Apua, olen 42 ja muuttunut tätimäiseksi!!
En muuten oikeasti kestä olla tätimäinen, eli kaikki mahdolliset ja mahdottomat vinkit otetaan vastaan jotta saisin kaiken tanttamaisuuden itsestäni pois. Kaiken huipuksi olen koulutukseltani sosiaalityöntekijä, mikä ei ainakaan tätimäisyyden auraa yhtään himmennä!
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras lääke tätimäistymiseen on iloinen ilme, avoimuus ja innostusneisuus.
Luonnollisen huoliteltu look (hyvä ihonhoito, kevyt meikki, nätit hiukset ja treenattu vartalo) auttavat myös.
Yli 40 on tätimäinen vaikka muuta kuvittelet. Vanha mikä vanha. Ei siihen olemukseen auta mikään meikki tai treeni.
Tätimäisyys ei ole ikä- tai vartalokysymys. Edellisessä työssäni valtion virastossa oli useita alle 30v jotka täyttivät tätikriteerit vaatteidensa ja asenteidensa puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saa olla täti?
Saa, mutta onko pakko jos ei halua?
Olet täti-iässä jo. Turha kieltää faktoja. Jos yrität väkisin näyttää nuoremmalta, näytät luultavasti juuri siltä: tädiltä, joka yrittää karata nuorempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saa olla täti?
Saa, mutta onko pakko jos ei halua?
Olet täti-iässä jo. Turha kieltää faktoja. Jos yrität väkisin näyttää nuoremmalta, näytät luultavasti juuri siltä: tädiltä, joka yrittää karata nuorempaa.
En yritä näyttää nuoremmalta, ainoastaan ei-tätimäiseltä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saa olla täti?
Silloin ei saa olla täti, jos sisaruksilla ei ole lapsia.
Kummitäti voi kuitenkin olla vaikka ei ole sisaruksiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vältä näitä:
- caprimitta housuissa
- korkokengät (kukaan nuorekas ei käytä tällasia) + puolikorkosandaalit
- värjätty kypärätukka
- liehuke villatakit
- tunika + leggins (varsinkin caprileggins)
- kuviolliset kesäpuserot ( varma tätimerkki)
sen sijaan:
- hulmumekko + valkoiset lenkkarit
- freesattu rento tukka + kulmat
- päivitetyt sangat
- farkut käy melkein mitkä vaan ja perus t-paidat, kunhan ne käy sulle
- farkkushortsit ja hamoset käy kanssa, hameiden ei tartte olla farkkua
jos näillä pääset alkuun?
Linkatkaas mulle hulmumekko, joka sopii hoikalle ja tasapaksuhkolle nelikymppiselle. Jotain paitamekkoja kokeilin viimeksi ja näytin mielestäni hyvin tädiltä.
Etsi avokaulainen kietaisumekko.
Se mekko vaatii rinnat ja vyötärön näyttääkseen hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Laihduta, pukeudu seksikkäästi, hanki nuorempi mies ja moottoripyörä ja YOLO-tatuointi.
Tää on kyllä huvittava lookki, kun täti alkaa teineilemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma ja sama ikä. Ikävä kyllä hormonit ne taitaa muuttaa kropan tätimäiseksi. Se on vale, että kropan malli pysyisi samana vaikka paino vaihtelisi. Nuorena olin siro, leveä lantio ja pieni yläkroppa. Nyt olen tanakka emäntä, rinta tynnyrimäinen ja vyötärö ei erotu lantiosta. Vaihdevuodet ei ole alkaneet, mutta jotain on meneillään. Muutos alkoi pikkuhiljaa jo 35 ikävuoden jälkeen. Vaihdoin stressaavaan työhön, ja vaikka en enää ole siellä, niin paluuta entiseen ei ole. Onhan tässä elämässä tärkeämpiäkin asioita kuin ulkonäkö, mutta olen aina tykännyt kauniista vaatteista, nyt on vaikea saada niistä iloa, kun ne ei näytä kivalta päällä. Osa ongelmaa lienee se, että suomalainen kulttuuri ei tue naisellisuutta, kaikki pitäisi mennä käytännöllisyyden kautta, ja hienostelu on turhamaisuutta. Sitten naiset on hukassa, että miten tässä näin kävi, tätiydyin ja en tiedä miten korjata asia.
