Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varakas täti ei suostu maksamaan lasten syntymäpäivämatkaa ja autoa

Vierailija
13.07.2022 |

Vanhin lapseni täyttää syksyllä 18 ja nuoremmat 10 vuotta. Vanhin lapsi toivoo lahjaksi autoa, käytetty riittää, ei tarvitse olla mitenkään hieno tai uusi, kunhan auto toimii. Nuoremmat taas haluaisivat New Yorkiin, se on ollut jo pitkään unelmana, poika on kova NHL-fani ja haluaisi pelin nähdä paikan päällä. Itse olen pienituloinen yh ja en tietenkään noin kalliita lahjoja pysty hankkimaan. Täti ja/tai tädin aikuinen tytär voisi lähteä lasten kanssa matkalle, itselleni en siis tietenkään edes odota matkaa.

Täti (eli sisareni) on korkeasti koulutettu, ollut aina hyvätuloisessa työssä. Ulkomailla oli vuosia ja palkat sai verottomana eli rahaa siis riittää. Myös miehensä on hyvätuloinen. Heillä on velaton talo, hieno kesämökki, sijoitusasuntoja, hienot autot jne.

Tuntuu niin väärältä että täti ei halua tarjota lapsille asioita, joista ovat unelmoineet jo niin pitkään. Jos itselläni olisi rahaa noin paljon niin kyllä mieluusti käyttäisin sitä ja tarjoaisin lähipiirilleni asioita joita he haluaisivat. Hautaanko aikoo rahat viedä mukanaan?

Ymmärrän kyllä että itse olen syyllinen siihen että minulla ei ole asiat noin hyvin. En ole hankkinut rahakasta ammattia, käynyt kouluja niin pitkälle jne. Mutta miksi siitä pitää rangaista myös lapsiani?

Kommentit (382)

Vierailija
81/382 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5. Tämä menee suoraan mappi ö:hön.

Vierailija
82/382 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaytiin viime viikolla ravintolassa syomassa, kolme aikuista ja yksi lapsi. $169.13 eika tuossa ole viela tippia (18%) eika edes juotu mitaan alkoholia.

Sitten sielta Brooklynista pitaisi paasta Manhattanille, ei sekaan ilmaista ole. Yleensa hotellihuoneet on tarkoitettu kahdelle, kolmesta tulee jo lisamaksu.

t. usalainen

New Yorkissa metrokortti 7 vrk 33 dollaria. Ravintoloita löytyy kaikenhintaisia, jopa muutamalla eurolla saa ruokaa pizzapaikoista.

Varmaan nämä pojat ovat unelmoineet jo pitkään limusiinikuljetuksista ja toinen on kova Michelin-ravintoloiden fani ja haluaisi käydä vähintään kahden tähden ravintolassa, kun New Yorkissa se olisi mahdollista. Minusta olisi ihanaa toteuttaa poikien toiveet, mutta en ole tämä täti valitettavasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/382 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on törkeä täti!

Kyllä meidän perheelle on eno maksanut joka talvi Thaimaan matkan ja kesällä juhannukset heidän järvenrantahuvilallaan. Keväisin lomailemme heidän Marbellan asunnollaan.

Saimme myös heidän edellisen Mersunsa kun vaihtoivat uudempaan malliin. Isäntä on kyllä vähän näreissään kun se on pari vuotta vanha malli jo ja itse ajavat hienommalla, mokomat pröystäilijät!

Vierailija
84/382 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ilmaisin itseni jotenkin huonosti. En todellakaan ole töykeä tai muiden siivellä eläjä. Siltikään mielestäni ei ole kohtuuton pyyntö tällaiset lahjatoiveet. Varsinkin kun vanhin täyttää 18 vuotta ja nuoremmillakin on 10-vuotispäivä. Monille annetaan lahjaksi tietokoneita ym. kallista, ei nämä meidän toiveet sen kalliimpia ole. Pojan toivoman auton ei tarvitse olla edes kallis, hänelle riittää että auto toimii. Sellaisen saa jo tuhannella eurolla.

ap

Siiiis miksi muitten pitää se kustantaa... Trolllaa jo muilla aiheillla, kukaan noin pimeä ole kuten sinä et auto ja newyork matka pitää kustantaa. 1000e auto 2000e /perh henkilö matka new yorkkii. Aika rikas pitää siskon olla että olisi varaa tommoseen, melkein 10k menis

New Yorkiin lento 500 euroa ja hotellihuone noin 100 €/yö (halvemmallakin voi saada) eli jos kolmestaan lähtisivät niin lennot 1500 €, lapset saisi ehkä vielä alennusta. Hotelliyöt 700 € tai vähemmän eli yhteensä matka olisi noin 2000 euroa. Itse antaisin tietysti lapsille käyttörahaa mukaan.

