Perustoimeentulotuella ei ihan oikeasti kohta ole enää varaa ostaa ruokaa...Kaikki vain nousevat koko ajan...Joka kerta joku tuote noussut kun käyn kaupassa
Nyt jo olen karsinut ja vaihtanut halvempiin, mutta kun nekin kallistuvat koko ajan!
Milloin hallitus oikein puuttuu tähän? Ei ole oikein että kaikkein heikoimmassa asemassa olevat joutuvat kohta kerjuulle tai varastamaan ruokansa...
Kommentit (532)
Vierailija kirjoitti:
Miten hitossa 469e muka ei kata 20e puhelinlaskua, 20e nettiä ja 100e ruokamenot/kk kun kävelee lähikauppaan? Niijoo ja 4% vuokrasta eli joku 32e. Sähköjä tai lääkkeitä ei kuulemma tarvii maksaa perustoimeentulotuella.
Vaatteet kuluu mutta jatkat niiden käyttämistä reikäisinä ja kengät hajoaa sillai kolmessa vuodessa ja uudet saa 15e hinnalla. Tuskin menee edes 5e/kk sillai keskimäärin.
Sitten voi ihan kevyesti ostaa 100e/kk kirjoja. Ja voi laittaa loput 150e+ salaiselle holdingyhtiön pörssisalkkuun.
No siksi, että laskelmasi ei ole realistinen. 100 euron ruokamenot /kk ei ole realismia. Sehän tarkoittaa vain reilu 3 eur /päivä henkilöä kohden, mikä vastaa suunnilleen kehitysmaalaisen ruokabudjettia.
- Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustele "höpö höpö".
Perustele "perustele "höpö höpö"".
Argumentit loppui näköjään. Eipä sinusta ollutkaan keskustelijaksi. Pelkkä ulisija sossuoummi.
Hyi, miten rumia puhut, sinä tuhma ja fiksu loisinnanmaksaja. Hyh hyh, ettet häpeä! No, menepäs nyt töihin siitä rahoittamaan loisintaa. :D xD
En nyt viitsi mennä, kun on loma.
Ja onpa muuten kiva, kun edellisessä palkassa tuli lomarahat, palkka oli puolet isompi.
Sillä rahalla voinkin tehdä jotain mukavaa, lähteä vaikka reissuun.
Onko teillä elämäntapatyöttömillä sama, saatteko kesäksi enemmän rahaa?Onko kiva v-tuilla? Itse olen työkyvytön, eläkkeellä, nuori. En saa toimeentulotukea, koska eläke on 1400/kk. Eli en ole köyhistä köyhin, mutta köyhä. Kyllä se työkyvyttömyys viiltää ilman kettuilujakin.
Et ole "köyhistä köyhin". Toimeentulotukea saavat kaikki samoin ehdoin -> sinulla tulot riittävät, jotta et tarvitse ttt:tä täydentämään tukiasi. Ne jotka tarvitsevat saavat joka tapauksessa vähemmän tai saman verran kuin sinä.
En todellakaan itkenyt toimeentulotuen perään, vaan sanoin että v-uilut sattuu, vaikka ei toimeentulotukea saisi vaan on "omillaan" elävä työtätekemätön nuori ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä40955 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajaksi tai vartijaksi pääsee nyt oikeastaan kuka vaan ja töitä on paljon.
No ei kyllä pääse. Esim mulla on kolarin jäljiltä selkä ja toinen käsi täynnä metallia, eivät kestä edes arkisia pikkutöitä. Olen hoitaja ammatiltani enkä pysty enää hoitotyöhön. Vartijana voisin toki komentaa äänelläni mutta en pystyisi mitenkään puolustamaan itseäni tai muita tosipaikan tullen, karkuun lähtisin heti kävelemään jos tulisi vaaratilanne, en pysty juoksemaan enää. Varmaan on muitakin joilla on fyysisiä esteitä.
