Miksi jotkut arastelee pitää vauvaa sylissä?
Sanovat, etteivät osaa, tai sanovat pelkäävänsä että vauva menee jotenkin rikki. Ei se mene rikki se vauva, jos nyt yhtään pitää kiinni.
Kommentit (166)
Minä olen 46v nainen, enkä ole koskaan pitänyt vauvaa sylissäni. En uskaltaisi pitää pientä vauvaa sylissäni, pelkäisin tiputtavani. Ei kaikilla ole kokemusta vauvoista, ei edes isommista lapsista.
Pelkään että
a) pudotan vauvan
b) vauva oksentaa tai ulostaa vaatteilleni
Neljän lapsen äitinä voin kertoa, että aina se vähän arastelua aiheutti se omankin vauvan ottaminen syliin ensimmäistä kertaa. Ei vauva käsittely niin helppoa ole kuin voisi ikinä vauvaa näkemättömänä kuvitella.
Äitini joutui suunnilleen psykoosiin kun pikkulapsena yritin hellästi hoitaa vauvaa. Juoksin karkuun ja sillä tiellä olen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 46v nainen, enkä ole koskaan pitänyt vauvaa sylissäni. En uskaltaisi pitää pientä vauvaa sylissäni, pelkäisin tiputtavani. Ei kaikilla ole kokemusta vauvoista, ei edes isommista lapsista.
Jos istut esim. sohvalla ja lapsen äiti laittaa vauvan syliisi, miten sinä edes teoriassa sen voisit pudottaa? Jos siis kätesi ovat terveet ja olet muutenkin terve ihminen. Suurella osalla äideistäkään ei ole kokoemusta vauvoista ennen kuin oman saavat, mutta silti onnistuvat vauva hoitamaan pudottamatta. Ei se ole rakettitiedettä ja se kuuluisa luontainen vaisto (toimii myös ei-äideillä) auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Neljän lapsen äitinä voin kertoa, että aina se vähän arastelua aiheutti se omankin vauvan ottaminen syliin ensimmäistä kertaa. Ei vauva käsittely niin helppoa ole kuin voisi ikinä vauvaa näkemättömänä kuvitella.
Lisään vielä: Toki ei se mitään ydinfysiikkaakaan ole, vaan kyllä sen oppii jokainen helpostikin, kun ei liikaa keskity pelkäämään.
En arastele, vaan en vain halua allensa paskovaa limakonetta syliini. Yök.
Minä olisin kauhuissani, jos joutuisin yht' äkkiä pitämään vauvaa sylissäni. Pelkäisin, että tiputtaisin hänet tai vahingoittaisin. Kissanpentuja olen hoitanut onnistuneesti koko ikäni. Olen 42v.
Mä oon aina sanonu mun siskoille, että voin pitää sitä vauvaa sylissä kun osaa kannatella päätään. Vaikka ei mun siskot oo ikinä sitä vauvaa syliin tyrkyttämällä tyrkyttäneet.
Vierailija kirjoitti:
En arastele, vaan en vain halua allensa paskovaa limakonetta syliini. Yök.
Miksi et suoraan sanoisi noin, jos sinulle vauvaa syliin tarjotaan? Tuskin tarjottaisiin toiste :D
Pelottaa että pudotan tai niska menee huonosti. Sitä vaan aluksi jännittää.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ollut ikinä vauvaa tai minkään muunkaan ikäistä lasta sylissä pidellyt, kun omani syntyi. Kummasti sen silti sai pudottamatta ja hajottamatta kasvatettua. Nyt on jo 22-vuotias iso mies.
Miksi kukaan haluaa väkisin tunkea vauvansa toisten ihmisten syliin tai antaa vieraiden koskea vauvaa? Korona-aika on edelleenkin. Ja kuka korvaa jos vauva kuolaa tai oksentaa jonkun päälle?
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin kauhuissani, jos joutuisin yht' äkkiä pitämään vauvaa sylissäni. Pelkäisin, että tiputtaisin hänet tai vahingoittaisin. Kissanpentuja olen hoitanut onnistuneesti koko ikäni. Olen 42v.
Vauvaa ei kai voi nostaa niskanahasta niin kuin pieniä kissanpentuja? 🤔
En halua vierasta ihmistä syliin, oli ikä mitä tahansa.
Pelkään että niska retkahtaa mutta vielä enemmän sitä jos tulee puklua ja hyi saakeli se haisee pahalle eli nii hajuja, vauvat ei tosiaan tuoksu hyvälle ja jos alkaa itku niin heti tekee mieli antaa se pois sylistä😅 mutta itse kyllä olen pyytänyt myös sukulaisten vauvoja syliin.
Vastaileeko ap tai joku provo täällä yhä uudestaan jotain pikkuivauvoja loukkaavaa? Sairasta porukkaa, jis nämä vauva vihamieliset kommentit ovat jopa eri ihmisten. Vauvat ovat suloisia, sylissä, ha uuden sukupolven hoitaminen on aikuisten yhteinen tehtävä. Äidille tai isälle voi tarjota lepohetken huolehtimalla vauvasta vähän.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaa väkisin tunkea vauvansa toisten ihmisten syliin tai antaa vieraiden koskea vauvaa? Korona-aika on edelleenkin. Ja kuka korvaa jos vauva kuolaa tai oksentaa jonkun päälle?
Miksi joillain ei mahdu päähän muuta kuin korona? Mistään ei voi keskustella ilman sitä. Tauteja on ollut ja tulee aina olemaan. Lopettakaa jo tuo yhden viruksen palvominen.
Vauvantuoksu on jotain ihanaa. Pidän mielelläni vauvoja sylissä.
No eikö sitä vaahdota, että suunnilleen niska murtuu ja pää tippuu jos siitä ei kannattele juuri oikealla tavalla? Arvaa, haluanko kokeilla onneani.