Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aviomies odottaa minun huolehtivan syömisistään, onko tämä normaalia? Mitä tehdä?

Vierailija
11.07.2022 |

Väsyttää tämä tilanne, kun ei vaan saada tätä toimimaan kunnolla. Minulla on omakin syöminen usein epäsäännöllistä, koska on mielenterveyden ja arjenhallinnan kanssa ongelmia. Kun pitäisi kahden aikuisen ruokailuista huolehtia, niin en vain pärjää. Ja siis syömisistä huolehtimisella tarkoitan tosiaan, että mies odottaa minun huolehtivan alusta loppuun kaikesta: minun pitäisi suunnitella molempien kaikki ateriat, ostaa ainekset kaupasta, ajoittaa ruoanlaitto ja valmistaa ateriat. Mies pahoittaa joka kerta mielensä, jos jääkaapissa ei ole ruokaa hänelle, mutta ei ihan oikeasti tee yhtään mitään sen eteen, että olisi. Ei edes sen verran, että suunnittelisi omia aterioitaan ja kertoisi minulle, mitä ruokaa haluaisi kaupasta.

Ihan mielelläni siis kyllä käyn meillä kaupassa ja teen joskus ruokaakin molemmille. Ei silti tunnu reilulta, että aikuinen, jonka pitäisi osata itsekin huolehtia omasta syömisestään, sälyttää vastuun siitä täysin minulle. Olen jotenkin kai tottunut siihen, että miehet ovat hiukan itsenäisempiä. Tosin miehen kaveriporukassa vaimot ehkä huolehtivat miestensä syömisistä, koska hän tuntuu pitävän sitä jonkinlaisena normina. Olisi kiva kuulla ulkopuolisten näkemyksiä tähän ja ehkä myös, millaisia järjestelyjä muissa avioliitoissa on syömisten kanssa.

Kommentit (457)

Vierailija
201/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea ketjua läpi, joten minkäikäinen mies on. Jos on nuori niin hän on tottunut siihen äiti tekee kaiken valmiiksi.

Mä itse olen jo vähän iäkkäämpi nainen ja olen huolehtinut perheen ruoka-asiat, mutta jos olen kotoa poissa, niin mies osaa laittaa ruokaa itselleen.

Ostelen kaupasta valmisruokia jääkaappiin, josta mies saa siitten ottaa mitä haluaa, ja mä saan olla vapaalla ruuan laitosta.

Vierailija
202/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vaimo tekee yleensä ruuat.

Hän on töissä 30h/viikko minä 50h/viikko

Mutta... ei minulla ole vapaa-aikaa lainkaan vaan teen kaiken näköistä muuta. Enimmäkseen remppaan.

M48

Avaisitko hieman mitä tämä kaiken näköinen muu pitää sisällään?

Ja remppaatko todella joka päivä useamman tunnin viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen? Mitä ihmettä te oikeen rakennatte!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, ihanaa olla miehen kanssa joka on intohimoinen ruoanlaittaja. Ei aina edes päästä minua keittiöön auttamaan koska siitä tulee kuulemma vain sotkua. On aina hyvää ruokaa kotona.

Vierailija
204/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta... ei minulla ole vapaa-aikaa lainkaan vaan teen kaiken näköistä muuta. Enimmäkseen remppaan.

M48

Avaisitko hieman mitä tämä kaiken näköinen muu pitää sisällään?

Ja remppaatko todella joka päivä useamman tunnin viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen? Mitä ihmettä te oikeen rakennatte!?

Monestihan miehet ajattelee antavansa panoksensa muutaman minuutin pikkujutuilla ja naisille jää päivittäiset tunteja aikaavievää työt. Toivottavasti edellisessä tapauksessa koko perhe hyötyy miehen puuhailusta eikä se ole vain harrastelija miehen omaksi iloksi.

Vierailija
205/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aah, ihanaa olla miehen kanssa joka on intohimoinen ruoanlaittaja. Ei aina edes päästä minuaAlueen etusivulle keittiöön auttamaan koska siitä tulee kuulemma vain sotkua. On aina hyvää ruokaa kotona.

Heh. Eikös tämä ole ihan sama tilanne kuin AP:n valituksessa? Roolit vain toisin päin. Miksi se nyt yhtäkkiä onkin loistava juttu? 

Vierailija
206/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle (N45) ei olisi mikään ongelma tehdä ruokaa puolisolleni samalla kuin itselleni. Olen tehnytkin. Nyt elän sinkkuna enkä tykkää tehdä ruokaa yhdelle, joten syön usein valmista ja ne ovat tylsiä ja pahoja.

En ole ikinä ymmärtänyt tätä nykyajan feminismiä. Miksi pitää kotiasioista taistella? Eikö ole mukava ilahduttaa toista - ihmistä, jota rakastaa? Miksi et palvelisi toista jos ja kun toinenkin palvelee sinua?

Mies ja nainen eivät ole samanlaisia ja ei ole syytä olla vastatusten ja sotajalalls oman puolison kanssa. Puolisohan on oma valinta.

