Apua, olen 42 ja muuttunut tätimäiseksi!!
En muuten oikeasti kestä olla tätimäinen, eli kaikki mahdolliset ja mahdottomat vinkit otetaan vastaan jotta saisin kaiken tanttamaisuuden itsestäni pois. Kaiken huipuksi olen koulutukseltani sosiaalityöntekijä, mikä ei ainakaan tätimäisyyden auraa yhtään himmennä!
Kommentit (222)
Jos olet lyhyt ja pulska, niin mikään ei auta. Ainoa keino välttää tätimäisyyttä on hoikkuus.
Tädit on aina pulskia.
Ylävartalon liikkuvuus, etenkin lapojen seutu. Jumppaa ja pidä vetreänä. Huono ryhti kun jämähtää niin tätiys on ja pysyy.
Saman ikäinen kolleega täällä hei. Itsellä hyvät puolet on hoikkuus ja pitkä kiiltävä tukka, mutta hyvän matkaa kehitteillä on ämmänkyömy, heltta ja kumaraksi kääntyvä ryhti.
Oma pukeutumistyyli on hiukan tyttömäinen, ainakin erään kolleegan sanoin 😉
Kyllä tätikin kelpaa semminkin kun on sossu, varmasti olet upea!
Sama. Valokuvista sen huomaa. Leukalinja on hävinnyt ja vaikka olen normaalipainossa, on parin vuoden aikana tullut ja jäänyt n 4kg, jotka kaikki vyötörölle. Nyt varattuna konsultaatioaika pistokset/väkälangat ja jouluun mennessä kaikki 4 kutsumatonta kiloa on pakko olla pois, vaikka normaalipainossa onkin työlästä laihduttaa. Pukeutuminen ja hiukset on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet lyhyt ja pulska, niin mikään ei auta. Ainoa keino välttää tätimäisyyttä on hoikkuus.
Tädit on aina pulskia.
Niinpä, ja minä olen pulska jo 53-kiloisena, siksi laihdutan nyt 3 kiloa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Sama. Valokuvista sen huomaa. Leukalinja on hävinnyt ja vaikka olen normaalipainossa, on parin vuoden aikana tullut ja jäänyt n 4kg, jotka kaikki vyötörölle. Nyt varattuna konsultaatioaika pistokset/väkälangat ja jouluun mennessä kaikki 4 kutsumatonta kiloa on pakko olla pois, vaikka normaalipainossa onkin työlästä laihduttaa. Pukeutuminen ja hiukset on kunnossa.
Mulla on leukalinja kunnossa, mutta luomet alkaneet painaa ja nasot järkyt, otsajuonteet samoin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskivartalolihavuus eli tätitukevuus on SE juttu, joka vanhentaa naiset kautta linjan. Kun vyötärö katoaa, se tuo jopa 20 vuotta lisää ikää ulkonäköön.
Niinpä! Ja jotta minulla on vyötärö, painon on oltava 50kg. Ap
Mulla paino on pysynyt samassa, mutta silti vyötärö on vähemmän näkyvä ja yläkroppa jotenkin tukevamman oloinen. Onko tällainen muutos yleistä iän myötä vai kuvittelenko vaan.
T. Toinen nelikymppinen tätiytyvä nainen
Mun vyötärö kyllä näkyy ja erottuu. 108 cm. Olen 156 cm pitkä. En vain käsitä miten tämä olisi hyvä juttu. Itse kärsin lihomisestani. Toki pehva on kasvanut joten se miellyttänee miehiä.
N 43 v.
No mitäs mä sit teen? Oon 46, ja parrassa näkyy jo harmaata. Tuleeko musta setämies?
Vierailija kirjoitti:
No mitäs mä sit teen? Oon 46, ja parrassa näkyy jo harmaata. Tuleeko musta setämies?
Vältät pikkureppuja ja kukkamekkoja ja kaikki on ihan fine :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vältät pikkureppuja ja kukkamekkoja ja kaikki on ihan fine :)
<3 kiitos rohkaisevista sanoistasi
Varmaan kuviomekoissa ja Marimekko tyylissä on se, että jostain tullut ajatus että isot kuviot hoikentaa jos on paksumpi. Ne suurentaa KAIKKIA. Myös huolestunut olemus, kaikki käytännöllinen,valitettavasti vanhentaa.
Käytätkö nyt sellaisia vaatteita ja kampausta ja meikkiä mitä oikeasti haluat käyttää? Vai mukavuudenhalusta marssit Prismaan ostoksille?
Vierailija kirjoitti:
Laihduta ja treenaa lihaksia etenkin käsivarsiin.[/quote
Jos laihdutan, olen näkymätön, kun painoindeksi nyt 12.5 Ehkä muutaman kilon voin vielä laihduttaa, mutta pian on marsun kohtalo. Kuolen nälkään, tätimäisyydestä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on leukalinja kunnossa, mutta luomet alkaneet painaa ja nasot järkyt, otsajuonteet samoin. Ap
Mun ystävä leikkautti yläluomensa ja aivan huikea vaikutus kasvoihin. Lisäbonuksena, että nyt hän mielellään myös meikkaa, sehän on raskaiden luomien kanssa hankalaa. Maksoi muistaakseni 1800e pari vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saa olla täti?
Silloin ei saa olla täti, jos sisaruksilla ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Viimeistään syksyllä olet trendikäs ja muodin huipulla, kun harmaa on tulossa muotiin.
Tätimäisyyttä on vaikea tiivistää yhteen ainoaan ominaisuuteen. Se on monen asian summa. Juurikin paino, ryhti, hiustyyli, vaatetus, tapa puhua ja liikkua ja kävellä... kaikki vaikuttavat omalta osaltaan siihen vaikuttaako tätimäiseltä vai ei.
Vielä tulee kuulkaa aika, että tätilook on trendikästä. Sitten yrittävät nuoret misutkin tuunata itselleen Garnier-värikypärää, suihkia ylleen Chanel vitosta ja pukeutua 2 nroa liian pieniin vaatteisiin jne. Sitä odotellessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras lääke tätimäistymiseen on iloinen ilme, avoimuus ja innostusneisuus.
Luonnollisen huoliteltu look (hyvä ihonhoito, kevyt meikki, nätit hiukset ja treenattu vartalo) auttavat myös.
Yli 40 on tätimäinen vaikka muuta kuvittelet. Vanha mikä vanha. Ei siihen olemukseen auta mikään meikki tai treeni.
Työn kautta tuntemani 40+ juoksijanainen ei ole tätimäinen sitten yhtään. Muutaman lapsen äiti, kasvoiltaan yli 40v näköinen mutta se vartalo ja olemus (sekä käytös). Ei ole tätiä nähnytkään.
Jep, minäkin olen naamasta mennyttä mutta meikkityyliä voi silti hioa niin että tyylillisesti on kaikkea muuta kuin täti. Kuten muutenkin. En siis tavoittele kauneutta, vaan sellaista tyylikkyyttä etten olisi tätimäinen. Huomattava hoikkuus on ehdottomuus, trikootunikoiden ja legginssien ja caprien pois myyminen myös. Hiusten kasvattaminen.
Millainen meikki vie tätiefektiä pois?
Ap
Älä ole noin vaatimaton.
Ainakin 20v saa iästä pois ja tyttömäisyyytä lisää, kun ei lähde tähän silmälasihömppään mukaan, vaan vaalii omaa näköä ja korostaa silmien tyttömäisyyytä ja jättää ne silmälasit ostamatta. Jotenkin ne juonteet, väsymys ja rypyt katoavat kun ei käytä silmälaseja, vaikka se kuulostaa uskomattomalta, mutta se on totta.
Sama ongelma ja sama ikä. Ikävä kyllä hormonit ne taitaa muuttaa kropan tätimäiseksi. Se on vale, että kropan malli pysyisi samana vaikka paino vaihtelisi. Nuorena olin siro, leveä lantio ja pieni yläkroppa. Nyt olen tanakka emäntä, rinta tynnyrimäinen ja vyötärö ei erotu lantiosta. Vaihdevuodet ei ole alkaneet, mutta jotain on meneillään. Muutos alkoi pikkuhiljaa jo 35 ikävuoden jälkeen. Vaihdoin stressaavaan työhön, ja vaikka en enää ole siellä, niin paluuta entiseen ei ole. Onhan tässä elämässä tärkeämpiäkin asioita kuin ulkonäkö, mutta olen aina tykännyt kauniista vaatteista, nyt on vaikea saada niistä iloa, kun ne ei näytä kivalta päällä. Osa ongelmaa lienee se, että suomalainen kulttuuri ei tue naisellisuutta, kaikki pitäisi mennä käytännöllisyyden kautta, ja hienostelu on turhamaisuutta. Sitten naiset on hukassa, että miten tässä näin kävi, tätiydyin ja en tiedä miten korjata asia.
Hanki jostain aikakone, ja matkusta ajassa taaksepäin. Tai alistu kohtaloosi ja valmistaudu tulevaan, sillä yllättävän pian oot jo mummomainen.
Sen verran kommentoin miehenä että sivusiili on lähestulkoon aina huono idea mutta toimii erittäin harvoilla naisilla. Jos siihen liittyy itsevarmuus, erittäin aktiivinen luonne sekä fyysinen että psyykkinen seksikkyys niin noin nelikymppisellä naisella on noin 5 vuoden ikkuna missä sivusiili voi toimia tosi hyvin.