Täällä kohtalotoveri. Työtapaturma. Sen jälkeen voin ja pystyn työpaikan työhyvinvoinnin ihmisen mukaan tekemaan vain muutamaa tuntia. Eri ammatti.
Eikö teille ole tarjottu uudelleenkoulutusta?
Itse tiedän muutaman tapauksen, joissa henkilöt on koulutettu eri ammattiin juurikin työtapaturman tai allergisoitumisen takia.On tarjottu mutta pitäisi myös päästä sinne kouluun myös sisälle. Mulla vaihtoehdot ovat hyvin vähissä ja pääsykoeuudistuksen jälkeen nelikymppisenä on hyvin vaikeaa päästä vaihtamaan alaa, systeemissä suositaan juuri ylioppilaiksi kirjoottaneita. Olisikin helppo jos voisi vaan sinne kouluun kävellä että hei tämä on ainoa ala mitä fyysisesti pystyn tekemään tulen nyt opiskelemaan. Tai tosiaan jos niitä vaihtoehtoja olisi enemmän. Mulla ne rajoittuvat kahteen jotka molemmat ovat niin suosittuja että muutama prosentti hakijoista pääsee opiskelemaan. Ja kun pitää koko ajan miettiä myös sitä että se uusi ala myös työllistää, ettei lähde opiskelemaan jotain muinaiskreikan kieltä, siitä ei ole mitään hyötyä.
Missä haussa suositaan juuri ylioppilaaksi kirjoittaineita? Jos sulla ei ole aikaisempaa korkeakoulutusta mutta kirjoitukset tehty kauankin sitten, niin olet samanlainen ensikertalainen kuin viime keväänä kirjoittaneetkin.
Ihan niissä amk haussa, tehtävissä. Jos et ole tehnyt esim. yhtälöitä 25 vuoteen niin pitäisi kerrata lukion matikka että olisi mitään realistista mahdollisuutta selvitä tehtävistä. Ja siis toki ei-suosituille voi päästä vaikka pääsykoe ei menisikään niin hyvin mutta kuten totesin aiemmassa viestissä niin todennäköisyys on hyvin pieni suositulla alalla. Näin sanoi ihan jo se palvelutoimihenkilö jonka asiakas olen. Toki olin vastaavan todennut jo ihan itsekin selatessani aiempia pääsykokeita. Ennen oltiin enemmän samalla viivalla kun oli pääsykoekirja joka piti lukea. Eikä todistusvalintaa ollut nykyiseen tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustele "höpö höpö".
Perustele "perustele "höpö höpö"".
Argumentit loppui näköjään. Eipä sinusta ollutkaan keskustelijaksi. Pelkkä ulisija sossuoummi.
Hyi, miten rumia puhut, sinä tuhma ja fiksu loisinnanmaksaja. Hyh hyh, ettet häpeä! No, menepäs nyt töihin siitä rahoittamaan loisintaa. :D xD
En nyt viitsi mennä, kun on loma.
Ja onpa muuten kiva, kun edellisessä palkassa tuli lomarahat, palkka oli puolet isompi.
Sillä rahalla voinkin tehdä jotain mukavaa, lähteä vaikka reissuun.
Onko teillä elämäntapatyöttömillä sama, saatteko kesäksi enemmän rahaa?Onko kiva v-tuilla? Itse olen työkyvytön, eläkkeellä, nuori. En saa toimeentulotukea, koska eläke on 1400/kk. Eli en ole köyhistä köyhin, mutta köyhä. Kyllä se työkyvyttömyys viiltää ilman kettuilujakin.
Et ole "köyhistä köyhin". Toimeentulotukea saavat kaikki samoin ehdoin -> sinulla tulot riittävät, jotta et tarvitse ttt:tä täydentämään tukiasi. Ne jotka tarvitsevat saavat joka tapauksessa vähemmän tai saman verran kuin sinä.
Mä saan 670e ja ei senttiäkään toimeentulotukea. Rahat loppuu heti kun maksaa pari laskua ja käy kaupassa.
