Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jätti minut täysin pulaan vauvan kanssa

Vierailija
09.07.2022 |

Miehelle tuli viime viikolla kova flunssa, oli kolme päivää täysin sängyn pohjalla ja siitä vielä perjantain ja viikonlopun toipilaana. Minä perhevapaalaisena kotona vauvan kanssa. Vein miehelle teetä, keittoa ja parasetamolia sänkyyn. No, viime sunnuntaina sitten tauti alkoi jyllätä minullakin. Reilu 38 astetta kuumetta, nenä tukossa, heikotti. Siitä kaksi päivää niin myös vauva luonnollisesti sairastui. Mies ei suostunut jäämään töistä pois hoitaakseen vauvaa, että olisin saanut levätä (kuten hän sai ollessaan sairaana). Sanoi, ettei voi olla enää oman saikun jälkeen pois, Pomo ei tykkää. Tavallaan ymmärrän paineen, mutta ei kovin reilu tilanne minua kohtaan. Mies on siis ns ihan tavallisessa toimistotyössä, ei esim pelasta ihmisiä työkseen.

Olin ihan jaksamisen rajoilla itse sairaana ja hoidin tukkoisen vauvan siinä samalla. Vauva halusi olla sylissä koko ajan tietysti kipeänä.
Homma huipentui torstaina siihen, että minulla puhkesi kaiken huipuksi kauhea migreeni. En voi ottaa migreenilääkettä imetyksen takia eikä sitä olisi kotona ollutkaan kun en ole sitä raskauden aikanakaan voinut käyttää. Oksensin ja tärisin vessassa, aura siihen päälle. Vauva huutaa olohuoneessa. En ole koskaan tuntenut oloani yhtä avuttomaksi ja kamalaksi. Soitin tietysti miehelle, että tulee kotiin auttamaan. Ei meinannut millään uskoa, että tilanne on niin paha. Vasta kun sanoin erää soitan ambulanssin niin suostui lähtemään töistä ja tuli alkuiltapäivästä kotiin. Minä makasin loppupäivän sängyssä, Mies toi vauvan imetykselle ,mutta muuten hoisi hänet. Perjantaina eli eilen oloni oli vähän parempi, mutta flunssainen edelleen ja kuin jyrän alle jäänyt.

Kauheaksi tilanteen tekee se, että miehen lapsuuden ystävän häät ovat tänä viikonloppuna. Oli sovittu, että mies lähtee Perjantaina jo puolen päivän aikaan ajamaan juhlapaikkakunnalle ja tulee sunnuntaina kotiin. On odottanut juhlia tammikuusta lähtien. Minun ja vauvan oli tarkoituskin jäädä kotiin, koska en tunne tätä kaveriporukkaa hyvin eikä huvittanut lähteä pienen vauvan kanssa matkaamaan isoon tapahtumaan koronan takia. Oletin, että mies ymmärsi torstain tilanteesta, että osanotto täytyy perua ja hänen täytyy jäädä hoitamaan vauvaa ,jotta minä pystyn toipumaan. Eilen aamulla kuitenkin vähätteli asiaa ja sanoi lähtevänsä kun olihan minun migreeni hellittänyt jo. Vauva on edelleen kipeä, nukkuu max kahden tunnin pätkissä, minulla voimat aivan loppu ja flunssa edelleen.

No mies siis lähti eilen. Meidän ainoalla autolla. Kävi pikaisesti kaupassa, jääkaappi ammottu tyhjyyttä. Koti aivan sekaisin, pyykkivuori eteisessä ja minun olo aivan kauhea edelleen. Meillä oli kauhein riita tähän astisen suhteen aikana. Nyt mietin mitä teen, olo on petetty. Olisi ollut helpompi kuulla vaikka miehen pettäneen kuin että tahallaan jättää minut täysin pulaan tilanteessa, jossa olen ihan avuton ja poikki. Perusteli asiaa sillä että juhlat ovat hänelle tärkeät ja töistä ei voinut olla paineen takia pois kun juuri oli oma saikku alla. Joo uskon ja ymmärrän tämäkin puolen, mutta eihän tämä kaikki voi minun päälleni kaatua?

Emme ole mitään teinejä. Miehellä on vastuullinen työ, meillä on omistusasunto jne. Jotenki mies on elämässä siis tähän asti onnistut kantamaan vastuuta. Nyt tuntuu etten edes tunne koko ihmistä enää. Anteeksi avautuminen vauvapalstalla, en tiedä mitä pitäisi tehdä.

