Apua, olen 42 ja muuttunut tätimäiseksi!!
En muuten oikeasti kestä olla tätimäinen, eli kaikki mahdolliset ja mahdottomat vinkit otetaan vastaan jotta saisin kaiken tanttamaisuuden itsestäni pois. Kaiken huipuksi olen koulutukseltani sosiaalityöntekijä, mikä ei ainakaan tätimäisyyden auraa yhtään himmennä!
Kommentit (222)
Mä olen 39 ja huomaan olevani helvetin kulahtanut. Tämä on tapahtunut ihan parissa vuodessa huomaamatta. Olen lihonut, juonteita naamassa, ennen selkeäpiirteiset kasvoni ovat valahtaneet..pakko tehdä asialle jotain ja äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino taitaa olla suurin tätimäisyyttä aiheuttava piirre. Myös hiusmalli vaikuttaa paljon.
Tämä. Lyhyt tukka ja ylipaino saattaa saada jo parikymppisenkin näyttämään tädiltä. Tunika ja rumat silmälasit vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin monet käyttää Capri housuja?
Ne on ihan kauheat melkein kaikilla.
Mä taas en ole koskaan tajunnut sitä vihaa mikä näihin kohdistuu. Olen käyttänyt teinistä asti capreja (Valkoisia, mustia, farkkukankaisia, vihreitä, kirjavia) ja koskaan mielestäni housut ei ole mua vanhentanut. Caprithan on tyylikäs klassikko. Vai johtuuko siitä, että olen hoikka? Mutta se ei ole housujen ansio, eikä vika.
https://i.pinimg.com/originals/13/2d/cf/132dcfeaa2102b809d2e644458339eb…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painoa pois, kasvata pidemmät hiukset, trendikkäät silmälasit jos tarvitset laseja, katso mallia alle 30-vuotiailta. Klassisia, ajattomia laadukkaita vaatteita, ei tunikoita tai kuviomekkoja eikä aarikantyylisiä puukoruja. Ajantasaiset laukku ja kengät.
Miksi ei kuviomekkoja? Niitähän on vaikka minkälaisia.
Nyrkkisääntö on, että pieni kuosi on tyylikäs ja hillitty. Iso kuosi _voi_ näyttää hyvältä mutta menee helposti pieleen, eli sitä kannattaa välttää.
Vierailija kirjoitti:
Jep lyhentää jalkoja. Ei sovi kenellekään.
Vältä tunikoita, legginsi-tunika-yhdistelmää, legginsit treenivaatteena ok, vältä remmisandaaleita, valkoisia caprilegginsejä tai capreja ylipäänsä. Vältä saparoita tai saparolettejä ellei sulla ole vyötärölle asti pitkät paksut hiukset. Ei isoja korviksia silmälasien kanssa ja pinnejä päähän.
Juo vettä, venyttele, urheile, ole utelias. Kokeile uusia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep lyhentää jalkoja. Ei sovi kenellekään.
Vältä tunikoita, legginsi-tunika-yhdistelmää, legginsit treenivaatteena ok, vältä remmisandaaleita, valkoisia caprilegginsejä tai capreja ylipäänsä. Vältä saparoita tai saparolettejä ellei sulla ole vyötärölle asti pitkät paksut hiukset. Ei isoja korviksia silmälasien kanssa ja pinnejä päähän.
Juo vettä, venyttele, urheile, ole utelias. Kokeile uusia juttuja.
Hitto tuo on muuten totta ettei isoja korviksia silmälasien kanssa! Mulla on aina silmälasit niin sehän tarkoittaa sitten sitä että pidettävä vain pieniä korviksia.
Millä tavalla tämä tätimäisyys nyt sitten ilmenee? Ei käynyt sanallakaan aloituksesta ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en ole koskaan tajunnut sitä vihaa mikä näihin kohdistuu. Olen käyttänyt teinistä asti capreja (Valkoisia, mustia, farkkukankaisia, vihreitä, kirjavia) ja koskaan mielestäni housut ei ole mua vanhentanut. Caprithan on tyylikäs klassikko. Vai johtuuko siitä, että olen hoikka? Mutta se ei ole housujen ansio, eikä vika.
Mulla on puhtaan valkoiset farkkucaprit joita en kyllä heivaa koska ne onnistuvat jotenkin olemaan tosi hoikentavat ihme kyllä. Ja pohjetatska näkyy coolisti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino taitaa olla suurin tätimäisyyttä aiheuttava piirre. Myös hiusmalli vaikuttaa paljon.
Tämä. Lyhyt tukka ja ylipaino saattaa saada jo parikymppisenkin näyttämään tädiltä. Tunika ja rumat silmälasit vielä enemmän.
Olen nähnyt 19-vuotiaan tädin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua minäkään. Jos on hoikka ja nilkat on sirot, aivan hyvin toimii korkokenkien kanssa.
Aika monet neuvot täällä voisi kyllä tiivistää "älä käytä mitään erilaista". Ei johdu siitä että capreja, isoja printtejä tai isoja silmälasien kehyksiä ei saisi toimimaan. Vaan siitä että erikoisemmat jutut vaativat hyvää makua jotta ne toimivat. Halutaan pelata varman päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras lääke tätimäistymiseen on iloinen ilme, avoimuus ja innostusneisuus.
Luonnollisen huoliteltu look (hyvä ihonhoito, kevyt meikki, nätit hiukset ja treenattu vartalo) auttavat myös.
Yli 40 on tätimäinen vaikka muuta kuvittelet. Vanha mikä vanha. Ei siihen olemukseen auta mikään meikki tai treeni.
Ei pidä paikkaansa. Katso vaikka Mette Mannosta.
Mette= hoikkuus, sirous, pitkät hiukset, kiva tyyli(ei ykuitenkaan yritä olla mikään ylinuorekas) ja varmasti laadukkaita kasvohoitoja (laser tms). + tietty geenit, ruokavalio, liikunta
Siinäpä resepti.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla tämä tätimäisyys nyt sitten ilmenee? Ei käynyt sanallakaan aloituksesta ilmi.
Sillä, että rajaa itseltään mahdollisimman paljon pois erilaisia tyylillisiä valintoja.
Esim. ei saa pitää näyttäviä korviksia, varsinkaan puukorviksia ja silmälaseja yhtä aikaa. Tai oikeastaan ei saisi pitää laseja ollenkaan.
Hiukset saavat olla vain pitkät. Ei saa ottaa raitoja tai värjätä eri väriseksi.
Ei saa pitää tunikoita, ei saa käyttää vahvoja värejä. Ei saa käyttää kuviollisia mekkoja.
jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorempana katselin äitiäni ja ajattelin, että minusta ei koskaan tule tuollainen. Ei tullut, ei. Olen 56 ja näytän mummoltani!
Omaa äitiään kannattaa katsoa ja ottaa opiksi. Oma äitini on 69v ja olen tavannut nuoremman näköisiä lähes sata vuotiaita kuin hän. Minä näytän 45 vuotiaana nuoremmalta kuin hän 25 vuotiaana. Mikä meidän ero on, niin minä en lopettanut itsestäni huolehtimista ja alkanut täysin elää muille, vaikka niin yhdessä vaiheessa kävikin ja aloin näyttää äidilleni sekä vuosikymmeniä todellista ikääni vanhemmalta. Aion pitää kiinni turhamaisuudestani kun sen vihdoin löysin.
Oma äitini on 60v ja tuhonnut ihonsa auringossa täysin. Iho on huonommassa kunnossa kun 85v mummollani. Itse välttelen aurinkoa. Eli semmoinen paahteisenruskea ihonväri kannattaa unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä, että rajaa itseltään mahdollisimman paljon pois erilaisia tyylillisiä valintoja.
Esim. ei saa pitää näyttäviä korviksia, varsinkaan puukorviksia ja silmälaseja yhtä aikaa. Tai oikeastaan ei saisi pitää laseja ollenkaan.
Hiukset saavat olla vain pitkät. Ei saa ottaa raitoja tai värjätä eri väriseksi.
Ei saa pitää tunikoita, ei saa käyttää vahvoja värejä. Ei saa käyttää kuviollisia mekkoja.
jne.
Minä olen onneksi paremman näköinen laseilla kuin ilman. Ne häivyttävät ikääntymisen merkkejä myös. Eivätkä ne tee tätimäiseksi sinänsä jos tyyli muuten on kunnossa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jne.
Minä olen onneksi paremman näköinen laseilla kuin ilman. Ne häivyttävät ikääntymisen merkkejä myös. Eivätkä ne tee tätimäiseksi sinänsä jos tyyli muuten on kunnossa. Ap
Ongelmasi taitaa olla se, ettet ole vieläkään löytänyt omaa tyyliäsi. Sitten olet kopsannut jonkinlaisen arkiuniformun muita katselemalla. Sen sijaan, että taas kopsaat ulkopuolisilta eli randompalstalaisilta ei-täti-tyylin, niin mikset vain yksinkertaisesti miettisi, minkälaisesta tyylistä itse pidät? Luultavasti se piristäisi ja saisi sinut olemaan enemmän sinut itsesi ja ikäsi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on puhtaan valkoiset farkkucaprit joita en kyllä heivaa koska ne onnistuvat jotenkin olemaan tosi hoikentavat ihme kyllä. Ja pohjetatska näkyy coolisti. Ap
Yök tatskat. Nyt olet auttamatta täti. Just tuommonen tatskojen vilauttelu on kaikkea muuta kuin coolia. Se on junttia, wt:tä ja tätiä ja kaikkea negatiivista. Capsit ja tatska! Voiko enää kamalampaa olla? No voi. Rintatatska ja avonainen pusero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saa olla täti?
Tietysti saa olla, mutta minä haluan olla mitä tahansa muuta ennemmin kuin täti. Ap
eikös julkisella saa nykyään muutoshoidon sedäksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yök tatskat. Nyt olet auttamatta täti. Just tuommonen tatskojen vilauttelu on kaikkea muuta kuin coolia. Se on junttia, wt:tä ja tätiä ja kaikkea negatiivista. Capsit ja tatska! Voiko enää kamalampaa olla? No voi. Rintatatska ja avonainen pusero.
Suttuinen, yksittäinen tatuointi on pahinta tätiä mitä olla voi. Jos haluaa näyttää coolilta leimansa kanssa, niin niitä pitää olla useampi ja tyyli myös sen mukainen. Ja sekään look ei sovi kaikille. Tatuointi kannattaa peittää tai poistaa.
Jos ihminen on sisäisesti tätiytynyt, ei häntä todennäköisesti paljon sitten haittaakaan tätimäinen ulkonäkö. Päinvastoin osa haluaa näyttää tädiltä kun on sitä myös sisäisesti. Ap ei halua näyttää, mikä minusta kertoo että sisin on jo kunnossa. Hänestä vain tuntuu nyt että ulkonäkö pitäisi päivittää vastaamaan sisintä.