Käsitättekö että ette saa parempaa palvelua sillä että huudatte asiakaspalvelijalle?
Sille yhdellekkin tädille vaan terveisiä, joka soitteli tänään. On todella vaikea keskittyä ratkaisemaan jotain ongelmaa, toisen huutaessa samaan aikaan.
Kommentit (306)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asiakkaan mielentila on lähtökohtaisesti hermostunut, jotkut luonnollisesti huutavat ja tällä purkavat pahaa oloa -mikä ei tietysti ole ok se huutaminen. En usko että kukaan huutamalla ensisijaisesti tavoittelee parempaa asiakaspalvelua, enemmän näyttäävät pettymystään. Huonosti käyttäytyvään asiakkaaseen voi suhtautua kuin lapseen, jolla on paha päivä.
Niin teenkin. Huono käytös jätetään huomiotta eli huutava asiakas jätetään palvelutta. Toimii.
Toivottavasti osaat itse käyttäytyä asiakkaana niinkuin opetat
Miksi en osaisi? Olen kuitenkin ihan normaaliälyinen ja mieleltäni terve ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla "linja katkeaa", jos asiakas liikaa meuhkaa. Soittakoon uudelleen, kun on rauhoittunut.
Se kannattaa sanoa huutavalle, kiroilevalle asiakkaalle suoraan, että soittaa uudelleen sitten, kun voi rauhassa selittää asiansa. Yleensä oppi menee perille ja jos ei mene kerralla, niin vaikka viidennellä.
Kylläpä on tyhmää porukkaa taas neuvomassa. Jos asiakaspalvelija tekee noin, hänestä lähtee kyllä salamana kantelu. Näin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaiten palvelua saa, kun tekeytyy vähän avuttomaksi ja sanoo suoraan, että tarvitsen apua. Olen hieman manipuloiva ihminen, eikä ole koskaan ollut vaikeuksia saada asiakaspalvelijaa tekemään kuten haluan.
Itse asiassa minusta on ihan mukava kuluttaa aikaa jonkun rauhallisesti rupattelevan papparaisen tai mummelin kanssa, sen aikaa on aina taukoa noista sekopäistä. Joten ei tuo minua ainakaan haittaa yhtään. Onpahan jotain tekemistä olevinaan ja saa vähän hengähtää. Jaksaa sitten taas jonkun sekopään sen jälkeen.
Ei millään pahalla, etkä varmaan sitä oikeasti tarkoita...mutta "mummeli ja papparainen".
He ovat niitä samoja ihmisiä kuin aina ennenkin, aikuisia, vaikkakin vanhempia mahd. sairauksineen ja vaivoineen. Mutta edelleenkin heilläkin on toiveita ja unelmia, lempiruuat ja musiikit. Ja hekin rakastavat ja haluavat rakkautta.
Suomessa vanhuksia ei kunnioiteta. Heidät suljetaan laitoksiin eikä oteta mukaan siihen samaan elämään mitä muutkin elävät. Se on surullista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyse on amispuolen rakennusalan harkkarista,joka omasta mielestään tietää jo kaiken tarvittavan kotini remppaamisesta, käyttäytyy alentuvan ylimielisesti pomon ollessa poissa, ei osaa kiittää jos ystävällisesti tarjoan vettä tai mehua ja muutenkin kykenemätön hahmottamaan, että minä maksan kaiken, niin saan huutaa amistorvelolle. Siinä ei auta enää selittelyt, miten nuori ei vielä kaikkea ymmärrä. Sen verran pitää 17 vuotiaan jo tajuta, että kuka maksaa hänenkin palkkansa ja kyse on minun kodistani, eikä mistään koullun harjoitteluhuoneesta. Huudan niin,että seinät pullistelee. Asiakkaan hermoja ei kannata montaa kertaa kokeilla.
Kai tajuat että amistorvelo voi kiusallaan tehdä sinulle kepposia jotka huomaat vasta 15 vuoden päästä ja joissa on kivat korjauskulut?
Eiks ole ihanaa nykyään tämä uhkailu?
Kiitos vasemmistopolitiikka ja uudet minäminä ideologiat.
Yritä saada normaalia kunnioitusta itseäsi ja sun omaisuutta kohtaan, niin alkaa henkeä ja omaisuutta koskeva uhkailu. 😂
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemukseni on, että antaa sen asiakkaan vähän meuhkata. Tämän jälkeen selvitetään asia tai ongelma. Lopuksi lähes aina asiakas toteaa nolona lopuksi.. niin ei se sinun syysi ole. Asiakkaana suuttuisin jos luuri lyötäisiin korvaan. Lähtisi välittömästi esimiehille palautetta ja taatusti asiakas-suhde päättyisi myös tähän. Nykyään vähän joka paikassa on asiakaspalvelu huonontunut. Tietotaito vähentynyt.
