Korkeasaaressa jne. Siinä vaiheessa ajattelin, että ero on joka tapauksessa helpompi kuin yhteen palaaminen ja kannustin miestä katselemaan muitakin naisia. Kävi muutamilla treffeillä, naiset löytyivät deittisivustoilta ja yksi heistä heittäytyi sitten täysin riippuvaiseksi ja suoraan yksipuoliseen alkuhuumaan. Mua alkoi se sillä tavalla ahdistaa kun kyseessä oli kuitenkin kolmekymppinen lapseton nainen, joka tahtoi edetä todella nopeasti tietäen miehen tilanteen, että nappasin miehen takaisin. Ei se ehtinyt sille mitään varoitella kyllä, pyysin vain käymään illalla ja jäi yöksi, palattiin yhteen ja seuraavana päivänä ilmoitti tälle naiselle, että heidän välillään ei ole enää mitään. Rehellisesti mietin siinä kyllä pari kuukautta, että mitä ihmettä teen tämän miehen kanssa, mutta asumuseron aikana se oli skarpannut monta asiaa paremmalle mallille, joten yhteisen elämän eläminen alkoi sujua paljon paremmin ja sitten niitä yhteisiä unelmiakin alettiin taas maalailla. Olen varmaan ihan narsisti "ex" ja kamala nainen, mutta kuitenkin tosi tyytyväinen liikkeisiini sillä parisuhteemme voi taas hyvin ja lapsilla on hyvä lapsuus, eivät asu vuoroviikoin jonkun hupakon ja sen kinuaman lapsosen tai iloisen "vahingon" kanssa.
Muuten kiva, mutta puhut toisesta ihmisestä todella rumasti ja vaikutat sen takia vastenmieliseltä ihmiseltä. Koita skarpata lastesi takia.
Jep, no av-mammoja on mahdoton miellyttää jos on rehellinen ja puhuu suoraan kaunistelematta. Kerroin nyt kuinka meidän tapauksessa kävi, ei sitä kumpikaan etukäteen noin olisi suunnitellut ja koen sen jokseenkin likaisena. Minusta oli kuitenkin aika törkeää ehdotella toista esittelemään lapsensa jo parien treffien jälkeen eron ollessa kohtalaisen tuore ja mielestäni se kertoo jo jonkinlaisista puutteista naisen arviointikyvyssä. Eihän kukaan meistä ole täydellinen eikä minulla olisi ollut sitä naista vastaan mitään ellei olisi pelottanut kuinka suhde etenee ja asiat kieroutuvat lasten kannalta. Alkoi itseäni ahdistaa ja mies meidän tapauksessa halusi minut koko ajan takaisin, joten mitään muuta se ei vaatinut kuin ottaa takaisin ja korjata parisuhteen ongelmat. P.S. Käsittääkseni se nainen on nykyään uusioperheestä eronnut yhden lapsen yh sinkkuäiti, ehkä en ollut täysin vainoharhainen.
Pointti oli se, että puhut tarpeettoman rumasti toisesta ihmisestä. Tämä kertoo omasta epävarmuudestasi. Työstä sitä lastesi takia.
Tokihan pyrin olemaan parempi ihminen monesta syystä. Se, että sinä loukkaannuit jonkun toisen puolesta vaikken tarkoittanut loukata kertoo kyllä vain sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Onko mies itse sanonut, että ex haluaa takaisin? Toivottavasti mies tajuaa nyt katkaista exään välit täysin. Se, että on yhteisiä lapsia niin ei tarkoita sitä, että pitää olla tekemisissä. Erosta jo vuosia niin lasten vaihdot ym pitäisi jo sujua rutiinilla ilman yhteydenpitoa.
Katkaista välit täysin? Eihän se ole lasten etujen mukaista ettei pidetä ollenkaan yhteyttä tai kommunikoida. Tarkoitatko että lasten tulee toimia sanansaattajina?
Eiköhän asiallinen tyyli toimia ole että mies sanoo exälleen että hänen tulee lopettaa puheet yhteen paluusta eikä yhteen paluu ole mahdollista koska hän on nyt sinun kanssasi, eikä luultavasti muutenkaan olisi.
Olen eronnut ja minulla on kolme lasta. Ei ole ollut mitään syytä olla exän kanssa tekemisissä. Lasten asioista ex saa tiedon sieltä mistä minäkin eli lapsilta ja koulun Wilmasta. En ymmärrä mitä ihmeen tietoa pitäisi vielä erikseen jakaa.
