Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jätti minut täysin pulaan vauvan kanssa

Vierailija
09.07.2022 |

Miehelle tuli viime viikolla kova flunssa, oli kolme päivää täysin sängyn pohjalla ja siitä vielä perjantain ja viikonlopun toipilaana. Minä perhevapaalaisena kotona vauvan kanssa. Vein miehelle teetä, keittoa ja parasetamolia sänkyyn. No, viime sunnuntaina sitten tauti alkoi jyllätä minullakin. Reilu 38 astetta kuumetta, nenä tukossa, heikotti. Siitä kaksi päivää niin myös vauva luonnollisesti sairastui. Mies ei suostunut jäämään töistä pois hoitaakseen vauvaa, että olisin saanut levätä (kuten hän sai ollessaan sairaana). Sanoi, ettei voi olla enää oman saikun jälkeen pois, Pomo ei tykkää. Tavallaan ymmärrän paineen, mutta ei kovin reilu tilanne minua kohtaan. Mies on siis ns ihan tavallisessa toimistotyössä, ei esim pelasta ihmisiä työkseen.

Olin ihan jaksamisen rajoilla itse sairaana ja hoidin tukkoisen vauvan siinä samalla. Vauva halusi olla sylissä koko ajan tietysti kipeänä.
Homma huipentui torstaina siihen, että minulla puhkesi kaiken huipuksi kauhea migreeni. En voi ottaa migreenilääkettä imetyksen takia eikä sitä olisi kotona ollutkaan kun en ole sitä raskauden aikanakaan voinut käyttää. Oksensin ja tärisin vessassa, aura siihen päälle. Vauva huutaa olohuoneessa. En ole koskaan tuntenut oloani yhtä avuttomaksi ja kamalaksi. Soitin tietysti miehelle, että tulee kotiin auttamaan. Ei meinannut millään uskoa, että tilanne on niin paha. Vasta kun sanoin erää soitan ambulanssin niin suostui lähtemään töistä ja tuli alkuiltapäivästä kotiin. Minä makasin loppupäivän sängyssä, Mies toi vauvan imetykselle ,mutta muuten hoisi hänet. Perjantaina eli eilen oloni oli vähän parempi, mutta flunssainen edelleen ja kuin jyrän alle jäänyt.

Kauheaksi tilanteen tekee se, että miehen lapsuuden ystävän häät ovat tänä viikonloppuna. Oli sovittu, että mies lähtee Perjantaina jo puolen päivän aikaan ajamaan juhlapaikkakunnalle ja tulee sunnuntaina kotiin. On odottanut juhlia tammikuusta lähtien. Minun ja vauvan oli tarkoituskin jäädä kotiin, koska en tunne tätä kaveriporukkaa hyvin eikä huvittanut lähteä pienen vauvan kanssa matkaamaan isoon tapahtumaan koronan takia. Oletin, että mies ymmärsi torstain tilanteesta, että osanotto täytyy perua ja hänen täytyy jäädä hoitamaan vauvaa ,jotta minä pystyn toipumaan. Eilen aamulla kuitenkin vähätteli asiaa ja sanoi lähtevänsä kun olihan minun migreeni hellittänyt jo. Vauva on edelleen kipeä, nukkuu max kahden tunnin pätkissä, minulla voimat aivan loppu ja flunssa edelleen.

No mies siis lähti eilen. Meidän ainoalla autolla. Kävi pikaisesti kaupassa, jääkaappi ammottu tyhjyyttä. Koti aivan sekaisin, pyykkivuori eteisessä ja minun olo aivan kauhea edelleen. Meillä oli kauhein riita tähän astisen suhteen aikana. Nyt mietin mitä teen, olo on petetty. Olisi ollut helpompi kuulla vaikka miehen pettäneen kuin että tahallaan jättää minut täysin pulaan tilanteessa, jossa olen ihan avuton ja poikki. Perusteli asiaa sillä että juhlat ovat hänelle tärkeät ja töistä ei voinut olla paineen takia pois kun juuri oli oma saikku alla. Joo uskon ja ymmärrän tämäkin puolen, mutta eihän tämä kaikki voi minun päälleni kaatua?

Emme ole mitään teinejä. Miehellä on vastuullinen työ, meillä on omistusasunto jne. Jotenki mies on elämässä siis tähän asti onnistut kantamaan vastuuta. Nyt tuntuu etten edes tunne koko ihmistä enää. Anteeksi avautuminen vauvapalstalla, en tiedä mitä pitäisi tehdä.

Kommentit (1874)

Vierailija
101/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu pahalta kun näillä provoilla saadaan naiset lietsottua vihaan täällä joka päivä. Kommentit osoittavat asian selvästi.