Kommentit (1874)

Vierailija
701/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne miehet ymmärtää, eivät vain välitä. Helpommalla pääsee kun leikkii tyhmää ja heittäytyy avuttomaksi.

Ei niillä miehillä töissäkään ole jotain naista vieressä, joka koko ajan neuvoo ja sanoittaa.

Vierailija
702/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, ap.  Nyt otat parit puhelut kavereillesi ja järjestät itsellesi rentoutumisviikonlopun (vähän spa-hommia, hyvä ravintolaillallinen, jos tissit antaa myöten, niin pikkasen irrottelua tanssilattialla - on sitä ennenkin tyhjennelty tissejä yökerhon vessassa). Jos vauva vielä tosi pieni, niin voitte nyt jo suunnitella tuollaisen muutaman kuukauden päähän. Viimeistään, kun vauva yli 7kk, niin hyvin onnistuu isältä.

Ja tämä ei ole edes mitään uhoamista, itse olin ainakin reissussa viikonlopun kavereideni kanssa, kun vauva oli 8kk. Hyvin pärjäsivät isänsä kanssa. Ap:n tapauksessa on vaan mielenkiintoista nähdä miehen reaktio siinä vaiheessa, kun ap alkaa suunnitella tuollaista viikonloppua. ;)

Tietenkin pärjää, terveenä.

Mihin tää nyt liittyy?

Aapee iutui sairaalaan. Mies lähti juhliin, vaikka vaimo oli sairaana ja vauva heillä.

No eiköhän ap ole tuon episodin jälkeen rentoutumisviikonloppunsa ansainnut. Vähintä, millä mies voi nyt lepytellä, on mahdollistaa tuo (olisi muuten hyvä peliveto mieheltä soittaa ap:n kavereille ja järjestää ja maksaa ap:lle tuollainen viikonloppu).

Vai oikein maksaa tuommoinen viikonloppu. Nykynaisilla on kuule omaakin rahaa (ja joka tapauksessa perheessähän on yhteiset rahat) sen verran, ettei tarvi miesten armolahjojen varassa olla.

Tottakai on. Mun ansiotulot on n. 75000e/v ja nettovarallisuutta reippaasti (olen yh, etten miehen varassa, elarit saan toki ansiotulojeni lisäksi), ja olen tuo, joka tuon kirjoitti. Kyllä aika hyvät lahjukset saisi miehellä olla, jos meinaa, että tuollaisen tempun korvaa. Pointti oli vain se, että ap:n mies vaikuttaa just sellaiselta, että vaikka onnistuisikin järjestämään ap:lle jonkun tuollaisen viikonlopun (tuskin tekee), laittaisi laskun kuitenkin ap:lle perään. :D Eikä todellakaan ole joka tapauksessa perheessä yhteiset rahat. Ei meillä ainakaan koskaan ollut, eikä ole mun vanhemmillakaan, vaikka ovat olleet jo 45v naimisissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kaikista eniten kommenttia "miehet nyt vaan ovat tuollaisia". Oikeasti ensinnäkin ihan järkyttävää miehen aliarvioimista ja mies nähdään jonain typeränä ja kädettömänä oliona, jonka nyt ei tarvitsekaan ottaa mitään vastuuta mistään, koska sattuu roikkumaan jotain jalkojen välissä. Tällaisia naisia on ihan ystäväpiirissäkin, jotka puhuvat miehistään tuollaiseen alentavaan sävyyn. Yksi itkee, kun mies teki oikeasti ihan h**lvetin typerästi ja itsekkäästi ja toinen tulee siihem viereen lohduttamaan "älä huoli, miehet nyt vaan ovat tuollaisia". Monesti itse olen tällaisissa tilanteissa sanonut, että ei todellakaan ole kaikki miehet. Naiset sietää miehiltä ihan käsittämätöntä perseilyä ja sitten itketään ja vingutaan.

Vierailija
704/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
705/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan kaikista eniten kommenttia "miehet nyt vaan ovat tuollaisia". Oikeasti ensinnäkin ihan järkyttävää miehen aliarvioimista ja mies nähdään jonain typeränä ja kädettömänä oliona, jonka nyt ei tarvitsekaan ottaa mitään vastuuta mistään, koska sattuu roikkumaan jotain jalkojen välissä. Tällaisia naisia on ihan ystäväpiirissäkin, jotka puhuvat miehistään tuollaiseen alentavaan sävyyn. Yksi itkee, kun mies teki oikeasti ihan h**lvetin typerästi ja itsekkäästi ja toinen tulee siihem viereen lohduttamaan "älä huoli, miehet nyt vaan ovat tuollaisia". Monesti itse olen tällaisissa tilanteissa sanonut, että ei todellakaan ole kaikki miehet. Naiset sietää miehiltä ihan käsittämätöntä perseilyä ja sitten itketään ja vingutaan.

