Psykologia 2023
En nähnyt tällaista ketjua vielä. Olen jo useamman vuoden seurannut näitä. Tällä kertaa on minunkin vuoroni hakea. Ensikertalaisuuden olen jo menettänyt, mutta yrittänyttä ei laiteta. Ajattelin ostaa tuollaisen valmennuskurssin. Olisiko muita kiinnostuneita? Siitä, kun saa 15 % frendialen, kun mukana on väh. 4 henkilöä.
Muuten kokemusten jakoa ja vinkkejä hakuprosessiin sekä onnea kaikille hakijoille! :)
Kommentit (495)
Laskin että nousee pisteet 56%-> 59% huonoimmassa mahdollisessa skenaariossa. Jos taas erittäin hyvin käy niin 72% -> 76%
Väittäisin trolleiks, niitä on aina. Joka tapauksessa ihan mahtava tulos! ja tsemppiä tulosten jännittämiseen, vaikka noilla pisteillä uskoisin sun olevan kyllä hyvin varmasti sisällä! :)
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun viestit todistavat että psykaa lukemaan haluavat ovat mielenterveysongelmaisia ruikuttavia pikkutyttöjä.
Ja tämä viesti taas edustaa henkistä tasapainoa, kypsyyttä ja optimaalista käytöstä?
Mulla taisi olla ainakin 4 niistä viidestä nyt poistetusta väittämästä alunperin oikein, sinne siis lähti jo 4.4 pistettä pois :) laskin ennen korjauksia että olisin pisteissä noin 75-80. Matikan korjaukset huvittavia, että voi olla nyt useita oikeita vastauksia 😂
Joo, mä sain jo yhden paikan toiselta alalta mut psyka ois unelma. (Hain myös logolle). Mut laskin et huonoimmillaan mulla ois 73,8p/n.66,49% ja parhaimmillaan 99,4p/89,55%(joka hyvin epätodennäköstä). Laskin vaan kaikki mistä en muistanu mitä olin vastannu suoraa vääräks. Et mikä se todellisuus sit on ni en tiiä mut se jännittää myös mihin pisterajat tänävuonna asettuu, kun aiempina vuosina ois ollu ihan hyvä tulos ja koulupaikka saatu...
Ja tosiaan ton paremman tuloksen yllä laskin niin et ne mitä en muistanu ois menny oikein mut ei ne kaikki kyllä oo :D
semmonen 72-78%, jotain siltä väliltä. mutta jaa-a, pelottaa kovasti jos muistaakin vaan omat vastaukset ihan väärin tai jotain :D pääsisinpä sisään...
Jep, sillee harmittaa kun itse haluais hyvässä hengessä höpöttää ja panikoida tuloksia ym. niiden kanssa joilla sama tilanne. Ite oon ollu onnellinen ihan jokaisen puolesta, joka on kertonu et on saanu jostain koulusta paikan. Itsekkään ei enää ihan parikymppinen ja useita hakuvuosia takana niin olisi kiva päästä jo. Mut vaikee silti ymmärtää noita jotka kommentoi vaa sanoakseen jotain ikävää...
^ Sama juttu! Ja jotenkin suhteessa siihen alaan, mille olemme hakeneet, ihmettelen lyttääviä ja ikäviä kommentteja. Haluaisi uskoa, että tälle alalle hakevat ihmiset toivovat toisille hyvää, ja vaikka näissä pääsykoeasioissa se toisen hyvä voikin olla itseltä pois (oma paikka jää saamatta), niin kyllä ainakin itselläni on kanttia tunnustaa kateuden häivän pilkahdus itsessäni ja kääntää se kuitenkin ihailuksi, eli hyvä tulos kokeessa on kyllä oikeasti ihaillun arvoinen suoritus.
Johan kohta pitää perustaa pettymyksestä selviämisketjua, kun tämä toivorikas vaihe päättyy..
Ensikertalaiskiintiön kasvattamista pidän huonona asiana. Paineet hyvästä yo-todistuksesta ja alanvalinnasta aikaistuu vaiheeseen, jossa on jo muutenkin vaikeaa. Alanvaihto vaikeutuu, mikä aiheuttaa työelämästä syrjäytymistä ja pahoinvointia myöhempään ikävaiheeseen.
Ulkomailla opiskeltu tutkinto ei suoraan anna Suomessa pätevyyttä, vaan Valvira tarkastelee tutkinnon sisällön ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan harkinnut hakevansa ulkomaille opiskelemaan?
No eikös tässä törmää jälleen siihen ongelmaan että Suomessa ei psykologin pätevyyttä saa kuin suomalaisessa yliopistossa suoritetulla tutkinnolla.
Oottekos muuten miettinyt psykoterapeutin koulutusta, nyt jos se eka osa tulee ilmaseksi? Itse tässä jo pähkinyt että siinä voisi olla myös mielenkiintoinen työ.
Joo ei saa psykologin pätevyyttä Suomessa jos opiskelee ulkomailla.
Kyllä saa pätevyyden täällä, vaikka ulkomailla opiskeltu. Parikin kaveria Hollannissa opiskelleet. Pitää vaan jotain juttuja käydä Suomessa tekemässä, harjoittelu ainakin ilmeisesti.
Mikäköhän olisi realistinen aika odottaa niitä tuloksia? Itse olon ajatellut, että ennen kuun vaihdetta tulisi, mutta nyt alkoi hiipiä jo toivo, että minä tahansa päivänä.... Mutta täytyy yrittää malttaa mielensä ja palata ajatukseen, että ensi viikon lopulla ne voisivat hyvässä lykyssä tulla.
Vierailija kirjoitti:
Onko ketään Kuliksesta?
Mikä on Kulis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ketään Kuliksesta?
Mikä on Kulis?
Kulosaari.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä on todistusvalinnan alimmat hyväksytyt tällä hetkellä jkl oulu ja jns?
Ouluun 131,1
Onpas täältä poistettu paljon asiallisia kommentteja oli esim kiinnostavaa nähdä kuinka monella ketjun seuraajalla oli loppunut aika kesken. Myös sisäänpääsyprosentit / arviot olivat hyödyllisiä. Mutta joo, on tosi kuumottavaa odotella tuloksia. Tsemppiä kaikille hakijoille!
En ole edes jaksanut laskea, jotenkin tympäsee kyllä taas koko homma. Koe saa olla vaikea, mutta totta on kuten aiempi kirjoittaja laittoi, että liika kikkailu syö motivaatiota, ku ei ymmärrä näitä kokeentekijöiden ratkaisuja. Onko tää sama jauhaminen lääkiksen ym hakupainealojen kokeiden kans vai erottuuko psyka tässä epäedullisesti joukosta?