Täti on todella varakas, moni tässä ketjussa ei varmastikaan ymmärrä millaisesta rahamäärästä on kyse. Tädin talous ei kariudu näihin lahjoihin.

ap

Mä en ikimaailmassa lähtis ainoana aikuisena kahden vieraan kielitaidottoman 10-vuotiaan kanssa maailmalle. Enkä antaisi omaa lastani vastaavalle matkalle.

Vierailija
85/382 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin tiedän paljon lapsia, jotka on päässyt kaverin perheen kanssa reissuun kun on haluttu ottaa lapselle kaveri mukaan. Jos on vaikka vain yksi lapsi perheessä että lapsella olisi oman ikäistä seuraa matkalla. Nämä kaverin matkat usein kai perhe maksaa itse. Eikä sitä kukaan ihmettele. Jotenkin outoa miten tuomitsevasti on lapsieni toiveisiin tällä palstalla nyt suhtauduttu.

ap

Kukaan EI tuomitse sun lasten unelmia.

Kaikki tuomitsevat sun oletuksen, ettå "rikas siskosi" olisi jotenkin velvollinen maksamaan nämä sinun lastesi unelmat.

Siinä on vissi ero.

Ps. Minä olen se "rikas täti" - me emme ostaneet edes omille lapsille 18v lahjoiksi autoja. Kaikkein tärkeintä on opettaa nuorille "rahan arvo" - miten paljon siihen 1000€ täytyy olla valmis tekemään itse töitä.

Ennenvanhaan sanottiin, että joka toinen sukupolvi kerryttää varallisuutta, joka toinen tuhlaa.

Opeta lapsillesi koulutuksen ja työn tekemisen arvo, niin he aikanaan voivat matkustella minne haluavat ihan millaisella autolla haluavat.

Vierailija
86/382 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Oh Lord, won't you buy me

A Mercedes Benz?

My friends all drive Porsches

I must make amends

I worked hard all my lifetime

No help from my friends

Oh Lord, won't you buy me

A Mercedes Benz? "

Vierailija
87/382 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaytiin viime viikolla ravintolassa syomassa, kolme aikuista ja yksi lapsi. $169.13 eika tuossa ole viela tippia (18%) eika edes juotu mitaan alkoholia.

Sitten sielta Brooklynista pitaisi paasta Manhattanille, ei sekaan ilmaista ole. Yleensa hotellihuoneet on tarkoitettu kahdelle, kolmesta tulee jo lisamaksu.

t. usalainen

Neljälle tai viidellekin on helppo saada kohtuuhintainen hotellihuone USAsta, kun ottaa perhehuoneen. Hyatt place tai Hampton inn&Suites esim ovat edullisia ja siistejä ketjuja, joissa on aina perhehuoneita. 35 osavaltiota on käyty, eikä vielä ole tullut vastaan paikkaa, missä ei olisi helppo perheenä majoittua.

Halvalla pääsee New Yorkissa, kun majoittuu Secaucuksessa, bussi tulee Lincoln tunnelia 10 minuutissa Port Authorityyn.

Mutta siis muuten ihan puppua koko ketju. Ei todellakaan tuollaisia voi toivoa.

Et maininnut milta vuodelta nama kokemuksesi ovat. Nyt koronan vuoksi kaikki on kallistunut. Tulin juuri lomalta paikasta jonne ennen lensi vahan yli kolmella sadalla, nyt hinta oli yli kuusisataa.

Limo kentalle $185 kun ennen oli alle satasen. Ravintoloissa tulee laskuun "surcharge".

t. usalainen.

Vierailija
88/382 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvalla menneet ovat menneet vuonna 1990

Vierailija
89/382 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahalta tuntuu kun olen jo alustavasti luvannut lapsille matkan. En uskonut että täti ei tätä lahjatoivetta haluaisi toteuttaa. On aina tykännyt matkustaa ja minä tyhmä nyt ajattelin että olisi voinut lapsille tämän unelman toteuttaa.

ap

Tässä kohtaa mokasit provosi. Puuttuu vain itkuntuhruiset silmät.