Ap:n syytä keskustella miehen kanssa miten jatko toimii. Miehen ex ei varmaan halua luopua lapsen hoitajasta, remontti miehestä ym huolehtijsta. Ap:n pitää miettiä haluaako miehen, joka juoksee exän luo, kun käsky käy vai haluaako mieskin asiat järjestykseen ja tarkat sopimukset lapsen huollosta ym.
Omaa elämää ei voi elää ja suunnitella, jos on ex joka käskee ja sanelee. Tuolta käskyttämiseltä säästy vain tarkoilla sopimuksilla lastenvalvojan luona, ja miehen on itse vedettävä rajat siihen ette käy exän luona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä kävi kyllä aika selkeästi siten, että eron jälkeen mies tahtoi epätoivoisesti minut takaisin, mutta en ihan heti halunnut. Koko ajan oltiin tekemisissä kuitenkin ja teimme joinain päivinä lastenkin kanssa juttuja perheenä kuten käytiin Korkeasaaressa jne. Siinä vaiheessa ajattelin, että ero on joka tapauksessa helpompi kuin yhteen palaaminen ja kannustin miestä katselemaan muitakin naisia. Kävi muutamilla treffeillä, naiset löytyivät deittisivustoilta ja yksi heistä heittäytyi sitten täysin riippuvaiseksi ja suoraan yksipuoliseen alkuhuumaan. Mua alkoi se sillä tavalla ahdistaa kun kyseessä oli kuitenkin kolmekymppinen lapseton nainen, joka tahtoi edetä todella nopeasti tietäen miehen tilanteen, että nappasin miehen takaisin. Ei se ehtinyt sille mitään varoitella kyllä, pyysin vain käymään illalla ja jäi yöksi, palattiin yhteen ja seuraavana päivänä ilmoitti tälle naiselle, että heidän välillään ei ole enää mitään. Rehellisesti mietin siinä kyllä pari kuukautta, että mitä ihmettä teen tämän miehen kanssa, mutta asumuseron aikana se oli skarpannut monta asiaa paremmalle mallille, joten yhteisen elämän eläminen alkoi sujua paljon paremmin ja sitten niitä yhteisiä unelmiakin alettiin taas maalailla. Olen varmaan ihan narsisti "ex" ja kamala nainen, mutta kuitenkin tosi tyytyväinen liikkeisiini sillä parisuhteemme voi taas hyvin ja lapsilla on hyvä lapsuus, eivät asu vuoroviikoin jonkun hupakon ja sen kinuaman lapsosen tai iloisen "vahingon" kanssa.
Muuten kiva, mutta puhut toisesta ihmisestä todella rumasti ja vaikutat sen takia vastenmieliseltä ihmiseltä. Koita skarpata lastesi takia.
Jep, no av-mammoja on mahdoton miellyttää jos on rehellinen ja puhuu suoraan kaunistelematta. Kerroin nyt kuinka meidän tapauksessa kävi, ei sitä kumpikaan etukäteen noin olisi suunnitellut ja koen sen jokseenkin likaisena. Minusta oli kuitenkin aika törkeää ehdotella toista esittelemään lapsensa jo parien treffien jälkeen eron ollessa kohtalaisen tuore ja mielestäni se kertoo jo jonkinlaisista puutteista naisen arviointikyvyssä. Eihän kukaan meistä ole täydellinen eikä minulla olisi ollut sitä naista vastaan mitään ellei olisi pelottanut kuinka suhde etenee ja asiat kieroutuvat lasten kannalta. Alkoi itseäni ahdistaa ja mies meidän tapauksessa halusi minut koko ajan takaisin, joten mitään muuta se ei vaatinut kuin ottaa takaisin ja korjata parisuhteen ongelmat. P.S. Käsittääkseni se nainen on nykyään uusioperheestä eronnut yhden lapsen yh sinkkuäiti, ehkä en ollut täysin vainoharhainen.
Pointti oli se, että puhut tarpeettoman rumasti toisesta ihmisestä. Tämä kertoo omasta epävarmuudestasi. Työstä sitä lastesi takia.
Tokihan pyrin olemaan parempi ihminen monesta syystä. Se, että sinä loukkaannuit jonkun toisen puolesta vaikken tarkoittanut loukata kertoo kyllä vain sinusta.
Minua ei juttusi loukkaa, mutta rasittaa kun aikuiset puhuvat kuten sinä. Miksi kutsut hupakoksi, jos et tarkoita loukata ja, kuten sanoit, ei ole mitään kyseistä naista vastaan? Luulisi, että olisit vain onnellinen että perheesi on kasassa. Lukija ihmettelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei juttusi loukkaa, mutta rasittaa kun aikuiset puhuvat kuten sinä. Miksi kutsut hupakoksi, jos et tarkoita loukata ja, kuten sanoit, ei ole mitään kyseistä naista vastaan? Luulisi, että olisit vain onnellinen että perheesi on kasassa. Lukija ihmettelee.