Niin. Milleniaanit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä saa nimenomaan huonompaa palvelua. Ei kiinnosta todellisesti auttaa ihmistä, jolla ei ole perus käytöstapoja.
Onko sinulla perusasiakaspalvelutaidot. Epäilen. Asiakas ei ole sinua varten, sinä olet asiakasta varten.
Unissasi olen sinua varten. Meillä "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan". Ei mene firmalla niin huonosti, että pitäisi kynsin hampain pitää uhmaikäisen tasolle jääneistä mt-potilaista kiinni. Meillä on vara valita asiakkaat ja asiakas itse valitsee käytöksellään tuleeko palvelua vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla "linja katkeaa", jos asiakas liikaa meuhkaa. Soittakoon uudelleen, kun on rauhoittunut.
Se kannattaa sanoa huutavalle, kiroilevalle asiakkaalle suoraan, että soittaa uudelleen sitten, kun voi rauhassa selittää asiansa. Yleensä oppi menee perille ja jos ei mene kerralla, niin vaikka viidennellä.
Kylläpä on tyhmää porukkaa taas neuvomassa. Jos asiakaspalvelija tekee noin, hänestä lähtee kyllä salamana kantelu. Näin on.
Ja kantelulle nauretaan yhdessä esimiehen kanssa kun tiedetään että hulluhan se asiakas on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kantelu kenelle? Sille esimiehellekö, joka on ohjeistanut toimimaan noin? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aspalinjoilla pitäisi olla nauhoite näitä tilanteita varten:
"Valitsemaanne numeroon ei saada huutamalla yhteyttä. Olkaa hyvä ja yrittäkää uudelleen, kun olette rauhoittuneet."
Milleniaalit taas ratkoo asioita... Miten voi olla joku niin tyhmä, ettei tajua? Asiakas on vihainen siksi, että se asiakaspalvelija on niin aska työssään! Menkää lapset johonkin palvelijakouluun, niin käsitätte, mitä on palvelu.
V'tustako sinä voit tietää millainen se ihminen on työssään, kun et ole kuullut hänen sanovan kuin "Hei kuinka voin auttaa" Tuon jälkeenhän jo rupeat huutamaan kurkkusuorana. Kyllä teidät sekopäät alalla tunnetaan.
Tiedän kokemuksesta. Kyllä teidät tyhmät myös tiedetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä kohtaa, kun asiakas huutaa, ei se enää odota mitään palvelua saavansa, siksihän se huutaa, kun ei ole sitä saanut alunperinkään. Silloin on kyse enää kunniasta, mitä asiakaspalvelijat ei koskaan tajua, kun ovat aina olevinaan niin oikeassa kaikessa.
Mitä kunniaa ja keneltä luulet saavasi raivoamalla aspalle?
Äläpäs vääntele asioita. Se, että asiakas raivoaa, tarkoittaa AINA sitä, että asiakas"palvelija" ei ole kunnioittanut asiakkaan aikaa, vaivaa, rahoja, olemassaoloa heidän asiakkaanaan, jne. Etkö tajua, että asiakas maksaa kaikkien palkat?! Hän on KAIKKIEN pomo ja aspan tulee KUNNIOITTAA ja PALVELLA! Aspat ei tajua omaa paikkaansa hierarkian pohjimmaisena! Vai luuletko sinä, että asiakas muka jostain syystä haluaisi antaa rahansa vain huvikseen jollekin idiootille firmalle ja vielä idiootimmalle aspalle, joka ei edes käsitä mitä tekee väärin?!
Se nyt on niin nähty että nämä en ikinä enää osta teiltä tyypit on taas seuraavan kamppiksen aikana siellä. Pysyisivätkin oikeasti pois. Mutta kun millään muulla ei ole väliä kuin hinnalla.
No hei, lakatkaa myymästä. Luokittwkette kaikki eritavalla epämiellyttävät asiakkaat joille ette myy. Niitä on takuulla paljon. Sitten vaan jonkun ajan kuluttua lappu luukulle kun kassa ei kilise - teette sen just silleen suomalaisesti. Kerro vielä, mikä firma, niin tiedän välttää.
Multa ainakin sai :D olin jonkin aikaa teollisuusalan yrityksen asiakaspalvelussa ja välillä täysin palvelusta johtumattomista syistä oli työmailla ongelmia. Mitä karjuvampi ja lyhytpinnaisempi hirviö siellä toisessa päässä mulle soitteli, sitä tehokkaammin hankkiuduin siitä eroon järjestelemällä sille muuta neuvontaa, pikatoimituksia, hyvityksiä, mitä vain ikinä... kuitenkin vältin aina viimeiseen asti, ettei heille jäisi juuri minun nimeäni tai työpuhelinnumeroa vaan pyrin käyttämään osaston yleisiä yhteyksiä, jottei heistä tulisi mun vakkaripalveltavia. Mutta kyllä koin pääseväni itse kaikista helpommalla kun priorisoin tyytymättömimpien asiakkaiden palvelemisessa ja pääsin heistä nopeimmin eroon. Perustyytyväisten ihmisten kanssa on sitten mukava ylimääräisstressittömässä aikataulussa hoitaa asioita asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Parhaiten palvelua saa, kun tekeytyy vähän avuttomaksi ja sanoo suoraan, että tarvitsen apua. Olen hieman manipuloiva ihminen, eikä ole koskaan ollut vaikeuksia saada asiakaspalvelijaa tekemään kuten haluan.
