Varakas täti ei suostu maksamaan lasten syntymäpäivämatkaa ja autoa
Vanhin lapseni täyttää syksyllä 18 ja nuoremmat 10 vuotta. Vanhin lapsi toivoo lahjaksi autoa, käytetty riittää, ei tarvitse olla mitenkään hieno tai uusi, kunhan auto toimii. Nuoremmat taas haluaisivat New Yorkiin, se on ollut jo pitkään unelmana, poika on kova NHL-fani ja haluaisi pelin nähdä paikan päällä. Itse olen pienituloinen yh ja en tietenkään noin kalliita lahjoja pysty hankkimaan. Täti ja/tai tädin aikuinen tytär voisi lähteä lasten kanssa matkalle, itselleni en siis tietenkään edes odota matkaa.
Täti (eli sisareni) on korkeasti koulutettu, ollut aina hyvätuloisessa työssä. Ulkomailla oli vuosia ja palkat sai verottomana eli rahaa siis riittää. Myös miehensä on hyvätuloinen. Heillä on velaton talo, hieno kesämökki, sijoitusasuntoja, hienot autot jne.
Tuntuu niin väärältä että täti ei halua tarjota lapsille asioita, joista ovat unelmoineet jo niin pitkään. Jos itselläni olisi rahaa noin paljon niin kyllä mieluusti käyttäisin sitä ja tarjoaisin lähipiirilleni asioita joita he haluaisivat. Hautaanko aikoo rahat viedä mukanaan?
Ymmärrän kyllä että itse olen syyllinen siihen että minulla ei ole asiat noin hyvin. En ole hankkinut rahakasta ammattia, käynyt kouluja niin pitkälle jne. Mutta miksi siitä pitää rangaista myös lapsiani?
Kommentit (382)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ilmaisin itseni jotenkin huonosti. En todellakaan ole töykeä tai muiden siivellä eläjä. Siltikään mielestäni ei ole kohtuuton pyyntö tällaiset lahjatoiveet. Varsinkin kun vanhin täyttää 18 vuotta ja nuoremmillakin on 10-vuotispäivä. Monille annetaan lahjaksi tietokoneita ym. kallista, ei nämä meidän toiveet sen kalliimpia ole. Pojan toivoman auton ei tarvitse olla edes kallis, hänelle riittää että auto toimii. Sellaisen saa jo tuhannella eurolla.
ap
Siiiis miksi muitten pitää se kustantaa... Trolllaa jo muilla aiheillla, kukaan noin pimeä ole kuten sinä et auto ja newyork matka pitää kustantaa. 1000e auto 2000e /perh henkilö matka new yorkkii. Aika rikas pitää siskon olla että olisi varaa tommoseen, melkein 10k menis
Jos olisin yhtä varakas niin minä ainakin maksaisin mielelläni tuttavilleni kaikenlaista mitä heillä itsellään ei olisi varaa ostaa.
ap
Selvästi ap ei halua omia rahoja käyttää ja haluaa lapsista eroon viikoksi. Ilmaista lastenvahtimista ja omill rahoill lomalle jonnekkin sitten. Siskolle ei käynykkää vaa se niii suuututtaa..
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin tiedän paljon lapsia, jotka on päässyt kaverin perheen kanssa reissuun kun on haluttu ottaa lapselle kaveri mukaan. Jos on vaikka vain yksi lapsi perheessä että lapsella olisi oman ikäistä seuraa matkalla. Nämä kaverin matkat usein kai perhe maksaa itse. Eikä sitä kukaan ihmettele. Jotenkin outoa miten tuomitsevasti on lapsieni toiveisiin tällä palstalla nyt suhtauduttu.
ap
Kyllä ne kaverin vanhemmat ovat sen lapsensa reissun maksaneet. Sinulla on outo käsitys ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ilmaisin itseni jotenkin huonosti. En todellakaan ole töykeä tai muiden siivellä eläjä. Siltikään mielestäni ei ole kohtuuton pyyntö tällaiset lahjatoiveet. Varsinkin kun vanhin täyttää 18 vuotta ja nuoremmillakin on 10-vuotispäivä. Monille annetaan lahjaksi tietokoneita ym. kallista, ei nämä meidän toiveet sen kalliimpia ole. Pojan toivoman auton ei tarvitse olla edes kallis, hänelle riittää että auto toimii. Sellaisen saa jo tuhannella eurolla.
ap
Siiiis miksi muitten pitää se kustantaa... Trolllaa jo muilla aiheillla, kukaan noin pimeä ole kuten sinä et auto ja newyork matka pitää kustantaa. 1000e auto 2000e /perh henkilö matka new yorkkii. Aika rikas pitää siskon olla että olisi varaa tommoseen, melkein 10k menis
Jos olisin yhtä varakas niin minä ainakin maksaisin mielelläni tuttavilleni kaikenlaista mitä heillä itsellään ei olisi varaa ostaa.
ap
Mutta new york matka ja auto eivät ole välttämättömyyksiä. Sama jos tulis sulta pyytämää et ostappa mulle. Merkki laukku maksaa 5k
Ap on ihan pimeä. Miten joku kehtaa edes pyytää tuommoista? Vai onko se vaan niin että köyhällä menee realiteetit jotenkin sekaisin eikä tajua mitä on kohtuus?
