Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei suostu ymmärtämään, että tarvitsen omaa aikaa

Vierailija
13.07.2022 |

Meillä on juuri viisi vuotta täyttänyt lapsi. Ja minun mahdollisuudet omaan aikaan lapsen saamisen jälkeen on lähennellyt pyöreää nollaa. Joskus kerran vuodessa toisella puolella Suomea asuva jo vähän iäkäs äitini tulee käymään ja katsoo lapsen perään, jotta minä pääsen hetkeksi jonnekin, mutta hän ei tosiaan kuin kerran vuodessa halua käydä ja vanhemmillani ei ole sillä tavalla tilaa, että voisin lapsen kanssa sinne mennä muutamaksi päiväksi.

Olen yrittänyt vaikka missä harrastuksissa käydä, mutta aina viime hetkellä miehelleni eli siis lapsen isälle tulee joku este että ei voikaan tai ehdikään olla lapsen kanssa. Jos ei muuta niin syynä on joku ihme vatsakipu jota vetäytyy potemaan yksin pimeään alakertaan. Vaikka miten selitän, että minä tarvitsen omaa aikaa eli muutakin kuin vain työ (jolloin lapsi on päiväkodissa) ja sitten lapsesta huolehtiminen, niin mikään ei muutu. Hänelle kyllä sopii minun harrastukset ja vaikka ravintolaillatkin oikein hyvin, kunhan hän ei joudu olemaan silloin huolehtimassa lapsesta. Mutta kuka sitten on, kun ei ole ketään muuta olemaan lapsen kanssa. Kerran soitin mll:n hoitajan meille hoitamaan lasta, vaikka mies oli kotona ja mies oli kuulemma lähtenyt heti minun lähtöni jälkeen ulos, sanoi se hoitaja. Jos vain lähden, niin syttyy suunnilleen sota siitä, että mies ei sen vuoksi ehtinyt hoitaa sovittuja töitään ja ties mitä. Erotako tässä pitää, että saisi edes vähän omaa aikaa?

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero. Mies ei rakasta sinua eikä lastaan.

Vierailija
2/95 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien lapsen MLL:n hoitajalle mennessäni harrastamaan. Tuttu lukiolainen, jolle sopii se tunnin, kahden hoitotyö ihan hyvin. Miehelle en ole tästä edes puhunut ja hän on ihan ihmeissään, miten paljon minulla ja lapsella on yhteistä tekemistä.

Toisaalta kun mies kummastelee sitä, että emme ole koskaan yhdessä ja selittää, että lapselle pitää hankkia hoitaja ja mennä yhdessä vaikka elokuviin. Olen aina suunnittelussa innolla mukana ja lopuksi totean miehelle, että enää puuttuisi se hoitaja, mistä se saataisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero vireille.

Vierailija
4/95 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko tehdä lapsi miehen kanssa, joka ei sitä halunnut?

Vierailija
5/95 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että lapsen vanhemmaksi valikoituu tuollaisia lusmu-isiä. Ap ei ole ainoa, joka palstalla on valittanut miehestään, joka ei ota tippaakaan vastuuta lapsestaan. Ilmeisesti tässäkään tapauksessa mies ei tunne mitään mielenkiintoa lastaan kohtaan. Minäpä sille sitten voi.

Vierailija
6/95 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vien lapsen MLL:n hoitajalle mennessäni harrastamaan. Tuttu lukiolainen, jolle sopii se tunnin, kahden hoitotyö ihan hyvin. Miehelle en ole tästä edes puhunut ja hän on ihan ihmeissään, miten paljon minulla ja lapsella on yhteistä tekemistä.

Toisaalta kun mies kummastelee sitä, että emme ole koskaan yhdessä ja selittää, että lapselle pitää hankkia hoitaja ja mennä yhdessä vaikka elokuviin. Olen aina suunnittelussa innolla mukana ja lopuksi totean miehelle, että enää puuttuisi se hoitaja, mistä se saataisiin.

Olet siis onnistunut ratkaisemaan asiasi hieman paremmin kuin minä, mutta eihän sen noin(kaan) pitäisi mennä kuten teillä. Eikö muuten lapsi koskaan puhu isälle siitä hoitajasta tai missä on ollut tänään?

Ap

Vierailija
7/95 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies halusi lapsen, hänellä oli jopa vauvakuume. Halusi perheen perustamista jopa enemmän kuin minä. Ap

Vierailija
8/95 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, että lapsen vanhemmaksi valikoituu tuollaisia lusmu-isiä. Ap ei ole ainoa, joka palstalla on valittanut miehestään, joka ei ota tippaakaan vastuuta lapsestaan. Ilmeisesti tässäkään tapauksessa mies ei tunne mitään mielenkiintoa lastaan kohtaan. Minäpä sille sitten voi.