TÄMÄ!

Kyllä on tasa-arvoon vielä pitkä matka ja nämä "ymmärtäjä" naiset mahdollistavat sen.

Vierailija
706/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset (tässä ketjussa, onneksi en itse tunne tällaisia henkilökohtaisesti) myös jotenkin olettavat, että parisuhteen toinen puolisko automaattisesti ajattelisi asioista samoin kun itse ja osaisi tätä vasten toimia samoin kun itse tekisi jollain ihmeen telepaattisella kyvyllä. Samoin tässä ketjussa naiset näyttävät olevan sellaisia, joilla vain se yksi ainoa tapa toimia on se oikea eikä sillä toisen mielipiteellä edes ole niin väliä.

Ketään ei edelleenkään ole jätetty mihinkään pulaa tai hätään, ap on nukkunut melkein vuorokauden ennen lähtöä miehen hoitaessa vauvaa, kaupassa on käyty ja ap ihan satavarmasti tuntee jonkun jolle olisi voinut soittaa että moro, Pasi lähti sinne häihin ja ollaan tässä vähän kipeinä ilman autoa, Pasi ei tajunnut tuoda jugurttia kaupasta, voisitko käydä hakemassa ja jättää tohon oven taakse?

Ap:lla ei ole ollut enää kuumetta ja lapsi oli nuhainen miehen lähtiessä.

Vierailija
707/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on vain jatkoa "pojat on poikia"-tuuballe. Pojilta ei voi odottaa käytöstapoja, koulumenestystä eikä normaaleja vuorovaikutustaitoja. Kun pojista tulee miehiä, ei heiltä voi odottaa vastuunkantoa tai mitään muutakaan. Sen sijaan tyttöjen ja naisten pitää sietää kaikkea paskaa, koska miehiltä ei voi mitään odottaa. 

Vierailija
708/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis kaupassa käynnistä: Mies kävi siis kaupassa ennen lähtöään, mutta osti siis tyyliin jauhelihaa, kanaa ja vihanneksia joista mun olosi pitänyt pökkyrässä alkaa valmistamaan ateriaa. Mitään "pikaruokaa" eli helppoa syötävää, vaikka smoothieita ja jogurttia, ei tuonut.

Ap

No olisit sanonut sille, mitä sen pitää tuoda. Ei kai se ole mikään ajatustenlukija.

Taidat olla jo muidenkin epäilemä trolli, ei kukaan nyt noin nuija ole. Uli uli. Mitäköhän keksit seuraavaksi?

Hmm. Jostain syystä ainakin minun kumppani ymmärtää mitä kaupasta pitää tuoda, jos olen sairaana ja hän lähtee muualle. Tietää, että en todellakaan jaksa itse kokata mitään. Joko hän valmistaa ruuan valmiiksi TAI ostaa nopeaa ja helppoa syötävää. En tiedä, mutta ihan itsekin älyän tällaisia asioita, jos toinen on sairaana. Etkö sinä?

Kuinka avuttomia ihmiset on, jos jauheliha ja kana ovat "kokkaamista" ? :D Se on vartti kun on sapuska pöydässä.

Ei tulis mieleenkään mitään jogurtteja tms. ostella, kun ei meillä niitä muutenkaan syödä. Nopeaa olisi leipä ja leivän päällysteet.

Vierailija
709/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset (tässä ketjussa, onneksi en itse tunne tällaisia henkilökohtaisesti) myös jotenkin olettavat, että parisuhteen toinen puolisko automaattisesti ajattelisi asioista samoin kun itse ja osaisi tätä vasten toimia samoin kun itse tekisi jollain ihmeen telepaattisella kyvyllä. Samoin tässä ketjussa naiset näyttävät olevan sellaisia, joilla vain se yksi ainoa tapa toimia on se oikea eikä sillä toisen mielipiteellä edes ole niin väliä.

Ketään ei edelleenkään ole jätetty mihinkään pulaa tai hätään, ap on nukkunut melkein vuorokauden ennen lähtöä miehen hoitaessa vauvaa, kaupassa on käyty ja ap ihan satavarmasti tuntee jonkun jolle olisi voinut soittaa että moro, Pasi lähti sinne häihin ja ollaan tässä vähän kipeinä ilman autoa, Pasi ei tajunnut tuoda jugurttia kaupasta, voisitko käydä hakemassa ja jättää tohon oven taakse?