Mites asuminen hoituu? Tuolla 670 euron summalla ei pysty maksamaan asumista ja sähköä. Plus muita aikuisen ihmisen kuluja. Ellei saa asumistukea tai ole kumppania jakamassa kuluja. Tai asu kotona tms. ilmaiseksi.
Muuten olisit kyllä oikeutettu tt-tukeen.
Kaveri töissä s ketjulla, 200 tuotteen hintaa nostettiin päivä ukrainan sodan alkamisen jälkeen, varastaminen on kansalaisvelvollisuus tässä kohtaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajaksi tai vartijaksi pääsee nyt oikeastaan kuka vaan ja töitä on paljon.
No ei kyllä pääse. Esim mulla on kolarin jäljiltä selkä ja toinen käsi täynnä metallia, eivät kestä edes arkisia pikkutöitä. Olen hoitaja ammatiltani enkä pysty enää hoitotyöhön. Vartijana voisin toki komentaa äänelläni mutta en pystyisi mitenkään puolustamaan itseäni tai muita tosipaikan tullen, karkuun lähtisin heti kävelemään jos tulisi vaaratilanne, en pysty juoksemaan enää. Varmaan on muitakin joilla on fyysisiä esteitä.
Sitten pitää hakeutua toimistotöihin tai eläkkeelle.
Tämä kuvastaa täydellisttietämättömyyttä mitä työnhaku ja eläkkeellepääsy nykyään on.
Jos ihmisellä on hoitajan ammatti niin miten joku luulee, että siitä vaan pääsee "toimistotoihin".
Ensinnäkin nykyn on hyvin vähän perinteisiä toimistotöitä. Niihin pääsi joskus ennenvanhaan helpostikin, kun oli konekirjoittajaa ja kopioijaa jne.
Nyt vaaditaan erikoistietämystä, yleiskonttoristeja tuskin on olemassa.
Jos sitten kouluttautuu merkonomiksi, datanomiksi tms. niin niitä ja vastaavia on paljon työttöminä jo valmiiksi.Eläkkeellepääsystä ja sen vaikeudesta on ollut niin paljon puhetta vastaavissa ketjuissa etten enää niitä asioita toista.
Ulkona tosielämästä on varmaan kiva olla. Kun on saanut jollain konstilla, no ei ainakaan järjen perusteella, aikoinaan vakituisen työpaikan ja uskoo sen olevan vakituisen iän kaiken.
Sieltä on mukava heitellä perusteettomia ja tietämättömiä kommentteja elämästä ja tuntea olevansa muita, ainakin köyhiä, parempi.
Kannattaa kyllä kouluttautua merkonomiksi. Kirjanpitäjistä ja palkanlaskijoista on huutava pula.
Meidän firmassa, ja parissa kilpailevassa maksetaan vinkkipalkkioita, jos saadaan houkuteltua joku töihin.
Miten olisi: Siivous, ruokalähetti, taxikuski.
Aivan. Nämä kelpaavat vain ulkomaalaisille.
Ja he muka tulevat tänne viemään suomalaisten palkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko perustoimeentulotuki on?
En ole ihan varma, onko olemassa edes mitään perustoimeentulotukea, koska jokainen tapaus ratkaistaan - no, tapauskohtaisesti. Mutta sellainen 510-540€/kk vaikuttaisi olevan se, mitä yleisimmin on maksettu, jos ei ole lainkaan mitään muita tuloja. Tuon lisäksi sitten voi tulla esimerkiksi asumislisä, joka ei yleensä kata koko vuokraa (eli tuosta reilusta viidestäsadasta menee osa kuitenkin vuokraan).
Asumistuki ei kata koko vuokraa, mutta kela maksaa toimeentulotuen saajan asumistuen ja vuokran erotuksen, sähkön, veden, lääkkeet ja lääkärikäynnit. Lisäksi käteen pitää jäädä tuo 510e. Eli tuosta 510e ei tarvitse maksaa enää vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä40955 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kohtalotoveri. Työtapaturma. Sen jälkeen voin ja pystyn työpaikan työhyvinvoinnin ihmisen mukaan tekemaan vain muutamaa tuntia. Eri ammatti.
Eikö teille ole tarjottu uudelleenkoulutusta?
Itse tiedän muutaman tapauksen, joissa henkilöt on koulutettu eri ammattiin juurikin työtapaturman tai allergisoitumisen takia.On tarjottu mutta pitäisi myös päästä sinne kouluun myös sisälle. Mulla vaihtoehdot ovat hyvin vähissä ja pääsykoeuudistuksen jälkeen nelikymppisenä on hyvin vaikeaa päästä vaihtamaan alaa, systeemissä suositaan juuri ylioppilaiksi kirjoottaneita. Olisikin helppo jos voisi vaan sinne kouluun kävellä että hei tämä on ainoa ala mitä fyysisesti pystyn tekemään tulen nyt opiskelemaan. Tai tosiaan jos niitä vaihtoehtoja olisi enemmän. Mulla ne rajoittuvat kahteen jotka molemmat ovat niin suosittuja että muutama prosentti hakijoista pääsee opiskelemaan. Ja kun pitää koko ajan miettiä myös sitä että se uusi ala myös työllistää, ettei lähde opiskelemaan jotain muinaiskreikan kieltä, siitä ei ole mitään hyötyä.
Missä haussa suositaan juuri ylioppilaaksi kirjoittaineita? Jos sulla ei ole aikaisempaa korkeakoulutusta mutta kirjoitukset tehty kauankin sitten, niin olet samanlainen ensikertalainen kuin viime keväänä kirjoittaneetkin.
Ihan niissä amk haussa, tehtävissä. Jos et ole tehnyt esim. yhtälöitä 25 vuoteen niin pitäisi kerrata lukion matikka että olisi mitään realistista mahdollisuutta selvitä tehtävistä. Ja siis toki ei-suosituille voi päästä vaikka pääsykoe ei menisikään niin hyvin mutta kuten totesin aiemmassa viestissä niin todennäköisyys on hyvin pieni suositulla alalla. Näin sanoi ihan jo se palvelutoimihenkilö jonka asiakas olen. Toki olin vastaavan todennut jo ihan itsekin selatessani aiempia pääsykokeita. Ennen oltiin enemmän samalla viivalla kun oli pääsykoekirja joka piti lukea. Eikä todistusvalintaa ollut nykyiseen tyyliin.
Siis tarpeeksi hyvällä YO-todistuksella pääsee AMKkiin suoraan ilman pääsykokeita. Ei ole väliä milloin ne kirjoitukset on suoritettu. Ainoastaan sillä on väliä että olet ensikertalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hitossa 469e muka ei kata 20e puhelinlaskua, 20e nettiä ja 100e ruokamenot/kk kun kävelee lähikauppaan? Niijoo ja 4% vuokrasta eli joku 32e. Sähköjä tai lääkkeitä ei kuulemma tarvii maksaa perustoimeentulotuella.
Vaatteet kuluu mutta jatkat niiden käyttämistä reikäisinä ja kengät hajoaa sillai kolmessa vuodessa ja uudet saa 15e hinnalla. Tuskin menee edes 5e/kk sillai keskimäärin.
Sitten voi ihan kevyesti ostaa 100e/kk kirjoja. Ja voi laittaa loput 150e+ salaiselle holdingyhtiön pörssisalkkuun.
No siksi, että laskelmasi ei ole realistinen. 100 euron ruokamenot /kk ei ole realismia. Sehän tarkoittaa vain reilu 3 eur /päivä henkilöä kohden, mikä vastaa suunnilleen kehitysmaalaisen ruokabudjettia.
- Eri
Ihan hyvin syö keitettyjä kananmunia, riisiä, puuroa. Välillä voi jopa ostaa paketin jauhelihaa. Voita, juustoa ja leipääkin saa. Jopa sveitsiläistä fondueta tosin ainoastaan lidlistä kun on noi alppipäivät muuten hinta sietämätön. Opi kartuttamaan varastoja. Menee oikein hyvin.