Vierailija
102/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tavaton. Yhdelle on kuume ja päänsärky paha ja toinen jaksaa koko perheen hoitaa. Vauvasta pidät yksinkin huolta. Kyllä mies saa mennä ehdottomasti toverinsa häihin, vai vaaditko häiden siirtämistä.

Olet jo parempaan päin, ja jaksoit uskomattoman pitkän teksitinkin kirjoittaa. Ei hätää, tilaa pitsaa kotiin ja käy aina pitkällesi kun voit.

Hyvä tavaton YKSI viikonloppu elämässä 24 tuntia vuorokausi, jos et jaksa olla lapsen kanssa olet kovasti voimaton ja heikko henkilönä. Ei miehesi sinun tilannettasi ole kriittisenä pitänyt, en minäkään. Soita ambulanssa jos on tarve, tai pyydä tuttava hakemaan ruokaa.Kyllä sinun miehesi on ihan kunnon mies. Nyt vain TÄNÄ yhtenä viikonloppuna sattui niin paljon samaan aikaan.

Vain yksi viikonloppu. Äläkä pilaa miehesi iloa olla kaverinsa häissä. Usko , että olet kykenevä - se sinun pitää oppia. On vakavampia asioita elämässä, ja niistä pitää selvitä.

Äläkä vihoittele miehellesi!

Jos tilanne olisi toisin päin, kaltaisesi ihminen syyttäisi silti naista. "Mies kotona kipeänä pienen kipeän vauvan kanssa ja äiti lähtee pitämään hauskaa"

Vai mitä?

Minä en näe mitään asiaa ruveta syyttämään toista omaa miestään tai vaimoaan. Oma kiukuttelu on sitten toista mitä ajatuksissa kulkee. Yksin jääminen on kai Ap oletettu kohtalo, ei jaksa muutamaa päivää olla yksin lapsen kanssa kotona. Jälkipuinti tuolla asenteella luo vain riitaa perheeseen.

Ole kestävä ja vahva ja hoida itsesi kuntoon ja lapsi myös. On sinulla tuttavia varmasti, jotka auttavat.

Vielä kerran ei yksi viikonloppu ole kuin hiukkanen ihmisen elämässä. Kuumeita sa flunssia tulee kyllä uudelleen.

Miten ihmeessä olette te muut selviytyneet kun lapsi oli vasta syntynyt? Pitikö mukana olla koko hovin väki hoitamassa?

Tottakai hänen pitää kestää ja olla vahva. Se on selvä. Mutta hänen ei tarvitse sietää miehen käytöstä lisäksi. Pihalle tuollainen itsekäs vapaamatkustaja, joka kuormittaa vielä pientä vauvaansa hoitavaa sairastavaa puolisoaan törkeällä kohtelullaan.

On unohtunut asian ydin. Ap on paranemaan päin, niinhän hän jo kirjoitti ensimmäisessä viestissään.  En ymmärrä vapaamatkustajaa ei siitä ole kyse. Kyse on perimmältään aloittajan halusta tulla juuri tänä viikonloppuna hoivatuksi, kun miehelle sattui juhliin meno. Eikä tuo ole törkeää kohtelua, voi sentään mitä elämässä joutuu kahden ihmisen omapäisyyden kanssa kokemaan. Päivä uusi auttaa. Mutta minusta pettäminen kyllä kauheinta mitä voin kuvitella, silloin on perhe rikki iäksi.

Miten Ap nyt voi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole miesten syy, että te olette naisia. Turha siitä on raivota täällä joka päivä.

Vierailija
104/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olisin just sairastanut näköjään hyvin tarttuvan korkeakuumeisen taudin ja kotona olisi edelleen ko. tautia sairastavia, en todellakaan lähtisi mihinkään juhliin tartuttamaan muita.

Vierailija
105/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu pahalta kun näillä provoilla saadaan naiset lietsottua vihaan täällä joka päivä. Kommentit osoittavat asian selvästi.

Näin tuntuu, että naiunen kuvittelee olevansa se heikko pala perheessä. Tarvitaan vahvuutta jaksamaan ja yrittämään ja jokaisesta asiasta selvitään. Ei pidä lietsoa kumpaakaan kohtaan pahaa. Perhe pysyköön kokonaisena ja riidat ovat luonnollisia, mutta tulee päivä uusi ja ne unohtuvat.  Kyllä poerheessäö voi heitellä vaikka astioita, mutta  ihminen lauhtuu kun tajuaa sen, että asiat eivät sellaisella toimella muutu. OLn vain osattava hyväksyä toisen ja myö toisen elämä. Ei elämä ole aina samaa rataa kulkevaa.

Vierailija
106/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää lisää! Saadaan ap n kuviteltu tarina ja kiukku uusiin lukemiin. Tuntuu uppoavan.