Uskon että jos vielä löydän sopivan miehen niin valitsen taas sellaisen, joka luonnollisesti hoitaisi minunkin asioitani puolestani, kaikenlaisia korjauksia, fiksauksia, talon ulkotöitä, autojen huollattamisia, renkaita yms.

Näin entisen puolisoni kanssa olikin. Yhdessä siivottiin kun kumpikaan ei tykännyt. Minä pyykkäsin useimmin sen jälkeen, kun mies pilasi vahingossa useamman vaatteeni - enkä koe raskaaksi sitä että kone pyörittää pesun ja kuivauksen.

Tein miehelle joka päivä töihin eväätkin, koska siellä ei ollut ruokalaa eikä kauppaa lähellä. Ei se ollut raskasta. Se oli eräs tapani rakastaa, näyttää sitä.

Olen kai muinaisjäännös. Siltä ainakin tällä palstalla tuntuu. Pääasia toki on että kodin järjestelyt sopivat molemmille.

Jos sinua ei haittaa tehdä noin, niin ok. Mutta miksi tulet kertomaan sen tänne? Pädet perinteisyydelläsi? Turha vaiva, minua ainakin vain kuvotat.

Vierailija
207/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aah, ihanaa olla miehen kanssa joka on intohimoinen ruoanlaittaja. Ei aina edes päästä minuaAlueen etusivulle keittiöön auttamaan koska siitä tulee kuulemma vain sotkua. On aina hyvää ruokaa kotona.

Heh. Eikös tämä ole ihan sama tilanne kuin AP:n valituksessa? Roolit vain toisin päin. Miksi se nyt yhtäkkiä onkin loistava juttu? 

Meille tämä käytäntö sopii. Toki osaan ruokkia itseni kun mies ei ole kotona. Yleensä wolttaan jotain.

Vierailija
208/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanko naimisissa saman miehen kanssa? Tuo aloitus kuulostaa niin tutulta. Oma mies on ihan samanlainen. Jos mies käy kaupassa tuo hän sieltä aina vain leipää, maitoa, tupakkaa, leikkelettä leivälle, voita ja joskus kaljapullon.

Vierailija
209/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloitus pistää jälleen kerran miettimään mitä iloa naisesta ylipäätänsä on. Perinteisesti nainen on hankittu 1) pillun takia, 2) pitämään huolta ruokahuollosta, 3) hoitamaan panemisesta väistämättä syntyvistä lapsista.

Nyt kun tussun antaminen loppuu hääkakkuun tai viimeistään lasten syntymiseen eikä ruokahuoltokaan pelaa niin minkä ihmeen takia mies enää raahaisi naista perässään? Ja älkää tulko kertomaan mistään ihmissuhteista, miesten kaverit on miehelle sata kertaa parempia ihmissuhteita. Jos taas joku kommentoi ettei tuollainen mies edes saisi naista ja blaa blaa niin en ehkä saisi ostaa lehmääkään (eläimenpitosäännöt tms) mutta se ei ole minulle ongelma koska en toden totta halua hankkia mitään nautaa.

Hyvät päivän jatkot.

Se on voitto kaikille naisille jos kaltaisesi ei edes yritä löytää naista. Onneksi normaaleita fiksuja miehiä löytyy myös.

Muut miehet ei vaan sano tuota ääneen.Niitä kavereita kyllä löytyy ihan omasta sukupuolesta,ei sellaisen takia parisuhteeseen aleta.

Vierailija
210/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M48

Tämä todisti sen, että miehet aina yliarvostaa ja liioittelee omia tekemisiään!

Ihn oikeasti nyt, kukaan ei tee joka päivä vuodesta toiseen remonttia! Oot ehkä yhden, jonkun pienen pintaremontin tehnyt 5 vuotta sitten ja siitäkin on listat vielä laittamatta.

Sitten hiot autotallissa jotain vanhaa autoa ja juot kaljaa, vaimolla menee siivoamiseen 1,5h joka päivä. Sitäkään ei tarvis tehdä ellei olisi miestä sotkemassa.

Kyllä osaa olla k u s i p ä i s t ä porukkaa nuo miehet.

No mut, lue tää sit, kun sut jätetään yllättäen "ilman mitään syytä ja kaikki oli hyvin".

Vierailija
211/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaanko naimisissa saman miehen kanssa? Tuo aloitus kuulostaa niin tutulta. Oma mies on ihan samanlainen. Jos mies käy kaupassa tuo hän sieltä aina vain leipää, maitoa, tupakkaa, leikkelettä leivälle, voita ja joskus kaljapullon.

Miksi suostut siihen?

Vierailija
212/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloitus pistää jälleen kerran miettimään mitä iloa naisesta ylipäätänsä on. Perinteisesti nainen on hankittu 1) pillun takia, 2) pitämään huolta ruokahuollosta, 3) hoitamaan panemisesta väistämättä syntyvistä lapsista.

Nyt kun tussun antaminen loppuu hääkakkuun tai viimeistään lasten syntymiseen eikä ruokahuoltokaan pelaa niin minkä ihmeen takia mies enää raahaisi naista perässään? Ja älkää tulko kertomaan mistään ihmissuhteista, miesten kaverit on miehelle sata kertaa parempia ihmissuhteita. Jos taas joku kommentoi ettei tuollainen mies edes saisi naista ja blaa blaa niin en ehkä saisi ostaa lehmääkään (eläimenpitosäännöt tms) mutta se ei ole minulle ongelma koska en toden totta halua hankkia mitään nautaa.

Hyvät päivän jatkot.

Se on voitto kaikille naisille jos kaltaisesi ei edes yritä löytää naista. Onneksi normaaleita fiksuja miehiä löytyy myös.

Muut miehet ei vaan sano tuota ääneen.Niitä kavereita kyllä löytyy ihan omasta sukupuolesta,ei sellaisen takia parisuhteeseen aleta.

Höpsis. Aika surkeaa olisi, jos kaikki miehet olisivat tuon kaltaisia elukoita, joista puuttuu ihmisyys. Mulla on isä, veli, puoliso. Onneksi tiedän, että miehet ovat normaaleita ihmisiä.

Vierailija
213/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en aloituksesta saanut käsitystä, että aloittaja on intohimoinen ruuanlaittaja. Sinäkö sait?

Vierailija
214/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aah, ihanaa olla miehen kanssa joka on intohimoinen ruoanlaittaja. Ei aina edes päästä minua keittiöön auttamaan koska siitä tulee kuulemma vain sotkua. On aina hyvää ruokaa kotona.

Sanos muuta, tosin me kyllä yhdessäkin kokataan. Mutta hyviin sujuu lapsiperheen ruokalistojen suunnittelu ja kaupassa käynti mieheltä. Tietenkin osallistun myös, ideoin ja kokkaankin toisinaan, ja ei ole mitään ongelmaa elättää itseäni ja lapsia jos mies on poissa, mutta kyllä se ruokahuolto pääosin on miehen homma. Minä teen sitten muuta, esim siivoan ja pyykkään enemmän, leikkaan ruohot ja kolaan lumet useammin kuin mies. Toki molemmat osaa tehdä tarvittaessa kaikkia kotihommia ja huoltotöitä.

Vierailija
215/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Kun minun edesmennyt tätini oli avoliitossa erään juoppomiehen kanssa, ja kun tämän miehen teini-ikää lähestyvä lapsi tuli heille kylään aina joka toinen viikonloppu, halusi tätini huolehtia lapsen ruokailuista, vaikak mielestäni se on isän tehtävä. Kerrankin olin käymässä mummon luona samalla paikkakunnalla , missä myös tätini asui, vietimme aikaa tätini kanssa koko päivän lukuunottamatta sitä, kun tätini sanoi, että hänen täytyy käydä kotona laittamassa ruokaa miehen lapselle. Eihän se ole "bonusäidin" eli tätini tehtävä ruokkia miesystävän lasta.

Eihän se olisi ollut tätisi velvolisuus. Juoppo isä ei tätä kuitenkaan tehnyt, niin hyväntaihtoinen ihminen varmastikin halusi olla välittävä aikuinen tämän lapsen elämässä. Ihmisenä pienelle ihmiselle. Miestäni hyvä teko, joka saattoi olla tärkeäkin asia tuon lapsen elämässä ja kasvussa, kun oli jo juoppo isäkin, mikä ei ole niin helppo juttu yleensä. Lapsella on hyvä olla ympärillä hyviä ihmisiä, jotka osoittaa välittämistä.

Vierailija
216/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät päivän jatkot.

Hyvä että olet löytänyt kavereiksi samanhenkisiä miehiä! Pitäkää hauskaa keskenänne. Me muut tykätään myös vastakkaisen sukupuolen seurasta :)

Vierailija
217/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät päivän jatkot.

Hyvä että olet löytänyt kavereiksi samanhenkisiä miehiä! Pitäkää hauskaa keskenänne. Me muut tykätään myös vastakkaisen sukupuolen seurasta :)

Et ihan tajunnut.

Vierailija
218/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kyseinen mies itse haluaa laittaa ruokaa ja se on hänestä ilmeisesti kiinnostava harrastus ja itsensätoteuttamiskeino. Apn tapauksessa mies yrittää pakottaa toisen tekemään kaiken työn ja palvelemaan itseään. Et haivatse näissä tapauksissa mitään eroa? vapaaehtoisuus vs pakko

Vierailija
219/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on naisen osa. 

Jämpti on näin. 

t. mies

Kyllä se vaan jo aikain alussa oli niin, että mies metsästi ja nainen piti luolassa tulta yllä, jossa sitten paistettiin saalis.

Vierailija
220/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies syyllisti minua siitä, että hän ei syö riittävän terveellisesti.

Oli siis käynyt terveystarkastuksessa ja havainnut, että hänen ruokavaliossaan on puutteita. Ja syy löytyi tietenkin minusta ja siitä, etten tarjoa hänelle riittävän monipuolisia aterioita.

Miehiä on joka lähtöön.