Niin mikä olikaan painoindeksisi, entä harrastatko liikuntaa miten aktiivisesti? Minä ainakin kehtaan tunnustaa että ulkonäkö on siten tärkein asia, että jos omaa ulkonäköään vihaa eikä kestä sitä, elämässä ei nauti yhtään mistään eikä pysty edes keskittymään mihinkään. Ap
Ap, terapia taitaa olla sinulle oikea paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma ja sama ikä. Ikävä kyllä hormonit ne taitaa muuttaa kropan tätimäiseksi. Se on vale, että kropan malli pysyisi samana vaikka paino vaihtelisi. Nuorena olin siro, leveä lantio ja pieni yläkroppa. Nyt olen tanakka emäntä, rinta tynnyrimäinen ja vyötärö ei erotu lantiosta. Vaihdevuodet ei ole alkaneet, mutta jotain on meneillään. Muutos alkoi pikkuhiljaa jo 35 ikävuoden jälkeen. Vaihdoin stressaavaan työhön, ja vaikka en enää ole siellä, niin paluuta entiseen ei ole. Onhan tässä elämässä tärkeämpiäkin asioita kuin ulkonäkö, mutta olen aina tykännyt kauniista vaatteista, nyt on vaikea saada niistä iloa, kun ne ei näytä kivalta päällä. Osa ongelmaa lienee se, että suomalainen kulttuuri ei tue naisellisuutta, kaikki pitäisi mennä käytännöllisyyden kautta, ja hienostelu on turhamaisuutta. Sitten naiset on hukassa, että miten tässä näin kävi, tätiydyin ja en tiedä miten korjata asia.
Niin mikä olikaan painoindeksisi, entä harrastatko liikuntaa miten aktiivisesti? Minä ainakin kehtaan tunnustaa että ulkonäkö on siten tärkein asia, että jos omaa ulkonäköään vihaa eikä kestä sitä, elämässä ei nauti yhtään mistään eikä pysty edes keskittymään mihinkään. Ap
Ap, terapia taitaa olla sinulle oikea paikka.
Olen käynyt, ei auta. En aio rikastuttaa enää ainuttakaan terapeuttia. Ap
Mulla tuli yhtäkkiä tätikaula 42-vuotiaana. Sellainen paksu, pulska ja pehmeä, joka menee tuhannelle uurteelle jos vähänkään käännän päätä. Muuten olen normaalipainoinen. :(
Ei kuulostanut että sinun painostasi niinkään tarvitsee huolehtia joten sen vaatekaapin läpikäynti varmaan riittää. Itse en ole edes huomannut ajatella mitä vaatteita käytän,, ovat suureksi osaksi samantyylisiä kuin olen aina käyttänyt ja painokin on aina ollut samoissa 46-48 kg. Farkut, t-paita, bombertakki,, Olen kyllä äiti, täti ja siihen päälle vielä mummo mutta niin kauan kuin aikuiset lapseni eivät vaadi että muutan vaate tyyliä niin näitän aion käyttää koska viihdyn niissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulostanut että sinun painostasi niinkään tarvitsee huolehtia joten sen vaatekaapin läpikäynti varmaan riittää. Itse en ole edes huomannut ajatella mitä vaatteita käytän,, ovat suureksi osaksi samantyylisiä kuin olen aina käyttänyt ja painokin on aina ollut samoissa 46-48 kg. Farkut, t-paita, bombertakki,, Olen kyllä äiti, täti ja siihen päälle vielä mummo mutta niin kauan kuin aikuiset lapseni eivät vaadi että muutan vaate tyyliä niin näitän aion käyttää koska viihdyn niissä.
Kyllä se niin on että osa vaatteista näyttää tantalta mahasta kun painan 53 kiloa, kun painan 50 kiloa, vaatteet näyttävät hyvältä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen viime vuosina päivittänyt vaatekaappia arvokkaampiin merkkeihin ja laadukkaampiin materiaaleihin, mutta osittain tyyli on melko samaa kuin nuorena. Jossain kohtaa hankin arsenaalin tunikoita ja kuosipaitoja joka oli jäätävä virhe, niissä jos missä habitus on hirveän tätimäinen. Sellaisia joita juuri tälläkin sivustolla mainostetaan. Haluaisin myös välttää kaikin tavoin kaikenlaisen äitityylin, se on miltei yhtä paha ellei pahempi kuin tätityyli! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihaksia vaan salilta niin katoaa heti tätimäisyys.
Minulta katosi se vähäkin vyötärö kun kävin salilla. Pepustakin lähti pyöreyttä=rasvaa. Pidin enemmän pyöreästä pepustani vaikka se sitten olikin läskiä. Mulle ei tule helposti lihaksia, niin kävi sitten näin, vaikka luulin että treenillä tulis sellainen muhkupeppu.
Höpö höpö 😅
Mikähän sun salitreeni edes on ollut? Oot vetänyt cardioo juoksumatolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihaksia vaan salilta niin katoaa heti tätimäisyys.
Minulta katosi se vähäkin vyötärö kun kävin salilla. Pepustakin lähti pyöreyttä=rasvaa. Pidin enemmän pyöreästä pepustani vaikka se sitten olikin läskiä. Mulle ei tule helposti lihaksia, niin kävi sitten näin, vaikka luulin että treenillä tulis sellainen muhkupeppu.
Höpö höpö 😅
Mikähän sun salitreeni edes on ollut? Oot vetänyt cardioo juoksumatolla?
Ei oĺlut juoksumattoa, tosi vähän cardiota, koska pyöräilin salille 5 km. Ehkä se oli sitten se virhe.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli yhtäkkiä tätikaula 42-vuotiaana. Sellainen paksu, pulska ja pehmeä, joka menee tuhannelle uurteelle jos vähänkään käännän päätä. Muuten olen normaalipainoinen. :(
Mun kaula on mennyt tuhannelle uurteelle jo vauvana vaikka se ei olekaan paksu, pulska tai pehmeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painoa pois, kasvata pidemmät hiukset, trendikkäät silmälasit jos tarvitset laseja, katso mallia alle 30-vuotiailta. Klassisia, ajattomia laadukkaita vaatteita, ei tunikoita tai kuviomekkoja eikä aarikantyylisiä puukoruja. Ajantasaiset laukku ja kengät.
Miksi ei kuviomekkoja? Niitähän on vaikka minkälaisia.
Tänä vuonna kuviomekko on trendikäs kun yhdistät sen lyhyeen nahkatakkiin ja maihareihin. Siihen pikkureppu tai pieni olkalaukku. Olkihattu toimii myös mekon kanssa. Mutta näissä mekoissa on eri tvisti kuin perinteisissä tätimekoissa. Toki jos olet kalliolainen hipsteri niin uffilta haettu tätimekko menee ironisessa merkityksessä, jopa vaikka olisit setä.
Onko enempää täti kuin pikkureppu?
Ehkä kahvipusseista tehty kassi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painoa pois, kasvata pidemmät hiukset, trendikkäät silmälasit jos tarvitset laseja, katso mallia alle 30-vuotiailta. Klassisia, ajattomia laadukkaita vaatteita, ei tunikoita tai kuviomekkoja eikä aarikantyylisiä puukoruja. Ajantasaiset laukku ja kengät.
Tänä vuonna kuviomekko on trendikäs kun yhdistät sen lyhyeen nahkatakkiin ja maihareihin. Siihen pikkureppu tai pieni olkalaukku. Olkihattu toimii myös mekon kanssa. Mutta näissä mekoissa on eri tvisti kuin perinteisissä tätimekoissa. Toki jos olet kalliolainen hipsteri niin uffilta haettu tätimekko menee ironisessa merkityksessä, jopa vaikka olisit setä.
Kesän festareilla on näkynyt noin joka kolmannella nuorella ja nuorella aikuisella naisella pikkureppu selässä. Nythän yhdistellään kasaria ja ysäriä yksityiskohdilla tähän nykyiseen tyyliin.
Joo, mutta toimii nuorella. Vanhemmalla näyttää vain tätimäiseltä. Jos viisikymppinen tavis vetää ironiset hipsterivermeet päälleen, ne lakkaavat olemasta muodikkaat ja ovat vain nolot. Pikkureppu on rumimpia asioita tunikan ja caprien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kahvipusseista tehty kassi
Ja semmoinen työväenopiston tilkkutyökurssilla tehty tai vanhoista farkuista näpsäkästi kasattu kassi. Ihqun ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesän festareilla on näkynyt noin joka kolmannella nuorella ja nuorella aikuisella naisella pikkureppu selässä. Nythän yhdistellään kasaria ja ysäriä yksityiskohdilla tähän nykyiseen tyyliin.
Joo, mutta toimii nuorella. Vanhemmalla näyttää vain tätimäiseltä. Jos viisikymppinen tavis vetää ironiset hipsterivermeet päälleen, ne lakkaavat olemasta muodikkaat ja ovat vain nolot. Pikkureppu on rumimpia asioita tunikan ja caprien jälkeen.
Pikkureppu on ruma silloin, jos selkä ja tarakka ovat yhtä leveät kuin amerikanraudan takapenkki. Hoikalla ihmisellä ei näytä niin pahalta.
Etsi avokaulainen kietaisumekko.