Yleensä näissä tapauksissa mies on ilmaissut selkeästi, ettei halua lapsia, sitten sovitaan e-pillereiden käytöstä, jotka nainen jättää salaa ottamatta.

Vierailija
9/95 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varmaan tosiaan ole ainoa, jolla on käynyt näin. Mitäpä sille sitten voi, niin. Siihen yritän löytää vastausta. Ap

Vierailija
10/95 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä näissä tapauksissa mies on ilmaissut selkeästi, ettei halua lapsia, sitten sovitaan e-pillereiden käytöstä, jotka nainen jättää salaa ottamatta.

Meillä kyse ei ollut tästä, vaan yhteisestä sopimuksesta jätin pillerit ja jouduttiin jopa hetki lapsettomuushoidoissa käymään. Ap

Vierailija
11/95 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole kyse ettei sallisi sulle omaa aikaa, vaan siitä ettei siedä omaa lastaan. Kamalaa lapsen kannalta.

Vierailija
12/95 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos vaan lähdet ilmoittamatta lapsen kanssa pariksi päiväksi reissuun? Jos ei tule kyselyitä, missä olette, niin on sitten selvä homma.

Vierailija
13/95 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei ole selvästikään kiinnostunut sinun tai lapsenne hyvinvoinnista. Tästä kannattaa vetää johtopäätöksiä.

Vierailija
14/95 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö harrastamaan jotain ei-ohjattua (lenkkeilyä, elokuvissa käyntiä tms.)? Jos yrität lähteä niihin vaikka peräjälkeen viikon jokaisena päivänä ja aina on miehellä "maha kipeä", niin lienee aika nostaa kissa pöydälle ja kysyä mieheltä suoraan miksi hän tekosyillä sabotoi elämääsi.

Voit myös sanoa, että voitte käydä harrastamassa vuoron perään. Miehen vuoro ei vain tule ennen kuin sinunkin vuorosi on ollut.

Vierailija
15/95 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollakin on taas kristallipallo kädessään. Itse varmaan teet kaiken oikein ja täydellisesti.

Vierailija
16/95 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisellä lapsella voisi olla omakin, kodin ulkopuolinen harrastus (ellei hän ole liian väsynyt hoitopäivän jälkeen, päiväkodit ovat meluisia paikkoja, joten ehkä alkuviikosta).

Voisitteko lähteä koko perheenä jonnekin, vaikka kirjastoon? Sitten vaan sanot isälle ja lapselle, että sinä lähdet nyt (kahdeksi tunniksi tms.) yksin, jotta isä ja lapsi saavat yhteistä aikaa - ja lähdet, et huoli muita mukaasi, sanot vaan, että nähdään kotona klo X. Aika roski temppu, kieltämättä, mutta jos muu ei auta.

En ole ensimmäisenä ehdottamassa avioeroa muutenkaan ja tuossa voisi käydä niin että lapsi näkisi isäänsä vielä vähemmän ja sinä olisit vielä sidotumpi.

Vierailija
17/95 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies halusi lapsen, hänellä oli jopa vauvakuume. Halusi perheen perustamista jopa enemmän kuin minä. Ap

Ilmoita sitten etta vaikka halusi perheen niin ei nayta olevan kykeneva siita huolehtimaan joten sina alat hakea parempaa kumppania.

Vierailija
18/95 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies kuuluu niihin miehiin, jotka ihmettelee 20v päästä miksi lapsi soittelee vaan äidilleen.

Mies on perussluibari, jonka taktiikkaan kuuluu vältellä lapsenhoitoa niin paljon kuin mahdollista. Luulen, että isäksi kutsuttavista henkilöistä varmaan kolmannes on näitä. Koska ei vaan huvita. Koska sehän on naisten hommaa. Koska ei itsekään ole oman isänsä kanssa koskaan ollut kuin korkeintaan saunassa.

Vierailija
19/95 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te lisäännytte näiden kroonista lorvikataria potevien kanssa? Heikot geenit jää kiertoon ja kaikkia vituttaa.

Vierailija
20/95 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis onnistunut ratkaisemaan asiasi hieman paremmin kuin minä, mutta eihän sen noin(kaan) pitäisi mennä kuten teillä. Eikö muuten lapsi koskaan puhu isälle siitä hoitajasta tai missä on ollut tänään?

Ap

Minä haluan helpon elämän ja näin se on helppo. Voisin yrittää muuttaa miestä ja joutua perumaan omia menojani, kun mies ei "muista", että lapsikin pitää hoitaa, mutta koska se tekisi elämästäni vaikeaa, niin en viitsi. Mies tässä eniten menettää.

Lapsi ei kerro, kun isä ei osaa kysyä ja mitä väliä, vaikka kertoisi? Toistaiseksi mies ei ole osannut yhdistää Lauraa tilanteisiin, joissa äiti ei olekaan paikalla.