Nääh. Tässä nyt on vaan kuulutettu empatiakyvyn ja maalaisjärjen perään. Kyllä on asioita, joita sopii olettaa ihan jokaisen aikuisen ihmisen ymmärtävän.

Vierailija
710/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eihän jättänyt. :D

Vierailija
711/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä puoliso voi jäädä hoitamaan lasta tilapäiselle hoitovapaalle, jos toinen huoltaja on estynyt sairauden takia hoitamasta lasta. Työnantaja voi edellyttää sairaustodistuksen. Pomo ei tykkää on kyllä ihan paskapuhetta. Elämässä sattuu ja tapahtuu.

Ei se mitään paskapuhetta ole, moni saa tuta sen viimeistään yt-neuvottelujen jälkeen.

Työelämässäkin sattuu ja tapahtuu.

No syytäkin perheellisen miehen vaihtaa työnantajaa, jos meno on sellaista, ettei omaa vauvaa saa hoitaa, jos vauvan äiti makaa migreenissä pimeän vessan lattialla.

Migreeni on kovasti kyseenalainen. Päänsärky menee ohi. Jos migreeni on todella lääkärin toteama, niin ok. Muuten tavallinen pitkälläänolo riittää.

Mulla ei ole lääkäri koskaan diagnosoinut migreeniä, mutta siinä kohtaa kun ensin alkaa näköhäiriöt (toinen silmä sumenee täysin), tulee sahalaitoja näkökenttään ym, ja sitten alkaa päänsärky jonka takia oksentelen enkä pysty edes kylppäristä ulos raahautumaan vaan makaan siellä puolitajuttomana lattialla pöntön vieressä, niin ei siinä kyllä tavallinen pitkällään olo riitä. Ja kun tuo alkaa töissä, niin yritäpä siinä sitten ajaa kotiin kun et edes näe kunnolla.

Onneksi tuollaiset päänsäryt loppuivat heti kun lopetin e-pillerit.

Vierailija
712/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis kaupassa käynnistä: Mies kävi siis kaupassa ennen lähtöään, mutta osti siis tyyliin jauhelihaa, kanaa ja vihanneksia joista mun olosi pitänyt pökkyrässä alkaa valmistamaan ateriaa. Mitään "pikaruokaa" eli helppoa syötävää, vaikka smoothieita ja jogurttia, ei tuonut.

Ap

No olisit sanonut sille, mitä sen pitää tuoda. Ei kai se ole mikään ajatustenlukija.

Taidat olla jo muidenkin epäilemä trolli, ei kukaan nyt noin nuija ole. Uli uli. Mitäköhän keksit seuraavaksi?

Hmm. Jostain syystä ainakin minun kumppani ymmärtää mitä kaupasta pitää tuoda, jos olen sairaana ja hän lähtee muualle. Tietää, että en todellakaan jaksa itse kokata mitään. Joko hän valmistaa ruuan valmiiksi TAI ostaa nopeaa ja helppoa syötävää. En tiedä, mutta ihan itsekin älyän tällaisia asioita, jos toinen on sairaana. Etkö sinä?

Kuinka avuttomia ihmiset on, jos jauheliha ja kana ovat "kokkaamista" ? :D Se on vartti kun on sapuska pöydässä.

Ei tulis mieleenkään mitään jogurtteja tms. ostella, kun ei meillä niitä muutenkaan syödä. Nopeaa olisi leipä ja leivän päällysteet.

Sorry, mutta itse kyllä mieluummin kipeänä ja kipeän vauvan kanssa ollessani tyrkkään sen valmisaterian pariksi minuutiksi mikroon kuin alan paistelemaan jauhelihaa tai kanaa ja siihen kylkeen vielä jotain lisuketta, JOS siis haluan jotain lämmintä ruokaa... Leipä on juu nopea ja hyvä ja siihen kylkeen kylmä jogurtti, niin menee paremmin alas kuin lämmin ruoka sairaana.

Vierailija
713/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen samaa mieltä otsikkosi kanssa. Miehesi jätti sinut täysin pulaan mutta onneksi sait edes sairaalasta apua. Toivottavasti paranette vauvan kanssa nopeasti. Miehelle en toivota kuin lisää järkeä.

Vierailija
714/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Imettävälle naiselle ei nyt pelkkä leipä riitä. Sairasta, rintaruokittavaa lasta hoitavalla, itsekin sairaalla naisella on ihan tarpeeksi hommaa ilman ruuanlaittoakin. Mutta uskon kyllä, että teillä ihan mitä tahansa tautia sairastava kokkaa, pyykkää ja palvelee perhettä tietenkin koko ajan.

