Perustoimeentulotuella ei ihan oikeasti kohta ole enää varaa ostaa ruokaa...Kaikki vain nousevat koko ajan...Joka kerta joku tuote noussut kun käyn kaupassa
Nyt jo olen karsinut ja vaihtanut halvempiin, mutta kun nekin kallistuvat koko ajan!
Milloin hallitus oikein puuttuu tähän? Ei ole oikein että kaikkein heikoimmassa asemassa olevat joutuvat kohta kerjuulle tai varastamaan ruokansa...
Kommentit (532)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä40955 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajaksi tai vartijaksi pääsee nyt oikeastaan kuka vaan ja töitä on paljon.
No ei kyllä pääse. Esim mulla on kolarin jäljiltä selkä ja toinen käsi täynnä metallia, eivät kestä edes arkisia pikkutöitä. Olen hoitaja ammatiltani enkä pysty enää hoitotyöhön. Vartijana voisin toki komentaa äänelläni mutta en pystyisi mitenkään puolustamaan itseäni tai muita tosipaikan tullen, karkuun lähtisin heti kävelemään jos tulisi vaaratilanne, en pysty juoksemaan enää. Varmaan on muitakin joilla on fyysisiä esteitä.
Täällä kohtalotoveri. Työtapaturma. Sen jälkeen voin ja pystyn työpaikan työhyvinvoinnin ihmisen mukaan tekemaan vain muutamaa tuntia. Eri ammatti.
Eikö teille ole tarjottu uudelleenkoulutusta?
Itse tiedän muutaman tapauksen, joissa henkilöt on koulutettu eri ammattiin juurikin työtapaturman tai allergisoitumisen takia.Minulla on kaksi ammattitutkintoa ja molemmissa töissä allergisoiduin. Kolmannella alalla sain pahoja rasitusvammoja. Yli 30 v kulunut eikä kertaakaan ole saanut tai tarjottu (kuka?) uutta koulutusta, kuntoutusta tai edes kunnollisia tutkimuksia tms. Itse olen kouluttautunut ja yrittänyt selvitä ja pärjätä. Nyt on voimat loppu, ei jaksa enää uudelleen aloittaa alusta. Ikää 56v. En ole edellinen jolle kommentoit.
Tuttava oli pitkään sairauslomalla, yritti kyllä käydä töissä mutta pahat kulumat käsissä aiheutti kovat kivut.
Ymmärtääkseni Kelan ja työkkörin kanssa on keskusteltu uudelleen koulutuksesta, mutta sen tarkemmin en asiasta tiedä.
Vierailija mies kirjoitti:
Tilillä ei kannata säästää yhtään euroa koska muuten ei saa toimeentulotukea. Minulla on 25000 euroa kotona säästössä.
Tai sitten menee töihin, niin voi makuuttaa niitä mielikuvitusrahoja ihan tilillänsä. Mullakin on 10 miljoonaa euron kolikkoina kotona.
Työtön mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajaksi tai vartijaksi pääsee nyt oikeastaan kuka vaan ja töitä on paljon.
No ei kyllä pääse. Esim mulla on kolarin jäljiltä selkä ja toinen käsi täynnä metallia, eivät kestä edes arkisia pikkutöitä. Olen hoitaja ammatiltani enkä pysty enää hoitotyöhön. Vartijana voisin toki komentaa äänelläni mutta en pystyisi mitenkään puolustamaan itseäni tai muita tosipaikan tullen, karkuun lähtisin heti kävelemään jos tulisi vaaratilanne, en pysty juoksemaan enää. Varmaan on muitakin joilla on fyysisiä esteitä.
Sitten pitää hakeutua toimistotöihin tai eläkkeelle.
Tämä kuvastaa täydellisttietämättömyyttä mitä työnhaku ja eläkkeellepääsy nykyään on.
Jos ihmisellä on hoitajan ammatti niin miten joku luulee, että siitä vaan pääsee "toimistotoihin".
Ensinnäkin nykyn on hyvin vähän perinteisiä toimistotöitä. Niihin pääsi joskus ennenvanhaan helpostikin, kun oli konekirjoittajaa ja kopioijaa jne.
Nyt vaaditaan erikoistietämystä, yleiskonttoristeja tuskin on olemassa.
Jos sitten kouluttautuu merkonomiksi, datanomiksi tms. niin niitä ja vastaavia on paljon työttöminä jo valmiiksi.Eläkkeellepääsystä ja sen vaikeudesta on ollut niin paljon puhetta vastaavissa ketjuissa etten enää niitä asioita toista.