Aivan mahtavan tyhmä aloitus. Tämän apn jankkauksen voi ylläpito poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
No sitten et pian enää olisikaan varakas, jos lahjoittelisit rahojasi miten sattuu...
Vierailija kirjoitti:
Ap on ihan pimeä. Miten joku kehtaa edes pyytää tuommoista? Vai onko se vaan niin että köyhällä menee realiteetit jotenkin sekaisin eikä tajua mitä on kohtuus?
Tässä tullaa siihen että kuka oikeesti köyhä pyytäisi tommosia eikä vaikka sitten jotain pienempää ja realistisempaa joka auttaisi oikeasti pidemmän päälle. Kuulostaa vaa siltä että Ap on trolli joka keksii näit.
Ap osta mulle pradan laukku
Terveisin: rikas siskosi
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin tiedän paljon lapsia, jotka on päässyt kaverin perheen kanssa reissuun kun on haluttu ottaa lapselle kaveri mukaan. Jos on vaikka vain yksi lapsi perheessä että lapsella olisi oman ikäistä seuraa matkalla. Nämä kaverin matkat usein kai perhe maksaa itse. Eikä sitä kukaan ihmettele. Jotenkin outoa miten tuomitsevasti on lapsieni toiveisiin tällä palstalla nyt suhtauduttu.
ap
Ei sun lasten toiveissa mitään vikaa ole, saahan lapset toivoa. Sinun lokkeilusi se ongelma on ja se, ettet voi sanoa lapsillesi ettei tuommoiseen ole varaa, mutta kannattaa tehdä erilaisia valintoja elämässä kuin äitinsä, niin joskus voi ollakin.
Täti ja kaksi 10v lasta New Yorkissa?
Ja vielä jääkiekkoa katsomaan?
Olenko ainut kuka näkee tuossa muitakin ongelmia kuin se raha?
Ap opettaa tässä lapsilleenkin, että täti kyllä maksaa kaiken. Tosin luulisi jo 18-vuotiaalla olevan sen verran älliä päässä, ettei usko jonkun sukulaisen loputtomaan hyväntahtoisuuteen tällaisissa asioissa. Ihminen on itse vastuussa elämästään ja hankinnoistaan. Jos ei ole varaa, niin sitten ei osteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Mietis nyt vähän. Ai maksaisit mielelläsi ja jännittäisit joka kerta et mitä taas pyydetään ja taas ja taas ai sääkin ja tuokin. Annat vaikka tonnin lahjaksi kummilapselle ja sen vanhemmat miettii et saa...n pihi äm..ä ko ei antanut viittä tonnia. Sit ihmetellään et miksi jussiterttu on ihanku suuttunut mulle et mitä mä nyt oon tehny. Tai miksei se nyt tajua maksaa meidän lastenvaunuja ja kumminkaiman miehen äidin lääkkeitä herrajumala. Ei se lopu ikinä. Koska ihminen on lopulta tosi typerä.
Raha.vanhin riidanaihe ikinä.
Ole hiljaa jos voitat lotossa tai jaa heti osiin ja sen jlk ole hipihiljaa.
Maailma ei ole kiva.
Miten ajoneuvovero, vakuutukset, auton huollot ja tankkaukset? Kuka ne maksaisi?
Vaikka kuinka olisi rahaa, ei herranjestas sitä noin paljon ole tuosta noin vaan laittaa. Sijoitusasunnon lainat maksaa vuokralainen ja usein pitää hieman laittaa kuukaudessakin lisää. Oletkohan nyt ihan kartalla kuinka "rikas" siskosi on...
Ap MISSÄ MUN PRADA LAUKKKUNI LUPASIN. SEN. JO ITSELLENI ETTÄ OSTAT SEN MULLE.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahalta tuntuu kun olen jo alustavasti luvannut lapsille matkan. En uskonut että täti ei tätä lahjatoivetta haluaisi toteuttaa. On aina tykännyt matkustaa ja minä tyhmä nyt ajattelin että olisi voinut lapsille tämän unelman toteuttaa.
ap
Ajattelin jopa että ihan innoisaan olisi lähdössä kun aina niin innokkaasti on odottanut kaikkia matkoja millä on käynyt.
ap
:-DDDDDDDDDDDD Juu on todellakin tykännyt kun on matkoilla rakkaan miehensä kanssa, tai sitten miehensä ja tyttärensä.
Ei kahden kymmenvuotiaan siskon lapsen kanssa. Tajuatko ollenkaan miten älyttömän rasittava tuollainen reissu on? Viikoksi pitäisi keksiä lapsille tekemistä, pitää heistä huolta, varoa koko ajan että ei käy mitään.. Ei kahta noin pientä lasta voi jättää keskenään hotelliin, joten koko viikkona täti ei pääsisi mihinkään mihin itse haluaisi mennä mutta joka ei ole lapsille suunnattu juttu.
Its en lähtisi moiseen vaikka joku maksaisi minulle matkan ja 5000 euroa. Ja sinä oletat että täti ei vain lähde moiseen työleiriin, vaan myös maksaa siitä!
Aloittaja pitäisi vetää puolitoistakertaa kölin ali.
No kuule, ei maksa.
Ite jokainen maksaa omat asiansa.