Apua, olen 42 ja muuttunut tätimäiseksi!!
En muuten oikeasti kestä olla tätimäinen, eli kaikki mahdolliset ja mahdottomat vinkit otetaan vastaan jotta saisin kaiken tanttamaisuuden itsestäni pois. Kaiken huipuksi olen koulutukseltani sosiaalityöntekijä, mikä ei ainakaan tätimäisyyden auraa yhtään himmennä!
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras lääke tätimäistymiseen on iloinen ilme, avoimuus ja innostusneisuus.
Luonnollisen huoliteltu look (hyvä ihonhoito, kevyt meikki, nätit hiukset ja treenattu vartalo) auttavat myös.
Yli 40 on tätimäinen vaikka muuta kuvittelet. Vanha mikä vanha. Ei siihen olemukseen auta mikään meikki tai treeni.
Ei pidä paikkaansa. Katso vaikka Mette Mannosta.
Mette näyttää ikäistään nuoremmalta, mutta olen aina pitänyt häntä tätityylisenä. Luulin vain ennen, että hän oli nuori, joka täteilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulostanut että sinun painostasi niinkään tarvitsee huolehtia joten sen vaatekaapin läpikäynti varmaan riittää. Itse en ole edes huomannut ajatella mitä vaatteita käytän,, ovat suureksi osaksi samantyylisiä kuin olen aina käyttänyt ja painokin on aina ollut samoissa 46-48 kg. Farkut, t-paita, bombertakki,, Olen kyllä äiti, täti ja siihen päälle vielä mummo mutta niin kauan kuin aikuiset lapseni eivät vaadi että muutan vaate tyyliä niin näitän aion käyttää koska viihdyn niissä.
Kyllä se niin on että osa vaatteista näyttää tantalta mahasta kun painan 53 kiloa, kun painan 50 kiloa, vaatteet näyttävät hyvältä. Ap
Tämä vaikuttaisi niinkin yksinkertaiselta jutulta, kuin että ap pudottaa sen 3 kg jollakin soppakuurilla, ja ongelma on ratkaistu. Turhaa jauhantaa sivutolkulla.
Vierailija kirjoitti:
Keskivartalolihavuus eli tätitukevuus on SE juttu, joka vanhentaa naiset kautta linjan. Kun vyötärö katoaa, se tuo jopa 20 vuotta lisää ikää ulkonäköön.
Lisää? Kai se vähentää sentään eikä lisää
Apua, olen 53 ja yhä tyttömäinen. Ei se iästä ole kiinni...
Vierailija kirjoitti:
Apua, olen 53 ja yhä tyttömäinen. Ei se iästä ole kiinni...
Ei niin, vaikka moni niin luulee. Aivan kuin lihominenkaan ei ole ollenkaan ikäkysymys. Mitkä ominaisuudet tekevät sinusta tyttömäisen? Ap
Tätimäisyyttä lisää:
-Paksusankaiset silmälasit
-Peruukkimainen värikypärä tukka
-Ylipaino
-Caprit + lantiolle yltävä paita
-Isot printit
-Isot puukorut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras lääke tätimäistymiseen on iloinen ilme, avoimuus ja innostusneisuus.
Luonnollisen huoliteltu look (hyvä ihonhoito, kevyt meikki, nätit hiukset ja treenattu vartalo) auttavat myös.
Yli 40 on tätimäinen vaikka muuta kuvittelet. Vanha mikä vanha. Ei siihen olemukseen auta mikään meikki tai treeni.
Työn kautta tuntemani 40+ juoksijanainen ei ole tätimäinen sitten yhtään. Muutaman lapsen äiti, kasvoiltaan yli 40v näköinen mutta se vartalo ja olemus (sekä käytös). Ei ole tätiä nähnytkään.
Jep, minäkin olen naamasta mennyttä mutta meikkityyliä voi silti hioa niin että tyylillisesti on kaikkea muuta kuin täti. Kuten muutenkin. En siis tavoittele kauneutta, vaan sellaista tyylikkyyttä etten olisi tätimäinen. Huomattava hoikkuus on ehdottomuus, trikootunikoiden ja legginssien ja caprien pois myyminen myös. Hiusten kasvattaminen.
Millainen meikki vie tätiefektiä pois?
Ap
Älä ole noin vaatimaton.