Mutta noin muuten ei varmaan ois pahitteeksi lakata ostamasta tyhjiä eineskaloreita, alkoholia yms ensimmisen maailman lihavuusepidemiapaskaa.
Ehkä siksi olenkin edelleen hoikka 44v vanhana ja kuvitellaan välillä alaikäiseksi nuorten kasvojen perusteella. Teinivaatteetkin menee päälle. Onneksi oli tyylimaku kohdallaan 30v sitten kun vanhemmat osti vaatteet.
Noin muuten syön itse tommosella summalla ja alle 50e jopa onnistuisi suht helposti. Mutta ehkä siksi onkin rahaa kuin roskaa kun en tuhlaa turhaan. Noin muuten pitkälle käsitellyistä ja siten kalliista ruuista menny makukin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kuvastaa täydellisttietämättömyyttä mitä työnhaku ja eläkkeellepääsy nykyään on.
Jos ihmisellä on hoitajan ammatti niin miten joku luulee, että siitä vaan pääsee "toimistotoihin".
Ensinnäkin nykyn on hyvin vähän perinteisiä toimistotöitä. Niihin pääsi joskus ennenvanhaan helpostikin, kun oli konekirjoittajaa ja kopioijaa jne.
Jos sitten kouluttautuu merkonomiksi, datanomiksi tms. niin niitä ja vastaavia on paljon työttöminä jo valmiiksi.Eläkkeellepääsystä ja sen vaikeudesta on ollut niin paljon puhetta vastaavissa ketjuissa etten enää niitä asioita toista.
Ulkona tosielämästä on varmaan kiva olla. Kun on saanut jollain konstilla, no ei ainakaan järjen perusteella, aikoinaan vakituisen työpaikan ja uskoo sen olevan vakituisen iän kaiken.
Sieltä on mukava heitellä perusteettomia ja tietämättömiä kommentteja elämästä ja tuntea olevansa muita, ainakin köyhiä, parempi.Kannattaa kyllä kouluttautua merkonomiksi. Kirjanpitäjistä ja palkanlaskijoista on huutava pula.
Meidän firmassa, ja parissa kilpailevassa maksetaan vinkkipalkkioita, jos saadaan houkuteltua joku töihin.
Mä en saanut merkonomin papereita vaikka kuinka yritin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan, toimeentulotuen maksu voitaisiin lopettaa kokonaan ja tarjota sen sijaan tarvitseville puuroateria päivässä. Ei tarvitsisi huolehtia hintojen noususta niiden, jotka eivät omaa elämäänsä kykene säällisesti järjestämään.
Miten sairas tai vammautunut ihminen pystyy järjestämään elämäänsä?
Yleensä aika heikosti, mutta suurin osa työttömistä ei liene sairaita tai vammautuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sieltä on mukava heitellä perusteettomia ja tietämättömiä kommentteja elämästä ja tuntea olevansa muita, ainakin köyhiä, parempi.Kannattaa kyllä kouluttautua merkonomiksi. Kirjanpitäjistä ja palkanlaskijoista on huutava pula.
Meidän firmassa, ja parissa kilpailevassa maksetaan vinkkipalkkioita, jos saadaan houkuteltua joku töihin.Mä en saanut merkonomin papereita vaikka kuinka yritin.
Olit siis koulussa, mutta et valmistunut? Vai etkö päässyt opiskelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukiasiakkaat valittavat aina, vaikka he ovat etuoikeutettuja. Matalapalkkaiset ja pieneläkeläiset, joilla tulot jäävät juuri toimeentulotuen rajalle, voivat vain haaveilla toimeentulotuen perusosaa vastaavasta rahamäärästä. Heillä on laskujen jälkeen usein paljon vähemmän rahaa käytössään. He suunnittelevat, harkitsevat, organisoivat, priorisoivat ja saavat asiansa hoidettua. Tiukkaa on, mutta he selviävät. Koska on pakko. Kukaan ei maksa puolesta.