Niin olen kiitollinen, että perheeni on kasassa. Hupakoksi kutsuessani pyrin kuvaamaan sitä ahdistusta, mitä naisen into silloin herätti. Sitä, että omat lapset olisivat mahdollisesti tulevaisuudessa tällaisen itselleni epämääräisen ja hyvin pikaisia ratkaisuja tekevän naisen kanssa puolet ajasta... Sitä en toivonut, hän kyllä. Mulla ei ole mitään kyseistä naista vastaan ihmisenä kun ei vaikkuta omiin ja omien lasteni perhesuhteisiini mitenkään. Ja esimerkiksi kertoessani hänen olevan nykyisin yhden lapsen yh sinkkuäiti en pidä häntä itseäni huonompana. Toki asenteellinen lukija sen siten tulkitsee? Hän on varmasti onnellinen lapsestaan vaikka perhekuviot eivät hänellä ole menneet siten kuin itse toivoi alunperin. Luulen, että on myös hyvä äiti suhteiden pituudesta huolimatta sille omalle, toivomalleen ainokaiselle. Miksi ei olisi? Kyllä oli kaikille parempi, että se seurustelu päättyi silloin lyhyeen vaikka nainen siitä jonkin verran romahti. Sai senkin jälkeen aika pian sen, mitä kaipasi.
Vaikuttaa siltä, että niillä jotain sutinaa on eron jälkeen ollut.
Exä ei ole uutta miestä etsinyt, kun ei ole ollut tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Olen eronnut ja minulla on kolme lasta. Ei ole ollut mitään syytä olla exän kanssa tekemisissä. Lasten asioista ex saa tiedon sieltä mistä minäkin eli lapsilta ja koulun Wilmasta. En ymmärrä mitä ihmeen tietoa pitäisi vielä erikseen jakaa.
Ap:n syytä keskustella miehen kanssa miten jatko toimii. Miehen ex ei varmaan halua luopua lapsen hoitajasta, remontti miehestä ym huolehtijsta. Ap:n pitää miettiä haluaako miehen, joka juoksee exän luo, kun käsky käy vai haluaako mieskin asiat järjestykseen ja tarkat sopimukset lapsen huollosta ym.
Omaa elämää ei voi elää ja suunnitella, jos on ex joka käskee ja sanelee. Tuolta käskyttämiseltä säästy vain tarkoilla sopimuksilla lastenvalvojan luona, ja miehen on itse vedettävä rajat siihen ette käy exän luona.
Tämä, tässä on kerrottu kaikki tarpeellinen.
Helpotan nyt vähän alapeukuttamista jos dopamiinin saanti vaikeutui liikaa. Se että alat heti kritiikissäsi sohia toisen henkilökohtaista äitiyttä ja lapsia koskevilla kommenteilla ei ole minusta toivomaasi vähemmän huonoa käytöstä kuin jonkun kutsuminen hupakoksi. 46
En kyllä ymmärrä näitä rouvia jotka karanneen ukon huolivat takaisin. Kai se toisenkin hupakon perään lähtee taas seuraavaksi, kun yhden mukaan jo lähti.
Vähän itsekunnioitusta, naiset!
Ja ihan sama pätee näihin vastaeronneisiin eksissään roikkuviin miehiin. Säälittävää sekundaa.
Ettekö oikeasti saa parempia?
🇺🇦🇮🇱
Kaikilla on historiansa, jos ei satu olemaan peräkamarissa säilötty vanhapoika
Vierailija kirjoitti:
Minunkin miehellä ja exällään on lapsia, ja exä oli se joka jätti. Ollaan oltu nyt lähes 10 vuotta yhdessä ja suoraan sanottuna olisin onnellinen jos mies palaisi yhteen exänsä kanssa. Siinä on 2 yhtä veemäistä wt-roskaa, jotka ansaitsevat toisensa. Ei olisi ikinä pitänyt ottaa tuollaista miestä. Juokse sinäkin kun vielä ehdit.
Eroa?? Miksi olet tuollaisessa suhteessa ??
Pahin skenaario on että mies ei olisi irrottautunut eksästään. Mutta en voi sitä vielä tietää? Jos itse sanoo, että ei ole menossa takaisin? Vai toivonko vain niin kovasti että minulla olisi nyt uusi elämäni mies ja olen sokea realiteeteille. Eksä oli kuulema sanonut miehelle että se on nyt alkuhuumassa ja kohta lopettaa minun kanssani. Ja että lapsia ei saa koskaan minulle esitellä.