Vierailija
90/382 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahalta tuntuu kun olen jo alustavasti luvannut lapsille matkan. En uskonut että täti ei tätä lahjatoivetta haluaisi toteuttaa. On aina tykännyt matkustaa ja minä tyhmä nyt ajattelin että olisi voinut lapsille tämän unelman toteuttaa.

ap

Tässä kohtaa mokasit provosi. Puuttuu vain itkuntuhruiset silmät.

Ap on myos tietenkin varmistanut etta NHL pelaa NYCissa niina paivina kun hanen fanipoikansa sinne vihdoinkin paasee. :D

Vierailija
91/382 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt leikkaatte lasten kanssa sipulia oikein urakalla ja sitten voitte itkusilmin vedota tätiin. Syytelette lasten unelmien tuhoamisesta. Kyllä se siitä!

Vierailija
92/382 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain kertomaan pelkän otsikon perusteella, että tylsä aloitus. 

Vierailija
93/382 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. usalainen

Neljälle tai viidellekin on helppo saada kohtuuhintainen hotellihuone USAsta, kun ottaa perhehuoneen. Hyatt place tai Hampton inn&Suites esim ovat edullisia ja siistejä ketjuja, joissa on aina perhehuoneita. 35 osavaltiota on käyty, eikä vielä ole tullut vastaan paikkaa, missä ei olisi helppo perheenä majoittua.

Halvalla pääsee New Yorkissa, kun majoittuu Secaucuksessa, bussi tulee Lincoln tunnelia 10 minuutissa Port Authorityyn.

Mutta siis muuten ihan puppua koko ketju. Ei todellakaan tuollaisia voi toivoa.

Et maininnut milta vuodelta nama kokemuksesi ovat. Nyt koronan vuoksi kaikki on kallistunut. Tulin juuri lomalta paikasta jonne ennen lensi vahan yli kolmella sadalla, nyt hinta oli yli kuusisataa.

Limo kentalle $185 kun ennen oli alle satasen. Ravintoloissa tulee laskuun "surcharge".

t. usalainen.

Muutimme Koronan alkuaikojen aikoihin Suomeen. Broadway on ainakin halventunut, minulle tulee jatkuvasti edelleen sähköpostiin mainosta sieltä. Ja isoja nimiä on ollut tarjolla.

Mutta joo, uskon toki sinua, ja tiedän, että inflaatio on ollut kova.

Vierailija
94/382 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli provo tai ei niin tällaisia ihmisiä on olemassa. Tiedän ainakin kaksi. Yksi mun sukulainen sekä mun yksi entinen ystävä. Tämä entinen ystävä olisi halunnut että maksan lähdemme yhdessä Lontooseen ja maksan hänen matkansa. Isäni oli juuri kuollut ja hän oletti että iso perintö tuli että nyt on millä mällätä.

Kieltäydyin maksamasta. En siis tarjonnut selityksenä perinnön pienuutta vaan sanoin vain että en maksa.

Siihen päättyi yli 10 vuoden ystävyys.

Vierailija
95/382 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on herkullinen ketju. Miksi ap ei käy lisäämässä vettä myllyyn?

Vierailija
96/382 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on herkullinen ketju. Miksi ap ei käy lisäämässä vettä myllyyn?

Ei se keksi enää mitään. No, kyllä mäkin olisin jo kyllästynyt jos näin lapsellisen trollauksen oisin tekaissut.

Vierailija
97/382 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden hengen New Yorkin matka maksaa useita tuhansia euroja käyttörahoineen. Hotellit ovat järjettömän kalliita. Ja tätisi loma palaisi tuohon.

Usein isovanhemmilla on hyvin rahaa myös, mutta ei ole mitään velvollisuutta maksaa ylikalliita lahjoja.

Varakkaissakaan perheessä lapset eivät saa aina, mitä toivovat. Näissä perheissä lapset opetetaan tekemään töitä.

Asenteessasi on paljon korjattavaa.

Vierailija
98/382 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla oli vuosia ja palkat sai verottomana eli rahaa siis riittää. 

Missä "ulkomailla" saa palkan verottomana?

Ei missään. Nämä tämän palstan provoajat ei ole mitään penaalin terävimpiä kyniä.

Vierailija
99/382 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun lapsia mistään rangaista, ei heillä ole minkäänlaista oikeutta tädin rahoihin.

Ole kiitollinen JOS lapsesi saavat perintöä. Siitäkään ei ole takuita.

Vierailija
100/382 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä41985 kirjoitti:

Pakko olla provo ja trolli

ei välttämättä. useimmat yh:t haluavat toisten rahat. mikään ei riitä, vaikka koko elämä menee sossun piikkiin. vielä pitäisi saada siskonkin rahat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi