Miksi jotkut arastelee pitää vauvaa sylissä?
Sanovat, etteivät osaa, tai sanovat pelkäävänsä että vauva menee jotenkin rikki. Ei se mene rikki se vauva, jos nyt yhtään pitää kiinni.
Kommentit (166)
Onhan se jännää, jos ei ole pitänyt.
Minua pelottaa että vauva putoaa. Etenkin se vaihe kun vauva siirtyisi vanhemmalta minulle olisi liian riskialtis ja pelottava.
Nuo ovat syyt sen lisäksi, että en välitä lapsista. Mulle vauvat ei aiheuta mitään lässytyskohtausta eikä hoivaviettiä.
Vierailija kirjoitti:
Nuo ovat syyt sen lisäksi, että en välitä lapsista. Mulle vauvat ei aiheuta mitään lässytyskohtausta eikä hoivaviettiä.
Onneksi et koskaan saa lapsia. Miten joku voi olla noin elämästä vieraantunut?
Toisten vauvat - myös sinun - ovat ällöttäviä. Siksi.
Pelkään etten osaa tukea niskaa oikein ja pää retkahtaa. Onko sitten kiva, onko? Älä tyrkytä sitä muksuas toisten pidettäväks.
Omista vauvoista tietää miten ne "toimii" ja niihin tottui nopeasti kun oli pakko. Toisten vauvat ei kiinnosta ja niitä ei tunne. Mulle riittää oma vauva sylissä.
Ennen omia vauvoja pelkäsin että pudotan tai niska retkahtaa tms.
Mulla neljä lasta enkä siltikään halua muiden lapsia syliini.
Jos olisin lapseton niin sanoisin noin. Jos joku nyt väkisin tyrkyttää niin kai se on otettava syliin enkä voi valitettavasti käyttää tuota tekosyynä.
Aikamoinen löppäkoura saa olla jos vauvan pudottaa, tai retkahduttaa vauvan niskan.
Edes 3 kk ikäisen vauvan niskaa ei tarvitse enää kummemmin tukea.
Vierailija kirjoitti:
Minua pelottaa että vauva putoaa. Etenkin se vaihe kun vauva siirtyisi vanhemmalta minulle olisi liian riskialtis ja pelottava.
Tämä. Ovat pikkasia.
Ei parane pudottaa.
Perusteletko, ap, miksi tarjoat vauvaasi ihmisten syliin? Mikset pidä sitä itse? Miksi Liisan, Kaisan, Petterin ja Paavon pitää pitää vauvaasi sylissä? Kiinnostaisi tietää, kun en oikein ymmärrä syytä.
Vauva tuntuu tosi hennolta, kun ei ole tottunut pitämään.
Haluaisitko itsensä epävarmaksi tuntevan ihmisen ylipäätään pitävän vauvaasi sylissä?
Itse voisin mielelläni pidellä muiden vauvoja sylissä (vaikka omasta en haaveile). Olen vaan kovin kokematon ja epävarma, en esim. tiedä mihin ikään asti vauvan niskaa kuuluu tukea.
Miksi haluaisit että joku pitää vauvaasi?
Aristelen koska vauvat helposti vierastavat. Oma nuorin lapsi on pian 4-vuotias ja vauvanhoito-otteet on pahasti ruostuneet tässä välissä. Sattumalta juuri tänään oli tilanne, että piti hyssytellä vieraan vähän ikävystynyttä vauvaa puistossa ja oli aika kamalaa. Tuntui siltä, ettei se vauva pidä musta eikä varmaan kauheasti pidäkään muista kuin äidistään. Ylipäänsä olen aika arka mitenkään koskemaan muiden lapsiin jos ei ole tosi tuttuja kuten lasten kavereita tästä läheltä, joita katsellut ja autellut vuosia melkein päivittäin. Vauvojen suhteen ei myöskään voi tietää millainen hormonimörkö joku vieras mamma on koska osa naisista, olivat äitejä tai eivät, on vähän vajaita ja pahantahtoisia/tekevät dramaattisia tulkintoja niin sitä jännittää, että mitä jos vauva vaikka alkaa itkeä ja äiti suutahtaa, että tahallaan kiusaan sen vauvaa. Perhekerhoissa tullut vastaan jokunen ihan seinähullu mamma, toivottavasti ovat saaneet apua jos se on mahdollista.
Öö? Jos ei ole tottunut pitämään lasta sylissä, eikö ole ihan tervettä ja luonnollista olla varovainen? Kyseessä on pieni ja hauras uusi ihminen. Enemmän ihmettelisin sitä jos joku ottaisi vaan ronskisti yhtään varomatta kiinni.
Minulle saa aina tarjota vauvaa syliin, en koskaan kieltäydy!
En minäkään tajua, miksi sen vauvan pitäisi olla kenenkään sylissä?
En tykkää pitää ihmistä sylissäni.
Ps. En ymmärrä kun vauvoilla lässytetään.
Itse sanoin jotain tuollaista, kun en vaan halunnut ottaa vauvaa syliini.
En muutenkaan oikein ymmärrä, miksi vauvaa aina tyrkytetään syliin, kun kaikki ihmiset eivät oikeasti vaan kauheasti innostu sellaisesta.