Jos toimeentulotukea ei saa riittämään kohtuullisiin perustarpeisiin, on kyse rahankäytön ongelmasta.
Se matalapalkkainen tai pieneläkeläinen voi myös hakea toimeentulotukea, jos käteen jää vähemmän kuussa kuin perustoimeentulotuen saajilla.
Ei voi jos on omaisuutta (auto, rahaa säästötilillä, osakkeissa tai omistuskämppä).
No ei tietenkään, mutta nämä ihmiset eivät olekaan köyhiä (lukuun ottamatta nyt ehkä niitä, joilla on vain se perintömökkirotisko, jota kukaan ei osta).
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan havainto on oikeansuuntainen. Erityisesti kauppaketjujen halvimmat tuotteet ovat kallistuneet suhteessa eniten. Vuosi sitten kaikissa kolmessa (S, K ja Lidl) halvin spagetti maksoi 0,39€/kg. Nyt se maksaa 0,89-1,09€/kg. Korotus on ollut prosenteissa noin 280!
Samaa linjaa, joskin jonkin verran pienemmillä prosenteilla, on kaikissa halvimmissa tuotteissa. Jos yleinen elintarvikekorin hinta on on noussut 10%, niin näillä pienituloisimmilla, halvimpia tuotteita ostavilla, sen korin hinta on noussut 30-100%.
Ja se kyllä sitten pienissä tuloissa tuntuu ihan todella raa'alta.
Hinnat ovat kyllä nousseet, mutta tuo spagetti on kyllä kallistunut 180%, ei 280%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän firmassa, ja parissa kilpailevassa maksetaan vinkkipalkkioita, jos saadaan houkuteltua joku töihin.Mä en saanut merkonomin papereita vaikka kuinka yritin.
Olit siis koulussa, mutta et valmistunut? Vai etkö päässyt opiskelemaan?
En valmistunut.
Vierailija kirjoitti:
Mä kun kävelen tuohon lähikauppaan, niin ei riitä satanen edes kahteen viikkoon. :D
Olisiko esimerkiksi työpaikka vaihtoehto? Nyt sen näkee että kannattaa ajatella tulevaisuuttaan vähän pidemmälle. Kun on töissä ja pistää sukan varteen euron silloin tällöin, niin ei tule heti itku jos yleinen hintataso nousee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Eri
Ihan hyvin syö keitettyjä kananmunia, riisiä, puuroa. Välillä voi jopa ostaa paketin jauhelihaa. Voita, juustoa ja leipääkin saa. Jopa sveitsiläistä fondueta tosin ainoastaan lidlistä kun on noi alppipäivät muuten hinta sietämätön. Opi kartuttamaan varastoja. Menee oikein hyvin.
Mutta noin muuten ei varmaan ois pahitteeksi lakata ostamasta tyhjiä eineskaloreita, alkoholia yms ensimmisen maailman lihavuusepidemiapaskaa.
Ehkä siksi olenkin edelleen hoikka 44v vanhana ja kuvitellaan välillä alaikäiseksi nuorten kasvojen perusteella. Teinivaatteetkin menee päälle. Onneksi oli tyylimaku kohdallaan 30v sitten kun vanhemmat osti vaatteet.Noin muuten syön itse tommosella summalla ja alle 50e jopa onnistuisi suht helposti. Mutta ehkä siksi onkin rahaa kuin roskaa kun en tuhlaa turhaan. Noin muuten pitkälle käsitellyistä ja siten kalliista ruuista menny makukin..
Ja entäs se vähintään 500 g kasviksia päivässsä?
Onhan niitä, valitettavasti tunnenkin muutaman.
Muistaakseni jossakin oli haastattelu elämäntapatyöttömistä, oikein kehoittivat muitakin samaan. Tuilla kun elää niin mukavasti.