Ainakin 20v saa iästä pois ja tyttömäisyyytä lisää, kun ei lähde tähän silmälasihömppään mukaan, vaan vaalii omaa näköä ja korostaa silmien tyttömäisyyytä ja jättää ne silmälasit ostamatta. Jotenkin ne juonteet, väsymys ja rypyt katoavat kun ei käytä silmälaseja, vaikka se kuulostaa uskomattomalta, mutta se on totta.
Tämä onkin mielenkiintoista. Miten sitä omaa näköä vaalitaan jos on tarvinnut lasit jo lapsesta asti kun ei nähnyt koulussa mitä opettaja kirjoitti taululle? Vaikea kulkea kadulla ilman laseja kun näkee niin hämärästi. Miten voin olla ilman "silmälasihömppää"? Piilolinssit eivät kaikille käy.
Näin kerran ravintolassa jo hieman iäkkäämmän leidin, jolla musta tiukka trikoo hame, puolipitkät roikkuvat vaalennettu hiukset ja korkosandaalit.
Mietin pitkään mikä teki näystä niin kauhean, periaatteessa mikään asia yksittäin ei ollut vialla mutta kokonaisuus...
Lisäksi nojaili baaritiskillä ja jutteli nuorempien miesten kanssa.
Tosiasia että leidi oli jo vanha, mutta yritti olla nuorempi kuin olikaan. Ja pahaltahan se näytti.
Selasin keskustelun nopeasti läpi ja huomasin mielenkiintoisen piirteen: ainakin 99% keskustelijoista ap mukaanlukien keskittyy pukeutumiseen ja ulkonäköön. Entäs sisäinen tätimäisyys, tavat, käytös ja asenteet? Minulla nimittäin on kokemus, että ne merkitsevät ihmisessä enemmän, jolloin ulkoinen olemus jää sivuseikaksi ja ikäkin unohtuu.
Täytyy vielä korostaa etten halua yrittää näyttää nuoremmalta, vaan ainoastaan välttää tätimäisyyden (ja äitimäisyyden myös). Samalla kun heivaan tätivaatteet, lähtevät myös teinivaatteet. Ap
Vierailija kirjoitti:
Selasin keskustelun nopeasti läpi ja huomasin mielenkiintoisen piirteen: ainakin 99% keskustelijoista ap mukaanlukien keskittyy pukeutumiseen ja ulkonäköön. Entäs sisäinen tätimäisyys, tavat, käytös ja asenteet? Minulla nimittäin on kokemus, että ne merkitsevät ihmisessä enemmän, jolloin ulkoinen olemus jää sivuseikaksi ja ikäkin unohtuu.
Hyvä pointti. Mutta jos ja kun näytän tädiltä, se ahdistaa ja masentaa liikaa jotta jaksaisin panostaa henkiseen puoleen yhtään. Ap
Tajusin mikä on tehokkain tapa välttää tätilook niin kauan kunnes hiukset ovat taas pitkät: androgyyni(hkö) tyyli ja etenkin meikkiä vain hyvin vähän. Harmi, koska haluaisin suosia naisellisempaa tyyliä nyt. Varovaisen tyttömäinen tyyli voi toimia, mutta siihenkin kuuluu hyvin niukka meikki. Ap
Vierailija kirjoitti:
Näin kerran ravintolassa jo hieman iäkkäämmän leidin, jolla musta tiukka trikoo hame, puolipitkät roikkuvat vaalennettu hiukset ja korkosandaalit.
Mietin pitkään mikä teki näystä niin kauhean, periaatteessa mikään asia yksittäin ei ollut vialla mutta kokonaisuus...Lisäksi nojaili baaritiskillä ja jutteli nuorempien miesten kanssa.
Tosiasia että leidi oli jo vanha, mutta yritti olla nuorempi kuin olikaan. Ja pahaltahan se näytti.
Ei varmaan kuitenkaan pahalta näyttänyt niiden nuorempien miesten mielestä ;)
Ettei vaan olisi oma kateus vaikuttanut sun arvostelukykyyn.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saa olla täti?
Tädit mielletään tylsiksi ja rajoittuneiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saa olla täti?
Tädit mielletään tylsiksi ja rajoittuneiksi.
Siis, ennen kaikkea epäseksikkäiksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Täytyy vielä korostaa etten halua yrittää näyttää nuoremmalta, vaan ainoastaan välttää tätimäisyyden (ja äitimäisyyden myös). Samalla kun heivaan tätivaatteet, lähtevät myös teinivaatteet. Ap
Mitä ovat tätivaatteet?
Ei kannata viettää aikaa täti-ministerien kanssa ainakaan... tulee tätimäinen olo ja joutuu pahasti talousvaikeuksiin nopeasti...