Voi pahus, mun perämoottori hajosi tänään.
Olin kalassa ja ajelin siinä verkkoja nostamaan. Sitten heitin jigii vähän aikaa. Sitten piti käynnistää moottori niin ei mennyt vaihde vapaalle enää vaan jäi eteenpäin asentoon. No ei sitä yamaha 6 hv moottoria saa käyntiin ellei vaihde ole vapaalla. Soudin sitten kaks kilsaa takas rantaan. Katselin kotona perämoottorien korjaus hintoja niin 100-180 euroa tunti. Mietin että onko järkevää korjata sitä sitten, 10 v vanha kone ja olen ajanut sillä ainakin varmaan 1300 tuntia. Uudet koneet maksaa 1200-1500 euroa.
Kommentit (20)
Googlaa tyyppiviat, voihan se toimia taas 10v lisää kun tuo on korjattu. Tai vaihda sähköperämoottoriin.
Ei sähkömoottori ole edes vaihtoehto. Ei ole kalaa tullut niin paljon että siitä tienasi myyymällä paljon. Tässä syksyllä saisi varmaan ahvenia paljon.
En uskoe että on tyyppivika. 10 vuotta toiminut hyvin muuten. Joku siellä hajosi kun ei mene vaihdevipu enää vapaa asentoon.
Olet käyttänyt todella paljon. Yleensä tuollaisia tuntimääriä tulee vain ammattikäytössä.
On sitä tullut kalasteltua paljon joten perämoottori on kulunut.
Korjaajat voi olla sellaisia että menee tunti korjaukseen ja laskuttavat kolmesta tunnista.
Pitää hakee moottori kotiin ja tutkia sitä ensin ite voiko sitä korjata. En ole mikään korjausmekaniikko mut kyllä mä osaan huoltaa ja vaihtaa öljyt.
tulpan johto irronnutmtai tulppa itae kabut, laitanko tilinumeron?
Vierailija kirjoitti:
Ei sähkömoottori ole edes vaihtoehto. Ei ole kalaa tullut niin paljon että siitä tienasi myyymällä paljon. Tässä syksyllä saisi varmaan ahvenia paljon.
Miksei oo vaihtoehto? Eikö sun mökillä ole sähköä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla merellä on aika huonosti latausasemia.
Oletko sä huoltanut konetta asianmukaisesti ja vaihtanut öljyjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on liian hitaita ja kovassa tuulessa ei pääse eteenpäin. Mun venekin painaa 150 kg joten ei sähkömoottori jaksa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Oon kuule joka kevät ennen vesille laskua olen öljyt vaihtanut ja joskus kesälläkin vielä.
Vierailija kirjoitti:
Osta uus
Alta tonnin saa halvimpia kiinalaisia.
524€ maksaa ilmajäähyllä 140 kuutioinen, 6hp
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kuule joka kevät ennen vesille laskua olen öljyt vaihtanut ja joskus kesälläkin vielä.
Hyvä sitten. Siellä on sitten ehkä vaihteiston jonkun hammasrattaan hampaat kuluneet pyöreiksi ja siksi vaihde ei mene päälle.
Kuulostaa tekaistulta. Nuo ap:n selitykset antavat vaikutelman että ei tiedä perämoottoreista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tekaistulta. Nuo ap:n selitykset antavat vaikutelman että ei tiedä perämoottoreista mitään.
Taitaa olla nainen.
Kovin voimaantunut kun käy kalassa.
Osta uus