Vierailija
715/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nääh. Tässä nyt on vaan kuulutettu empatiakyvyn ja maalaisjärjen perään. Kyllä on asioita, joita sopii olettaa ihan jokaisen aikuisen ihmisen ymmärtävän.

Ja tässä tilanteessa se olisi ollut mikä? Tee niinkuin vaimosi sanoo tai kärsit? Lue ajatuksia, siedä nalkutus, nyökkää ja anna sympatiaa. Osaa myös vähän ennustaja taitoja.

Vierailija
716/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ap nukkui MELKEIN VUOROKAUDEN MIEHEN HOITAESSA vauvaa? Ukkohan oli pitkin hampain vaivautunut torstaina tulemaan kesken päivän töistä kotiin ap:n oksentaessa migreenissä. Ja lähtenyt perjantaina lyhyen työpäivän jälkeen puoliltapäivin ajelemaan hääpaikalle. Ukko on tasan tarkkaan ap:n migreenikohtauksen ajan hoitanut vauvaa ja silloinkin vauva käynyt syömässä äidin rinnalla. Migreenikohtauksessa nukkuminen ei muuten ole mitään lepoa, jolla samalla kuitataan aikaisemmat univelat. Itsekin voin hyvin nukkua silloin 16 h putkeen ja olla herättyäni täysin uupunut. Se on kuitenkin AIVOPERÄINEN KOHTAUS.

Vierailija
717/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mää mietin, että miksi nämä Jonnet jankkaa kuinka apn migreeniä ei ole diagnosoitu. Aplla on kuitenkin estolääkitys, joka ei vain tilanteesta johtuen käytössä. Pitääkö pää näiden mielestä käydä jokaisen kohtauksen kohdalla kuvauttamassa todistaakseen, että kyllä vaan se taas ois migreeni, vai mikä homma?

Vierailija
718/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison sairastuminen ei ole sairasloman peruste. Palkatonta vapaata saattaa saada. Mutta ei sitäkään yleensä puolison flunssan takia kukaan kehtaa pyytää.

Vierailija
719/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan, nykyajan nuoret äidit ovat kasvaneet siihen, että naiset ja miehet ovat tasa-arvoisia ja samat velvollisuudet, vastuut ja edut kuuluu molemmille sukupuolille yhtälailla. Luulen ett ongelma on siinä, että saman sukupolven miehiä ei ole kasvatettu tähän samaan. Tai he eivät ole sisäistäneet mitä tasa-arvo käytännössä tarkoittaa. Monella itseään tasa-arvon kannattajaksi kutsuvalla miehellä on alitajunnassa selkeä roolijako miesten ja naisten välillä, mikä aktivoituu usein siinä kohtaa kun perheeseen tulee vauva ja roolit pitää jakaa uudelleen. Kahden aikuisen taloudessa ilman lapsia ei välttämättä tule sellaisia tilanteita eteen joissa tasa-arvoa testattaisiin käytännössä.

Tämä viesti on täyttä asiaa. Mulla on ihan hyvä mies, kun ollaan kahdestaan. Olen kuitenkin aivan sataprosenttisen varma, että jos meille tulisi lapsi, miehen elämä jatkuisi ihan juuri sellaisena kuin tähänkin asti. Kaiken lapsen aiheuttaman lisätyön hoitaisin minä, aina ja ikuisesti. Onneksi kumpikaan meistä ei halua lapsia, ja ikää on jo sen verran että vaihdevuosia odotellessa..

Vierailija
720/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ketjusta. Luen näitä aina, kun mies kitisee vauvaa.

Itse en ole koskaan halunnut lasta, mies on sen alusta asti tiennyt. Nyt kuitenkin vuosia jo kitissyt lasta, tiedän jo ennakolta kuinka siinä kävisi. Kaikki vastuu olisi mulla, hyh.

Ihme, että kukaan tekee yhtään lasta. Onhan se nyt naiselle aivan hirveän huono nakki. Ajetaan nainen nurkkaan ja kaadetaan sontaa niskaan loputtomasti.

Eikö ole kivampi keskittyä uraan ja tekemään mielekkäitä asioita elämässä? Ei ne lapset edes ole niin söpöjä ja kivoja. Mikä tahansa kissanpentu voittaa ihmislapsen siinä ihan 6-0.

Ja tuollaista mieslasta en perässäni kiskoisi, lähettäisin utoplaneetalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan