Kotimaisilla firmoilla menee vissiin liiankin hyvin, kun tarjouspyyntöihin ei vastata?
Sekä minä että puolisoni olemme viime aikoina joutuneet laittamaan tarjouspyyntöjä niin työmielessä kuin vapaa-ajallakin eri firmoille, ja surkeaa on ollut asiaan palaaminen. Esim. puoliso laittoi tarjouspyynnön kesäkuun alussa, yksi firma vastasi seuraavana päivänä, toinen kahden viikon päästä. Loput kolme eivät ole vastanneet mitään. Itse yritin varata aikaa hierojalle, nyt on mennyt viikko eikä sähköpostiini ole kilahtanut vastausta vieläkään. Jätin myös viime kuun puolivälissä kyselyn erääseen yksityisen omistamaan kahvilaan tilojen vuokraamisesta, mitään ei ole kuulunut sieltäkään.
Niin että aika kivasti näyttää menevän ilman asiakkaitakin, ei kannata siis käyttää rahaa ainakaan kotimaassa.
Kommentit (228)
Kukaan ei enää halua olla toisten hyppyytettävänä. He ovat hienoja ihmisiä ja ovat ansainneet sankaritasoisen elämän.
Ainakin kampaajilla menee, ei helv...sitä touhua!!
Yritin varata aikaa pitkän tukan latvojen leikkaamista varten; olisivat leikanneet MAX 3CM jotta olisi mennyt latvojen tasauksen hinnalla, wtf?? Kuluuko ne sakset muka siitä enemmän, jos leikkaakin vähän ylempää?? :D Seliteltiin että se on sitten eri hinta, jos haluan vaikka 10cm pois pitkästä tukasta, joka siis edelleenkin leikkauksen jälkeen olisi vieläkin PITKÄ..! Joo ei kiitos, kaveri leikkasi kahvittelupalkalla, säästin 50e.
Sama kokemus joistakin remonttifirmoista. En kyllä kysele perään, otan sieltä joka vastaa.
Silloin kun on töitä ei ehdi tekemään muuta. Näin se vaan menee.
No meillä ainakin syy on se että tekijöitä on liian vähän mutta uusia ei saa palkata. Ja nyt kesälomakaudella porukkaa on max. kolmasosa normaalista vähästä. Tehdään parhaamme mutta ihmeellisyyksiin ei pysty näillä resursseilla
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täältä aivan ihmeellisiä yrittäjiä löytyy. Jotkut seilaavat tuurilla, ja sitten onkin hyvä aukoa päätään köyhille ja työttömille.
Ei jumankauta toisen leivissä sellainen työmoraali pitkään palkkalistoilla pitäisi.
Toisen leivissä onkin helppo tehdä töitä. Sitten jos ei ole ketään valvomassa on hyvin vaikeaa pysyä vastuullisena.
Hei muuten, ihan helvetin totta. Itse olen pyydellyt myös tarjouksia, tiedusteluja ja vahvistuksia aika hiton moneen menoon ja asiaan, niin ihan normi viive vastaamiseen on ollut 1 viikko (välillä enemmp) ja toinen on se, ettei vastata lainkaan. Onkohan nää niitä samoja yrityksia ja yksityisyrittäjiä jotka A-studiossa valittavat, etteivät saa ketään töihin? Helvetin erikoista suomalainen tyyli, lähetin nimittäin ruotsiin kyselyn yhdestä asiasta aamulla, vastaus tuli jo iltapäivällä. HYYYVÄ SUOOOMI!
Ei ne vaan jaksa vastailla sähköposteihin, puhelimella pitäisi olla soittelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Hei muuten, ihan helvetin totta. Itse olen pyydellyt myös tarjouksia, tiedusteluja ja vahvistuksia aika hiton moneen menoon ja asiaan, niin ihan normi viive vastaamiseen on ollut 1 viikko (välillä enemmp) ja toinen on se, ettei vastata lainkaan. Onkohan nää niitä samoja yrityksia ja yksityisyrittäjiä jotka A-studiossa valittavat, etteivät saa ketään töihin? Helvetin erikoista suomalainen tyyli, lähetin nimittäin ruotsiin kyselyn yhdestä asiasta aamulla, vastaus tuli jo iltapäivällä. HYYYVÄ SUOOOMI!
Saako nämä yritykset rahaa kyselyihin vastaamisesta vai onko se vielä neuvottelujen tasolla?
Kuka teidän pikkukeikkoja alkaa laskemaan?. Tilaa sillä hinnalla mitä se maksaa. Sen tiedon saat puhelimessa, jos ei netistä löydy.
Minä olen aina saanut paikalle suomalaisen ammattilaisen: putkarin, sähkärin, ikkunankorjaajan, pianonvirittäjän, puutarhurin, ihan näihin päiviin asti.
Se on ihan skeidaa, mitä lehdissä lukee, että pitää pyytää tarjouksia. Se on pelkkä Urakkamaailman mainos, jossa haluavat kuluttajat omaan palveluunsa, tarjousta saamaan, itse vetävät välistä joka keikasta.
Minä myyn vaan niille, jotka on tilaamassa, en rupea tarjoushaukkojen kanssa pelleilemään. Menee vaan aikaa hukkaan.
Kait te ymmärätte mitä verotus on? Kait te ymmärätte mitä työaika on? Kymmenen kilometrin automatka saataa jo ratkaista kaiken. Se verovähenyksen tekeminenkin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Kait te ymmärätte mitä verotus on? Kait te ymmärätte mitä työaika on? Kymmenen kilometrin automatka saataa jo ratkaista kaiken. Se verovähenyksen tekeminenkin maksaa.
Maksaako sähköpostin lähetys kaiken tuon?
Ja jos kerran on niin äärettömän rasittavaa, ei-kannattavaa jne. edes kirjoittaa sitä sähköpostia, kannattaa tehdä valmiiksi hinnasto, jonka näkee heti kotisivuilta tai sitten lähettää sellainen automaattisesti jokaiselle kyselijälle ekana vastauksena. Ei voi olla noin hankalaa!
Asunnotkin näköjään menevät kaupaksi ilman myymistä. Tai siltä vaikuttaa, kun ole laittanut kiinteistönvälittäjälle pyynnön mennä katsomaan myynnissä olevaa asuntoa, muttahän ei viitsi vastata mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minä myyn vaan niille, jotka on tilaamassa, en rupea tarjoushaukkojen kanssa pelleilemään. Menee vaan aikaa hukkaan.
Anteeksi nyt mutta jos kotisivuillasi ei ole hinnastoa, miten kukaan voisi tietää minkä tasoisissa summissa liikutaan? Esim. tilausravintolan varaaminen; saman kunnan sisällä hinta vaihtelee satoja prosentteja. Vaikka pelkkä hinta ei ratkaisekaan, en nyt ihan heti keksi muutakaan tapaa kuin puhua "tarjouspyynnöstä" sähköpostissa, jos puhelimeen ei vastata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako nämä yritykset rahaa kyselyihin vastaamisesta vai onko se vielä neuvottelujen tasolla?
Saako nämä yritykset töitä tai rahaa olemalla vastaamatta tilauksiin, ei silloin ole mitään neuvoteltavaakaan. Moni suomalainen yritys on menettänyt projektinsa ruotsiin. Eräs amerikkalainen liikemies sanoi, että ruotsissa ollaan aina valmiita ensimmäisestä yhteydeotosta lähtien, suomessa nukutaan, kun he saapuvat.
Suomalainen työ sen tekijä ja laatu on helvetinmoinen myytti. Suomalainen työ, sen tekijä tai laatu ei ole yhtään sen parempaa kuin normi Eurooppalainen vastaava.
Vierailija kirjoitti:
Et siis kerro hintaa, jos joku kysyy?
Aasiassa kun teet kauppaa, vaikka kyse olisi vain yhdestä dvd-elokuvasta, myyjä on tilanteen tasalla 24/7. Tulee vahvistuspostia, kiitospostia, lähetystunnukset jne. ekan vuorokauden sisällä, ja leffa on lähtenyt joidenkin tuntien sisään maasta matkaan. Jos asuu esim. Kiinassa, voit tilata käytännössä mitä tahansa tunnin-parin odotusajalla suoraan kotiovellesi, palveluista tuotteisiin. Moni asia siellä kusee, mutta kauppaa osataan tehdä!
Kyllä täältä aivan ihmeellisiä yrittäjiä löytyy. Jotkut seilaavat tuurilla, ja sitten onkin hyvä aukoa päätään köyhille ja työttömille.
Ei jumankauta toisen leivissä sellainen työmoraali pitkään palkkalistoilla pitäisi.