Mä uskon, että sellaisissa perheissä, joissa on vastuuta kantava mies, tämä tuntuu uskomattomalta, mutta mun exältä tuollainen olisi onnistunut leikiten. Onkin tosiaan jo ex. Teki lukuisia tuon kaltaisia temppuja. Jätti mut ihan yksin vauvavuosina ja sen jälkeenkin kaikessa aina mun piti joustaa. Olen myöhemmin miettinyt, että jonkin sortin ihme, etten vain yhtäkkiä ottanut yksin pelkkää menolentoa jonnekin Aruballe ja häipynyt (itsetuhoisuutta en myönnä, mutta tosi pohjalla olin ja mies vain eleli elämäänsä kuten ennenkin laittamatta tikkua ristiin, vaikka näki kuinka loppu olin). Ja liittyi enemmänkin kuukausien unettomuuteen vauvavuotena kuin sairastamisiin.

Vierailija
107/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on huono se Mies.

Vierailija
108/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, musta ei ois ikinä miehen kanssa asujaksi, tai siltä tuntuu kun kuulee tälläsiä juttuja. Ei sillä, en kyllä haluakaan, kun en ole ikinä seurustellut enkä taida edes olla miehistä kiinnostunut. Jos aion hankkia lapsen, se on sitten itsellisenä hedelmöityshoitojen kautta. Pitää vaan olla kunnolliset suunnitelmat ennen sitä, turvaverkostot selvittää jne

Vierailija
109/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa todellisuuteen. Sitä se elämä on. Kiitä onneasi ettei sinulla ole laumaa lehmiä lypsettäväksi lapsesi hoidon lisäksi ja muita perheenjäseniä ruokittavana .

Vierailija
110/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, nykyajan nuoret äidit ovat kasvaneet siihen, että naiset ja miehet ovat tasa-arvoisia ja samat velvollisuudet, vastuut ja edut kuuluu molemmille sukupuolille yhtälailla. Luulen ett ongelma on siinä, että saman sukupolven miehiä ei ole kasvatettu tähän samaan. Tai he eivät ole sisäistäneet mitä tasa-arvo käytännössä tarkoittaa. Monella itseään tasa-arvon kannattajaksi kutsuvalla miehellä on alitajunnassa selkeä roolijako miesten ja naisten välillä, mikä aktivoituu usein siinä kohtaa kun perheeseen tulee vauva ja roolit pitää jakaa uudelleen. Kahden aikuisen taloudessa ilman lapsia ei välttämättä tule sellaisia tilanteita eteen joissa tasa-arvoa testattaisiin käytännössä.

Vierailija
111/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenkin naiset hoiti vauvan vaikka mies oli missä ja oma olo mikä tahansa. Ihan outoa ulinaa.

Silloin ne naiset sai apua toisilta naisilta. Siinä on se ero nykypäivään.

Vierailija
112/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin tuntuu, että naiunen kuvittelee olevansa se heikko pala perheessä. Tarvitaan vahvuutta jaksamaan ja yrittämään ja jokaisesta asiasta selvitään. Ei pidä lietsoa kumpaakaan kohtaan pahaa. Perhe pysyköön kokonaisena ja riidat ovat luonnollisia, mutta tulee päivä uusi ja ne unohtuvat.  Kyllä poerheessäö voi heitellä vaikka astioita, mutta  ihminen lauhtuu kun tajuaa sen, että asiat eivät sellaisella toimella muutu. OLn vain osattava hyväksyä toisen ja myö toisen elämä. Ei elämä ole aina samaa rataa kulkevaa.

Ei todellakaan unohdu se, että olet hirveässä migreenissä, ja mies ei halua tulla auttamaan edes vauvan kanssa (saati itse naista) ja vielä alkaa syyllistää, että kun pomo ei tykkää (ts. naisen vika, jos ei ylennystä tipu). Tuo ei ole hyväksyttävää käytöstä parisuhteessa ja vauva on yhteinen.

Vierailija
113/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo otsikko mies jätti vaimon "täysin pulaan" on kyllä liioiteltu. Paremmin sopisi olen avuton kun mies ei ole minua hoitamassa.

Vierailija
114/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Ap on tänne kommentoinut? Milloin viimeksi?

Vierailija
115/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen keittänyt aamupuuron kerran migreenissä, mies nukkui krapulaansa pois. Välillä kävin oksentamassa. Ennen lasta mies oli ihan normaali, itsestään ja kodista huolehtiva sympaattinen puoliso. Kaipa sitä voi feikata pitkäänkin. Muuttui totaalisesti enkä oikeastaan vieläkään ymmärrä miksi hänestä tuli itsekäs kuspää. Ehkä hän ei ollut oikeasti sisäistänyt kuinka paljon työtä lapsi vaatii tai oletti että joku muu (minä) hoitaa ne työläimmät asiat (naisena luonnollinen hoivavietti ym ym. ihan tuubaa sekin urbaanilegenda). Minä kasvoin tasa-arvoisessa perheessä: isäni on laittanut ruokaa, siivonnut, hoitanut lapsia jne. Vaikeaa on ymmärtää miten vanhanaikaisia asenteita nykyisinkin on vanhemmuuteen liittyen. Ja kyllä, juttelimme lapaensaantiin liittyvästä työmäärästä ym. pitkään ennen yrittämistä.