Ulkona tosielämästä on varmaan kiva olla. Kun on saanut jollain konstilla, no ei ainakaan järjen perusteella, aikoinaan vakituisen työpaikan ja uskoo sen olevan vakituisen iän kaiken.
Sieltä on mukava heitellä perusteettomia ja tietämättömiä kommentteja elämästä ja tuntea olevansa muita, ainakin köyhiä, parempi.Kannattaa kyllä kouluttautua merkonomiksi. Kirjanpitäjistä ja palkanlaskijoista on huutava pula.
Meidän firmassa, ja parissa kilpailevassa maksetaan vinkkipalkkioita, jos saadaan houkuteltua joku töihin.Mä en saanut merkonomin papereita vaikka kuinka yritin.
Opiskelin merkonomiksi yhden lukukauden ja sitten työkkäri ilmoitti että tuet katkee jos jatkan opiskelua. No piti lopettaa opiskelu sitten- Puolen vuoden päästä työkkäris ne sanoi minun pitäisi mennä opiskelemaan taas. Sanoin että justiinsa minä yritin opiskella merkonomiksi mutta sanoitte että en saa työttömyysrahalla enää opiskella. Mutta kun se oli toinen virkailija ja se antoi vääriä tietoja sanoivat. Minä sanoin että en varmasti opiskele enää koskaan mitään. Olen työttömänä kunnes löytyy tyä josta saa kunnon palkkaa.
Nämä on näitä nykynuorison ihmeellisiä harhoja.
Mistä kuvittelet saavasi töitä kunnon palkalla ilman koulutusta?
Kannattaa tienata enemmän sen sijaan, että kituuttaa ja karsii vielä pois niistä mistä on jo karsinut
Rannekellot halvalla - www.vuodenmies.com
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustikoita tulossa ennätysmäärä. Siivotut mustikat 50€ ämpäri 👍
Miinus bensarahat sun muut kulut = 20 e ämpäri.
Se on verotonta tuloa.
Jos rahasta on oikeasti tiukkaa, niin kannattaa hakea muutama ämpäri.
Yhden ämpärin poimimiseen ei kauaa mene, ja samalla reissulla saa poimittua monta ämpärillistä.
Tähän täytyy todeta että ihmiset ovat kyllä erilaisia tehokkuudeltaan. Itse saan kerättyä max puoli litraa tunnissa. Kymmenen litran ämpäriä en päivässä kerää, koska se vaatisi 20 tunnin yhtämittaisen kyykkimisen. Siitä huolimatta olen kyllä mustikoita myynyt puolen litran rasioissa.
En ole työtön, mutta rahat silti aina lopussa, koska jo eläimiin liittyvään harrastukseeni kuluu vähintään 700 euroa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Tähän aikaan vuodesta keräämään marjoja.
Jos saisi kerättyä kokonaisen sangollisen mustikoita, mikä on paljon, niin siinä sangollisessa olisi n. 1950 kcal energiaa (100g mustikoita on 390kcal ja 10l ämpäriin mahtuu 5kg mustikoita). Ton määrän kerätessä polttaa noin 2000 kcal energiaa, joten tuo harrastus ei ole köyhien hommaa, vaan rikkaiden virkistystoimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinteinen vaihtoehto: miten olis TYÖNTEKO?
Millaista työtä tarjoat?
Siis sulle pitää tuoda duuni ihan kotisovalle asti - mitä muuta sulle pitäisi tuoda samalla ettei nyt ihan kauheesti sua häiritä
Olisiko omassa aktiivisuudessa tai sen puutteessa jotakin vialla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän aikaan vuodesta keräämään marjoja.
Jos saisi kerättyä kokonaisen sangollisen mustikoita, mikä on paljon, niin siinä sangollisessa olisi n. 1950 kcal energiaa (100g mustikoita on 390kcal ja 10l ämpäriin mahtuu 5kg mustikoita). Ton määrän kerätessä polttaa noin 2000 kcal energiaa, joten tuo harrastus ei ole köyhien hommaa, vaan rikkaiden virkistystoimintaa.
Ei ku siis 100g mustikoita on 39 kcal. Täysin hyödytön ravinnonlähde, mikäli on nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista työtä tarjoat?
Siis sulle pitää tuoda duuni ihan kotisovalle asti - mitä muuta sulle pitäisi tuoda samalla ettei nyt ihan kauheesti sua häiritä
Oiskohan se vika siinä että sopivia töitä ei vain ole.
Eri.
Ota ap mieheksesi joku toinen työtön. Kaksin helpompi maksaa kulua. Itse olin pitkäaikaistyötön ja otin eläkeläismiehen, jolla oli pieni eläke. Kaksin pystyttiin paremmin maksamaan kulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole paikkoja auki mihin hakea.
T. Työtön joka ei saa edes toimeentulotukea
Soita siivousfirmoihin tai hampurilaosravintoloihin ja kysy työtä.
Toimeentulotuesta senverran, että kyllähän se tuntuu kun kaikki kallistuu.
Ruoka, hygieniatuotteet, pesuaineet, apteekin reseptittömät lääkkeet, bussiliput, harrastukset, vaatteet jne. Niin, kirpputori. Mutta kyllä jokainen ihminen tarvitsee joskus myös uutta vaatetta tai kenkää. Myös kirpparihinnat varmaan nousevat kun moni omalla autolla kuskaa tavaroitaan myyntiin.
Pöytäpaikat nousevat tietenkin yrittäjön kustannusten nousun myötä.
Eihä tuo ole pelkästää niun, että vain ruoka nousee. Kaikii nousee kautta linjan.
Sähkössä on ainoastaan 45 euroa mikä hyväksytään. Kaikki yli menevä täytyy maksaa siitä noin 500 eurosta.
Jos sähkön hinta plus tietenkin myös siirto kallistuu paljon, niin monella menee yli tuon summan.
Ihmettelen kuinka moni tuijottaa vain ruokaa. Kun siihen tt-tuen perusosaan kuuluu ruokamenojen lisäksi moni muukin perusasia mitä ihminen tarvitsee.
Tietenkin vanha tukisumma on vanhentunut, kun hinnat ovat uudet. Järkikin sen sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi enää tehdä siivoustöitä ja hampparipaikkoja ei täällä ole.
No onhan. Perustoimeentulo tuki on tarkoitettu väliaikaiseen käyttöön, joten ihan perusasiat sillä saa ostettua hyvinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten soitat niihin paikkoihin, joita siellä on. TT-tuki on VIIMEISSIJAINEN etuus. Ei sillä ole tarkoitus elellä pitkiä aikoja. Miksi et saa työttömyyskorvausta?
Vierailija kirjoitti:
Ota ap mieheksesi joku toinen työtön. Kaksin helpompi maksaa kulua. Itse olin pitkäaikaistyötön ja otin eläkeläismiehen, jolla oli pieni eläke. Kaksin pystyttiin paremmin maksamaan kulut.
Ei kai ihmisiä niin vaan "oteta"?
Eikö jotain muutakin tarvita kuin kulujen jakaja?
Itse olen köyhä sinkku ja moni on tarjonnut juuri tuota neuvoa. Tietenkin järjen kannalta niin olisi, mutta kun tunteitakin pitää ajatella.
Kuinka kestätte jonkun papparaisen istumassa omalla sohvallanne jos ei mitään mielenkiintoa toista kohtaa ole? Jos miltei nukahdatte tylsyyteen hänen kanssaan tai ärsytys on miltei jatkuva vaiva.
Saati jos ajatellaan makuukammaria.
En itse ainakaan pystyisi olemaan niin laskelmoiva, että kulujen maksu kyllä kelpaa, mutta muuta lämpöä ei heruisi.
Ei kulujen puolittuminen ole pahitteeksi tietenkään ja niin kuuluisi olla parisuhteessa, mutta rakkautta tai ainakin suurta kiintymystä pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista työtä tarjoat?
Oiskohan se vika siinä että sopivia töitä ei vain ole.
Eri.
Miten niin ei ole? Hain tässä kuussa 10 paikkaa ja 4 niistä soitti ja pyysi töihin. Olen koulutukseltani ylioppilas ja ikää on 38v, joten ei ainakaan koulutuksen takia minusta kiinnostuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten soitat niihin paikkoihin, joita siellä on. TT-tuki on VIIMEISSIJAINEN etuus. Ei sillä ole tarkoitus elellä pitkiä aikoja. Miksi et saa työttömyyskorvausta?
En saa toimeentulotukea. Opettele lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa toimeentulotukea. Opettele lukemaan.
No mitä sitten teet ketjussa, joka käsittelee toimeentulotukea? Opettele itse lukemaan edes ketjun otsikko.
Tilillä ei kannata säästää yhtään euroa koska muuten ei saa toimeentulotukea. Minulla on 25000 euroa kotona säästössä.