Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksoin jälleen elatusta lapsesta joka todistettavasti ei ole minun.

Vierailija
15.07.2022 |

Väärää isyyttä ylläpidetään lapsen edun vastaisesti, koska äiti kieltäytyy isyyden korjaamisesta.

Viranomaiset, oikeusasteet ja jopa oikeusministeriö pyrkivät säilyttämään nykytilan.

Hyvä meininki?

Kommentit (774)

Vierailija
361/774 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaiselle lapselle pitäisi tehdä isyystesti heti, niin loppuisi tällainen pelleily. Tuttavapiirissä on kolme isää, jotka maksavat muiden lapsista. Tosin eivät tiedä sitä itse.

Mun tuttavapiirissä kaksi. Aika yleistä tämä on....

Vierailija
362/774 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaiselle lapselle pitäisi tehdä isyystesti heti, niin loppuisi tällainen pelleily. Tuttavapiirissä on kolme isää, jotka maksavat muiden lapsista. Tosin eivät tiedä sitä itse.

Isyystestinhän saa kyllä pyytämällä jokainen. Eihän ketään nyt aleta vastentahtoisesti testailemaan, kuulostaa ihan järjettömältä. Miksi tällaiselle olisi edes tarvetta?

Juuri sen takia on tarvetta, että ei tarvitsisi maksaa oikean isän puolesta mitään. Ja jos se tehtäisiin automaattisesti jokaiselle lapselle, niin ei olisi mitään ongelmaa.

Jos äiti ei nimeä edes ehdokkaita niin edelleen ei sitä isää mistään kiinni saa, joten ei muuta sitä tilannetta mihinkään siltä osin mitä valtio joutuu elatuksia makselemaan.

Sen sijaan vastentahtoinen testaaminen kuulostaa tyhmältä ja täysin tarpeettomalta kun se nytkin on jo saatavilla vapaaehtoisesti.

Ei kai nyt vain tässä aja sitä että jos joku munaton ei epäilyksistä huolimatta uskalla testiä pyytää niin sen takia pitöisi testata joka ikinen syntyvä lapsi? Kuulostaa meinaan vielä hullummalta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/774 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu sinähän sen tietysti tiedät...

Vierailija
364/774 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietippä mamma sitä jos tuollainen sattuu sun oman poikasi kohdalle.

Vieläkö tuollaista puolustelet?

Jos olisin ollut mummo kahden vuoden ajan jollekin lapselle, toivoisin todellakin että lapsi säilyisi minun ja poikani elämässä senkin jälkeen. Olisin pettynyt jos poikani lapsen hylkäisi. Mutta valinta olisi toki hänen omansa.

Vierailija
365/774 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista naista ei ole, joka kieltäytyisi elareista. M27

Olet väärässä, täällä ainakin yksi.

En halua likaisen äijän likaisia rahoja, enkä elareiden kautta mitään vaikuttamisen mahdollisuutta elämäämme.

Vierailija
366/774 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassani taas ei yhtään. Kaikenlaisia piirejähän sitä on,

Vierailija
367/774 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen mä olen sitä mieltä, että lapsesta pitäisi tehdä automaattisesti isyystesti jo synnärillä. Silloin mies ei joutuisi sitä vaatimaan ja näin loukkaamaan lapsen äitiä, mutta tällaisilta tilanteilta vältyttäisiin ja naiset joutuisivat vastaamaan omista huonoista valinnoistaan. Tämä olisi ainoa oikeudenmukainen, ketään loukkaamaton keino heti alusta saakka.

Minusta tuo päinvastoin loukkaa kaikkia niitä perheitä joissa epäselvyyksiä ei ole, ja niitä on kuitenkin 99% tapauksista...

Vierailija
368/774 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh... tiedänpä hyvinkin. Toinen noista mun kaverin jälkikasvua......

Vierailija
369/774 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

enpä olis sinuna niinkään varma

et ehkä tiedä ihan kaikkea......

Vierailija
370/774 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh... tiedänpä hyvinkin. Toinen noista mun kaverin jälkikasvua......

Eli suuri valtaosa on oikeita isiä. Got it.

Vierailija
371/774 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin tiedän. Ja lasten äidit tietävät, että tiedän, koska lapset ovat täysin oikean isänsä näköisiä. Ja olen ollut mukana baarissa, josta ovat lähteneet pettämään miestään.

Vierailija
372/774 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta minulle, mutta onneksi ei noissa avioliitoissa ole tullut oltua, eikä niihin kannattaisi varmaan uskottomien naisten kanssa alkaa, vaan esim. mennä kristityn naisen kanssa naimisiin, jolla on hyvä arvomaailma, mutta aika saivarteluksi menee tämä selittelyni, koska elämään mahtuu aina yllätyksiä, eikä naisesta voisi kumminkaan varmaksi tietää minkälainen todella on kuin vasta ajan myötä.

Ainakin tämä auttaa minua jatkossa paremmin olemaan vahingossakaan tekemättä vastaavia asioita tai ainakin harkitsemaan entistä tarkemmin ennenkuin alan mihinkään ihmeempään naisen kanssa, siksi olen kiitollinen, vaikka ehdottomasti pahoillani puolestasi ja otan osaa ja toivon, että jotenkin pääsisit tilanteesta yli ja asiat järjestyisivät kaikille parhain päin.