Minä en ole manipuloiva, en vaan osaa. Huutamalla paras tulos joka kerta, vaikka mieluummin antaisi asian olla, mutta kun sit vaan kävellään päältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyse on amispuolen rakennusalan harkkarista,joka omasta mielestään tietää jo kaiken tarvittavan kotini remppaamisesta, käyttäytyy alentuvan ylimielisesti pomon ollessa poissa, ei osaa kiittää jos ystävällisesti tarjoan vettä tai mehua ja muutenkin kykenemätön hahmottamaan, että minä maksan kaiken, niin saan huutaa amistorvelolle. Siinä ei auta enää selittelyt, miten nuori ei vielä kaikkea ymmärrä. Sen verran pitää 17 vuotiaan jo tajuta, että kuka maksaa hänenkin palkkansa ja kyse on minun kodistani, eikä mistään koullun harjoitteluhuoneesta. Huudan niin,että seinät pullistelee. Asiakkaan hermoja ei kannata montaa kertaa kokeilla.
Kai tajuat että amistorvelo voi kiusallaan tehdä sinulle kepposia jotka huomaat vasta 15 vuoden päästä ja joissa on kivat korjauskulut?
Eiks ole ihanaa nykyään tämä uhkailu?
Kiitos vasemmistopolitiikka ja uudet minäminä ideologiat.
Yritä saada normaalia kunnioitusta itseäsi ja sun omaisuutta kohtaan, niin alkaa henkeä ja omaisuutta koskeva uhkailu. 😂
Mitenhän minä voisin sinua uhkailla, kun en edes tiedä kuka olet? Ihan vaan mietin mitä kaikkea paskaa jonnekkin rakennukseen on mahdollista piilottaa niin en itse kyllä kaivaisi verta nenästä. Ja tietäähän se kloppi enemmän rakentamisesta kuin sinä, jos olet sinne firman ottanut kun et itse osaa.
Joskus asiakkaankin pinna katkeaa. Niin vaan käy että napsahtaa.
Turhautumista byrokratian ja hitaan toiminnan viidakossa.
Itsekin kyllä ajatus pysähtyy ja lamaannun, kun asiakas raivoaa.
Mutta silti itselläkin katkeaa pinna toisinaan.
Esim. silloin, kun yritin hoitaa muistisairaan omaisen asioita ja tunsin itseni avuttomaksi ja koin, että häntä pompotellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jumal.. Mitäs luulisit?! Kyllä huomaa, että et perusteita tajua.
Olen töissä Kelan asiakaspalvelussa. Naurattaa aina asiakkaat, jotka huutavat "Minä maksan sinun palkkasi, joten sinun tehtäväsi on tehdä niin kuin sanon". Niin, paitsi, että sinä soittaja saat rahasi Kelalta. Että mitenkäs olikaan sen palkan maksun kanssa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä saa nimenomaan huonompaa palvelua. Ei kiinnosta todellisesti auttaa ihmistä, jolla ei ole perus käytöstapoja.
Onko sinulla perusasiakaspalvelutaidot. Epäilen. Asiakas ei ole sinua varten, sinä olet asiakasta varten.
Unissasi olen sinua varten. Meillä "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan". Ei mene firmalla niin huonosti, että pitäisi kynsin hampain pitää uhmaikäisen tasolle jääneistä mt-potilaista kiinni. Meillä on vara valita asiakkaat ja asiakas itse valitsee käytöksellään tuleeko palvelua vai ei.
Kerro, pliis, mikä firma, niin en vahingossakaan tuo rahaa teille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jumal.. Mitäs luulisit?! Kyllä huomaa, että et perusteita tajua.
Kerro toki tyhmälle aspalle kenelle sinä sitä kantelua aiot suorittaa. Ihan rauhallisesti omaan tahtiin voit muotoilla vastauksen, jos osaat. Minulla ei ole kiire.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro, pliis, mikä firma, niin en vahingossakaan tuo rahaa teille.
99,99999% minkä tahansa alan firmoista.
Normaalijärkisiä asiakkaita on ihan tarpeeksi pitämään yritykset pystyssä. Ei teitä hulluja kukaan kaipaa.