Erosin ja elämänlaatu parani 100%. Olen ollut sinkku siitä lähtien enkä kaipaa mitään ylimääräistä työmaata (=mies) muiden velvollisuuksieni lisäksi. En ihmettele että syntyvys on laskussa, sen verran huono diili se naiselle yleensä on.

Vierailija
116/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei migreeniin auta toisen ihmisen läsnäolo, ja onko migreeni todella lääkärin toteama? Olisi soittanut ambulanssin ja mennyt päivystykseen lapsen kanssa, siellä olisi hoidettu hänet.

Vierailija
117/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat vanhempani tulisivat muuten auttamaan, mutta emme uskalla flunssan takia, vaikka koronatestit olivat negatiivisia. Kyllä on äitinä näköjään huonot kortit, kun oikeutta perustarpeisiin (lepääminen sairaana) ei ole... Olen järkyttynyt, että mies lähti juhliin. Tai luultavasti jos olisi jäänyt flunssani alettua kotiin hoitamaan vauvaa, niin en olisi mennyt niin huonoon kuntoon ja saanut migreenikohtausta, jos olisi saanut levätä siis eikä kauheaa univelkaa olisi kertynyt.

Miehelle periaatteessa on oikeus etätyöhön, mutta oman saikkunsa takia ja koska olisi kuitenkin joutunut kotona hoitamaan sairasta vauvaa, niin ilmeisesti onnistunut. Tämän ymmärrän siinä mielessä, että eihän työn teosta mitään tule jos kuumeinen ja tukkoinen vauva hoidettavana samalla. Minulla on itselläni hyvä työ johon palaan vanhempainvapaan jälkeen, eli meidän talous ei ole miehen työstä pelkästään riippuvainen. Hän vaan arvostaa työtään korkealle ja varmaan kuvittelee olevansa kovinkin tärkeä henkilö siellä.

Ap

Järkyttynyt kun mies lähti häihin 😂😂😂 siinäkö on sun elämän järkyttävin hetki? Viimeksi koulussa kun jakolasku ei mennyt tasan?

Vierailija
118/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellainen olo, ettei tästä selvitä ihan helpolla. Kun jouduin anelemaan puhelimessa miestä kotiin torstaina migreenissä, ajattelin, että onko tämä edes todellista vai onko tää joku piilokamera. Miten voi lähemmäs nelikymppinen ihminen olla noin itsekäs!

Ap

Lainaus.

Ei sinulla ole niin huono olo kuin yrität miehellesi ja meille esittää. Kykenet tänne kirjoittamaan. Huolehtisit asioista ITSE, Ei aina voi odottaa toisen venyvän, häät on häät ja ne juhlitaan. Sitten toisen kerran menet sinä perheen ainoalla autolla sukulaistesi luo. Voi hyvä tavaton.

Soita anopille ja kysy mitä hän tekisi sinun asiassasi. Anoppi kyllä tulee auttamaan tai omat vanhempasi. Niistä kun et ole puhunut mitään.

Voisitko sinä tämän kommentin kirjoittaja kertoa minkä ikäinen olet ja miten olet itse menestynyt vaikkapa työelämässä? Vai oletko ollut kotiäitinä joskus 70-luvulla? Ei nimittäin ihan kuvasta nykyisiä arvoja ja ajatusmaailmoja nämä sinun kommenttisi. Nykyään nainen on miehen kanssa tasavertainen ja tähän ajatusmaailmaan ovat yleensä kasvaneet myös tämän päivän nuoret vanhemmat.

Nainen ei ole miehen kanssa tasavertainen, vaikka kuinka sitä yritätte itsellenne uskotella. Missä asiassa naiset ovat miesten veroisia? Nykyajan miesoletetut nuoret on kastroitu naisten luoman päiväkoti-, koulu- ja kasvatusjärjestelmän vuoksi täysiksi nössöiksi, jotka itkevät ja ovat toimintakyvyttömiä. Parisuhteet eivät enää onnistu, kun miesten pitää olla jotain kotiäitejä ja naiset vaativat itselleen asioita, joihin he eivät ole kykyjensä vuoksi oikeutettuja.

Vierailija
119/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemmetin kanat, aiheuttaa vaan ongelmia miesten elämään.

Silti miehet hankkii niitä itselleen. Tyhmiä ovat.

Vierailija
120/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva jätti minut pulaan miehen kanssa. Lähti vain lätkimään, voi nyyh! Täällä me juodaan nyt sitten miehen kanssa tuttipullosta kiljua. 😜😇