Vierailija
373/774 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen mä olen sitä mieltä, että lapsesta pitäisi tehdä automaattisesti isyystesti jo synnärillä. Silloin mies ei joutuisi sitä vaatimaan ja näin loukkaamaan lapsen äitiä, mutta tällaisilta tilanteilta vältyttäisiin ja naiset joutuisivat vastaamaan omista huonoista valinnoistaan. Tämä olisi ainoa oikeudenmukainen, ketään loukkaamaton keino heti alusta saakka.

Taitaisi monen synnyttävän ädin poskia vielä lisää kuumottaa jos noin tehtäisiin :D

Hyvä idea.

Juu sen verran kuumottaisi raivosta että yhteiskunta yrittäisi puuttua perheen yksityisasioihin vain sen takia että muutama munaton ukko joka ei puolisoonsa luota ei kehtaa pyytää testiä itse että varmaan en tähän maahan yhtään pentua enää tekisi...

Johan noista nyt näkee naamasta kenen ne on! Harvasta ei pysty näkemään.

Vierailija
374/774 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et hakenut ajoissa isyydenpurkua? Sinulla on kuukausia aikaa.

Ihan oma päätös alkaa isäksi lapselle,josta tietää ettei ole biologisesti oma. Oma päätös ihan kokonaan. Laki on hyvä, ei sitä isyyttä voi mielensä mukaan venkslata edestakaisin.

Vierailija
375/774 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isyystestinhän saa kyllä pyytämällä jokainen. Eihän ketään nyt aleta vastentahtoisesti testailemaan, kuulostaa ihan järjettömältä. Miksi tällaiselle olisi edes tarvetta?

Juuri sen takia on tarvetta, että ei tarvitsisi maksaa oikean isän puolesta mitään. Ja jos se tehtäisiin automaattisesti jokaiselle lapselle, niin ei olisi mitään ongelmaa.

Jos äiti ei nimeä edes ehdokkaita niin edelleen ei sitä isää mistään kiinni saa, joten ei muuta sitä tilannetta mihinkään siltä osin mitä valtio joutuu elatuksia makselemaan.

Sen sijaan vastentahtoinen testaaminen kuulostaa tyhmältä ja täysin tarpeettomalta kun se nytkin on jo saatavilla vapaaehtoisesti.

Ei kai nyt vain tässä aja sitä että jos joku munaton ei epäilyksistä huolimatta uskalla testiä pyytää niin sen takia pitöisi testata joka ikinen syntyvä lapsi? Kuulostaa meinaan vielä hullummalta...

Tässä ketjussa oli kyse siitä, että jonkun muotoseikan takia joutuu maksamaan elatusmaksuja, vaikka ei todistetusti ole lapsen isä.

Vierailija
376/774 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

enpä olis sinuna niinkään varma

et ehkä tiedä ihan kaikkea......

Suurin osa lapsista on huvittavan selkeästi vanhempiensa näköisiä, niin ettei epäilykselle jää tilaa jos avaa silmät ja katsoo.

Vierailija
377/774 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se testi auta, kun mies ensin hyväksyy ei-biologisen lapsen, ja sitten ei jaksakaan maksaa.

Tyhmyys on ihan oma, olisi ollut mahdollisuus välttää maksut. Mutta ei vaan käyttänyt sitä mahdollisuutta, oli kuukausia aikaa.

Laki on lapsen suojaksi, juuri tämmöiset tuuliviirit on syy miksi lakia tarvitaan. Ellei ole isä eikä halua maksaa, toimii ajoissa. Ei se ole kuin yksi lomake jonka täyttää. Helppoa.

Vierailija
378/774 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa oli kyse siitä, että jonkun muotoseikan takia joutuu maksamaan elatusmaksuja, vaikka ei todistetusti ole lapsen isä.

Ei se ole muotoseikka, että ensin päättää olla isä vaikka tietää ettei biologisesti ole, ja sitten alkaa kaduttaa kun jotakin pitäisi maksaakin.

Laki suojaa lasta just tämmöiseltä arpomiselta, ja hyvä niin.

Vierailija
379/774 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietippä mamma sitä jos tuollainen sattuu sun oman poikasi kohdalle.

Vieläkö tuollaista puolustelet?

Jos olisin ollut mummo kahden vuoden ajan jollekin lapselle, toivoisin todellakin että lapsi säilyisi minun ja poikani elämässä senkin jälkeen. Olisin pettynyt jos poikani lapsen hylkäisi. Mutta valinta olisi toki hänen omansa.

Noinhan sinä sanot nyt, mutta taitaisi olla ihan eri ääni kellossa, kun selviäisi, että miniälle suhde toiseen mieheen, joka lapsen isä, ja oma poika olisi ihan palasina. Aikamoinen äiti Teresa siinä saisi olla, jos osaisi ajatella vain noin. Ja antaisiko lapsen äiti...

Vierailija
380/774 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin tiedän. Ja lasten äidit tietävät, että tiedän, koska lapset ovat täysin oikean isänsä näköisiä. Ja olen ollut mukana baarissa, josta ovat lähteneet pettämään miestään.

No tässä on sitten kyseessä niin kieroutuneet piirit sinulla että vääristynyt maailmankuvasi johtunee ihan siitä. Noin paljon pettämistä ja vielä kyvyttömyyttä käyttää ehkäisyä tai jälkiehkäisyä ei ole todellakaan normaalia. En tiedä yhtään ainoaa vastaavaa tapausta omien ystävien joukosta, en edes yhtään pelkkää pettämiskeissiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi